Aihe: minkä takia kapulan käyttö loppuu..?
1 2
moderndrummer88
10.03.2005 13:16:22
eli voidaan varmaan rajata ihan pariinkin tekijään kapulan käytön loppuminen(en keksi hyvää termiä) eli: kapulan katkeaminen tai tipin kuluminen.
itellä on tuo tipin kuluminen lopettaa kapulan käyttökaaren, käytän viv firthin steve gadd signature- kapuloita mutta olen huomannut kun tilasin t-kaupasta semmosia samanlaisia kapuloita mutta niissä oli kultaiset tekstit. kuluminen on ihan toisenlaista verrattuna valkoisella teksitillä olevaan, tuntuu että nuo kultasella tekstillä olevat olisi hieman painavammat JA tipit kestää! tähän tulokseen olen tullut n.10 valkoisella ja 5 kultaisella tekstillä olevien kapuloiden jälkeen. paikallinen kauppias sanoi että on jotain vanhaa mallia ne kultasella olevat ja että niitä ei saa enää mutta ovatpa ainakin saksassa eri nimikkeillä molemmat
Tärbä-tärbä-kosh
tthei
10.03.2005 14:58:27

Mulla lähtee nykyään kulumaan kapulat ensiksi siitä kohtaa mikä osuu virvelin kanttiin rimshoteissa. Sitten kun on liikaa lähteny rönsyilemään ne kohat niin sillon vaihdan kapulat yleensä. Ei mulla kamalasti tippien kans oo ongelmia kyllä ollu, eikä kovinkaan usein kyllä katkeakkaan.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Suleima
11.03.2005 00:22:28
Tipit halkee tahi "kanttikohtaan" tulee kyllin syvä monttu.
Groovi
11.03.2005 00:24:20
harvoin hajoaa. yleensä menee aika etupäästä varoittamatta poikki, mutta todella hyvin harvoin. käytän hiilikuitua.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
ÄM
11.03.2005 00:55:44

Haikan reuna syö kapulan varren lopulta niin ohueksi, että se jopa katkeaa. Tai sitten ohetessaan tai vähän haljetessaan rupeaa soundi huononemaan.

Kumun puuvanne tuntuu auttavan rimshotin kuluttavaan vaikutukseen. Eli enää ei sillai siitä kohtaa vartta rupea repsottamaan.
mr_b
11.03.2005 01:40:45

Tippi kuluu pois, kapulasta tulee isokokoinen syömäpuikko. Saattaa johtua käyttämistäni halpiskapuloista tai jostain vääryydestä jossain.
We have ways of making you think.
Bobana
11.03.2005 06:59:03
Joo-o. Ne tipin perkeleet ei kestä.
Toisekseen snare-puolen kapula kuluu keskikohastaan aina poikki kun lyön oikeestaan koko ajan rimmille. Heavya ja rokkia nääs.
ltg
11.03.2005 10:51:17
Toisekseen snare-puolen kapula kuluu keskikohastaan aina poikki kun lyön oikeestaan koko ajan rimmille. Heavya ja rokkia nääs.

Sama. Yleensä tipit kuitenkin kuluvat ensin. Harmikseni kuitenkaan en uusia kapuloita saa köyhyyttäni ostettua. Tämä taas rasittaa kalvoja niin pirusti, kun ovat teräväpäisiä kapulat.
Groove on lämmin pissi lahkeessa.
mechanic
11.03.2005 12:24:16

Kapulan käyttö loppuu silloin kun se katkeaa tai on muuten soittokelvoton. Tosin keikalla ei viitti soittaa kepillä jossa ei ole nuppia.
Negatiivisuus on perseestä!
dictatorsh*t
11.03.2005 13:35:41

Näin juuri, oikein.
Hello to all of your swinging parts!
Myrikles!
Pacific
11.03.2005 19:39:55
Kapulan käyttö loppuu melkein aina siihen kun tippi irtoaa tai on muuten vaan niin pehmeä ettei enää saa siedettävää ääntä aikaan. Katkeaminen ei ole este. Kapulan voi yleensä aina liimita ja vetää sitten ilmastointi-teippiä päällä.
aakkoin
12.06.2005 12:21:30
nykyään käytän oikeestaan pelkästää nailonitippejä, joten se ei ole ongelma. Rimshoteissahan nuo tuppaa kulumaan, penkkiä korkeemmalle pitäis saada
Dnjmaster
12.06.2005 16:10:25
Yleensä tipit kuluu, mutta joskus myös kapula katkeaa yhtäkkiä, tai sitten se halkeaa.
Youni
12.06.2005 16:14:01
Yhtäkään kapulaa en ole saanut katki, mutta tipit pehmenevät ja paloja irtoaa. Voisi koettaa noita nylontippisiä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Epämuusikko
12.06.2005 16:59:05
Minkä takia kapulan käyttö loppuu..?
Kapulankäyttö loppuu siihen kun alkaa tykätä vispilänsoitosta.
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
wavelength
12.06.2005 17:43:19

Kapulankäyttö loppuu siihen kun alkaa tykätä vispilänsoitosta.

Aivan! Ja vispilät menevät narikkaan, kun naapuri tulee sanomaan, notta et vain osaa...

Kapulat vaihtuvat, kun kärjistä lohkeaa palasia pois. Huonon virveli- ja peltitekniikan ajan (huomautettakoon, että olen noussut tasolle "piirun verran parempi kuin ihan huono") jälkeen en ole saanut yhtään kapulaa katki.
Siis mä en oo holler back girl, vaan mä oon ihan B A N A A N I.
Jaska
12.06.2005 18:26:38
Mulla halkeilee myös tipit. Mutta samaten alkaa keskikohta järsiytymään kantin takia pois. Vielä jokin aika sitten ensimmäisenä kului se kohta aivan tipin alapuolelta, mutta nyt kun olen alkanut soittamaan haikkaa enemmän kapulan "selällä" niin sekin kestää.
HeavyMachinery
12.06.2005 19:29:22 (muokattu 12.06.2005 19:29:32)

Yleisin syy on tipit toinen syy on kun varsi on niin skeidaa rimshottien tuloksena.
Minä tiedän - siis pelkään !
Spongebob
12.06.2005 19:47:54
Mulla harvemmin menee tipit rikki, tiedä mistä syystä. Yleisin syy on, että "kanttikohta" kuluu niin maan, ööh.. paljon, että alkaa lastut lentämään ja jämäkkyys katoamaan iskuista sitä mukaa mitä enemmän kuluu. Joskus vaan katkeilee tylysti.
Jeltz
12.06.2005 22:30:13
Mulla halkeilee myös tipit. Mutta samaten alkaa keskikohta järsiytymään kantin takia pois. Vielä jokin aika sitten ensimmäisenä kului se kohta aivan tipin alapuolelta, mutta nyt kun olen alkanut soittamaan haikkaa enemmän kapulan "selällä" niin sekin kestää.

Juurikin näin. Viimeisen puolen vuoden aikana siirtynyt kuluminen tipin alapuolelta kapulan keskikohtaan. Tipit kestää toisissa kapuloissa pitkään, toisista kuluu heti teräväkärkisiksi.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)