Aihe: Erikoisemmat kapulatekniikat
1
rm_wispila
29.06.2005 13:59:11
Silloin tällöin näkee livepätkissä soittoa, joissa kapulaa käytetään muullakin tavalla kuin kahdella perusgripillä
esim. kapulan keskeltä kiinni ja molemmilla päillä "laukkakomppia" haitsuun.

Itsekin olen joskus kokeillut ko. systeemiä, mutta enämpi kokeiluasteelle jäi. Samalla otteella voi myös heittää komppia isoon ridepeltiin, jolloin saa iskutiheyden tuplattua.. kaikki kuitenkin vaan treenimielessä kämpillä.

Tunnustaako joku käyttävänsä ko. erikoisempia kapulatekniikoita itse ja säännöllisesti (tai sitten se kuuluisa "yks kaveri").

Jakakaapa kokemuksianne.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
VeeKoo
29.06.2005 14:33:45 (muokattu 29.06.2005 14:34:14)

Kyllähän sitä tulee välillä kapulan keskeltä napattua kiinni, jos on kädet hiessä, ja lähtee joku nopee komppi.. Saa ainaskin turvallisemman otteen; Ei lähe kapula lentoon. Nopeudesta en taas tiedä, ei kait se pahemmin vaikuta..
Bodomi soi, ramppi raikaa ja kello on jo ihan liikaa...
rm_wispila
29.06.2005 15:37:18
No en nyt aivan näitä lipsutteluja tarkoittanut, vaan sitä että esim. soittaa kapulan molemmilla päillä vuorotellen...
juoni
29.06.2005 16:10:28
Onhan noita kokeiltu ja nähty, mutta vaikea mitään oikeaa käyttöä keksiä, kun kuitenkin kapulan eri päissä on ihan eri soundi. Sellaista olen vahingossa koettanut, -ride on ihan lattiatomin yläpuolella- että soittaa riden alle kapulan ollessa ylhäällä ja tomiin sen ollessa alhaalla. Soudi on tälläkin kuitenkin onneton.
Jos haluaa yhdellä kädellä kikkailla niin kannattaa varmaan koettaa sitä Rabbin kanttinakutusta. "Nopeutta käsiin ja jalkoihin"- Faq:ssa on siitä juttua ja linkki.
Lahjattomat Treenaa
rm_wispila
29.06.2005 16:30:45
Tossa Rabb-clipissä kaveri heitti pätkän myös sillä tavalla kuin ajoin takaa, totesi vaan "this is the easy way..."
(kaverille kyllä näytti kaikki olevan helppoa).
Ei siinä kyllä mielestäni soundieroakaan kuullut.
Olen joskus rideen kokeillut, eikä kapuloiden eri päät kuullosta erilaisilta. (soitan kyllä usein vasurin kapula väärinpäin muutenkin).
wavelength
29.06.2005 17:06:11

Olen joskus rideen kokeillut, eikä kapuloiden eri päät kuulosta erilaisilta.

Nyt on kyllä korvassa tai ridessä vikaa. :)
En tiedä mistä puhun.
tthei
29.06.2005 20:50:19

Ite oon sellaseen wuhanin 14" chinaan käyttäny useesti himassa soitellessa tota tekniikkaa että keskeltä kiinni ja kummallakin päällä vuorotellen naputtelee. "Väärin päin" (=kupu väärinpäin) olevaan chinaan toi on tosi helppoa ja kätevää tehdä. Siinä ei ees kuulu erityisemmin se kapuloiden päiden soundi ero.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Epämuusikko
30.06.2005 12:42:49
Steve Gaddin rideen soitto on joskus erikoista. Kapula perse edellä bluesia. Soundi on.... jos tykkää.
Virallisesti ur-poÄrLä #009
Magiz
07.07.2005 23:13:28
mä yllätyin toden teolla, kun tuo tony royster jr. käytti kapulaa niinkun mä.. se ei ole niinkään mikään grippi kysymys, vaan yksinkertaisesti tulee välillä mätkittyä peltejä sekä ylhäältä että alhaaltapäin..
Rummut ja niiden soitto on taidetta.
Portnoy
08.07.2005 00:18:15
mä yllätyin toden teolla, kun tuo tony royster jr. käytti kapulaa niinkun mä.. se ei ole niinkään mikään grippi kysymys, vaan yksinkertaisesti tulee välillä mätkittyä peltejä sekä ylhäältä että alhaaltapäin..

Tämähän on kovinkin suosittu tekniikka, ainakin itse törmänny siihen usein ja joskus jopa itsekkin käytän.
Aimo
09.07.2005 11:26:17
Onkos se nyt Papa Joe Jones, jolla on se joku hämärä tuplaiskumuunnelma, jolla se tekee useita iskuja samalla kädellä peräkkäin hiton nopeasti. En nyt muista ihan tarkkaan miten se tehtiin, mutta joku vänkä sormitekniikka siinä kai pitäisi hallita. Ainakin semmoisella dvd:llä kuin Famous drum solos (tai jotakin) on semmonen oiva pätkä kyseisestä herrasta, vaikka saundit onkin persehestä. Itse en tekniikkaa käytä, johtuen ehkäpä siitä, etten kertakaikkiaan osaa.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
HCW
09.07.2005 18:03:29
Steve Gaddin rideen soitto on joskus erikoista. Kapula perse edellä bluesia. Soundi on.... jos tykkää.

Gadin rideen soitto on melkeinpä aina jotain todella erikoista :D
"Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua"
K.Suninen
09.07.2005 18:54:28
Mä käytän oikean käden tradiotetta, ku soitan settiä väärinpäin ja se on tullu nyt hiljattain mukaan myös rudimenttisoittoon. Liekö niin kummallista kuiteskaan..
Ei saa käyttää tuplabedaaleja! ellei ole kolme jalkaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)