Aihe: Suositeltavat rumpu-DVD:t
1 2 3
rm_wispila
02.09.2005 13:50:14
Kaupan hyllyä ihmettelevänä kiinnostaisi saada listaa sellaisista DVD-pläjäyksistä, joissa näkökulma olisi enemmän rumputuolilta päin eikä niinkään sitä normi fanituskamaa. Keikkataltioinnitkin usein esittävät enemmän laulajaa/kitaristia, ja haastattelut keskittyvät sinne vaatemuotiin ja hiustenhoitotuotteiden esittelyyn.
Takakansitekstithän taas lupaavat lähes mitä vaan, mutta ei viitsisi huvikseen ostella kaikkia orkestereiden tuotteita.

Ian Paicelta esim. näkyi olevan kaksi lättyä, toinen kapulatehtaan logoilla. Mahtaako näitä löytyä hyllyistä, kumpi olisi rumpalinäkökulmalla laadukkaampi?

Suosittele siis kaikkea, minkä rumpujensoiton kannalta olet itse hyväksi nähnyt ja kokenut (humpasta heviin, tyylistä viis).
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
wavelength
02.09.2005 14:24:18

Drummers' Collectivet ja Modern Drummer -DVD:t ovat aika varmoja nakkeja. Rushin Rock in Riossa taitaa myös pariin kertaan vilahtaa Neil Peartin hassu hattu. Jos opetusvideo-osastolle lähdetään, on Billy Wardin Big Time aivan ehdoton hankinta jokaiselle rumpalille. Myös Wecklin videot Back to Basics ja How to Develop Your Technique ovat hyviä; perusasioita kun on aina niin mukava hioa.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
kampela
02.09.2005 14:35:28

In Flamesin ja Strapping young laddin dvd:ssä on rumpalia kuvattu suht paljon. Niin jos hevistä tykkäilee.
www.endofyou.net
HeavyMachinery
02.09.2005 15:32:35

Rock in rio & neil peart working progress löytyy hyllystä. Mahti tavarata..
Minä tiedän - siis pelkään !
HCW
02.09.2005 16:50:44
Steve Smithin drumset technique/history of us beat

kannattaa hankkia.
Frequency
02.09.2005 17:14:31
Steve Smithin drumset technique/history of us beat

kannattaa hankkia.

Toi on hyvä, ellei paras. Thomas Langin Creative Control on kyllä myös osuva pläjäys. Itse tykkään ainakin.
Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
LaKu
02.09.2005 19:40:13
Ian Paicen DVD myydän eri nimellä eri maissa. Yksi siltä on tullu. Ihan kiinnostava paketti, mutta roadie-view'ssä (Purplen keikoilta) jää jalkatyöskentely kameran ulkopuolelle, siitä miinus. Tosin Abbey Road-sessioneissa näkyy myös basarityöskentely. Pari erittäin hienoa rumpusooloa. IP:tä on sanottu rokin Buddy Richiksi, miksi? Se selviää tällä DVD:llä!
Steve Smith'in DVD on kyllä hieno ja kattava paketti. Itse Neil Peart on sanonut että SS on tällä hetkellä monipuolisin rumpali tällä planeetalla, voiko kukaan rumpali toivoa parempaa palautetta...?
Led Zeppelin-DVD on myös hieno jos tykkää Bonzosta. Kuten myös Zeppelin-elokuva The song remains the same joka löytyy DVD:nä.
Nolte
02.09.2005 21:50:17
Laitanpa tähän yhden rumpudvd:n, jota EI oikein voi suositella. Nimittäin Pete York's Super Drumming, jonka joskus tulin ostaneeksi ihan sokkona. Nimekkäistä rumpaleista huolimatta on jäänyt hyllyyn pölyttymään. Ei toimi minulle ainakaan oikein viihteenä, eikä varsinkaan opetusmielessä, joten...
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
hollmi-5
02.09.2005 22:02:58 (muokattu 02.09.2005 22:03:45)
Siispä Steve Smith ja ylläkin mainittu DVD. Siitä on paha pistää paremmaksi. Pajatson eturessu tyhjenee ekalevyllä ja toisella tulee vähintään kuusi ja lisänumero.
Mika Hollström
Suppapuppa
02.09.2005 22:28:45
Itse voisin suositella seuraavia Mike Portnoyn videoita. Vanhempi enemmän perusasioihin keskittyvä Progressive drum concepts on hyvää opetusta ja välissä hyvää huumoria (Portnoyn satunnaista läpänheittoa) ja toinen mitä voisin suositella mutta en ole vielä tarkkaan tutustunut on Liquid drum theater tupla-dvd. Portnoy selittää aika paljon tekniikkaansa ja yleisesti Liquid Tension Experimentin nauhoituksista jne. jos on kiinnostunut bändistä ja Portnoyn upeasta rumpujensoitosta niin suosittelen lämpimästi vaikka kaikista halvin paketti kyseinen dvd ei ole.
K.Suninen
03.09.2005 13:30:27
Oliskohan Lars Ulrichin opetus-DVD mitään? Tai John Petruccin luovat tublapedaalit?
Sähköbassot pitää kieltää ja kaikille tilalle kontrat!!
Magiz
03.09.2005 13:56:46
John Petruccin luovat tublapedaalit?

minä en ehkä ymmärtänyt vitsiäsi. :D
Whatever happens, happens.
Shitmanek
03.09.2005 14:18:05
minä en ehkä ymmärtänyt vitsiäsi. :D

Kurkistus hepun profiiliin varmaankin auttaa...
Fuzzy Boner
03.09.2005 14:26:46
James Taylor - Live At Beacon Theatre

Rummuissa Steve Jordan. Siinä tulee taimillisesti/groovellisesti/säestyksellisesti kaikki mitä rumpalin pitää tietää.
Saapuilija
Glenfiddich
03.09.2005 15:28:00
Itellä on just toi IP on the drums.

-Vieraillaan rumpu/pelti/kapula/kalvotehtaissa ja selostetaan valmistus

-kertoo hieman omasta setistään

-biisit keikoilta( joissa luonn.vain maestroa näytetään) :Ted the mechanic, lazy, knockin' at your back door, Highway star lisäksi abbey road sessio jossa soittelee basistin ja kitaristin kans 2 biisiä

-sooloja useampi
-mitään varsinaista opetusta ei levyllä oo,Paice näyttää tärkeimpiä rudimenttireenejä, on se aika ÄIJÄ!

vähä ohi aiheesta mut:
kuuntelin muuten just deep purplen burnia, viittiikö joku väittää osais ton hoitaa? Se on iha kahelia soittoa! ja kuis vanha se silloi olikaa? Bändii liitty 18 vuotiaana.
"If you want to get involved with more technical side of drumming, YOU must learn the rudiments" -Paice-
hollmi-5
03.09.2005 17:30:51
vähä ohi aiheesta mut:
kuuntelin muuten just deep purplen burnia, viittiikö joku väittää osais ton hoitaa? Se on iha kahelia soittoa! ja kuis vanha se silloi olikaa? Bändii liitty 18 vuotiaana.
Hieno biisi ja hieno Paicen rumpuraita. Viittin minä väittää osaavani. Piti aikanaan opetella, kun veivattiin tuota kavereiden kanssa.
Mika Hollström
Nolte
03.09.2005 17:34:27
Jos nyt tässä yhteydessä kysäisisi, että mikäköhän Toton livedvd-julkaisuista olisi suositeltavin hankinta. Rumpalin näkyminen kuvassa mahdollisimman paljon lasketaan eduksi. Sinänsä sama kumpi on puikoissa, Porcaro tahi Phillips.

Piirun ohi aiheesta, pahoittelut.
Huiput rummut, surkea soittaja!
Groovi
03.09.2005 17:43:18
vähä ohi aiheesta mut:

Uskomatonta että sanoit tuon just nyt. Mä nimittäin treenasin ton biisin vastikään, kun mun äijä täyttää 50v. Se on hirveä Zeppelin/Purpple fani ollu koko ikänsä, ja kuuden muusikko-kaverin kans ajateltiin vetää narulle just tuo Burn. Ja siis vedettiinkin, ikäänkuin synttärilahjaksi.

Kova biisi, täytyy myöntää. Sen soittaminen klikin kanssa narulle ei ollut ihan helppo juttu. Varsinkaan kun Paice ei ole soittanut sitä itse levyllä klikkiin, ja siinä on aivan hirveät time-heitot. Sen lisäksi muutamat iskut on kiilattu niin pirusti, että piti keksiä niihin ratkaisu jotta pystyi soittamaan klikkiin, kuitenkin säilyttäen alkuperäinen henki.

Sopivan soundin omaavien laulajien hakeminen tommoseen biisiin (täällä Oulussa) oli jo siinä mahdottoman rajalla. Varsinkin kun mukaan piti saada kaksi, toinen laulamaan ne Hughesin osuudet. No, löytyi onneksi silti. =)
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Progressor
03.09.2005 17:53:36 (muokattu 03.09.2005 17:54:31)
Jos nyt tässä yhteydessä kysäisisi, että mikäköhän Toton livedvd-julkaisuista olisi suositeltavin hankinta. Rumpalin näkyminen kuvassa mahdollisimman paljon lasketaan eduksi. Sinänsä sama kumpi on puikoissa, Porcaro tahi Phillips.

Kyllä se varmaan on Live in Amsterdam vuodelta 2002. Itse en tosin ole sitä nähnyt, mutta sitä on kehuttu kovasti. Live in Paris vuodelta 1990 on tietysti Porcaro-faneille näkemisen arvoinen, mutta kokonaisuutena se on hieman vaisu. Tsekkaa tuolta Rock/pop-osastolta Toto-ketju, jossa on myös tästä keskustelua.

Tuossa vielä linkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=3&t=101576&o=0&co=0
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Nolte
03.09.2005 18:05:45
Kyllä se varmaan on Live in Amsterdam vuodelta 2002. Itse en tosin ole sitä nähnyt, mutta sitä on kehuttu kovasti. Live in Paris vuodelta 1990 on tietysti Porcaro-faneille näkemisen arvoinen, mutta kokonaisuutena se on hieman vaisu. Tsekkaa tuolta Rock/pop-osastolta Toto-ketju, jossa on myös tästä keskustelua.

Tuossa vielä linkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=3&t=101576&o=0&co=0

Niinpä olikin juttua tosiaan. Pitänee laittaa Amsterdam tilaukseen. Josko Wardin Big Time myös. Kiitoos.
Huiput rummut, surkea soittaja!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)