Aihe: Syylät soittamisen haittana
1 2
Ahmir
01.10.2005 16:45:14
Itselläni on tällä hetkellä kiusallinen syylä keskisormessa ja se vaikeuttaa soittoa merkittävästi. Keskisormea ei voi käyttää oikeastaan ollenkaan, koska kapula hiertää juuri syylän kohdalta.

Oon surffaillut kaikkia lääkärisivusto yms. ja tällä hetkellä on sormi teipattu jeesus-teipillä, mutta syylä ei ainakaan vielä ole lähtenyt.. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja/tai uusia ihmeellisiä parannuskeinoja?
Die gute Verbindung von Mensch zu Mensch.
wavelength
01.10.2005 16:51:33

Kauneusjaterveys.fi sanoo näin:

Syylät ovat papilloomaviruksen aiheuttamia hyvänlaatuisia kasvaimia. Päkiöissä ja kantapäissä syylän olomuotona on aristava, paksun sarveistuman reunustama kuoppa. Syylätartunnalta on lähes mahdoton välttyä, mutta syylien ilmestymistä voi torjua huolellisella hygienialla.

Syylien kotihoitoon on tarjolla salisyylihappopitoisia liuoksia ja laastareita. Ronkkiminen ja leikkely on ehdottomasti kielletty. Hoito voi viedä kuukausia, ja jo kerran kadonneet syylät saattavat putkahtaa uudelleen vastustuskyvyn tilapäisen heikentymisen myötä. Vaikeissa tapauksissa syylistä pääsee eroon kirurgisesti, polttamalla tai jäädyttämällä.

Siis apteekkiin tai lääkärille mars, ja jatkossa kannattaa pitää erityistä huolta käsien puhtaudesta.
En tiedä mistä puhun.
Ahmir
01.10.2005 16:59:33
Olen kyllä luullut, että pesen käsiäni riittävästi (n.5-7krt/pv), mutta ilmeisesti sekään ei riitä.
Die gute Verbindung von Mensch zu Mensch.
Deino
01.10.2005 17:00:30

Olen kyllä luullut, että pesen käsiäni riittävästi (n.5-7krt/pv), mutta ilmeisesti sekään ei riitä.

No totta helvetissä riittää.
Perkele!
Mr. Sly
01.10.2005 19:52:53
Yksi hyvä kikka hoitaa syylät on hieroa niihin ihan tavallista taululiitua niin että menevät ihan valkoisiksi. Sen jälkeen sitä jeesusteippiä ilmatiiviisti päälle, niin pitäisi viikossa parissa olla poissa.
"Keep it simple, stupid!"
Ruutikallo
01.10.2005 20:30:29
Kuumenna hieman tylpäksi viilattu viiden tuuman naula punaiseksi ja paina syylän läpi niin että myös juuret palavat.
Tosin ei kaikkien lääkäriopiien mukaista, mutta eipä ole syyliä näkynyt. palovamman hoitoon heti jääpalaa perään.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
Anti
01.10.2005 20:54:00

Yksi hyvä kikka hoitaa syylät on hieroa niihin ihan tavallista taululiitua niin että menevät ihan valkoisiksi. Sen jälkeen sitä jeesusteippiä ilmatiiviisti päälle, niin pitäisi viikossa parissa olla poissa.

Sillai pitäis kanssa lähteä että ottaa voikukan ja valuttaa sieltä juuresta semmosta valkosta nestettä siihen syylän päälle. Se toimii kun muutaman kerran laittaa. tosin nyt saattaa olla voikukkia harvemmassa.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Tsumppi
01.10.2005 20:58:24
Mulla oli muutamia syyliä sormissa, jotka eivät meinanneet lähteä millään, vaikka kävin jäädyttämässä niitä useamman kerran lääkärissä. Lopulta niihin tympäännyttyäni kävin lääkärissä poltattamassa ne laserilla pois. Se toimi loistavasti ainoana haittapuolena se että puolet sormenpäästä oli poissa syylän koosta johtuen, mutta nyt voin sanoa nähneeni oman lihani häviävän savuna ilmaan. :D
Apteekista voit ostaa itsehoitoon tarkoitettuja lääkkeitä, jotka toimivat hyvin jos syylä ei ole kovin iso. Käytin itse pienempään syylään sellaista geeliä/nestettä joka jähmettyy syylän päälle ja muutaman päivän kuluttua kalvo otetaan irti ja siinä lähtee mukana osa syylästä. Tätä kun toistaa muutaman kerran niin lähtee juurineen.
Mikko/DE
01.10.2005 21:03:26

Joo, jos irrottaa tulitikkujen raapasupäitä, sekoittaa ne vaseliiniin, hinkkaa sitä tukkaansa ja sytyttää koko hoidon tuleen, niin syylät tuntuvat suhteessa pieneltä ongelmalta.
mr_b
01.10.2005 21:45:10 (muokattu 01.10.2005 21:46:38)

Aiheen otsikko aiheuttaa repeämisen kerta toisensa jälkeen. :-)

Mutta vakavasti ottaen: ainakin lasten syylät lähtivät Verruxin-nimisellä nesteellä, jota laitetaan syylän päälle kahdesti päivässä. Sitten syylän kuivuttua joskus viikon parin kuluttua sen vaan revitään pois.

Edit: ah, joku jo kertoikin noista nesteistä.
Assume the position!
Jeltz
01.10.2005 21:48:56
Aiheen otsikko aiheuttaa repeämisen kerta toisensa jälkeen. :-)

Mutta vakavasti ottaen: ainakin lasten syylät lähtivät Verruxin-nimisellä nesteellä, jota laitetaan syylän päälle kahdesti päivässä. Sitten syylän kuivuttua joskus viikon parin kuluttua sen vaan revitään pois.

Edit: ah, joku jo kertoikin noista nesteistä.

Jep, kys. tökötti toimii. Syylä etusormessa oli soittamisen kannalta hieman ongelmallinen, mutta Verruxinilla siitä selvisin.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
savopie
01.10.2005 22:46:21
mulla oli joskus, jäädytin apteekista ostamalla laitteella pois, toimi, eikä ollut kivulias.
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
kampela
01.10.2005 23:39:29

Tää syyläongelma taitaa olla kovin yleinen, kannattaa vaihtaa Taman kapuloihin. Niistä ei tuu syyliä, ne on parasta puuta ;)
Peruna kerrallaan..
wavelength
02.10.2005 00:06:18

Tää syyläongelma taitaa olla kovin yleinen, kannattaa vaihtaa Taman kapuloihin. Niistä ei tuu syyliä, ne on parasta puuta ;)

Niistä saakin aivovamman. ;)
En tiedä mistä puhun.
hgr
02.10.2005 12:37:51
Verruxin auttoi minulla joskus syyliin.
arse
02.10.2005 14:56:28

Lemmy
Rumba on paskimmillaankin parasta.
Bacchus
02.10.2005 20:51:14 (muokattu 02.10.2005 20:51:57)
No totta helvetissä riittää.

Sehän riippuu ihan siitä että kaivaako esim. persettään jatkuvasti. Silloin on parempi pestä useamminkin.
Jag är en hund
Mikko/DE
02.10.2005 21:06:28

Sehän riippuu ihan siitä että kaivaako esim. persettään jatkuvasti. Silloin on parempi pestä useamminkin.

Minkä muiden paikkojen kaivelu aiheuttaa lisääntynyttä pesun tarvetta? nenän? korvan?

nim. epäpuhdas
ilarj
02.10.2005 21:12:29
Tai sitten kannattaa tehä sellanen kumisormi millä voi kaivaa kaikkiapaikkoja... Tai parempi tehä useampi ja laittaa vaikka avaimiin kiinni ni on niinku joka paikalle oma sormi... Voi tehä myös vähän eri kokoisia.
Koplinki
02.10.2005 21:16:47 (muokattu 02.10.2005 21:18:27)
Mulla oli joskus pienempänä kans aivan älyttömästi syyliä vasemmassa kädessä, menin lääkärii, se jäädytti ne jollaa ihme vehkeel, ja parin viikon päästä niiten sisäl oli semmonen musta piste, ja ne pysty repii ihan juurinee irti, eikä tuntunu yhtää miltää. Sitte keho tuottaa joitaa immuunijuttui syylille, eikä enää tuu syylii.

EDIT: Näköjää vanha uutinen täällä tämä jo.. :P
Kirjoitan vähän, mutta paskaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)