Mojofunk 13.09.2005 23:08:21 | |
---|
Eli mulla on setissä 10" 12" ja 14" tomit. Niiden asettelu on se vakio, kaksi tomia edessä, yksi sivulla. Ajattelin ottaa tuon 12" pois ja laittaa sen sivulle rideständiin kiinni ennen 14" tomia. Toimiiko kyseinen asettelu? Hyvät ja huonot puolet? Samallahan voisi ottaa myös 10" tomin pois basarin päältä ja laittaa klämpillä ständiin kiinni, siis siihen setin eteen, onko hyvä idea? Samalla voisitte valaista minua virveliasiassa, eli minkäs virvelin hankkimista vois ajatella, rokin soittoon menee, hinta maks 250€. Kiitos jo etukäteen. r0kr0k |
wavelength 13.09.2005 23:21:00 (muokattu 13.09.2005 23:22:51) | |
---|
Meinaatko, että 12" tomi siirtyisi 10":n vierestä 14":n viereen pikkuiseksi "lattiatomiksi"? Asettelu itsessään toimii ihan hyvin esimerkiksi Phil Ruddilla, mutta pienet tomit olisi parasta kuitenkin pitää kioskin etuosastossa. Mieluumin tekisin niin, että 10" tomin laittaisin klämpillä enemmän vasemmalle ja 12" tomin bassorummulle siten, että virveli on ikäänkuin tomien välissä. Tällöin riden saa hyvin 12" ja 14" tomien väliin. Virvelikysymykseen joka iikka tarjoaa joko käytettyä Ludwigin Supraphonicia tai Acrolitea tai sitten Tamburon virppaa. Kaikki toimivat ja ovat hintaisekseen todella hyväsoundisia. On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. |
drum-monkey 13.09.2005 23:23:07 | |
---|
Toimii hyvin tuollainen kahden "lattiatomin" käyttö. Minun huonolla tekniikalla nopeita myllyjä voi olla vaikeampi vetää, mutta ei sen pitäis häiritä... Riden saa kivammin. Kun on kuitenkin noin pienet ne lattiatomit, niin ei joudu kurottelemaan kauheesti oikeelle (toisin ku mulla). Eli hyvä idea mun mielestä. Munletti on mulletti |
Mojofunk 14.09.2005 00:02:08 | |
---|
Meinaatko, että 12" tomi siirtyisi 10":n vierestä 14":n viereen pikkuiseksi "lattiatomiksi"? Asettelu itsessään toimii ihan hyvin esimerkiksi Phil Ruddilla, mutta pienet tomit olisi parasta kuitenkin pitää kioskin etuosastossa. Mieluumin tekisin niin, että 10" tomin laittaisin klämpillä enemmän vasemmalle ja 12" tomin bassorummulle siten, että virveli on ikäänkuin tomien välissä. Tällöin riden saa hyvin 12" ja 14" tomien väliin. Virvelikysymykseen joka iikka tarjoaa joko käytettyä Ludwigin Supraphonicia tai Acrolitea tai sitten Tamburon virppaa. Kaikki toimivat ja ovat hintaisekseen todella hyväsoundisia. Ihan uteliaisuuttani kysyn, mutta miksi tätä 12" tomi olisi parempi kioskin etuosassa? r0kr0k |
wavelength 14.09.2005 00:21:49 (muokattu 14.09.2005 11:33:49) | |
---|
Ihan uteliaisuuttani kysyn, mutta miksi tätä 12" tomi olisi parempi kioskin etuosassa? Koska se on niin pieni ja suloinen. :) Useimmat tomifillit perustuvat siihen, että korkealta etutomilta siirrytään matalalle lattiatomille. Fillit monipuolistuvat, jos ei aina lähdekään samalla tomilla liikkeelle. Lisäksi 12" tomi on vaikea virittää soimaan muhkeasti kovin matalilla virityksillä. Minun mielestä on parempi, että 14" tomi hoitaa matalammat jymäykset. Mielipideasioitahan nämä ovat. On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. |
Mojofunk 14.09.2005 00:36:58 | |
---|
Koska se on niin pieni ja suloinen. :) Useimmat tomifillit perustuvat siihen, että korkealta etutomilta siirrytään matalalle lattiatomille. Fillit monipuolistuvat, jos ei aina lähdekään samalla tomilla liikkeelle. Lisäksi 12" tomi on vaikea viritettää soimaan muhkeasti kovin matalilla virityksillä. Minun mielestä on parempi, että 14" tomi hoitaa matalammat jymäykset. Mielipideasioitahan nämä ovat. oot kyllä aivan oikeessa, Vois sitten melkeen siirtää noi etutomit vähän enemmän vasemmalle että saa riden 12" ja 14" tomin väliin.. Ja sekö olisi parempi, perkele ku en oo meinaan löytäny hyvää paikkaa ridelle. r0kr0k |
drummer88 14.09.2005 09:27:23 | |
---|
Minulla on vissiin tuolla tavalla kun tuo Wavelength mainitsi. Omakuvasta näkyy. On myös tuo 16". Nykyään tosin pidän 10", 12" ja 14" edessä. Ride on ns. 16" päällä. The Art Of Shredding |
Nolte 14.09.2005 10:57:55 (muokattu 14.09.2005 17:56:46) | |
---|
OT Onko kukaan kokeillut sellaista asettelua, jossa ride tulisi basarin päälle ja etutomi basarin oikealle puolelle lähemmäksi lattiatomeja? Huonoja puolia? Eli periaatteessa niinkuin ao. kuvassa Abe Laborielin set-upissa, jos vaihdettaisiin riden ja etutomin paikkaa. No, ride keskelle basaria, mutta muuten... http://www.dwdrums.com/artists/index.htmKilkkaa Aben nimeä... Hyvät rummut, huono soittaja! |
HeavyMachinery 14.09.2005 10:58:24 | |
---|
oot kyllä aivan oikeessa, Vois sitten melkeen siirtää noi etutomit vähän enemmän vasemmalle että saa riden 12" ja 14" tomin väliin.. Ja sekö olisi parempi, perkele ku en oo meinaan löytäny hyvää paikkaa ridelle. Mulla on ollut aina 12 lattia tomina ja toimii ihan ok saa riden siihen basarin päälle ja on paljon hauskempi soitella.. Minä tiedän - siis pelkään ! |
gh n 14.09.2005 11:25:30 | |
---|
Mulla on 12, 13 ja 16 tomit ja 13" on siinä sivulla ständissä kiinni. Toimiihan se, mutta pitää olla hyvä teline ettei heilu pahasti.. Tai mulla on pearlin setin mukana tullut standi ja ihan hyvin on pysynyt.. ..Päärynäjuoma on parasta huumetta.. |
eino mutku 14.09.2005 13:46:44 | |
---|
Lisäksi 12" tomi on vaikea virittää soimaan muhkeasti kovin matalilla virityksillä. Miksi, oi miksi se pitäisi virittää yhtään erilailla kuin mitä se olisi siinä basarin päällä? Jos tomi on matalalla, sen ei tarvi olla silti viritetty matalalle, kai. nimim. olenko normaali? kalamies#23 >-)))>
-"Ihminen katuu vanhana vain kahta asiaa: tehtyä ja tekemätöntä" |
ltg 14.09.2005 13:51:38 | |
---|
Miksi, oi miksi se pitäisi virittää yhtään erilailla kuin mitä se olisi siinä basarin päällä? Jos tomi on matalalla, sen ei tarvi olla silti viritetty matalalle, kai. nimim. olenko normaali? Jep. Itselläni oli jossain vaiheessa parin kuukauden ajan tuo 10" basarin vieressä ja 12" ja 14" lattialla -asettelu. Ihan perusvireessä olivat tomit, ja soittokin toimi mukavasti. Filleihin tuli uusia ulottuvuuksia, kun oli lattialla kaksi tomia. Sitä vessanpönttöä en pessyt enää koskaan.THV-klubi #5 |
Jami 14.09.2005 14:28:55 | |
---|
Mun omakuvassa näkyy asettelu jossa 8" ja 10" on omassa telineessä edessä ja 12" ja 14" omassa telineessään lattiatomeina. Väliin jää sopiva rako että riden saa suht lähelle. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
Matjardo 14.09.2005 15:22:06 (muokattu 14.09.2005 15:25:27) | |
---|
Mieluumin tekisin niin, että 10" tomin laittaisin klämpillä enemmän vasemmalle ja 12" tomin bassorummulle siten, että virveli on ikäänkuin tomien välissä. Tällöin riden saa hyvin 12" ja 14" tomien väliin. . Siis näinkö?: http://muusikoiden.net/dyn/members/41096.jpg Itselläni on tosin molemmat tomit samassa holderissa kiinni, siirsin sen vain basarin päältä klampin varaan crashi telineeseen. Nyt on ridekin mukavammin. Lattialla on tosin 14" tomin kaverina 16" tomi.. Se on mukava lisä, mielestäni lattia tomin pitää jytistä, ja tuo 14" ei oikein jytise. 16" rupeaa jo olemaan aika jyhkeän kuuloinen ;).. Two coke or not two coke? |
wavelength 14.09.2005 15:39:10 | |
---|
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. |
Dnjmaster 14.09.2005 17:34:57 | |
---|
Oon nähny tollasen asettelun, mut ite ainaki uskoisin et ei toimi oikeen hyvin. Jos haluat tomit pois basarin päältä nii laita ne molemmat crashi ständiin kiinni. Kato mun omakuva. kalamies#40 >-)))> |
Matjardo 14.09.2005 17:50:08 (muokattu 14.09.2005 17:50:52) | |
---|
Oon nähny tollasen asettelun, mut ite ainaki uskoisin et ei toimi oikeen hyvin. Jos haluat tomit pois basarin päältä nii laita ne molemmat crashi ständiin kiinni. Kato mun omakuva. Ei, kyllä se asettelu toimii, pidän tuosta jopa enemmän kuin siitä normi asetelmasta. Siksihän ne tomit tuollain laitoinkin, kun se vain tuntui paremmalta. No, kukin tyylillään :). Two coke or not two coke? |
K.Suninen 14.09.2005 18:03:45 | |
---|
On teilläkin taas maailman hyödyllisimmät puheenaiheet.. Dave Weckl on huono rumpali |
Deino 14.09.2005 18:06:42 | |
---|
On teilläkin taas maailman hyödyllisimmät puheenaiheet.. Ja sinulla kommentit... Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta. |
ToMi88 14.09.2005 18:11:50 | |
---|
On teilläkin taas maailman hyödyllisimmät puheenaiheet.. Jaahas..Eihän tässä aiheessa ole mitään vikaa, mutta voisi ihmiset kyllä välillä itse kokeilla ja ajatella ennenkuin kysyy. |