Aihe: kortisoni ja taimi
1
mats petter
18.10.2005 13:26:46
Joudun syömään krooniseen vatsasairauteeni kortisonia. Nyt annos on taas piikissä, ja huomaan että taimi kusee aivan tolkuttomasti. Kiilaan kuin sika. Ennestään tiesin että suuret annokset aiheuttavat mussa unettomuutta, hyperaktiivisuutta ja aggressiivisuutta, mutta että tämäkin. Onko kellään kokemuksia?
Rumba-Ali
18.10.2005 13:32:01

No eipä ole kyllä kokemusta, mutta voihan se olla, että tuo hyperaktiivisuus vaikuttaa vähän tempoakin kiihdyttävästi.

Outo juttu.
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
Aegis
18.10.2005 15:02:51
Ja heti soittamaan grindcorea!

Aika hauska muuten kun tuo Mayhemissä taitelijanimellä Hellhammer soittanut herra joskus kokeili spiidin käyttöä ennen keikkaa että lähtisi biitit nopeammin. Mahtanut olla huima olo.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
wavelength
18.10.2005 15:10:36

Rupea sleepaamaan tietoisesti aina aineen vaikutuksen alaisena. Eiköhän se siitä ala osua. :)
En tiedä mistä puhun.
sutikomppi
18.10.2005 16:53:15
Joudun syömään krooniseen vatsasairauteeni kortisonia. Nyt annos on taas piikissä, ja huomaan että taimi kusee aivan tolkuttomasti. Kiilaan kuin sika. Ennestään tiesin että suuret annokset aiheuttavat mussa unettomuutta, hyperaktiivisuutta ja aggressiivisuutta, mutta että tämäkin. Onko kellään kokemuksia?

Jotkut lääkket voivat aiheuttaa tälläistä acting- out käytöstä. Olo voi tuntua vauhdikkaalle, eikä oiken pysty keskittymään. Tällöin myös taiminki8 voi olla pielessä tai paremminkin sitä on vaikea pitää paikallaan.

Keskustele lääk. kanssa. Kortisoni on kuitenkin ilm. sulla johonkin vakavampaan vaivaan ,eikä sitä ole syytä itse vähennellä.
Animosity
19.10.2005 12:29:20

Ja heti soittamaan grindcorea!

Aika hauska muuten kun tuo Mayhemissä taitelijanimellä Hellhammer soittanut herra joskus kokeili spiidin käyttöä ennen keikkaa että lähtisi biitit nopeammin. Mahtanut olla huima olo.

Sillähän aina kaikissa promo-kuvissakin tuppaa silmät verestämään aika lailla =)
Voiko paljon olla liikaa!?!
Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa...
Jami
19.10.2005 12:37:17

Kiilaan kuin sika.

Oletko todennut asian klikin kanssa? Että todella kiilaat eikä vain tunnu siltä?
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
mats petter
19.10.2005 13:12:11
Joo, pikkusen edellä koko ajan. Tosin nyt jo vähemmän, koska pudotan lääkitystä pikkuhiljaa. Kun lääkitys on matalalla tätä ilmiötä ei ole. Eilen keikalla komppi toimi jo very good. Joten eiköhän se tästä taas... Sama ilmiö on muuten juoksussa. Lenkkikaveri kysyy että mihin helvettiin mulla on kiire kun piti juosta ihan iisisti ja mä vaan vedän kovempaa ja kovempaa... Tätä se sairaus teettää...
Nolte
19.10.2005 17:58:38
Joo, pikkusen edellä koko ajan. Tosin nyt jo vähemmän, koska pudotan lääkitystä pikkuhiljaa. Kun lääkitys on matalalla tätä ilmiötä ei ole. Eilen keikalla komppi toimi jo very good. Joten eiköhän se tästä taas... Sama ilmiö on muuten juoksussa. Lenkkikaveri kysyy että mihin helvettiin mulla on kiire kun piti juosta ihan iisisti ja mä vaan vedän kovempaa ja kovempaa... Tätä se sairaus teettää...

Jaa jaa. Meikäläinen joutuu suihkimaan 1-2 kertaa päivässä kortisonipitoista suihketta nenään, kroonisen tukkoisuuden takia. Ja komppi tuppaa kiilaamaan, hmmm. No joo, pitoisuudet ovat niin pieniä, ettei se siitä johdu. Eli mies itse kiilaa, ei siitä mihinkään pääse. :-(

Mutta, hyvä että pystyt vähentämään lääkitystäsi. Rupeaa taimit pysymään. Tuossa juoksuhommassahan voit tehdä niin, että siirryt kovempien lääkeannoksien jaksolla pikamatkoille - ei ryntäily haittaa. ;-)
Hyvät rummut, huono soittaja!
ääliö
19.10.2005 22:01:07
Itse söin kortisonia kaksi vuotta sarkoidoosi nimisen sairauden hoitona (alkaen 40mg/päivä).Time-ongelmia en huomannu mutta muita meheviä sivuvaikutuksia kylläkin.
Kortisoonihoito on aika rankkaa,joten pikaista paranemista sulle!!
Ylilihavat Rumpalit ry.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)