Aihe: Rumputuntien hinta
1 2
buntta
05.10.2005 00:35:08
Mitä olette veloittaneet rumputunneista? Mua pyydettiin opettamaan alkeita kahdelle pikkumiehelle ja kun ei ole mitään sukulaisuussuhdetta tms. niin pitäis joku hintakin keksiä. Ite otin tunteja about 20v. sitten joten ei ole oikein muistikuvaa:-). Rahan takia en ko. tunteja anna mut enpä haluais polkea oikeittenkaan opettajien hintoja. Hitto, tästä tuli eettinen ongelma..
wavelength
05.10.2005 07:26:26

20 egeä lienee aika hyvä vakiintunut tuntihinta ns. perusopetuksesta. Vähän kovemmat jannut pystynevät kynimään enemmän.
En tiedä mistä puhun.
Limbus
05.10.2005 13:55:04

Jotain 10€ (30min) ja 20€ (60min) olis aika hyvä.
En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta.
wavelength
05.10.2005 14:05:52

Juuri näin.
En tiedä mistä puhun.
Outkast
05.10.2005 14:06:15

Komppaan kahdella basarilla.
"Matka on päämääräänsä tärkeämpi"
Peffi
05.10.2005 14:27:55
Tunti on melkeen liian pitkä aika. Ei rumputunneilla ole tarkoitus treenata vaan otta vastaan vinkkejä.
Youni
05.10.2005 14:37:00
Tunti on melkeen liian pitkä aika. Ei rumputunneilla ole tarkoitus treenata vaan otta vastaan vinkkejä.

Riippuu oppilaan iästä, kiinnostuksesta, soittotaidosta ja siitä kuinka usein niitä tunteja ottaa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
vernie
05.10.2005 14:42:33 (muokattu 05.10.2005 14:48:01)

Jep, 10€/30min tuntuu olevan todella yleinen taksa. Sitten vähän lisähintaa etäkulujen kattamiseen, jos opettaja tulee oppilaan luokse pitämään tuntia.

EDIT: Ja mitä tuohon tunnin kestoon tulee, niin mielestäni 1-1,5h on aika ideaalinen. Tuossa ajassa homma pääsee pääpointtien lisäksi sopivasti rönsyilemään, mikä on mielestäni hyvä asia, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen..
Aegis
05.10.2005 15:21:15
On minusta ainakin erittäin tärkeää rumputunneilla se tarinointikin mihin pitää olla aikaa. Minusta rumpalin pitää tiedostaa että rumpujen soitostakin voi löytää filosofian ja sen kautta voi soittoonsa vaikuttaa valtavasti.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Berserker
05.10.2005 22:12:12
Multa veloitetaan 12€ /puolikas tunti
ramzuz
06.10.2005 00:19:12
Turussa kova nimi on Kimmo Kuusisto. Tunnit on monipuolisia ja opettaja on todella innoissaan opettamassa. Hinta on 60e kuukaudessa. Aina puoli tuntia viikossa.
Nasse rokkaa!
Legatus
06.10.2005 08:31:27
Turussa kova nimi on Kimmo Kuusisto. Tunnit on monipuolisia ja opettaja on todella innoissaan opettamassa. Hinta on 60e kuukaudessa. Aina puoli tuntia viikossa.

Eli 30 euroo/ tunti. Mulla oli joskus kun aloitin soittamisen niin 20 mk / tunti. Nykyään on 600 per lukukausi kun konservatoriossa olin mutten enää joten haen uutta opettajaa tällä hetkellä. Kai Hahdon tunneilla olisi joksus kiva käydä
Niskamies
06.10.2005 09:24:04
Tosta tuntien pituudesta. Mun soittotunnit kestää 45 minuuttia, ja se aikaa menee ohi lentämällä, voisi mun puolesta olla 60 min. Toi 45 minuuttia on kuitenkin aika lyhyt aika.
There's a fine line with being stupid or clever.
Epämuusikko
06.10.2005 12:43:26
Tosta tuntien pituudesta. Mun soittotunnit kestää 45 minuuttia, ja se aikaa menee ohi lentämällä, voisi mun puolesta olla 60 min. Toi 45 minuuttia on kuitenkin aika lyhyt aika.

Juniorit ei tahdo kestää yli puolta tuntia. Vanhempien tyyppien kanssa 45min-tunti on ihan jees. Itse jos tulee raahauduttua tunnille, niin se on vähintään sen pari tuntia.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
Limbus
06.10.2005 13:01:06

Omat rumputuntini kestävät 30min. Tunti kuitenkin usein venähtää 45 minuuttiseksi, mikä ei sikäli kyllä minua haittaa yhtään.
Sen opettajan kanssakin on aina mukava jäädä pariksi minuutiksi turisemaan aina tuntien jälkeen, niin ei tule semmoista "tämäonpakkopullaaonkopakkoäkäydä" fiilistä.
En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta.
HCW
06.10.2005 15:13:21
Juniorit ei tahdo kestää yli puolta tuntia. Vanhempien tyyppien kanssa 45min-tunti on ihan jees. Itse jos tulee raahauduttua tunnille, niin se on vähintään sen pari tuntia.

Juuri näin.
Rek-tum-ta-ka-tum!
Outkast
06.10.2005 17:45:19
On minusta ainakin erittäin tärkeää rumputunneilla se tarinointikin mihin pitää olla aikaa. Minusta rumpalin pitää tiedostaa että rumpujen soitostakin voi löytää filosofian ja sen kautta voi soittoonsa vaikuttaa valtavasti.

Kun menin silloin poikasena eli vuosi sitten musiikkiopistoon oikeen kewlisti ainoana pääsin sinä vuonna sisään, kovin oli juhlavat olot istuutua sinne premiereitten taakse ja katsastaa symbaalikattaus joka oli alkuperäistä Paiste 602 sarjaa. Kaivoin kassista viereiselle penkillä JeffHamilton jazzbrushit ja upouudet Dave Weckl signaturet sekä tietysti Ted Reedin Syncopations for modern drummerin ja David Garibaldin Future Sound:sin. Sitten ensimmäisellä tunnilla todettiin vain että joo-o pojalla on tekniikka hallussa, ei siinä mitään, iha hyvin vedät ja jotain tarinoitiin mitä kannattaa parantaa. Olin jo kolmannella kerralla kärsimätön, soitetaan ja treenataan nyt jo jotain ! Siinä sitten loppuvuosi tarinoitiin ja opeteltiin ulkoa Bill Brufordin levytykset yms...Tunneilla soitettiin yleensä vain ne 0-10min (niitä samoja harjoituksia jotka kyllä todellakin osasin kuin omat taskuni) joka oli jotain todella omituista kun vertaa edelliseen maikkaani (Pekka Saarikorpi) jonka tunnit olivat 100% intensiivistä soittamista (otin usein parinkin tunnin sessioita)...Oli se hieman omituista keväällä lähteä kesälomalle ja todeta, että eipä juuri mitään opistosta jäänyt käteen tänä vuonna.

...Onneksi tänä vuonna asia korjaantui.
"Matka on päämääräänsä tärkeämpi"
temesta
08.10.2005 02:28:14
Kun menin silloin poikasena eli vuosi sitten musiikkiopistoon oikeen kewlisti ainoana pääsin sinä vuonna sisään, kovin oli juhlavat olot istuutua sinne premiereitten taakse ja katsastaa symbaalikattaus joka oli alkuperäistä Paiste 602 sarjaa. Kaivoin kassista viereiselle penkillä JeffHamilton jazzbrushit ja upouudet Dave Weckl signaturet sekä tietysti Ted Reedin Syncopations for modern drummerin ja David Garibaldin Future Sound:sin. Sitten ensimmäisellä tunnilla todettiin vain että joo-o pojalla on tekniikka hallussa, ei siinä mitään, iha hyvin vedät ja jotain tarinoitiin mitä kannattaa parantaa. Olin jo kolmannella kerralla kärsimätön, soitetaan ja treenataan nyt jo jotain ! Siinä sitten loppuvuosi tarinoitiin ja opeteltiin ulkoa Bill Brufordin levytykset yms...Tunneilla soitettiin yleensä vain ne 0-10min (niitä samoja harjoituksia jotka kyllä todellakin osasin kuin omat taskuni) joka oli jotain todella omituista kun vertaa edelliseen maikkaani (Pekka Saarikorpi) jonka tunnit olivat 100% intensiivistä soittamista (otin usein parinkin tunnin sessioita)...Oli se hieman omituista keväällä lähteä kesälomalle ja todeta, että eipä juuri mitään opistosta jäänyt käteen tänä vuonna.

...Onneksi tänä vuonna asia korjaantui.

Hahhah, repesin! Rutsku sä oot äijä! :P soittonäytettä peliin ;)
beorn
11.10.2005 23:42:16

Kai ne kaikki ammattirumpalit/opettajat ottaa sen 20, mutta entinen opettaja Porvoossa sano, että jotkut sen Hki:läset kollegat ottaa 50:ä! Varmaan semmonen 10-15 euroo on aika järkevä, miun miälestä...
Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Jami
11.10.2005 23:49:57

Lupasin just että 10e/sessio. Pituus n.45min. Eikä sen ajan kans oo niin tarkkaa. Mun värkeillä meinaamma touhata. Meillä Pohojammaalla on kaikki viälä halapaa.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)