Aihe: Naaman suunta soittaessa
1 2 3
mr_b
09.07.2005 22:56:54

Ok, taasen tärkeä keskustelunaihe.. :-)

Olen huomannut että jostain syystä katselen soittaessa hyvin usein johonkin vasemmalle haitsun suuntaan tai sitten olen olen sellaisessa makaroonin muotoisessä asennossa naama kohti virveliä. Tulee jotenkin ihan luonnostaan, en oikein tiedä miksi. Ehkä pyrin tiedostamattomasti minimoimaan visuaaliset ärsykkeet minimiin ja keskittymään vaan musiikkiin.

Nykyään pyrin jopa tietoisesti keikalla katselemaan enemmän yleisöä ja ottamaan vähän enemmän kontaktia muihin soittajiin. Näyttää muuten omituiselta, kun muut viittelöivät hullun lailla ja yksi vaan tuijottelee seiniä tai lattiaa.

Mitenkäs muut? Mihin päin naama osoittaa?
I wanna walk up the side of the mountain, I wanna walk down the other side of the mountain, I wanna swim in the river, lay in the sun, I wanna try to be nice to everyone.
kai
09.07.2005 23:01:19
oiken hyvässä tatsissa turpavärkki on pikkutomeja kohti..muuten pää pyörii kuin väkkärä..
VilleKoo
09.07.2005 23:11:57
jonnekkin haitsua kohti se osottaa.. (johtuen ehkä siitä että laulan samaan aikaan.. ja mikki tuppaa yleensä olemaan haitsun vieressä)
Jeltz
09.07.2005 23:21:19 (muokattu 09.07.2005 23:21:49)
Itselläni huomasin joskus saman, että soittaessa tulee tuijotettua haitsua. Näyttää varmaan suht omituiselta kun tapitan treeneissä sitä haikkaa (tai välillä jotain seinää) koko biisin ajan.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Dnjmaster
09.07.2005 23:22:23
Mullaki on naama usein kohti haitsua tai sit joskus kohti lattiatomia. Se vaan jotenki tulee luonnosta.
kalamies#40 >-)))>
Dnjmaster
09.07.2005 23:22:40 (muokattu 09.07.2005 23:24:57)
Mutta kyllä kannattaa treenata niin, että kattelis yleisöä ja muita soittajoa. On muuten aika apaattisen näköstä jos kattelee vaan seiniä ja lattiaa =)
kalamies#40 >-)))>
Klooni
09.07.2005 23:25:49
Kyllä pitää sanoa että pyörii kuin propelli, ihan kuin loppumieskin ... :-/
Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna ! www.klooni.net
KoRn88.
09.07.2005 23:30:16
yksin soittaessa oma katse tuntuu aina jostain syystä väkisin keskittyvän bassorumpuun, en tiedä miksi. Bändireeneissä sitten tulee päätä pyöriteltyä jotenkin vain, sillon sitä ei niin mieti.
metallia Kemistä: UNIC
Deino
09.07.2005 23:36:53

Naama osoittaa joko haitsuun tai rideen riippuen kummalla soitan. Ei siinä rupea miettimään mihin katsoo, vaan keskittyy soittamiseen.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
Magiz
10.07.2005 01:00:53
melkein pikkeuksetta haitsun ohi vasemmalle.. johtuen usein siitä, että mikki on sillä kohtaa, johon pitää jotain aina välillä vinkua..
Rummut ja niiden soitto on taidetta.
wavelength
10.07.2005 11:56:34

Minäkin möllötän haitsun yli vasemmalle, ja se johtuu kai siitä, että olen tottunut lukemaan nuotteja siltä suunnalta. :)
En tiedä mistä puhun.
ddrum54
10.07.2005 13:11:29
Mulla aika paljon katse seuraa oikeaa kättä. Eli haitsu, ride, crashit, miten milloinkin. Tääkin on vähän siperia opettaa - juttu. Aina ei keikalla saa peltejä juuri siihen totuttuun paikkaan, tilanahtauden takia. Muutama huti opettaa ottamaan katsekontaktin ensin.

Semmonen kanssa vaikuttaa, että jossain pikkupaikassa ääni puuroutuu siellä rumpunurkassa. Päätä sopivasti kääntämällä löytyy parempi ( puhtaampi ) ääni edes toiseen korvaan.
2`n 4
miän vain
10.07.2005 13:24:53

Ennen tuijotin aina yhtä tomipidikkeen nivelkohtaa, siitä heijastui hienosti vääristynyt (naama ei näkynyt) soiton tahtiin rytkyvä apina. Kivaa. Siihen jäi koukkuun.

Nyttemmin tuijottelen minne sattuu, paiti haitsua kai eniten. Aina, kun on jotain sen puolen kikkailuja. Eteenpäin voisi katsoa yhtä hyvin, tai vetää vaikka silmät kiinni. Jostain syystä huteja ei tule vieraallakaan setillä.

Keikalla pitää tietenkin vahdata yleisöä. Katse takaseinään ja puoli metriä päiden yli - ja joka tyypistä näyttää, että tuijotat juuri häntä.
Perustetaan sivuprojekti, joka soittaa vierascorea.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Terok
10.07.2005 17:04:58

Kauas kaukaisuuteen.
sandman178
10.07.2005 17:05:34

Tuohon kun kiinnitin huomiota niin huomasin katselevani joko basariin siihen kohtaan mihin nuija iskee tai sitten lattiaan itseni vasemmalle puolelle. Tämän takia varmaan tuleekin niin paljon huti-iskuja...
Tell me kid, have you ever danced with the devil in the pale moonlight?
jussiohman
10.07.2005 17:14:51
Haikkaan soittaessa pää aika jyrkästi vasemmalle useimmiten. Raidiin naputellessa taasen suoraan eteen tai vähän oikealle siihen riden kupuun tuijottaen. Mutta kyllä joka biisin aikana tulee vähän väliä vilkuiltua muita jätkiä.
jäikö joku sinne, leikit, leikit, leikit, leikit, leikit....
Bändi joka saa taianomaisesti naiset riisumaan vaatteensa
kamelisko
10.07.2005 17:20:08
Tommonen asento mulla vissiin on aika usein... eipä oo tullu pahemmin mietittyä, mitä siellä näkyy...

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Kamelisko
Kulkunen
10.07.2005 17:43:55
Haikkaan soittaessa pää aika jyrkästi vasemmalle useimmiten. Raidiin naputellessa taasen suoraan eteen tai vähän oikealle siihen riden kupuun tuijottaen. Mutta kyllä joka biisin aikana tulee vähän väliä vilkuiltua muita jätkiä.

Mulla hyvin pitkälle sama homma, tosin ei oo muita jätkiä mitä tuijotella. Silloin kun pääsee seurassa soittamaan, niin yleensä seurailen, mitä muut touhuavat, varsinkin jos ei kuule muiden soittoa kunnolla. Ilmeestä ei sitten puhuta mitään.
"I'd rather listen to the death rattle of my only child than have to listen to that fucking shit." -David Cross
moderndrummer88
10.07.2005 18:06:12
tarkkailin ihan pään ja silmien suuntaa soittaessani niin huomasin että pää seuraa oikeaa kättä minne se meneekin
öööh..?? rautaneidon foorumilla nimim. rautarumpali
hollmi-5
10.07.2005 19:00:22
Miksi Buddy Rich katsoi aina vasemmalle? Se huusi basistille: "..ttu sä sleepaat!"

Minä katselen bändikavereita ja yleisöä. Tai nuotteja, jos sellaiset on edessä. Kyllä niihin kannuihin alkaa ihan hyvin osumaan, vaikka niihin ei aina tuijottaisikaan.
Mika Hollström
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)