Aihe: Opetusmateriaalia rummuille.
1
Migo
23.10.2005 17:50:41
ELikkäs mitä voisitte suositella? Mielellään etusijalla Suomenkieliset, mutta kyllä tuo Enklantikin menee. Semmoisia juuri missä perusasioita ja yms. Tarttis saada tommosia niin olisi helpompi palautella mieleen asioita.
Olinx niq eka? Paljo viive? :D
Jeltz
23.10.2005 17:56:22
ELikkäs mitä voisitte suositella? Mielellään etusijalla Suomenkieliset, mutta kyllä tuo Enklantikin menee. Semmoisia juuri missä perusasioita ja yms. Tarttis saada tommosia niin olisi helpompi palautella mieleen asioita.

Leevi Leppänen: Rokkaavat rummut
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Alpha
23.10.2005 18:03:18
Leevi Leppänen: Rokkaavat rummut

Komppia tälle. Erittäin hyvä opus ja mukana tulee Leevin soittamat näytteet kaikista.
Migo
23.10.2005 18:06:02
Mimmonen toi rokkaavat rummut on? Mitä kaikkea kirja sisältää noin pääpiirteittäin? Saakohan noita kirjastoista hyvin?
Alpha
23.10.2005 18:09:56
Mimmonen toi rokkaavat rummut on? Mitä kaikkea kirja sisältää noin pääpiirteittäin? Saakohan noita kirjastoista hyvin?

http://www.musicfinland.com/selvatsavelet/
hybrid
23.10.2005 18:12:42
Mimmonen toi rokkaavat rummut on? Mitä kaikkea kirja sisältää noin pääpiirteittäin? Bassari- ja virvelivariaatioita peruskomppiin. Itte en tota leppäsen kirja kovin korkealle arvosta. Osta mieluummin ensimmäiseksi Ted reedin Syncopation
Wiitala
23.10.2005 20:04:55
"Kokkaavat Mummut"
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Migo
23.10.2005 20:47:58
"Kokkaavat Mummut"

ääähh.. ton oon jo lukenut..
wavelength
24.10.2005 11:59:01

Muistakaa myös sarjan seuraava opus, "Svengaavat septolit"! ;)
En tiedä mistä puhun.
HCW
24.10.2005 12:37:38
Ja myös "Helposti mukaan polyrytmikaan ihmeelliseen maailmaan" - kirjoittanut Mike Mangini. Kirjassa Mike tekee selväksi miten täysin luonnollisena musiikkillisena reaktiona voimme soittaa biisiin kuin biisiin 24/32 polyrytmisiä sekvenssejä. Ja mikä kaikista parasta niin voimme tehdä sen helposti. Lisäksi kirjassa ei ole unohdettu super-groovaavia 11/8 jalkaostinatoja jotka nekin voidaan soittaa todella helposti.

"Helppoo se on kun vetää vaa" - Mike Mangini.
Rek-tum-ta-ka-tum!
wavelength
24.10.2005 14:35:46

John Riley - The Art Of Bop Drumming:

Jazzrumpaloinnin perusasioita englanniksi. Lähes välttämätön opus joka jannulle.

Risto Skrikberg - 40 Rudimenttia; Rudimentaalisen rummunsoiton neljä peruslyöntiä:

Ensimmäinen nide antaa hyviä ohjeita rudimenttien harjoitteluun ja oikeaoppiseen soittamiseen. Jälkimmäisessä kirjassa on paljon asiaa kapulatekniikasta. Kirja keskittyy pääasiassa aksenttien ja haamulyöntien valmisteluun sekä tietysti niiden soittamiseen.
En tiedä mistä puhun.
drum-monkey
24.10.2005 19:07:47
Oiskohan ollu luovat rummut....
Osaako joku selittää sen viimeisen systeemin toiminnan, siinä jälkimmäisessä systeemipaketissa? Siis se 16-osa right hand lead, jossa on niitä esimerkkejä vaikka kuinka. Luulin tajuavani sen, kun huomasin ettei ne hi-hatit seurannutkaan sitä mun logiikkaa. Opettajakaan ei tajunnut sitä...
Munletti on mulletti
Migo
24.10.2005 20:26:57
Onkos porukka löytänyt noita kirjoja kirjastosta? Itse asun Järvenpäässä, joten jos joku täältä päin on ja tietää niin vinkkiä mulle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)