Muovinen 04.10.2005 16:32:55 | |
---|
Tervehdys kollegani! Jos en ole aikaisemmin maininnut niin kerron nyt että opiskelen Lapin yliopistossa mediatiedettä pääaineenani, sekä valokuvausta sivuaineena ja nyt kun valokuvauksen appro alkaa olla loppusuoralla on aika ruveta valmistelemaan loppuproduktiota. Minulla se sattuu olemaan rumpaliaiheinen ja se vaatii Teidän apuanne arvon kollegat. Ideani on seuraavanlainen: Tutkin valokuvan muodossa rumpalien ilmeitä näiden soittaessa settiään. Meillä kaikilla on omat oudot nykimiset ja virnistykset kun pistämme itsemme äärirajoille vaikkapa jonkin haastavan fillin kanssa. Joillakin meistä sen sijaan ei ilmekään värähdä. Haluaisin siis tutkia juuri näitä eroavaisuuksia eri persoonien välillä ja siinä sivussa saada uusia ystäviä ympäri suomenmaata. Vaativan aiheen vuoksi valokuvaussessio olisi aika pitkä. Ajan kanssa malli saataisiin "luonnolliseen fiilikseen" ja vältyttäisiin pahimmilta jännitteiltä yms. En myöskään halua että tapaamisesta tulisi pelkkää työtä, tottakai olisi mukava tutustua ja rupatella siinä sivussa. Eli koko projektissa on pohjimmiltaan aika rento Rock-asenne. Itse rumpusetti olisi kuvassa hyvin pienessä osassa, sillä rajaisin kuvaan lähinnä kasvot. Valitsen tarjonnasta riippuen n. 10 rumpalia, jotka edustavat harrastajaryhmää suht laajasti. Tarkoitus olisi siis löytää henkilöitä, jotka olisivat eri ikäisiä, eri tasoilla harrastuneisuutensa kanssa, eri musiikkityylilajin edustajia, eri puolilta suomea jne. Naisrumpali olisi erityisen mukava saada projektiin mukaan! Muusikoidennettiä jonkin verran seuranneena tiedän että täältä löytyy kaikenlaisia alan harrastajia ja siksi ajattelin että tämä olisi loistava foorumi asian käsittelyyn. Toivoisin siis että täältä löytyisi kiinnostuneita jotka haluaisivat viettää mielenkiintoisen hetken (vaikkakin aika pitkän hetken) kameran edessä. Kaikki osallistujat/valitut saavat tietysti itselleen projektissa syntyvän teoksen, mutta muuta korvausta en valitettavasti voi tarjota. Sen voin luvata että hauskaa se tulee olemaan! Projektin pohjalta tullaan järjestämään näyttely ainakin Rovaniemellä. Välttämättä näyttely ei olisi perinteinen tauluja-seinillä-tyyppinen ratkaisu, vaan olen miettinyt esim. äänikirja formaattia, medialainen kun olen. Tämä esitysmuoto vaatisi pienen soittonäytteen äänittämistä. Kysykää ihmeessä jos jokin mietityttää (varmaan unohdin jotain) tai jos teillä olisi vaikkapa ideoita projektiin, tämä threadi on nyt sitä varten. Tänne voi myös ilmoittautua vapaaehtoiseksi ja jos haluatte olla erityisen aktiivisia niin lähettäkää minulle perus pärstäkuva itsestänne osoitteeseen: phuovine@ulapland.fi Kiitän ja odotan vastauksianne! -Muovinen Viitonen |
wavelength 04.10.2005 16:36:07 | |
---|
Tapahtuuko valokuvaussessio kenties jossain Hyvin Kaukana Pohjoisessa? :) En tiedä mistä puhun. |
Muovinen 04.10.2005 16:37:55 | |
---|
Tapahtuuko valokuvaussessio kenties jossain Hyvin Kaukana Pohjoisessa? :) Ei tapahdu, vaan minä tulen teidän luo ja sessio tehdään siellä missä teidän setti sattuu olemaan. Paikalla ei sinänsä ole väliä, koska taustaa ei juurikaan tule kuvaan. -Muovinen Viitonen |
Aegis 04.10.2005 16:38:36 | |
---|
Pyydä Cause for Effectin rumpali mukaan. Livenä nähneet tietävät miksi :) Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
TheImp 04.10.2005 16:38:39 | |
---|
Hemmetin hyvältä idealta kuulostaa! Kyllä minä olisin valmis rumaa pärstääni lainaamaan, jos vain Jyväskylään asti olisit tulossa? The Gods made heavymetal |
Muovinen 04.10.2005 16:43:24 (muokattu 04.10.2005 16:49:18) | |
---|
Hemmetin hyvältä idealta kuulostaa! Kyllä minä olisin valmis rumaa pärstääni lainaamaan, jos vain Jyväskylään asti olisit tulossa? Tulen sinne asti minne tarvitsee. Tietenkin kun opiskelijabudjetilla mennään niin yritän ainakin etelän reissun suunnitella niin että yhdellä matkalla kuvaisin useamman tyypin. Olisi myös enemmän kuin mahtavaa jos kuvattava voisi tarjota tarpeen mukaan yösijan, mutta siitä sitten myöhemmin kun on jo valintoja tehty. Mukavaa että aihe kiinnostaa. EDIT: Laitoin omakuvaan huonohkon esimerkin siitä miltä kuvat voisivat näyttää. Tässä kuvassa malli tiedostaa kameran aivan liian hyvin, koska on myös kuvaaja. -Muovinen Viitonen |
Brother Michael 04.10.2005 16:52:37 | |
---|
Hauska idea. Minä olen ainakin mukana, jos vaan kelpaa. Helsingissä asustelen, joten matka on tietysti melko pitkä. Jos tuo kiinnostaa, niin pitääkö johonkin lähettää esim. "hakemuksia" vai poimitko itse sitten randomina. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
WyW 04.10.2005 16:59:58 | |
---|
Pyydä Cause for Effectin rumpali mukaan. Livenä nähneet tietävät miksi :) Ääni tälle idealle! http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Muovinen 04.10.2005 17:01:57 (muokattu 04.10.2005 17:02:59) | |
---|
Hauska idea. Minä olen ainakin mukana, jos vaan kelpaa. Helsingissä asustelen, joten matka on tietysti melko pitkä. Jos tuo kiinnostaa, niin pitääkö johonkin lähettää esim. "hakemuksia" vai poimitko itse sitten randomina. Tuohon mun antamaan s-posti osoitteeseen voisit laittaa tietoja itsestäsi (ikä, soittovuodet, musatyyli jne.) ja jos onnistuu niin sellainen perus kasvokuva itsestäsi jpg. muodossa. Näiden "hakemusten" perusteella sitten valitsen sopivat henkilöt projektiin mukaan. E= nyt mua rupes oikeasti kiinnostamaan tämä Cause For Effectin rumpali, kukas hän on ja miksi juuri hän? -Muovinen Viitonen |
Aegis 04.10.2005 17:33:05 (muokattu 04.10.2005 17:35:07) | |
---|
E= nyt mua rupes oikeasti kiinnostamaan tämä Cause For Effectin rumpali, kukas hän on ja miksi juuri hän? Cause for effect on suomalainen fuusio grindcore bändi missä on tasan kaksi jäsentä. Toinen soittaa rumpuja, toinen örisee ja soittaa bassoa. Hulvattoman teknistä ja ylettömän hauskan kuuloista musiikkia, jonka tahtiin rumpali ilveilee keikalla niin ettei katsoessa meinaa henki kulkea. Että siksi. Osoite http://www.causeforeffect.orgSuosittelen kyllä kaikille täällä pyöriville jos ei ole tuttu, tämä on ainutlaatuisen hulvatonta kamaa. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Deino 04.10.2005 18:07:48 | |
---|
Perkele! |
Aegis 04.10.2005 18:26:23 | |
---|
Nyt olen kuullut kaiken... Et ennen kuin olet nähnyt lavalla nuo. Vetää sanattomaksi. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
drum-monkey 04.10.2005 19:00:30 | |
---|
Et ennen kuin olet nähnyt lavalla nuo. Vetää sanattomaksi. Henki ei meinaa kulkea kun niille ilmeille nauraa. Soittivat 30 biisin setin, ei kovin kauaa kestä. Hauskaa musiikkia, mutta ilman niitä "fuusio-osuuksia" ei biisejä erottaisi toisistaan, että puoli tuntia CFE:tä on ihan tarpeeksi (ja tämäkin vaan keikalla) Munletti on mulletti |
vernie 04.10.2005 20:48:42 | |
---|
Loistava idea. Älä unohda Mäkysen Teppoa! Allekirjoittaneella menee muuten erittäin helposti suu tällaiseen asentoon soittaessa: http://www.jamrod.com/Masa8.jpg Olen yrittänyt hankkiutua ilmeestä eroon, mutta silti se on n. 80% varmuudella läsnä minusta otetuissa rumpsuttelukuvissa. Ei toi huulten yhteen pureminen niin harmita, mutta kieli voisi kyllä pysyä ihan kokoajan siellä omalla puolella.. :D |
Muovinen 04.10.2005 21:23:50 | |
---|
Loistava idea. Älä unohda Mäkysen Teppoa! Nyt kun tässä on tullut näitä nimiä esille, niin kertokaapa saman tien muitakin ja mielellään jonkinlaisten yhteystietojen kanssa jos vain mahdollista (löydän ne varmaan itsekin mutta kuitenkin). Olen miettinyt että olisi mukava saada joku hieman tunnetumpikin rumpali projektiin mukaan mutta kuka? En ole päässyt ketään niin läheltä katsomaan keikalla että voisin suorilta päättää kuka olisi sopiva henkilö. Disco Ensemblen runpalihan täällä on ainakin joskus pyörinyt... -Muovinen Viitonen |
drum-monkey 04.10.2005 21:26:03 | |
---|
Sami Heinolla on hyviä irvistyksiä kun komppi kulkee. Munletti on mulletti |
welho 04.10.2005 21:38:16 | |
---|
Parhaat ilmeet mitä oon nähnyt on kyllä ehdottomasti PMMP:n Heikillä:) Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
hollmi-5 04.10.2005 21:45:54 | |
---|
No Nykäsen Anssi. Se on fiiliksissä ja kiva heppu. Keikoillakin käy niin, että pitäisi olla helppo pala. Meitsi on melkein kivinaama aina, mutta jos haluat sellaisesta kuvia, niin tsekkaa: http://www.lipsaset.com/keikat.htm Ja tervetuloa kuvaamaan. Mika Hollström |
Mörre 04.10.2005 21:54:56 | |
---|
Pyydä Cause for Effectin rumpali mukaan. Livenä nähneet tietävät miksi :) Se on kyl kova kaveri. "Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä |
peachy 04.10.2005 22:35:20 | |
---|
Tervehdys kollegani!... Tervehdys vaan. Olet tervetullut treeneihin Suomen peräröpölään, siilinjärvelle (kuopion kupeeseen) mulla on järjestään alahuuli hampaiden välissä ja pää typerässä kenossa fillin aikana, mutta väliäkö hällä. pikaviestiä vaan kehiin. Peachy |