sammakko54 01.11.2005 14:00:49 | |
---|
Elikkä onkos jaloille mitään lyöntijärjestystä (OVOV) semmosta kuin käsille. Vähän klassista paukutusta opiskelleet tietää. Siis että pikkurumpua soittaessa neljäs osalle tulevat O ja vääliin tulevat V. Ei ne aina tuu vuorokäsin.Voiko tätä käyttää myös jaloilla? Vai poljetteko vaan vasemmalla semmoset mitkä ei oikealla mene? päyväpäy |
Suleima 01.11.2005 14:08:12 | |
---|
Miksi ei voisi? :) Kyl se taitaa olla ihan paradiddlet ja invertedit jaloillekin. Ja kyllä aika monet niitä käyttääkin. Eikös taannoisessa Pantera-topicissa rumpupalstalla ollu jotain Vinnie Paulin tietyssä biisissä käyttämistä jalkajärjestelmistä? |
sammakko54 01.11.2005 14:13:01 | |
---|
tietyssä biisissä käyttämistä jalkajärjestelmistä? En nyt löytäny sitä. Onko niissä mitään yleistä hyvää joka sopis kaikkeen soitteluun päyväpäy |
Suleima 01.11.2005 15:50:57 | |
---|
En nyt löytäny sitä. Onko niissä mitään yleistä hyvää joka sopis kaikkeen soitteluun Nyt puhut sen verran yleisellä tasolla etten osaa sanoa mitään. Ei kai suurimmasta osasta "vammasia" harjoituksia oo mitääny hyötyä ennenkä ne on niin selkäytimessä että niistä vaan ikäänkuin vahingossa alkaa olla hyötyä. Hmm,vaikea selittää... bygone. Fiksummat vastatkaa :) |
lkx 01.11.2005 15:58:17 | |
---|
Samat paradiddlet, tuplaiskut yms jaloille yhtä lailla, jos haluaa. ovoo vovv, oovv oovv, vvoo vvoo, ovvo ovvo, trioleina voo voo ja kaikkee mitä keksii... Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
wavelength 01.11.2005 16:21:40 | |
---|
En nyt löytäny sitä. Onko niissä mitään yleistä hyvää joka sopis kaikkeen soitteluun Luonnollisesti niin, että vahvat tahtiosat oikealla ja heikot vasemmalla. Käänteisesti, jos olet vasuri. Näin siis periaatteessa. Jos tulee mutkikkaampia rytmejä, ne pitää pähkäillä erikseen. Pimeässä on parempi hiihtää. |
juoni 01.11.2005 16:41:18 | |
---|
Samat paradiddlet, tuplaiskut yms jaloille yhtä lailla, jos haluaa. ovoo vovv, oovv oovv, vvoo vvoo, ovvo ovvo, trioleina voo voo ja kaikkee mitä keksii... Itse olen noista pysynyt erossa, koska jaloilla on pääasiassa vain yksi instrumentti (basari) niin mielestäni on mielekkäänpää soittaa kaikki vuorojaloin. Sitäpaitsi tasaisten tuplaiskujen toteuttaminen jaloilla on kohtuuttoman vaikeaa. Ei mielestäni maksa vaivaa. Lahjattomat Treenaa |
wavelength 01.11.2005 17:00:57 | |
---|
Itse olen noista pysynyt erossa, koska jaloilla on pääasiassa vain yksi instrumentti (basari) niin mielestäni on mielekkäänpää soittaa kaikki vuorojaloin. Sitäpaitsi tasaisten tuplaiskujen toteuttaminen jaloilla on kohtuuttoman vaikeaa. Ei mielestäni maksa vaivaa. Bassorummulla paradiddlejen harjoittelu ei ole itsetarkoituksellista, vaan niiden avulla voi soiton lomaan sijoittaa nopeampia pyrähdyksiä. Esim:
O V O V O V O V O V O O V O V V --> O V O V O V O V O V OVO V O VOV
Harvoinpa virvelinkin käsijärjestysten harjoitteleminen on päämäärä sinänsä. Pikemminkin erilaisten käsijärjestysten hallitseminen avaa ovia erilaisten rytmien variaatioiden maailmaan. Pimeässä on parempi hiihtää. |
drum-monkey 01.11.2005 17:47:56 | |
---|
Minä harjoittelen Stick Controlin käsijärjestykset jaloilla. Kaseista ekat 13 pääasiassa, sitten trioli- ja single stroke roll-sivuista kaikki. (paitsi trioleissa ne nopeat oov/vvo-triolit). Kyllä niillä saa hallintaa soittoon, vai onnistuuko hyvin esim. temmossa 115 sellanen, että kompissa alkaa jalat 3x16-osa triolina ja sitten jatkuu lopputahti noku 16-osina? (yksinkertainen esimerkki) eli näin: x-----x-----x-----x----- ------------s------------- b-b-b-b--b--b--b--b--b- No basarit ei nyt näy olevan just siinä kun pitäisi, mut mä soitan tällasen järjestyksellä: OVO VV O V O V Munletti on mulletti |
HCW 02.11.2005 11:13:29 | |
---|
Stick Control = Feet Control. Rudimentteja, rudimentteja. Ne on tie, totuus ja elämä. Rek-tum-ta-ka-tum! |
Epämuusikko 02.11.2005 12:15:33 | |
---|
Hurjina nuoruusvuosina kun tublabedaalilla yritin soittaa, tuli soitettua suurin osa esim. kolmoispotkuista V O O. En tiedä miksi. Vähät tupuluput yritin soittaa niin, että vasen aloittaa. En tiedä miksi. Olisihan se kivaa osata soittaa jaloilla kuten käsillä (TJEU: se australialainen rumpali joka ei ole Donati, joka soittaa Three Campsin ensin käsillä, sitten jaloilla). Itse kuitenkin niputan samaan kastiin kuin se tuhannen open-hand hommelit. Helvetin hyvä ajatus, mutta millä ajalla????? ...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009 |
lkx 02.11.2005 16:09:26 | |
---|
Itse olen noista pysynyt erossa, koska jaloilla on pääasiassa vain yksi instrumentti (basari) niin mielestäni on mielekkäänpää soittaa kaikki vuorojaloin. Sitäpaitsi tasaisten tuplaiskujen toteuttaminen jaloilla on kohtuuttoman vaikeaa. Ei mielestäni maksa vaivaa. Niinno. Jos haluaa kehittää jalkojaan, niin miksei. Mutta kukin taaplaa tyylillään ja mitä haluaa. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
welho 02.11.2005 20:38:16 | |
---|
Stick Control = Feet Control. Rudimentteja, rudimentteja. Ne on tie, totuus ja elämä. Joo. Stick control on hyvä myös jaloille ja kaikki rudimentit.. Aiheesta alkaa olla jo paljon kirjallisuutta. Mullakin on muutama.. yks tosi hyväkin Hitto kun ei muista nimiä!! Kirjat on nyt kaukana.. Ajan säästämiseksi kannattaa treenata vaikkapa alkulämmitelyksi perus harjoituksia yhtäaikaa jaloilla ja käsillä.. Täytyy vaan muistaa aloittaa todella hitaista tempoista ja keskittyä. Muuten turhautuu nopeesti:) Yhdistelemällä vaikkapa eri rudimenttejä yhtäaikaa käsille ja jaloille saa aikaan tosi tiukkoja treenejä=D Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
dictatorsh*t 02.11.2005 22:10:05 | |
---|
|