Aihe: Open handed playing
1 2
anttih
29.10.2005 23:37:38
Vaihdoin tuossa itse juuri open handediin. Oon aina kelannu että kädet ristissä on jo alkuunsa virhe. Oon oikeestaan aika ihmeissäni kuinka helppoa se oikeestaan on vaihtaa käsiä noin vaan. Mukana tulee aivan älyttömiä etuuksia: vasen käsi paranee aivan törkeesti ja voi soittaa vahvalla snarekädellä ihan mitä vaan ku vasen hakkaa haikkaa. Vaihdoin raidin vasemmale puolelle ja laskin haikan snaren tasolle. Suosittelen lämpimästi! Onko kellään muilla kokemusta open handediin vaihdosta?
Matjardo
30.10.2005 00:21:57 (muokattu 30.10.2005 00:25:03)
Itsekin olen ruvennut treenaamaan ankarasti tuota open hand tyyliä. Ja samaa mieltä olen siinä, että helpompaahan se on käytännössä soittaa niin että kädet ei mee ristiin missään vaiheessa. Itsellä ei vielä ole vasuri niin vahva että muiden peltien siirtäminen vasemmalle olisi erityisen hyödyllistä. Treenailen tuota vasuria nyt tuolla haitsulla, ja alkaahan se siitä vahvistua. Tavoitteena mulla on samanlainen rajattomuus kuin vaikka Heikki Malmbergillä, äijähän pystyy vetämään miten päin tahansa ilman minkään laista ongelmaa. Mutta tuon tavoitteen saavuttamiseen kuluu kyllä aikaa ;)
Two coke or not two coke?
ltg
30.10.2005 00:30:04
Olisi pitänyt itse alusta asti soittaa avoimin käsin. Hitto, vasenkätinen olen.

Tottakai alussa oli vain se yksi ja oikea tapa, ja nyt en osaa soittaa muuten kuin kädet ristissä.

Pikkuveljelleni, jolle peruskompin hiljattain opetin, sanoin, että opettelee heti alusta alkaen liidaamaan sekä vasemmalla että oikealla kädellä. Kunhan nyt kiinnostuisi enemmän vielä.
Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin.THV-klubi #5
Anti
30.10.2005 00:48:10

Olisi pitänyt itse alusta asti soittaa avoimin käsin. Hitto, vasenkätinen olen.

Ite alotin melkein heti avoimin käsin, vasuri itekki. Tähän asti pitäny rideä vasemmalla puolella myös, mutta huomasin tuossa yks päivä että sehän saattais alkaa taittua oikeallekin puolelle. Ei tietenkään yhtä hyvin mutta perus rokkijutut jo lähes melkein hoituu. Pariki kertaa ollu ikävässä tilanteessa kun sanottu että keikkapaikalta löytyy koko setti, mutta ridessä onki tomia kiinni eikä voi siirtää toiselle puolelle kovinkaan helposti. mutta niin.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
ltg
30.10.2005 00:54:38
Ite alotin melkein heti avoimin käsin, vasuri itekki. Tähän asti pitäny rideä vasemmalla puolella myös, mutta huomasin tuossa yks päivä että sehän saattais alkaa taittua oikeallekin puolelle. Ei tietenkään yhtä hyvin mutta perus rokkijutut jo lähes melkein hoituu. Pariki kertaa ollu ikävässä tilanteessa kun sanottu että keikkapaikalta löytyy koko setti, mutta ridessä onki tomia kiinni eikä voi siirtää toiselle puolelle kovinkaan helposti. mutta niin.

Itse en ole juurikaan viitsinyt reenailla toisen käden liidiä. Kyllä perusjutut hoituu jotenkuten, mitä olen tsekkaillut. Timessä, sitä en tiedä, en ole kokeillut. Ei ainakaan tunnu siltä.

Toisaalta, onpahan vahvempi käsi virvelillä, eikä sitä oikein osaa olla käyttämättä komppien seassa. Hyvä vai huono puoli, tiedä sitten.
Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin.THV-klubi #5
Anti
30.10.2005 01:06:30

Itse en ole juurikaan viitsinyt reenailla toisen käden liidiä. Kyllä perusjutut hoituu jotenkuten, mitä olen tsekkaillut. Timessä, sitä en tiedä, en ole kokeillut. Ei ainakaan tunnu siltä.

Toisaalta, onpahan vahvempi käsi virvelillä, eikä sitä oikein osaa olla käyttämättä komppien seassa. Hyvä vai huono puoli, tiedä sitten.

Niin, kyllä se tieten vähän hapuilevaa on, mutta niin minun rumpujen soitto kai muutenki on:). Toisaalta joskus on mukava kääntää koko setti vasuriksi jos on aikaa/mielenkiintoa. Menee aina pieni hetki että osaa käyttää jalkoja oikein.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Magetsu
30.10.2005 02:21:27
Tulee soitettua jonkin verran openhändynä, mutta haamut ei oikein luonnistu oikealla kädellä. Noh, panostan kuitenkin tällä hetkellä tuohon traditionaaliin, jos sitten joskus myöhemmin laittaisi tuon oikean käden haamut kuntoon... ;)
p.g.
30.10.2005 02:44:48

Ite alotin heti avoimin käsin, vasuri itekki

Sama juttu,joskus aikanaan kokeillut vasurisetillä eikä tuntunut onnistuvan millään.
wavelength
30.10.2005 12:11:59

Harjoittelen säännöllisesti New Breediä ja Art of Bop Drummingia sekä oikean että vasemman käden leadilla. En ole ottanut käyttöön vasurileadia perussoitossani, sillä vahvankin käden kasibiitissä -- swingistä nyt puhumattakaan -- on vielä paljon hiomista.
Pimeässä on parempi hiihtää.
moderndrummer88
30.10.2005 12:52:35 (muokattu 30.10.2005 12:52:58)
nytpä kysymys: tunneilla käy semmonen poju joka on vasenkätinen, mutta soittaa kuitenkin ristiin. alkaisinko tässä vaiheessa laittaa sen tekemään kaikki reenit myös open-handilla koska tässä vaiheessahan se kannattaisi aloittaa...? pitääpä ehottaa maanantaina
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
ddrum54
30.10.2005 18:14:02
nytpä kysymys: tunneilla käy semmonen poju joka on vasenkätinen, mutta soittaa kuitenkin ristiin. alkaisinko tässä vaiheessa laittaa sen tekemään kaikki reenit myös open-handilla koska tässä vaiheessahan se kannattaisi aloittaa...? pitääpä ehottaa maanantaina

Jos on oikeakätinen setti, niin ilman muuta.
2`n 4
juoni
30.10.2005 19:41:47
Itsekin tuota vasurilla johtamista olen harjoitellut, mutta oikeasti mitä tolkkua on osata soittaa molemmilla puolilla yhtä hyvin? Kuuleeko sen vaikka levyltä että "vau, onpas hieno kruuvi molemmilla käsillä". Siis tottakai siitä on hyötyä, mutta väitänpä että yksikään rumpali tälläkään foorumilla ei osaa soittaa riittävän hyvin edes sillä vahvalla puolella, joten priorisointi harjoittelussa on tarpeen.
Sitäpaitsi kakkoshaikka auttaa kummasti hyödyntämään koko settiä.
Lahjattomat Treenaa
Legatus
30.10.2005 19:44:38
Itsekin tuota vasurilla johtamista olen harjoitellut, mutta oikeasti mitä tolkkua on osata soittaa molemmilla puolilla yhtä hyvin? Kuuleeko sen vaikka levyltä että "vau, onpas hieno kruuvi molemmilla käsillä". Siis tottakai siitä on hyötyä, mutta väitänpä että yksikään rumpali tälläkään foorumilla ei osaa soittaa riittävän hyvin edes sillä vahvalla puolella, joten priorisointi harjoittelussa on tarpeen.

Enemmän vapautta kikkailussa ja nopeessa soitossa esim. blast beatissä.
Tycho
30.10.2005 20:08:55
Kahen vuoden soittelun jälkeen vaihoin avoimiin käsiin, ja nyt on viisi vuotta tullut näin soiteltua. Kovis meininki, kikkailu on helpompaa, ja koska soitan rideä kuitenkin oikealla kehittyy molemmat käådet tasapuolisesti.
Legatus
30.10.2005 20:14:19
Kahen vuoden soittelun jälkeen vaihoin avoimiin käsiin, ja nyt on viisi vuotta tullut näin soiteltua. Kovis meininki, kikkailu on helpompaa, ja koska soitan rideä kuitenkin oikealla kehittyy molemmat käådet tasapuolisesti.

Näin juuri
Youni
30.10.2005 20:20:11
Vasuri olen, mutta soitan oikeakätisellä setillä ristiin. Ei minulle muu tullut mieleenkään alussa. Tarvetta ei ole ollut vaihtaa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
markkuliini
30.10.2005 20:23:31

Olen melko lailla samaa mieltä. Joku vertasi joskus mielestäni hyvin tuota kätisyys-asiaa nyrkkeilyyn. Molemmilla käsillä tulisi ollao oma roolinsa ja toinen käsi tekee toisia asioita paremmin kuin toinen. Eli olen sitä mieltä että molemmilla käsillä liidaus on aika turhaa duunia. Joskin eihän se ole suorastaan ihan sama asia kuin open-hand-soitto. Mutta lievästi off-topiccina menköön.
www.vasamayhtye.com
kampela
31.10.2005 00:13:04

Olen melko lailla samaa mieltä. Joku vertasi joskus mielestäni hyvin tuota kätisyys-asiaa nyrkkeilyyn. Molemmilla käsillä tulisi ollao oma roolinsa ja toinen käsi tekee toisia asioita paremmin kuin toinen. Eli olen sitä mieltä että molemmilla käsillä liidaus on aika turhaa duunia. Joskin eihän se ole suorastaan ihan sama asia kuin open-hand-soitto. Mutta lievästi off-topiccina menköön.

Mut toisaalta, itellä on vasuri ainakin oikeakätisenä se heikompi & taitamattomanpi käsi ja oon aika huono kirjoista harjottelemaan noita vasurin parantamiseen tarkoitettuja juttuja. Oon nyt pari viikkoa reenannu settiä väärinpäin ja jo nyt rupee tuntumaan tasapainoisemmalta koko homma. Ei siinä että itekkään alkaisin liidaamaan vasurilla, mut balanssi käsien välillä kehittyy mukavasti. Ja aivoille tulee paljon parempi mieli. :)
Peruna kerrallaan..
markkuliini
31.10.2005 00:22:46

Oon nyt pari viikkoa reenannu settiä väärinpäin ja jo nyt rupee tuntumaan tasapainoisemmalta koko homma. Ei siinä että itekkään alkaisin liidaamaan vasurilla, mut balanssi käsien välillä kehittyy mukavasti. Ja aivoille tulee paljon parempi mieli. :)

Juuri näin sen pitääkin mennä. Jotkut vain tuntuvat ottavan elämäntehtäväkseen sen että KAIKKI täytyy harjoitella setillä molempikätisesti ja perusasiat unohtuvat.
Omalla kohdalla rudimenttien ja etydien soittamisesta on ollut ihan riittävästi apua ja vasuri ei ole jäänyt sitten ihan jalkoihin.
www.vasamayhtye.com
Lord Torment
01.11.2005 14:09:36
Itselläni kun on sekä vasemmalla että oikealla puolella haikka ja ride, niin soitan kyllä haikkan avauksia käytettäessä vasemman puolen haikkaa ja kädet ristissä. Mutta muuten soitan open handedina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)