Skymningen 27.10.2005 18:21:05 | |
---|
Vic firthin kepit väittävät kovasti olevansa täydellinen pari, koneilla 'mätsätty' ja kaikkea, mutta minä en enää oikeen niihin usko. Tilattiinpa kerran vic firthin rock-kapulat, jotka on tietysti tarkotettu enemmän setin hakkaamiseen, mutta kokeilinpa joskus soitaa niillä myös padiin pikkurumpuläksyjä. Mutta. Niistähän lähti niin paljon eri korkuinen kilinä, että en kyllä enää koskaan soita. No, uusimmat kepit soi sentään lähes samaa säveltä, joten niillä viitsii helpommin kaikkia rollejakin harjotella.. Mutta. Kuinka täydellinen ja tasapainonen on keskimäärin oma kapulaparisi? Testaatko niitä kaupassa ennen ostoa esim padiin/päähän(toimii!) että löytyykö yhteinen sävel, onko ollut ongelmia "parittomien" parien kanssa? Tökkiikö erityisesti jonkun tietyn merkin tai sarjan keppien suhteet? |
kampela 27.10.2005 18:28:25 (muokattu 27.10.2005 18:29:23) | |
---|
Mulla on vähän semmonen kutina ettei se kapuloitten pyörittely ja koputteleminen auta yhtään mitään. Jos niissä sattuu näkymään jotain kunnon oksakohtia niin semmonen kannattaa hyllyttää. Zildjianin kepit on oman kokemuksen kautta osoittautuneet jopa halpiskapuloita huonommiksi, niitä en suosittele. Edit: hieno setti sulla :) Peruna kerrallaan.. |
2kind 27.10.2005 18:56:56 (muokattu 27.10.2005 18:57:20) | |
---|
Itse pyörittelen kapuloita pitkin pöytää, karsin ensin käyrät vänkyrät pois. Sitten silmä käteen ja katse syykuvioon periaatteella "näyttää hyvältä = hyvä ; näyttää pahalta = paha". Sitten ihan viimoisena voipi testata sitä sävelkorkeutta siihen pädiin, mutta paskanko väliä. Vaikuttaa jo paljon siihen pitchiin se, mistä kohtaa kapulaa pitää kiinni; ja kun itse vaihtelen trad. ja matched gripin välillä, niin joka tapauksessa pädi sanoo ping-pong. Ja parempikin niin... korva erottaa kumpi käsi lyö, voi soitella kompintapaisiakin jne. EDIT: typo To see is not as easy as it seems to be. |
Epämuusikko 27.10.2005 18:57:03 | |
---|
Zildjianin kepit on oman kokemuksen kautta osoittautuneet jopa halpiskapuloita huonommiksi, niitä en suosittele.
Joo. Zildjianin "mätsätyissä" kapuloissa on atakin sävelkorkeusero ollut parhaimmillaan noin kvintin. Se jo kuuluu. Oikeasti. ...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009 |
Matjardo 27.10.2005 18:57:21 | |
---|
Joo, itsellänikin oli kerran yhdet Zildjianin kepit, eikä ollut toista kertaa.. Olivat meinaan niin eri paria että melkein lakkasin uskomasta että olivat edes samoja kapuloita molemmat. Two coke or not two coke? |
Triskal 27.10.2005 19:40:13 | |
---|
Keppejen ominaissointia voi verrata toisiinsa pudottamalla ne peräjälkeen lattialle. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
Tuure 27.10.2005 19:48:36 | |
---|
Kaupoissa kun on kapuloiden kokeilijoita paljon; parit menevät helposti sekaisin. Ilahduttakaa kauppiaita ja muita kaupan vierailijoita sillä, että lyötte kapulan varrella päähänne, tuonne korvan yläpuolelle. Siten kuulee eroavaisuudet erittäinkin hyvin. |
Niq 27.10.2005 20:19:34 | |
---|
Heh. Millenium 7A:sta toinen taipui väännettäessä ja toinen ei millään. 5 minuutin soiton jälkeen tuo taipuva katkesi kanttilyönnin seurauksena lähes suoraa keskeltä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
ultra 27.10.2005 22:23:23 | |
---|
Jooa aika heikot kokemukset minullakin Vic Firtheistä. Pro Markit onkin sitten nimensä mukaiset eli voi kävellä kassalle 12 parin paketin kanssa sen kummemmin tarkastelematta ja tietää mitä saa. I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |
lkx 28.10.2005 00:26:03 | |
---|
Pro Markit onkin sitten nimensä mukaiset eli voi kävellä kassalle 12 parin paketin kanssa sen kummemmin tarkastelematta ja tietää mitä saa. Öö.. Vic Firthejä..? :P Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Migo 28.10.2005 00:29:32 | |
---|
Heh. Millenium 7A:sta toinen taipui väännettäessä ja toinen ei millään. 5 minuutin soiton jälkeen tuo taipuva katkesi kanttilyönnin seurauksena lähes suoraa keskeltä. Oli pakko thomanin tilauksessa ottaa kokeiluun noita parin euron milleeenimui kapuloita :). En odota liikoja, 3paria niitä kumminki otin.. Kirka on paras. |
sotasorsa 28.10.2005 00:30:18 | |
---|
Jooa aika heikot kokemukset minullakin Vic Firtheistä. Pro Markit onkin sitten nimensä mukaiset eli voi kävellä kassalle 12 parin paketin kanssa sen kummemmin tarkastelematta ja tietää mitä saa. sama homma.en niitä ihmeemmin koskaan hypistele,kun kokemuksesta tiedän,et ne kestää,toki sitten voi sunnuntai kappaleitakin olla..ja vic firthissä toisin päin |
HeavyMachinery 28.10.2005 09:53:45 | |
---|
Öö.. Vic Firthejä..? :P Mulla on kaikki kapulat vic firthia muut on täysin identtisiä keskenään mutta 5bextremen parit on kyllä keskenään hyvät mutta taas parien välillä on tosi kovia eroja.... näin off topic mutta mikähän olisi pisin 5b paksuinen kapula markkinoilla ? Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 28.10.2005 10:02:05 | |
---|
Jooa aika heikot kokemukset minullakin Vic Firtheistä. Pro Markit onkin sitten nimensä mukaiset eli voi kävellä kassalle 12 parin paketin kanssa sen kummemmin tarkastelematta ja tietää mitä saa. Hassua. Mä olen nimittäin törmännyt erittäin moneen Pro Markin kapulapariin, jossa toinen kapula on ollut täydellisen käyrä. Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin." |
anstir 28.10.2005 10:07:46 | |
---|
Hassua. Mä olen nimittäin törmännyt erittäin moneen Pro Markin kapulapariin, jossa toinen kapula on ollut täydellisen käyrä. Oon törmännyt semmoiseenkin (uuteen) Pro Mark-pariin, jossa toinen kapula oli alkanut jo valmiiksi halkeamaan rajusti tipin alta. |
anstir 28.10.2005 10:07:46 (muokattu 28.10.2005 10:08:13) | |
---|
e: tuplat |
wavelength 28.10.2005 11:52:53 | |
---|
Itse en ole huonolaatuisiin Vic Firtheihin törmännyt; toisaalta en ole niitä niin hirveästi kuluttanutkaan. Pieniä sävelkorkeuseroja olen tikuissa kyllä huomannut, mutta nekin pysyvät pienen sekunnin sisäpuolella. Minä ainakin pidän siitä, että kapuloissa on pikkuisen erilaiset soundit. Rollit kuulostavat ilmavammilta, ja rummuista saa muutenkin erilaisia sävyjä irti. Pimeässä on parempi hiihtää. |
wavelength 28.10.2005 11:54:15 | |
---|
Ilahduttakaa kauppiaita ja muita kaupan vierailijoita sillä, että lyötte kapulan varrella päähänne, tuonne korvan yläpuolelle. Siten kuulee eroavaisuudet erittäinkin hyvin. Tämähän jopa toimii! Kiitos hyvästä vihjeestä. :) + Pimeässä on parempi hiihtää. |
ultra 28.10.2005 17:37:20 | |
---|
Hassua. Mä olen nimittäin törmännyt erittäin moneen Pro Markin kapulapariin, jossa toinen kapula on ollut täydellisen käyrä. Mulla lienee ollut hyvä tuuri tai sitten sulla ihan poikkeuksellisen paska.. I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |
Kukkis 77 28.10.2005 22:13:41 | |
---|
Kapuloissa sävelkorkeuseroja? No jo on. Mutta mä soitan rokkia eikä mua kiinnosta kapuloissa muuta kun että niillä voi lyödä vitun kovaa. Mihi est propositum in taberna mori |