Aihe: Arvostavatko suomalaiset vain heviä?
1 2 3
Ahmir
08.01.2006 19:15:23
Haluan aluksi todeta, että arvostan jokaista musiikkityyliä ja jokaista muusikkoa, joka
tekee hommaa täydellä sydämellä. Samalla pyydän jo anteeksi turhaa avautumistani foorumiin,
koska tästä on ollut ennenkin juttua.

Asiani on kuitenki se, että olen tässä nyt pari kuukautta ollut ilman "oikeaa" bändiä ja
tänä aikana olen huomannut, että monet suomalaiset musiikinharrastajat tuntuvat arvostavat
vain mahdollisimman nopeaa tuplapedaali tukutusta. Alkaa tulla sellainen olo, että rummut
myyntiin ja kaikki tunnit, jotka olen istunut rumpupenkillä harjoitellessani erilaisia
käsijärjestyksiä(näitä sitten yrittänyt soveltaa komppeihin) ja erilaisia funkahtavia
yms. komppeja ovat olleet turhia.

Aina, kun on tutustunut itselleni uusiin lupaaviin muusikoihin, treeneissä ensimmäinen
kysymys on ollut: "Kuinka nopeeta vedät tuplilla?". Se vie innostuksen soitosta, koska
oma vereni vetää musiikkiin, jonka syke saa ihmiset tanssimaan.
Itkenkö siis lopun elämäni ajan tuoppi kädessäni sitä, kun tykkäsin vääränlaisesta
musiikista. Suomessa tunnutaan arvostavan vain särökitaraa ja humppaa. Olenko siis syntynyt
väärään maahan?

Kiitos
Die gute Verbindung von Mensch zu Mensch.
drum-monkey
08.01.2006 19:19:40 (muokattu 08.01.2006 19:22:45)
Missä päin asut? Tuntuu että tää musiikkityylijuttu on aika eri esim. Oulussa ja täällä Turussa....

E. Olen suurimmaksi osaksi itse soittanut juuri metallia (en edes heviä), joten tämä "jeejeetuplatjee" asenne on tuttu. Mutta viimeistään uuteen (ei metalli)bändiin liityttyäni on löytänyt mukavia tyyppejä, jotka soittaa hyvää musiikkia ja nauraa tuplis-urheilijoille! (Toisaalta olen itse osittain tällainen).

Kyse on paljon myös iästä. Yli kaksikymppiset ei enää jaksa metallia, tai sitten ne vetää sitä hautaan asti.
Munletti on mulletti
wavelength
08.01.2006 19:21:17

Perusta bändi vain sellaisten heppujen kanssa, jotka haluavat soittaa jotain muuta kuin heviä. Helppoa kuin mikä. :)
En tiedä mistä puhun.
Shitmanek
08.01.2006 19:21:35
Tuskinpa, kaveripiirissäni metallia soittelevat rumpalit ovat vähemmistössä. Moni haluaa soittaa funkkia ja muuta sellaista. Kyllä kaikille taidoille varmasti käyttöä löytyy :) onnea kuitenkin bändin etsintään.
Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...?
drum-monkey
08.01.2006 19:23:13
Tuskinpa, kaveripiirissäni metallia soittelevat rumpalit ovat vähemmistössä. Moni haluaa soittaa funkkia ja muuta sellaista. Kyllä kaikille taidoille varmasti käyttöä löytyy :) onnea kuitenkin bändin etsintään.

Nimenomaan rumpalit. Entäs muut?
Munletti on mulletti
Shitmanek
08.01.2006 19:24:04 (muokattu 08.01.2006 19:24:45)
Nimenomaan rumpalit. Entäs muut?

On heille soittokavereita löytynyt. Joo, oli vähän huono ottaa rumpalit esimerkiksi :P
Ahmir
08.01.2006 19:25:05
Missä päin asut? Tuntuu että tää musiikkityylijuttu on aika eri esim. Oulussa ja täällä Turussa....

Täällä Oulun lähistöllä asun ainakin seuraavat puoli vuotta..
Glenfiddich
08.01.2006 19:27:33
Joo olen kokenut saman mutta ei pidä silti yleistää! En edelleenkään omista tuplista enkä osta(ei ole mitää sitä vastaan mutta ei vain sovi tyyliini)..jos en kelpaa nii se on heidän häpeänsä. Ja niin tohon heviin ja muuhunkin-> olen huomannut että jos pystyt vetämään yhellä spedulla kahden spedun juttuja esim. teräsbetoni/ratsastuskomppia suht haipakkaa vaikka tyyliin Mcbrain, yhellä pedaalilla nii johan arvostus nousee:) Kyllä niitä soittokavereita löytyy jotka arvostavat sitä sun omaa tyyliä!
"En tiiä enkä halua oppia!"
drum-monkey
08.01.2006 19:28:23
Täällä Oulun lähistöllä asun ainakin seuraavat puoli vuotta..

Eikös Oulu ole Suomen black-metalkehto?:) No kyllä kaikenlaisia muusikoita on joka puolella. Kun eksyt mukavien tyyppien seuraan, usein musamautkin kohtaa.
Munletti on mulletti
ramzuz
08.01.2006 19:41:18
Nyt puhutaan asiaa! ei rummut oo mun mielestä mikään hemmetin juoksumatto! Kaikki biisit alusta loppuun tuplaa vaan. Ite myin tuplapedalin pois ja ostin sinkun. ja sain viellä paljon paremman pedalin. Tietoni esim. Laitilan suunnalta on se että jokaisessa talossa jytisee 2 basaria:D luulis siellä metäs olla tilaa juosta:D
Ahmir
08.01.2006 19:49:38
Laitilan suunnalta on se että jokaisessa talossa jytisee 2 basaria

Pahimmissa tapauksissa käsillä ei osata soittaa ku haikalla neljäsosia ja snare kakkoselle ja neloselle. Käsien tekniikkalla ei niin väliä kunhan jalat polkee nopeeta.
hollmi-5
08.01.2006 19:50:44
Nuoruus ja nopeuden ihannointi kulkevat usein käsikädessä. Ihan sama mitä instrumenttia soitetaan. Tuskin tuosta kannattaa kauheasti vaahdota puolesta tai vastaan. Musiikin harrastuksen edetessä osaa sitten muihinkin asioihin kiinnittää huomiota. Se, että on nopea, on ihan ok. Sitten se, miten sitä nopeuttaan käyttää, erottaa muusikon ja räpeltäjän toisistaan.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
drum-monkey
08.01.2006 20:00:31
Se, että on nopea, on ihan ok. Sitten se, miten sitä nopeuttaan käyttää, erottaa muusikon ja räpeltäjän toisistaan.

Tää on täyttä asiaa.
Munletti on mulletti
timppa67
08.01.2006 20:08:41
Nyt kun tuplat on reenauksessa ja pikkusen avautunut toi homma, niin onhan ne nyt sentään aika makeet vempaimet, tietysti sopivasti annosteltuna...
Ei tiedolla eikä taidolla vaan tuurilla
Clayrooster
08.01.2006 20:13:51
Soittelen itsekkin mm. metallia, mutta välillä tuntuu ihan samalta kuin mitä aiheen aloittajakin hyvin kuvaili.
Haluaisin soittaa jotain funkin tapaista, "letkeää" ja menevää musiikkia, jonka tahdissa voisi vaikka sitten tanssia, mutta eipähän meinaa bändejä löytyä.
Don´t worry, be brutal
Deino
08.01.2006 20:28:14

Katsoin juuri jotain Drummerworldin pätkää missä heppu soittaa jotain ihmeen fuusio-rock hommaa. Katsomo on ihan hiljaa. Sitten tulee pari sekuntia tukutukua ja kauhea vihellys ja taputus alkaa.
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
Limbus
08.01.2006 20:38:40

Tietoni esim. Laitilan suunnalta on se että jokaisessa talossa jytisee 2 basaria:D luulis siellä metäs olla tilaa juosta:D

Äp-päp-päp-päp...! Eipäs nyt ruveta Ramzuz... :) Jospa Laitila onkin Suomen metallikehto?!? Miettikääs sitä! ;)
"Voin hyvällä syyllä sanoa alkaneeni elää vasta kun pidin itseäni kuolleena miehenä" -Rousseau-
ddrum54
08.01.2006 20:43:26
Ymmärrän tuskasi. Mä oon noita bändikatselmuksia kierrellyt ja täytyy sanoa, että on todella puuduttavaa katsella / kuunnella esim. 10 bändin joukkoa, joista 9 räpeltää speed/trash/black/mitäliesärökitarahumppaa. Joka bändillä pätee se vanha sääntö, mitä vähemmän taitoa, sitä enemmän tehoa. Eikä niitä edes kuuntele muut, kuin tyttöystävät tai muut kaverit. Muu jengi painuu pihalle. Tommosen jälkeen se yksi bändi, joka soittaa jotain muuta on piristävä poikkeus.

Ymmärrän myös, että vaatii rohkeutta olla erilainen. Bändihommissa erilaisuus on kuitenkin voimaa. Keikkaakin pukkaa ihan eri tavalla. Se että joku on keksinyt ruudin, ei tarkoita sitä, että kaikkien pitää keksiä sitä samaa ruutia. Persoonallisuutta kehiin, sitä tää maailma kaipaa.!
2`n 4
Triskal
08.01.2006 20:48:59

Voi voi.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Shitmanek
08.01.2006 20:51:35
Ymmärrän tuskasi. Mä oon noita bändikatselmuksia kierrellyt ja täytyy sanoa, että on todella puuduttavaa katsella / kuunnella esim. 10 bändin joukkoa, joista 9 räpeltää speed/trash/black/mitäliesärökitarahumppaa. Joka bändillä pätee se vanha sääntö, mitä vähemmän taitoa, sitä enemmän tehoa. Eikä niitä edes kuuntele muut, kuin tyttöystävät tai muut kaverit. Muu jengi painuu pihalle. Tommosen jälkeen se yksi bändi, joka soittaa jotain muuta on piristävä poikkeus.

Ihme juttu, täällä Somerolla ei taida olla oikein yhtään metallibändejä :) Kaikki vääntävät "perus"rokkia. Mutta kun tuolla lukiossa pidettiin sellainen pienimuotoinen konsertti erään musiikinkurssin yhteydessä, oli kyllä hieman tylsä katsella kun vedettiin jotain Teräsbetonia vähän sinne päin ja lopuksi hakattiin peltejä ihan järjettömästi. Kyllä siihen metallin vetämiseenkin taitoa vaaditaan, ja kun sitä on, ainakin itsestäni on ilo katsella kun joku soittaa. Meidän vajaamiehityksellinen "bändimme" on tähän asti soittanut Guns 'n' Rosesia, Pink Floydia, Deep Purplea, Slayeria ja Opethia joten siitä saisi ainakin mielenkiintoisen ja jopa hieman erilaisen settilistan :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)