rockingboy 30.01.2006 21:52:04 | |
---|
Oisko kellään tarjolla rumpunuotteja sillä oon soittanu rumpuja 2 vuotta ja olen ite oppinu ja haluaisin ne jotta olisi helpompi keksii omii sävelii.Mun bändi kamut alkaa jo hermostuu ku ei tuu mitää ideoita.Jos joku viittii antaa nii mun sähkäri löytyy tiedoista.=) r.o.c.k.i.n.g.b.o.y |
ÄM 30.01.2006 22:14:03 | |
---|
Oisko kellään tarjolla rumpunuotteja sillä oon soittanu rumpuja 2 vuotta ja olen ite oppinu ja haluaisin ne jotta olisi helpompi keksii omii sävelii.Mun bändi kamut alkaa jo hermostuu ku ei tuu mitää ideoita.Jos joku viittii antaa nii mun sähkäri löytyy tiedoista.=) Siis hä? Nyt luistaa kyllä hihna mulla. Eli haluatko rumpunuotteja joistain biiseistä, vai oppia lukemaan ja kirjoittamaan rumpunuotteja? Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Kärsänpuolikas 30.01.2006 22:34:06 | |
---|
jotta olisi helpompi keksii omii sävelii. Eikö noilla valmiiks keksityillä sävelillä pärjää?:D Okei, huono.. "En kangasta viittaan mittaa" |
hollmi-5 30.01.2006 22:50:42 | |
---|
Oisko kellään tarjolla rumpunuotteja sillä oon soittanu rumpuja 2 vuotta ja olen ite oppinu ja haluaisin ne jotta olisi helpompi keksii omii sävelii Suosittelen sinulle Leevi Leppäsen Rokkaavat Rummut kirjaa. Se on aika helppo itseopiskelijallekin alkuun pääsemiseksi. Kirjaa saa musiikkiliikkeistä ja -kirjastoista. Toinen hyvä olisi Tommi Rautiaisen Groove In. Siinä tulee hyvä DVD mukana. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
rockingboy 01.02.2006 13:12:41 | |
---|
kiitos vinkeistä.kokeilen niitä parhaani mukaan. r.o.c.k.i.n.g.b.o.y |
rm_wispila 01.02.2006 16:31:43 | |
---|
Oisko kellään tarjolla rumpunuotteja sillä oon soittanu rumpuja 2 vuotta ja olen ite oppinu ja haluaisin ne jotta olisi helpompi keksii omii sävelii.Mun bändi kamut alkaa jo hermostuu ku ei tuu mitää ideoita.Jos joku viittii antaa nii mun sähkäri löytyy tiedoista.=) Kuinka helppoa onkaan valmiista nuoteista keksiä omia sävelii ? ;) Pikku vihko on kämpällä hyvä, kun pistää ylös jotain komppeja eri biiseihin. Voi sitten myös pistää muistiin tuon biisin tempon, niin muistaa parinkin viikon päästä. Erittäin kehittävää myö sviimeistelytreeneissä ennen studiota, kirjoittaa komppinsa paperille. Basistikin sitten tekee huomioita tyyliin: ai noinkos sää tuon kohdan soitatkin... Lisäksi yksinkertaistaa komppeja, kun se mitä on yrittänyt härkäpäisesti tuupata, ei toimi edes paperilla kirjoitettuna... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
rockingboy 01.02.2006 16:42:59 | |
---|
Voishan niitä nuotteja keksii itekkin mut se vois olla aika vaikeeta siis teoriassa.Vai onkojoku keksiny omat.Luulen et ostan jonku rumpunouttien opiskelu kirjan tai sen tapasen.Kertosko joku vinkkejä jos löytyy. r.o.c.k.i.n.g.b.o.y |
hyperhamsteri 01.02.2006 16:47:16 | |
---|
Jos tarkoitat ihan siis nuotteja ja niiden opiskelua, niin suosittelisin ehkä Morris Goldenbergin "Modern School for Snare Drum"-kirjaa. Kirjassa on paljon nimenomaisesti nuottien lukuun ja tulkitsemiseen suuntautuneita harjoitteita. Eli siis ajatonta asiaa rumpujensoiton saralla. Yarr. Puujalka ja silmälappu. |
rockingboy 01.02.2006 17:04:08 | |
---|
Joo,ihan vaan nuotteja sillä en tartte enää kovinkaan valmiita säveliä.Keksin niit mieluummuin ite ja treenaan omii biisejä bändin kaa (josta puuttuu viel kitaristi tai pari).En oo mikään virtuoosi mut kyllä kaikenlainen musiikki irtoaa.Ilman nuotteja vaan on hankala keksii omii sooloja. r.o.c.k.i.n.g.b.o.y |
grege 01.02.2006 17:20:18 | |
---|
helppohan noita on paperille pistää ylös h x x x x x x x x b x - - - x - - - s - - x - - - x - ompa aika sekava .. :/ |
hollmi-5 01.02.2006 19:58:49 | |
---|
ompa aika sekava .. :/ Niin onkin. Joku voisi touhuta palstalle nuottiviivaston ja sille sitten voisimme laitella hyviä juttuja... http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Youni 01.02.2006 20:45:48 | |
---|
Niin onkin. Joku voisi touhuta palstalle nuottiviivaston ja sille sitten voisimme laitella hyviä juttuja... Ei yhtään hullumpi idea, se nostaisi koko MNetin uudelle tasolle. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
wavelength 01.02.2006 20:56:33 | |
---|
Ei yhtään hullumpi idea, se nostaisi koko MNetin uudelle tasolle. Paitsi että kukaan ei tuota käyttäisi, koska nuottien opettelu on suorastaan mahdoton tehtävä normaaliaivoiselle ihmiselle. :) En tiedä mistä puhun. |
kamelisko 01.02.2006 20:59:32 | |
---|
Paitsi että kukaan ei tuota käyttäisi, koska nuottien opettelu on suorastaan mahdoton tehtävä normaaliaivoiselle ihmiselle. :) Itseasiassa se saattaisi viedä nuottien opettelun täysin uusiin sfääreihin, kun juttuja aletaan täällä viljelemään nuottiviivastolla. Ehkäpä meikäkin sitten oppisi lukemaan nuotteja jouhevammin. |
wavelength 01.02.2006 21:06:28 | |
---|
Itseasiassa se saattaisi viedä nuottien opettelun täysin uusiin sfääreihin, kun juttuja aletaan täällä viljelemään nuottiviivastolla. Ehkäpä meikäkin sitten oppisi lukemaan nuotteja jouhevammin. Juu, jos maailma olisi täydellinen. Veikkaanpa kuitenkin, että suurin osa isänmaantoivoista mankuisi samaa asiaa tabina. En tiedä mistä puhun. |
Ruutikallo 01.02.2006 21:44:00 | |
---|
Äärimmäisen käytännöllinen idea. Meillä on nyt bändin kanssa ollut jonkin aikaa käytössä sibelius ohjelma. Nuotitusten teko helpottunut sekä sovitus ideoiden kokeilu melko näppärää. It´s the space between the notes.... |
hollmi-5 01.02.2006 21:45:41 | |
---|
Veikkaanpa kuitenkin, että suurin osa isänmaantoivoista mankuisi samaa asiaa tabina. Tuskin. Kitara on TABina helpompi. Rummut viivastolta, koska "koskettimia", eli säveliä on vähän. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
wavelength 01.02.2006 22:50:22 | |
---|
Kitara on TABina helpompi. Eeeeei välttämättä näinkään, jos on nuotinlukutaidon opetellut. Minusta ainakin tabeista soittaminen on moninkertaisesti vaikeampaa kun nuoteista -- ainakin prima vistana. Kyllähän nuotinkirjoitusmahdollisuus mNetin keskusteluissa olisi oikein kiva ja hyödyllinen asia, jonka implementiontia tukisin täydestä sydämestäni, mutta aina on näitä, jotka eivät osaa tai halua osata lukea nuotteja. Ihannetilanne tietysti olisi, että tällainen järjestelmä toisi perusteettoman mystiikan sävyttämää musiikinkirjoitustapaa lähemmäs nykynuorisoa, ja laskisi kynnystä sen opetteluun. En tiedä mistä puhun. |
rockingboy 06.02.2006 16:19:35 | |
---|
Eeeeei välttämättä näinkään, jos on nuotinlukutaidon opetellut. Minusta ainakin tabeista soittaminen on moninkertaisesti vaikeampaa kun nuoteista -- ainakin prima vistana. Kyllähän nuotinkirjoitusmahdollisuus mNetin keskusteluissa olisi oikein kiva ja hyödyllinen asia, jonka implementiontia tukisin täydestä sydämestäni, mutta aina on näitä, jotka eivät osaa tai halua osata lukea nuotteja. Vois kokeilla.Luultavasti suurin osa haluaa lukea nuotteja jotta olis helpompaa muistaa juttuja mutta toki osa ei. r.o.c.k.i.n.g.b.o.y |
Jaska 06.02.2006 17:55:48 | |
---|
Mitä? Eikö porukka ota muka enää selvää niistä perinteisistä döh döh katz dram ziiuh moido möh mäh pööt pööt? |