Aihe: Basarisoundi!?
1
Alexi_69
04.02.2006 15:20:37
Juu, elikkäs mitenkä saat basarissa sellasen soundin (esim. Norther jne.). Sellasen vähän niinkuin "Märän"-soundin, niinkuin kaikilla huippubändeillä on!

Liittyykö se mikitykseen vai saako sellaisen ihan ilman mikkejä?

NEUVOKAA TYHMÄÄ!
www.mikseri.net/deathend
Deino
04.02.2006 15:25:52

Näin itse: Batterkalvo Remo Powerstroke III Clear, Resokalvo Evans EQ3 reijällä. Batterkalvo siihen kireyteen, että ryppyjä ei enää näy. Vähän kahta ylintä ruuvia löysemmällä. Resokalvo paljon tiukemmalle. Etukalvoon Remon Falam Slam, ja nuijaksi Taman muovinuijat. Sitten vielä basarin sisälle rullalle kääritty käsipyyhe. Eli tällainen anti-niskis basari.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
Shitmanek
04.02.2006 15:35:53
nuijaksi Taman muovinuijat.

Ei välttämättä tarvitse olla Tama :)
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
Niskamies
04.02.2006 15:54:21
Eli tällainen anti-niskis basari.

Ei siinä mitään. Saundi tyylin mukaan, kato.

Edellisen setin kanssa mulla oli setin mukana tulleilla kalvoilla oikein unelma heviläts. Lyöntikalvona Evans EMAD isoimmalla demppirinkulalla ja lätkänä Evansin musta nylonlätkä. Resokalvona EQ3 reso. Viritys Deinonychiusksen tavalla. Kyllä läsähti.
More is more.
TAMAS
04.02.2006 16:11:04
joo aikalailla samalla tavalla itse viritän kun deinonychinius. nykyien basarivireeni on vähän erilainen kuitenkin. lyöntikalvon ryyvit ovat samassa vireessä ja basarin sisään olen juntannut superloonia oman maun mukaan. soundin tulos nopea voimakas jysähdys. olen myös kokeillut ilman mitään superloonia ja jotenkin se ei miellyttänyt minua. tein myös nauhotuksia tuossa yks päivä koneelle. yhdellä mikillä tein ja mukavasti jytisi siellä. vähä meni off topicin puolelle mutta... maku asia kuten tuolla jo mainittiin.
allekirjoitus
HeavyMachinery
04.02.2006 16:49:50

Yksi tapa on tietty tämä : eteen dempattu resokalvo esim:Evans eq3 lyönti puolelle joku raskaasti dempattu lyöntikalvo esim eq4 sitten dempit pois basarin sisältä.

Viritys.

Resokalvo: kiristät tasaisesti kaikkialta nin että rypyt haviää sen jälkeen 1kierros vielä.

lyöntikalvo kiristät sen verran että rypyt häviää ja sitten löysäät kahta ylintä ruuvia etä kalvo melkein rypistyy

ja avot... soundi on matala jysähtävä mutta samalla se läsähdys sieltä tulee...

Niin ja sen "huippu" bändien basari soundin saa oikeistaan vaan mikittämällä ja EQ:lla....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Epämuusikko
04.02.2006 17:43:24 (muokattu 04.02.2006 17:45:44)
Kunnon läsäys on tyyliin sopiessa iloinen asia. Toki riippuu vähän bassaristakin.
Ei siis mitenkään turha kommentti tämä, eipä...

Omasta Mapex Saturn Pro:sta sai itselle tarpeeksi läsähtävän laittamalla EQ3:sen ja mukana tulleen tyynyn. Takakalvoon ei mitään, jonkinlaiseen vireeseen ja valmista tuli. Toisaalta en suosittelisi varauksetta EQ:ita tyyliin kuin tyyliin. Sillä on, omista vähistä kokemuksistani, taipumus saada kaikki basarit kuullostamaan keskinkertaiselta. Vertaa Pinstripe, Ketsuppi, jne.

Niin, ja basarin läsähdys ei oo huippubändiyden ehto.
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
Alexi_69
04.02.2006 22:13:40 (muokattu 04.02.2006 22:13:49)
Kiitos ja kumarrus kaikille, jotka auttoivat minua! Neuvoista oli suuri hyötyä
www.mikseri.net/deathend
V-tone
09.02.2006 23:08:58
Laitetaan tähän samaan topikkiin semmonen kysymys et miten saa tommosen basari soundin minkälain on Lamb of godin rumpalilla?
markkuliini
09.02.2006 23:20:04

Laitetaan tähän samaan topikkiin semmonen kysymys et miten saa tommosen basari soundin minkälain on Lamb of godin rumpalilla?

Asia selviää siten, että laitat tyynysi alle seitsemää yrttiä yön ajaksi ja unessa näet viritysohjeet.
www.vasamayhtye.com
wavelength
09.02.2006 23:22:22

miten saa tommosen basari soundin minkälain on Lamb of godin rumpalilla?

Käyttämällä samanlaista rumpua, samanlaisia kalvoja, samoja nuijia ja pedaaleja, virittämällä kalvot samalla tavalla, demppaamalla samalla tavalla, soittamalla tismalleen samalla tavalla, ja lopulta triggaamalla koko roskan.
En tiedä mistä puhun.
kattila
09.02.2006 23:34:19

ja lopulta triggaamalla koko roskan.

Olin jo melkeen valmiina viisastelemaan, mutta luinpa loppuun asti ja sinne jäi viisastelut.
MegaMan Club #008 - Spark Man
vapauskauppias
09.02.2006 23:35:03
Käyttämällä samanlaista rumpua, samanlaisia kalvoja, samoja nuijia ja pedaaleja, virittämällä kalvot samalla tavalla, demppaamalla samalla tavalla, soittamalla tismalleen samalla tavalla, ja lopulta triggaamalla koko roskan.

ÄLÄ unohda akustiikan vaikutusta. Soittotilankin täytyy siis olla identtinen.
Cirya
10.02.2006 00:08:04
ÄLÄ unohda akustiikan vaikutusta. Soittotilankin täytyy siis olla identtinen.

Ja tähän tottakai sisältyy, että bändin jäsenienkin tulee olla identtisiä ko. bändiin verraten. Kalju resonoi katsokaas ihan eri tavalla, kuin pehko.. ähih
Epämuusikko
10.02.2006 00:15:52
miksi saa tommosen basari soundin minkälain on Lamb of godin rumpalilla?
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)