Aihe: Pitkäsointista crashiä.
1
mishrak
28.02.2006 18:55:07
Eli olisi hakusessa semmoinen suht pitkäsointinen crash symbaali.
Ei todellakaan mikään fast crash. Itse omistan 18" A-customin joka on todella hyvä. Omistan myös 16 A Zildjianin joka on juuri sellainen lyhyt ja enemmän splash.
Tarvitsisin toisen tuollaisen hyvän, (isohkon) pitkäsointisen crashin. Lähinnä Zildjiania. Miksikö? No siksi että Zildjianit ovat kuulostaneet tähän asti parhailta ja muutkin symbaalini ovat Zildjiania. Onko järkeä ostaa toista A-customia tuumaa isompaa tai pienempää? Thin paksuudesta tykkään enkä lähtisi ainakaan kovin paljon paksumpia hankkimaan. Millaiset esim. K tai K-customin crashit ovat? Mitä suosittelisitte?
wavelength
28.02.2006 19:06:23

Millaiset esim. K tai K-customin crashit ovat? Mitä suosittelisitte?

Tummaa, musikaalista ja äärimmäisen kaunista. K:t ovat yksilöitä, mutta kaikki omalla tavallaan miellyttäviä. Parasta mitä rahalla saa, joku taisi joskus sanoa.

Näin siis, jos satut tykkäämään. ;-) Tsekkaa Drummerworldista vaikkapa Gregg Bissonetten videoita; niissä on muistaakseni mukana 18" K Crash ja K Custom Dark Crash.
En tiedä mistä puhun.
Analuuk
28.02.2006 19:06:44
Otsikon perusteella meinasin ehdottaa juuri 18" A Customia...

Jos haluat Zildjianin, niin samanlainen tuumaa isompana toimii varmasti. 17 tuumaisessa taas on pienempi kupu ja jää vähän jalkoihin tuon rinnalla. Se taas toimisi hyvin 16" parina.

Näin äkkiseltään veikkaisin että Sabianin joku crash AA tai AAX sarjasta voisi toimia myös. Oma pelti mukaan ja kauppoja kiertelemään vaan!
mishrak
28.02.2006 19:10:40
Otsikon perusteella meinasin ehdottaa juuri 18" A Customia...

Jos haluat Zildjianin, niin samanlainen tuumaa isompana toimii varmasti. 17 tuumaisessa taas on pienempi kupu ja jää vähän jalkoihin tuon rinnalla. Se taas toimisi hyvin 16" parina.

Näin äkkiseltään veikkaisin että Sabianin joku crash AA tai AAX sarjasta voisi toimia myös. Oma pelti mukaan ja kauppoja kiertelemään vaan!

Noita sabianeja kokeilin silloin kun tuon A-customin ostin, ainakin ne olivat huomattavasti huonompia. Pitänee koikeilla vaikka tuota K:ta, K-customia ja A-customia 19 tuumaisena. Epäilyttää vaan että onko järkevää ostaa muuten samaa symbaalia mutta tuuman kokoerolla. Tuo 20" taitaa jo olla liian suuri.
hollmi-5
28.02.2006 19:19:05
Pisimpään minun crasheistani ovat soineet Paisten Signature Full Crashit 16 ja 18" sekä 2002 Medium 18"
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
fish-eye
28.02.2006 19:37:08
kuunteleppa alchemyn pro art peltei nii soi kyllä sitten liian pitkään:D
no ne nyt ei mitään hyviä ole..
sitten paisteen rudet ainakin soi pitkään..
it´s so sad but true..
mishrak
28.02.2006 19:51:47
kuunteleppa alchemyn pro art peltei nii soi kyllä sitten liian pitkään:D
no ne nyt ei mitään hyviä ole..
sitten paisteen rudet ainakin soi pitkään..

No kyllä on haussa ihan laatu symbaalit. Nuo Paisteen Rudet ovat liian paksut ja hevi symbaalit, enemmän allroundia kaipaan.
Magiz
28.02.2006 20:25:42
itelläni sabian hhx studio 19. soi todella pitkään, ja soinnista löytyy kaikkea, jos vain osaa kuunnella. ota oma symbaalisi mukaan, ja käy testailemassa. ensin testaat muutamia hyviä pitkäsointisia symbaaleja, ja sitten pistät niitä riviin omasi kanssa, ja testailet mikä sopii omasi kanssa. sitten vain rahat tiskiin ja symbaali mukaan.
Whatever happens, happens.
Simbe
28.02.2006 20:36:32 (muokattu 28.02.2006 20:37:40)
Pitkäsointisimpia crasheja, mitä vastaan on tullut oli 18" Paiste 3000 Thin crash. Tästä nyt on jo aikaa, joten se on voinut kullata muistot.

Zildjianilta lähtisin etsimään Avedis A -sarjasta, ei niinkään niitä Customeita. 18" ja isompiakin, jos löytyy. Medium thin tai thin vaikka. Kokeilemani Avedis thinit ovat aina tuoneet mieleen aina sen Paiste 3000:n.

E: vielä sellainen, että mieluiten trad viimeisteltyjä. Brilliant pinta saa kokemukseni mukaan aikaan hieman sustainiltaan rajoittuneen äänen, näin ainakin mun K dark crashissa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass.
markkuliini
28.02.2006 20:39:15

Itse hankin just vasta 19" tuumaisen A customin vanhan 17" A customin kaveriksi. 19" ja 18" kuulostivat yllättävän erilaisilta, joten voisivat toimia keskenäänkin. Olen testaillut paljon K sarjalaisia crashejakin. Omasta mielestäni ne toimivat huonosti isokokoisina. Sointi menee yli 16 tuumaisissa ihan liian matalaksi ja kun niissä on suht nopea sustain, niin ne jäävät jotenkin sellaisiksi mataliksi yskäisyiksi. Ja en siis todellakaan pidä mistään kovin kirkkaista symbaaleista. Rideissä ja haitsuissa K:t ovat poikaa, mutta itselle nuo A customit ovat toimineet crasheissa parhaiten. No makuasioitahan nuo.
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
28.02.2006 20:54:29
Olen testaillut paljon K sarjalaisia crashejakin. Omasta mielestäni ne toimivat huonosti isokokoisina. Sointi menee yli 16 tuumaisissa ihan liian matalaksi ja kun niissä on suht nopea sustain, niin ne jäävät jotenkin sellaisiksi mataliksi yskäisyiksi. Kuten totesit: makuasioita. Juuri luovuin A-Custom 16 ja 18" crasheistani. Hyviä peltejä nekin.

17" K-sarjan Medium Thin Dark Crash ja 18" Medium Dark Crash ovat tällä hetkellä minun symbaalieni ykkösviisikossa. Soivat nämä minun yksilöni kyllä mukavan pitkään. Ne on kyllä ihan eri oloiset, kuin uudet, joita viikonloppuna kaupassa katselin. Erilainen sorvaus pinnassa, logo eri fontilla ja soundikin toinen.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
WyW
28.02.2006 22:06:52

Mul o Meinlin 19" medium thini. Kannattaa totaki käydä testaamassa. Toki kannattaa katsoo sopiiko sen Zillikan kans kimppaan.
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
fabarm
28.02.2006 23:06:03
A-Custom Medium Crashit (ainakin testaamani) soivat kirkkaasti ja pitkään.Myös nuo edellä mainitut K-Dark Crashit hyviä,omaa kokemusta on.

Tässä on kyllä parasta ottaa jo olemassa olevat pellit kantoon ja suunnata askeleet Zildjian-diilerin luo.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
Aleksi Gaiss
01.03.2006 09:28:13
Komppaan paria henkilöä ja suosittelen itsekin K-Custom Dark Crashia. Itselläni kaksi 18" ja kyllä muuten soi kun täräyttää samaan aikaan...
Mikael
01.03.2006 09:31:06

Mä ostin vähän aikaa sitten 18" Sabianin Viennesen ja se kyllä soi isosti ja pitkään.
Siitä mistä aita on matalin...
lethus1
01.03.2006 09:49:19
Itse hankin just vasta 19" tuumaisen A customin vanhan 17" A customin kaveriksi. 19" ja 18" kuulostivat yllättävän erilaisilta, joten voisivat toimia keskenäänkin.

Mulla on kaverina ollut piiiitkään 17" Acustom ja 19" Acustom projection. Joka ei nimestään huolimatta posauta millään extravolyymilla tai muutakaan. On vain perhanan hyvän kuuloinen, munakkaan kuuloinen ja tuntuinen pelti. tiedä sitten: olen soittanut mielettömän hyvän kuuloisella 18" acustomilla ja aivan karmaisevan kuuloisella (ja vielä normaalia selvästi kovempi- ja karumpiäänisellä) 18" acustomilla.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Bobana
01.03.2006 10:33:10 (muokattu 01.03.2006 10:34:17)
20" sen olla pitää. Oma Paisteen Full Crash soi ainakin niin saakelin kauan.
Paisteelta myös 18" 2oo2 Medium soi pitkään.
Kun taasen Signature 18" Power-malli ei soi.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
arse
01.03.2006 12:55:09

Pistetään vielä tämmönen musta hevonen kun 20" Sabianin HHX Manhattan ride. Saa muhkeampaa crashiä nimittäin hakea. Meikäläisellä on toiminut hienosti kaikenlaisessa musassa.
Rumba on paskimmillaankin parasta.
fabarm
01.03.2006 13:40:17
Mä ostin vähän aikaa sitten 18" Sabianin Viennesen ja se kyllä soi isosti ja pitkään.

Heh,totta puhut.Noita ei vaan ole liikaa kuleksimassa.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
ruuhkis
08.03.2006 19:17:59
Itsekkin käyttämäni K-serie dark crash thin 18" trad. soi mukavan pitkään ja kuulostaa hyvältä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)