Aihe: Symbaalien puhdistus
1 2 3 4 5
fabarm
02.01.2006 22:38:16
Jos puhdistatte symbaalejanne,miten sen teette.Itse olen käyttänyt Fairya ja vettä,on vaan hankalaa raahata kämpältä symbaalit puhdistukseen.Eli laiskan pitäisi päästä helpommalla.
Hullulta ei voi paljon vaatia.
hollmi-5
02.01.2006 22:42:19
Fairy ja vesi on parasta.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Legatus
02.01.2006 22:42:27
On tästä ollu aihetta. Oon yhtä laiska ku sä ja en jaksa ehtii sitä :). On niitä litkuja siihe tarkotukseen mutta ei niitä nii useesti tarvii pestä. 2x vuodessa riittää.
Janne pentele!!!!!!!
Niq
02.01.2006 22:42:47

Kannattaa jättää putsaamatta, lika vie sitä ärsyttävää kihinää mukavasti.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Legatus
02.01.2006 22:44:14
Kannattaa jättää putsaamatta, lika vie sitä ärsyttävää kihinää mukavasti.

Sillo on paska pelti jos on sitä ärsyttävää kihinää
Janne pentele!!!!!!!
wavelength
02.01.2006 22:47:07

Kannattaa jättää putsaamatta, jos tykkää tummemmista soundeista (ja likaisista pelleistä).
En tiedä mistä puhun.
hyperhamsteri
02.01.2006 22:49:47
Itseäni ottaa aivoon se, että kun soittelee noilla Aquarianin grafiittikapuloilla, jää peltiin jälkiä, joita saa hinkata todella kauan, ennen kuin ne antavat periksi. Etenkin ride on todellinen painajainen puhdistettavaksi.
Yarr. Puujalka ja silmälappu.
drum-monkey
02.01.2006 22:55:52
Itse olen kerran puhdistanut symbaalit, joskus pari vuotta sitten. Silloinkin käytin vain vettä.
Munletti on mulletti
passe
02.01.2006 23:01:25
Jos puhdistatte symbaalejanne,miten sen teette.Itse olen käyttänyt Fairya ja vettä,on vaan hankalaa raahata kämpältä symbaalit puhdistukseen.Eli laiskan pitäisi päästä helpommalla.

Itse kokeilin joskus putsata ikuisuuden paskaisena maannutta rideani kunnon iso-isän vanhalla kellonputsaus metodilla; hammastahnalla... Kyllähän ne liat suunnilleen irtosivat, mutta se pe****en hammastahna ei...
ÄM
02.01.2006 23:14:43 (muokattu 02.01.2006 23:17:54)

Tänään vedin just autovahalla, ja taas kiiltää niin, että joutuu soittamaan aurinkolasit päässä.

Makuasiahan se on, miten puhtaina niitä haluaa pitää.

Toinen asia on se, että esim just vahalla puhdistaessa tulee rätti mustaks niin, että napsahtaa. Eli metallia lähtee mukana. Miten huono juttu se sitten on ja millä tavalla se vaikuttaa soundiin jne, sitä voi sitten spekuloida loputtomiin. Itse oon vahalla puhdistanut mm. A-Customit 10 vuotta, tahtiin kerran kuussa ja nykyään vähän harvemmin, eikä soundi ole ainakaan huonontunut.

Hammastahna on vanha puhaltajien kikka, joka toimii myös pelteihin. Kankaan palalla ja tahnalla hankaa pellit läpi ja huuhtoo lavuaarissa.

Jos oikein rankaks haluaa heittäytyä, niin hiontatahna ja laikkakone. Silloin kyllä lastu lentää voi perkele, mutta esim 80-luvun täysin himmeät Sabianin haikat saatiin kiiltämään, kuin uudet.

Sitten on nämä "kylpyamme, folio, suola"-meiningit, mutta symbaalien seokset on vähän semmosia, että se ei oikein toimi niin kuin TV-Shopissa.

Haukkukaa vaan hulluks, mutta oon mä kerran pistäny pienimmät pellit astianpesukoneeseenkin. Tulos ei ollu mitenkään ylivoimainen, joten ei oo päässy Huskvarna toista kertaa soittelemaan.

Mutta hellin keino lienee juuri tämä mainittu Fairy ja vesi. Sillä vaan ei meinaa oikein pitkään muhineet sormenjäljet lähteä, jotka tosin on vaan kosmeettinen seikka.

Edit. Joku jo hammastahnan tohon kerkeskin. Lisätään samalla, että se tosiaan helposti kuivuu siihen pintaa, johon auttaa, jos käyttää pientä määrää vettä jo hankauksenkin aikana. Ja huuhdellessa kanssa rätillä auttaen.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
tattva
05.01.2006 11:44:03
Just putsasin peltejä ja uskaltauduin koittaa mustuneisiin ja hieman hapettuneisiin pelteihin Cillit Bang, liuota aivosi -ainetta ja kaikki lika lähti mutta myös sävy muuttui
ihan hitusen. Totesin että auton kiillotusaine on aika tehokasta. katsoo vain mitä purkin kyljessä sanotaan.
7a siinä vasta kapulaa
dictatorsh*t
05.01.2006 11:50:45
, jos tykkää tummemmista soundeista (ja likaisista pelleistä).

Kuten ma!
Ainoa kerta kun olen pessyt symbaalia oli päivää ennen kuin myin sen. Parista olen kyllä logot poistanut.
hahuusko
05.01.2006 14:25:46
Putsailin juuri viime viikonloppuna peltejäni Zildjianin pellinpuhdistuslitkulla. Sain aika vaihtelevia tuloksia pellistä riippuen. Istanbul Alchemy Rideni ja Sabian HHX Crashini (molemmat brilliant-viimeistelyllä) ovat nyt kiiltävämmät kuin uutena ja Paiste 502:ni tulivat myös varsin siistin näköisiksi. Traditional-viimeistellyt Zildjian A -haitsuni taas muuttuivat litkulla harmaiksi ja niistä tarttuu nyt mustaa möhnää kapuloihin.

Aika hassua vain, kun Zildjianin puhdistusaine tuntuu toimivan hyvin muiden peltien paitsi Zildjianien kanssa...
ÄM
05.01.2006 14:43:24

Putsailin juuri viime viikonloppuna peltejäni Zildjianin pellinpuhdistuslitkulla. Sain aika vaihtelevia tuloksia pellistä riippuen. Istanbul Alchemy Rideni ja Sabian HHX Crashini (molemmat brilliant-viimeistelyllä) ovat nyt kiiltävämmät kuin uutena ja Paiste 502:ni tulivat myös varsin siistin näköisiksi. Traditional-viimeistellyt Zildjian A -haitsuni taas muuttuivat litkulla harmaiksi ja niistä tarttuu nyt mustaa möhnää kapuloihin.

Aika hassua vain, kun Zildjianin puhdistusaine tuntuu toimivan hyvin muiden peltien paitsi Zildjianien kanssa...

No jos se pelti ei ole kiiltävä, jää möhnää helposti pintaan, mikä aiheuttaa harmaata sävyä. Möhnän mukana jää pintaan myös hangatessa irronnutta metallia, joka on sekoittunut möhnän kanssa. Tämä yhdistelmä on mustaa ja tarttuu kapuloihin. Kyllä sen trad-viimeistellynkin saa puhtaaksi, mutta puhdistusaineen pois kiillottamisessa vaan tarvitaan kärsivällisyyttä.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Niskamies
05.01.2006 16:07:25

Mitens saundi?
More is more.
RumpuNet
05.01.2006 16:27:11
Kuparin kiilloitusmössöllä lähtee puhtaaksi ilman hankaamista. Mössö vain levitetään pinnalle ja huuhdellaan pois.
VeeKoo
05.01.2006 18:05:42

Kuparin kiillotusmössöä rättiin ja kova hankaus ja kuivaus/kiillottelu niin kyllä toimii todellakin!
Kerran pesin paisteen 101(?)riden pelkällä tärpätillä niin lika lähti ja symbaali haisee vieläkin missä ikinä lieneekään..
Ruman ei oo varaa nirsoilla.
ddrum54
05.01.2006 21:04:36

Ota kämpälle mukaan mikroliina. Toimii kuivana.

Noi hiomatahnat on aika rankkoja aineita. Kyllä siinä vesi ja saippua riittää.
2`n 4
nihoggr
08.01.2006 00:30:22

mitäs ****** tämä on? en ole 5 vuoden aikana koskaan pessyt peltejä :D olisiko aika? :)
Mikko/DE
08.01.2006 02:42:48

mitäs ****** tämä on? en ole 5 vuoden aikana koskaan pessyt peltejä :D olisiko aika? :)
Ei tarvi, noi muut vaan haluu viettää aikaa rumpujensa kanssa soittamista monipuolisemmin, myös vapaa-ajalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)