Aihe: Porcupine Tree live, hyvää musaa ja rumpalointia
1 2 3
lkx
30.01.2006 12:01:48

Tervis,

Löysin tämmösen linkin Virgil Donatin foorumin kautta. Olen kuullut kyseisestä bändistä - Porcupine Tree - mutta en ole ikinä kuullut musaa. Kyseessä on 1h 13min livevideo Saksasta. Kannattaa ehdottomasti tsekata.

http://video.google.com/videoplay?docid=138242861598716315
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Bacchus
30.01.2006 12:20:51
Täähän olin oikein hyvää meininkiä. Alkupään biiseistä diggasin varsinkin Futile-nimisestä rykäyksestä. Hyvä rumpali, tyylitietoinen jannu.
Portnoy
30.01.2006 12:21:52
Täähän olin oikein hyvää meininkiä. Alkupään biiseistä diggasin varsinkin Futile-nimisestä rykäyksestä. Hyvä rumpali, tyylitietoinen jannu.

Notta Gavin Harrisonhan se taitaapi uusilla PT:n lätyillä kannutella.

Kirjoittanut kirjan polyrytmiikasta, ja rytmien maailmasta jos en aivan väärin muista. Hieno rumpali.
Bacchus
30.01.2006 12:25:51 (muokattu 30.01.2006 12:26:42)
Haha, hitto ton saksalaisen toimittajan tönkerö englanti on aivan uskomatonta! Ihan kuin olis bratwursti poikittain kurkussa.

EDIT:

Notta Gavin Harrisonhan se taitaapi uusilla PT:n lätyillä kannutella.

Kirjoittanut kirjan polyrytmiikasta, ja rytmien maailmasta jos en aivan väärin muista. Hieno rumpali.

Aa, täytyykin tutustua mieheen.
jyrildo
30.01.2006 12:46:04
Joo Gavin Harrison on kyllä harvinaisen hyvä rumpali.

Kirjoittanut tosiaan ainakin sen nimisen kirjan kun "Rhythmic Illusions" jossa luodaan polyrytmiikalla ja "siirtymisillä" todella mielenkiintoisen ja härskin kuuloisia komppeja. Kehittää sisäistä korvaa varmasti äärimmilleen.

Porcupine Treen nokkamieshän on Opeth-faneille varmasti tuttu mies Steven Wilson, joka on tuottanut ainakin tuon Deliverance albumin.
Basari-Jaska
30.01.2006 13:59:09

Miehen Rhythmic Visions DVD on myös tarkastamisen arvoinen.Aiheuttaa varmasti päänvaivaa Kovimmillekkin rumpaleille. Tämä "rytmiprofessori" on jo pidemmän aikaa ollut minulle se kaikkein suurin vaikuttaja.
koera
30.01.2006 15:53:38
Tykkään kyllä aivan älyttömästi tuon kaverin soitosta. Sain ton kyseisen keikan just dvdlle ja nyt vielä Gavinin soitantaa ihan nähneenäkin, ei pelkästään kuulleena, mielipiteeni kyllä vahvistuu entisestään. Perkeleen tyylitajuista, tarkkaa ja kaikin puolin tosi mukavan näköstä ja kuulosta soittoo. Ihan huippu.
Se on huumori mikä naurattaa.
Weetoz
30.01.2006 16:05:12 (muokattu 30.01.2006 16:30:12)
No nyt pamahti plussa lkx:lle. Kiitän.
----
Onpa muuten aurinkoinen basisti, tulee itekkin hyvälle mielelle kun kattelee sen soittoa :D. Ja tuosta Opethista vielä, että muistaakseni Wilson on myös Blackwater Parkilla ja Damnationilla ainakin jonkin verran vaikuttamassa. Opethin kautta itsekin tähän bändiin joskus tutustuin.
BANANABANANABANANABANANABANANABANANA
K.Suninen
30.01.2006 16:53:37
Siinä on Gavin Harrison- tiivistelmä:
http://www.drummerworld.com/Videos/gavinharrison.html
En perusta Wecklistä
Sa(n)kari
30.01.2006 17:01:04
Joo, kiitoksia vaan Lkx, bändi oli minulle uusi tuttavuus kuten myös herra Harrison. Just katsoin tuon keikan, ja tykkäsin kyllä kovasti. Väkisin tuli ensimmäisenä mieleen Spock´s Beard. Mikä on ainoastaan hyvä asia.
Simpson, eh?
lkx
30.01.2006 17:52:55

No nyt pamahti plussa lkx:lle. Kiitän.

Joo, kiitoksia vaan Lkx, bändi oli minulle uusi tuttavuus kuten myös herra Harrison.

Eipä mitn. Sattumalta löysin itsekin.

Olen jonkun pätkän nähnyt ilmeisesti Harrisonin devulta - oli aika himmee sydeemi. Neljä eri "komppia" päällekkäin; polyrytminen kokonaisuus, joka sai pään pyörälle. :D

Basistiin kiinnitin itsekin huomiota. Muutenkin koko bändistä ja keikasta tulee vaan hyvä mieli. :)
HeavyMachinery
30.01.2006 19:42:13

Porcupine tree on kova sais tulla suomeen ja pian.... www.porcupinetree.com sieltä voi kuunnella sampleja uusimmalta levyltä, lazarus on kova......
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
mats petter
30.01.2006 20:24:01
Juu hyvin soittaa, taimi on kunnossa, mutta jotenkin ei vaan soitto hengitä mun mielestä. Maailmassa on tällä hetkellä varmaan enemmän loistavia rumpaleita kuin kahdella edellisellä vuosisadalla yhteensä. Netti saa nämä kaikkien ulottuville hetkessä. Mikään ei enää hämmästytä. Kaikki on jo nähty. Polyrytmiä sinne ja polyrytmiä tänne. Raajat käy miljoonaa. Steve Gadd oli 80-luvulla teknisesti hämmästyttävä, nyt monen mielestä ei mitään verrattuna Donateihin ja muihin. Kuitenkin Gaddilla onli ja on joku salaperäinen kyky saada kompit hengittämään, ilmaviksi ja dynamiikaltaan yllättäviksi. Se näiltä harrisoneilta puuttuu. No tästä on kai keskusteltu täällä jo jossain threadissa riittävästi... kiitos ja anteeksi...
juoni
30.01.2006 20:31:28
Juu hyvin soittaa, taimi on kunnossa, mutta jotenkin ei vaan soitto hengitä mun mielestä. Maailmassa on tällä hetkellä varmaan enemmän loistavia rumpaleita kuin kahdella edellisellä vuosisadalla yhteensä. Netti saa nämä kaikkien ulottuville hetkessä. Mikään ei enää hämmästytä. Kaikki on jo nähty. Polyrytmiä sinne ja polyrytmiä tänne. Raajat käy miljoonaa. Steve Gadd oli 80-luvulla teknisesti hämmästyttävä, nyt monen mielestä ei mitään verrattuna Donateihin ja muihin. Kuitenkin Gaddilla onli ja on joku salaperäinen kyky saada kompit hengittämään, ilmaviksi ja dynamiikaltaan yllättäviksi. Se näiltä harrisoneilta puuttuu. No tästä on kai keskusteltu täällä jo jossain threadissa riittävästi... kiitos ja anteeksi...

Tämä on muuten erittäin totta. Rima nousee, vaikkei itse musikaalisuus mihinkään muutu. Mielestäni tuo Harrison kuitenkin kruuvaa ihan hyvin.
Lahjattomat Treenaa
lkx
30.01.2006 20:33:06

Tämä on muuten erittäin totta. Rima nousee, vaikkei itse musikaalisuus mihinkään muutu. Mielestäni tuo Harrison kuitenkin kruuvaa ihan hyvin.

Joo-o. Mun mielestä soitto soi ja groove oli läsnä.
wavelength
30.01.2006 22:38:12

Soittaahan se "portnoy-fillitkin" paremmin kuin Portnoy itse. =)
En tiedä mistä puhun.
Epämuusikko
30.01.2006 23:24:19 (muokattu 30.01.2006 23:25:00)
Kirjoittanut tosiaan ainakin sen nimisen kirjan kun "Rhythmic Illusions" jossa luodaan polyrytmiikalla ja "siirtymisillä" todella mielenkiintoisen ja härskin kuuloisia komppeja. Kehittää sisäistä korvaa varmasti äärimmilleen.

Tuo + Rhythmic Perspectives on kyllä idealtaan periaatteessa perusteltavissa. Niitä soittaessa vaan tulee sellainen olo, kuin kaveri olisi kännissä yllyttänyt "etpä muuten uskalla kiivetä munasillasi tuonne lipputankoon", ja itse olisi suuna päänä ottanut haasteen vastaan.

16-osakvintolin alle Rosannan komppia. Eli (16/16):5 kuuden sarjoissa. Svengaa....

Mies on kyllä nähnyt vaivaa hommansa eteen. Mutta oon kuullut syvempääkin groovea.
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
HCW
31.01.2006 00:41:00
Itse tuli tuossa jossain vaiheessa nauhoiteltua Gavin tyyppisiä rumpubiisejä. Saa ihan hauskoja juttuja aikaiseksi.
Stimmung, Stimmung und mehr Scheiße in den Hosen
Muovinen
31.01.2006 08:43:32

Mulle Porcupine Tree on aika uusi tuttavuus ja alkuun olin aika innostunutkin bändistä, mutta sitten huomasin ettei ne biisit nimenomaan hengitä, ainakaan levyllä. Biisit on hyviä ja soittajat osaa hommansa mutta välillä bändi kuulostaa musiikkiopistoryhmältä. Kyllä tätä silti jaksaa kuunnella. Voiton puolelle siis jää. Strip The Soul.
GhostZigger
31.01.2006 08:46:33
On joo hyvää musaa. Kannattaa hommata ainakin albumit In Absentia ja Stupid Dream. Levyjähän löytyy kaspäin, mutta alkuaikojen levyt on aika eri matskua konerummuilla jne...

Spock`s Beard kun mainittiin niin pitää hehkuttaa että on kanssa hyvää matskua ja rumpali jota kannattaa kuunnella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)