Aihe: Pienet basari setit 1 | |
---|---|
![]() 01.01.2017 19:10:58 | |
Morjens! Olen kiinnostunut pienemmistä 14" 16" 18" Basarikoon seteistä, joilla voisi käydä soittamassa pieniä baarikeikkoja. Esim. (Pop,rock.. musaa) Löytyisikö kellään kokemusta: Sonor Martini -SD 12x5" TT 8x8" FT 13x10" BD 14x12" /poppeli -399e Ludwig Breakbeats -SD 14x5" TT 10x7" FT 13x13" BD 16x14" /poppeli -399e PDP New Yorker -SN 13x6" TT 10x8" FT 13x12" BD 18x14" /poppeli -444e Sakae Pac-D -SD 12x5.5" TT 10x7" FT 13x11" BD 16x16" /aasian mahonki -649.90e Tama Silverstar Metro Jam -TT 10x6.5" FT 13x11" BD 16x14" /koivu -474e DDrum Se Flyer -SD 14x5.5" TT 12x8" FT 14x14" BD 18x14" /poppeli -359e Natal Arcadia -SD 14x5.5" TT 12x8" FT 14x12" BD 18x14" /koivu -385e Olen myös katsellut Dw minipro, mutta maksaakin monta kertaa enemmän. Meneekö noin pieni basari rock keikoilla baarissa? /Kiitokset etukäteen! | |
![]() 01.01.2017 20:44:27 | |
DW:n miniprot on ihanat. Omistan, jos saat käytettynä kolminumeroisena niin anna mennä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 01.01.2017 21:08:45 | |
OLZA8D: Morjens! Meneekö noin pieni basari rock keikoilla baarissa? Mulla on ollut keikkakäytössä monta vuotta Kumun setti 18" bassorummulla. Vaikken ihan rock-musaa nyt ehkä soitakaan, niin kyllähän tuon kokoisen saa PA:n kautta jytkäämään aivan riittävästi. | |
![]() 01.01.2017 21:46:28 | |
Epämuusikko: DW:n miniprot on ihanat. Omistan, jos saat käytettynä kolminumeroisena niin anna mennä. aa, onko muuten 16" vai 18" basarilla? http://www.gear4music.fi/fi/Rummut- … le-Shell-paketti-tupakan-Burst/1BRV Löytyisi kyllä 1177e+verot? 16" basarilla. :D | |
![]() 01.01.2017 22:02:20 | |
Yamaha Manu Katche junior kit:llä parit rokkikeikat silpaissu olen. Hyvin pelittää. Tangon työntäminen valssiin kielletty! | |
![]() 03.01.2017 03:33:42 | |
Mulla on täällä Kaakkois-Aasiassa juurikin PDP New Yorker -setti. Olen jyystänyt sillä nyt varmaan jotain vähän toistasataa keikkaa hyvinkin tyytyväisenä. Asennuskalvot on luonnollisesti ihan täyttä kuraa ja korvasin ne Ambassadoreilla. Clearit alla ja coatedit päällä. Basarissa coated PS3. Noilla räimitään jazzista alternative heavy rockiin kaikkea ja hyvin toimii. Basarikin potkii yllättävän tylysti. Tykkään jopa tuon setin snaresta sen verran että useimmiten Supra saa tyytyä sparen rooliin. Setin rautapuoli vaikuttaa hiukan heppoisalta, mutta hyvin se on kestänyt tämän rallin. Yhdellä paikallisella klubilla taasen on tuo Breakbeats-setti. Ihan ok jazz-hommiin, mutta ei siitä 16'' basarista saa mitenkään ulos järkevää soundia vaikkapa rock-hommiin. Tai no sain kun triggasin, mutta kuitenkin. Mutta siis tuota PDP:n settiä voin ihan rehellisesti suositella. Ja mulla on siis sponssidiili paikallisen maahantuojan kanssa ja sieltä suhteellisen laajasta PDP-valikoimasta valitsin tuon setin. Halvimman.. I'm a gooner | |
![]() 03.01.2017 14:49:51 (muokattu 03.01.2017 14:51:44) | |
Ajatuksena ja huomiona, 20x12" bd on ihan yhtä helppo roudattava ellei helpompi kuin 18x14" tai 18x16". Menee nätimmin ahtaista paikoista, auton takapenkille, lyhyelle stagelle jne kun syvyysmitta on vielä lyhyempi. Tietty riippuu mitä fiilistä ja soundia hakee, mutta 20" halkaisija on itselle sellainen täysverinen rumpu kompaktisettiin, ei tule kompromissifiilistä alapään ja soittofiilisken suhteen. Jazz tietty on toinen stoori. robbiehill.net rootsandbones.com | |
![]() 03.01.2017 15:29:32 | |
tito: Ajatuksena ja huomiona, 20x12" bd on ihan yhtä helppo roudattava ellei helpompi kuin 18x14" tai 18x16". Menee nätimmin ahtaista paikoista, auton takapenkille, lyhyelle stagelle jne kun syvyysmitta on vielä lyhyempi. Todellakin, jos pitää mahtua pienelle stagelle, niin syvyysmitta ratkaisee enemmän kun bassorummun halkaisija. Loputtomasti ei basarin lyhentäminenkään auta, kun symbaalit kuitenkin vievät tilaa estradilta. Mutta sellainen 8" syvä bassorumpu on kyllä leuhakan näköinen! Saari-rumpujen tekemänä siitä tulee mieleen siipirataslaiva :) En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 03.01.2017 17:09:54 | |
Itse ajattelin ostaa Traps A400 setin, syvyys ei ole ongelma :) Ei irtoa | |
![]() 03.01.2017 22:12:49 | |
ultra: Mulla on täällä Kaakkois-Aasiassa juurikin PDP New Yorker -setti. Olen jyystänyt sillä nyt varmaan jotain vähän toistasataa keikkaa hyvinkin tyytyväisenä. Asennuskalvot on luonnollisesti ihan täyttä kuraa ja korvasin ne Ambassadoreilla. Clearit alla ja coatedit päällä. Basarissa coated PS3. Noilla räimitään jazzista alternative heavy rockiin kaikkea ja hyvin toimii. Basarikin potkii yllättävän tylysti. Tykkään jopa tuon setin snaresta sen verran että useimmiten Supra saa tyytyä sparen rooliin. Setin rautapuoli vaikuttaa hiukan heppoisalta, mutta hyvin se on kestänyt tämän rallin. Yhdellä paikallisella klubilla taasen on tuo Breakbeats-setti. Ihan ok jazz-hommiin, mutta ei siitä 16'' basarista saa mitenkään ulos järkevää soundia vaikkapa rock-hommiin. Tai no sain kun triggasin, mutta kuitenkin. Mutta siis tuota PDP:n settiä voin ihan rehellisesti suositella. Ja mulla on siis sponssidiili paikallisen maahantuojan kanssa ja sieltä suhteellisen laajasta PDP-valikoimasta valitsin tuon setin. Halvimman.. Miettinyt nyt just 16" 18" basarin välillä.. Pitäisi kyllä joku minisetti saada, minkä voisi myös ottaa mukaan lomalle, kun ei vie autostakaan paljon tilaa :D Sakae Pac-D settiä 16x16" basarilla myös tullut katseltua. | |
![]() 06.01.2017 11:35:55 | |
Epämuusikko: DW:n miniprot on ihanat. Omistan, jos saat käytettynä kolminumeroisena niin anna mennä. Oliko sinulla joku erikoismalli noista? Tomikiinnitys oli kait erilainen kuin nykyisissä. Laitoit joskus kuvan, niin jäi mieleen. Mini prootahan ei tehty välillä ollenkaan ja taas tehdään. Onko ne sinun rummut aikaisempaa mallia? | |
![]() 06.01.2017 16:22:14 | |
OLZA8D: Miettinyt nyt just 16" 18" basarin välillä.. Pitäisi kyllä joku minisetti saada, minkä voisi myös ottaa mukaan lomalle, kun ei vie autostakaan paljon tilaa :D Sakae Pac-D settiä 16x16" basarilla myös tullut katseltua. Vantaalla oli tuollainen pac-d. pitkästä basarista johtuen vie kuitenkin tilaa Ei irtoa | |
![]() 06.01.2017 17:06:06 | |
Kimd: Vantaalla oli tuollainen pac-d. pitkästä basarista johtuen vie kuitenkin tilaa Tuli tilattua F-Musiikista kyseinen setti. Toivottavasti ensiviikolla pääsee testailemaan! | |
![]() 08.01.2017 00:46:23 | |
Vallu-Veke: Oliko sinulla joku erikoismalli noista? Tomikiinnitys oli kait erilainen kuin nykyisissä. Laitoit joskus kuvan, niin jäi mieleen. Mini prootahan ei tehty välillä ollenkaan ja taas tehdään. Onko ne sinun rummut aikaisempaa mallia? Vanhempaa juu. rail mountin kanssa on välillä hieman painiminen, mutta kun sitä oppii käyttämään niin mikäs siinä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 08.01.2017 19:43:31 | |
Epämuusikko: Vanhempaa juu. rail mountin kanssa on välillä hieman painiminen, mutta kun sitä oppii käyttämään niin mikäs siinä. Ne vanhemmat saattaa olla laadukkaammat, kuin nykyiset design sarjan rungoilla olevat. Lugit on normit,.. Nykyisissä on ne mininilugit. Kovasti uusia on kyllä kehuttu myös. | |
![]() 10.01.2017 17:30:27 | |
Itse vetelen tällä hetkellä Gretschin Catalina Club Jazz-setillä, jossa koot seuraavat: BD 18" x 14" TT 12" x 08" FT 14" x 14" SN x 5.5" Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa, että oikeilla kalvovalinnoilla erittäin soiva kokonaisuus, basariakaan ei hävetä polkea, jytää meinaan lähtee! Aikasemmin soittelin ko. kiskalla funkkia ja sillon lyöntipuolella oli Remon Vintage Ambassadorit (basarissa ollut lyöntikalvona alusta asti Powerstroke 3:n), nykyään raskaampaan siirtyneenä vaihdoin lyöntipuolelle kirkkaat Remon Emperorit ja edelleen toimii. | |
![]() 15.01.2017 13:02:20 | |
Sonor Martinilla (ks omat kuvat) menny nyt vuoden keikat. "PA/in ear"-meiningeillä mennään, ni 14"-basarikin hoitaa ihan kivasti. Ei siitä tietenkään mitään luomua isoa rokkisoundia saa, mutta bilehommat tykittää kivasti ja muut rummut ajaa asiansa hyvin. Sitä keikkaa odotellessa, kun ollaan punkkibändillä jossain yhteiskeikalla ja "voitteks te tuoda rummut". Ittellä oli peli se, että pikkusetti pienellä p:llä, eikä mitään kompromisseja. Muut setit on mulla 20"-basarilla, ni en edes miettiny mitään 18"-bd vaihtoehtoja, vaan pienimmillä koilla varustettu soitettava setti, mitä löytyy. Myöskin hain semmosta, joka näyttää normi setiltä, mut on vaan pienempi, eli ei mitään travel-kit virityksiä, jotka sinänsä roudattavuudeltaan on varmaan parempia. Helvetin kiva ja hauska setti soittaa, kaikin puolin. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 15.01.2017 14:05:49 | |
ÄM: Sonor Martinilla (ks omat kuvat) menny nyt vuoden keikat. "PA/in ear"-meiningeillä mennään, ni 14"-basarikin hoitaa ihan kivasti. Ei siitä tietenkään mitään luomua isoa rokkisoundia saa, mutta bilehommat tykittää kivasti ja muut rummut ajaa asiansa hyvin. Sitä keikkaa odotellessa, kun ollaan punkkibändillä jossain yhteiskeikalla ja "voitteks te tuoda rummut". Ittellä oli peli se, että pikkusetti pienellä p:llä, eikä mitään kompromisseja. Muut setit on mulla 20"-basarilla, ni en edes miettiny mitään 18"-bd vaihtoehtoja, vaan pienimmillä koilla varustettu soitettava setti, mitä löytyy. Myöskin hain semmosta, joka näyttää normi setiltä, mut on vaan pienempi, eli ei mitään travel-kit virityksiä, jotka sinänsä roudattavuudeltaan on varmaan parempia. Helvetin kiva ja hauska setti soittaa, kaikin puolin. Juu, itelläkin oli tarkoitus mahdollisimman pieni setti, vanhaan verrattuna. Mutta tuli kuitenkin hommattua sakae pacd setti fmusiikista. Vielä pitäisi hommata powerstroke 3 basari kalvo, tai emad2 ja ehkä tomi kalvot vaihtaa. :D | |
![]() 26.02.2017 16:42:33 | |
Olen viime vuosina käyttänyt keikoilla varsin usein Yamahan Recording Custom 18x14 basaria, mikitettynä Shuren Beta 52 A:lla, toimii! Mikittämättömänä ei toimi treeniolosuhteissa edes pienessä huoneessa, ellei sitten soita jotain jatsia, mutta en osaa sitäkään soittaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)