Wildster 26.02.2008 21:26:53 | |
---|
Omistan tama stagestar setin ja etsin kuljetus laukkuja setille. mutta basari (14x18) tomit 8x10 ja 8x12 ja 12x14 + virveli 5x13 ((mahdotonta löytää näin pieniälaukkuja mitä nää on!)) mitä pitäs tehä!? |
Antti1997 26.02.2008 21:33:52 (muokattu 26.02.2008 21:34:01) | |
---|
Omistan tama stagestar setin ja etsin kuljetus laukkuja setille. mutta basari (14x18) tomit 8x10 ja 8x12 ja 12x14 + virveli 5x13 ((mahdotonta löytää näin pieniälaukkuja mitä nää on!)) mitä pitäs tehä!? Ainakin nuo koot ilmotetaan normaalisti toisinpäin, eli ensin halkaisija ja sitten vasta syvyys. 18"x14" jne. Kokeilepa jos nyt tärppäisi. Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven. |
markkuliini 26.02.2008 21:58:12 | |
---|
Ainakin nuo koot ilmotetaan normaalisti toisinpäin, eli ensin halkaisija ja sitten vasta syvyys. 18"x14" jne. Kokeilepa jos nyt tärppäisi. Esim 18" x 14" siis Euroopassa. Mutta jenkeissä nuo koot ilmoitetaan juuri noin kuin topicin aloittaja kirjoitti.. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
wavelength 26.02.2008 22:00:53 | |
---|
Mikäs ongelma tuossa on? Sen kun tilaat jostain kaupasta sopivan kokoiset Hardcaset (esimerkiksi). En tiedä mistä puhun. |
markkuliini 26.02.2008 22:17:47 (muokattu 26.02.2008 22:18:51) | |
---|
Mikäs ongelma tuossa on? Sen kun tilaat jostain kaupasta sopivan kokoiset Hardcaset (esimerkiksi). No just se ongelma, että jos noilla koilla etsii (esim 14" x 18"), niin ei meinaa löytää. Kun esim. Hardcase on englantilainen firma ja ne muistaakseni ilmoittaa juuri niinkuin Euroopassa. Eli 18" x 14". Ihan normaalikokoja noi rummut siis on, ja laukkuja kyllä löytyy. Matalat tomit on kivoja hardcaseissa, esim. 12" x 8" menee hardcaseen siten ettei hölsky, mutta painoa ei jää yhtään rummun päälle. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
Tarre 26.02.2008 22:29:35 | |
---|
Kun nyt tällainen ketju tänne syntyi, niin kysytään vielä varmuuden vuoksi, jos vaikka jotakin on jäänyt huomioimatta... Olen hankkimassa 13" virvelille kuljetuslaatikkoa. Hardcaseen todennäköisesti tulen päätymään, mutta muitakin saa ehdottaa. Toimitusaika ja hinta ovat todennäköisesti Suomen liikkeissä pienemmät 14" kotelolle ja se mahdollistaisi virvelin vaihtamisen isompaan joskus myöhemmin ilman uuden casen hankkimista. Keksiikö joku jotain muita perusteluja sille, miksi en ostaisi 14" koteloa, kuin sen, että 13" kotelo vie hieman vähemmän tilaa? En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa. |
markkuliini 26.02.2008 22:44:41 | |
---|
Keksiikö joku jotain muita perusteluja sille, miksi en ostaisi 14" koteloa, kuin sen, että 13" kotelo vie hieman vähemmän tilaa? Rumpu liian isossa casessa hölskyy ellei laita jotain fylliä. Lugit hakkaa laitoja, kai ne sen kestää ellei ole tubelug-tyyliset, mutta mulla ainakin tekee pahaa jos rumpu liikaa heluu. Mutta isompi case ei muuten ole sinänsä mikään ongelma ole jos jaksaa vaikka laittaa reunoille jotain fylliä. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
Tarre 26.02.2008 23:08:49 | |
---|
Rumpu liian isossa casessa hölskyy ellei laita jotain fylliä. Lugit hakkaa laitoja, kai ne sen kestää ellei ole tubelug-tyyliset, mutta mulla ainakin tekee pahaa jos rumpu liikaa heluu. Mutta isompi case ei muuten ole sinänsä mikään ongelma ole jos jaksaa vaikka laittaa reunoille jotain fylliä. Eikö noissa Hardcasen koteloissa kotelon ylä- ja alaosa purista rumpua sen verran, että se ei pääse hölskymään? Eihän se myöskään kova homma ole sinne jotain pyyhettä tarranauhan avulla viritellä... En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa. |
markkuliini 26.02.2008 23:18:27 | |
---|
Eikö noissa Hardcasen koteloissa kotelon ylä- ja alaosa purista rumpua sen verran, että se ei pääse hölskymään? Eihän se myöskään kova homma ole sinne jotain pyyhettä tarranauhan avulla viritellä... Matalilla virveleillä ei välttämättä. Itse kuljetan 15" tomia 16" hardcasessa. Laitan rummun ympärille kuplamuovia. Pyyhe toimii hyvin varmaan kanssa. Ei sitä tarvi sinne erikseen kiinnittää, tunkee sekaan vaan rummun jälkeen. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
Tarre 26.02.2008 23:51:48 (muokattu 26.02.2008 23:53:18) | |
---|
Matalilla virveleillä ei välttämättä. Itse kuljetan 15" tomia 16" hardcasessa. Laitan rummun ympärille kuplamuovia. Pyyhe toimii hyvin varmaan kanssa. Ei sitä tarvi sinne erikseen kiinnittää, tunkee sekaan vaan rummun jälkeen. Kiitoksia. 6,5" syvä tuo meikäläisen virveli on, joten ei syvyyden pitäisi olla ongelma, mutta tuskin ylimääräisestä pehmustuksesta on haittaakaan. Taitaapa huomenna taas tulla jotain ruokaa tärkeämpää käyttöä opintotuelle... En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa. |
Wildster 27.02.2008 11:04:48 | |
---|
vielä aiheeseen! jos tiedätte kerran sivun noille koille niin laittakaas linkkiii |
fifehole 27.02.2008 12:11:19 | |
---|
Head for an eye |
Tarre 27.02.2008 12:15:58 (muokattu 27.02.2008 12:18:13) | |
---|
En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa. |
Antti1997 27.02.2008 12:17:45 (muokattu 27.02.2008 12:29:37) | |
---|
E: ei mitään :) Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven. |
Bacchus 27.02.2008 12:57:24 | |
---|
Epäilen, että ketjun aloittajalla ei ole mahdollisuutta/aikomusta hankkia hardcaseja. Ne maksavat enemmän, kuin kaverin koko rumpusetti.;) |
Paas 27.02.2008 13:00:18 | |
---|
Epäilen, että ketjun aloittajalla ei ole mahdollisuutta/aikomusta hankkia hardcaseja. Ne maksavat enemmän, kuin kaverin koko rumpusetti.;) Mietinkin tässä vähän että miksi ehdotellaan jotain kalliita pro-keissejä kun kyseessä on kuitenkin edullisemman pään setti. Ehkä jotkut pehmeät rumpupussit ajaisi asian edullisemmin. http://www.sonormuseum.com/ |
fabarm 27.02.2008 13:15:15 | |
---|
Sain tänään postissa T-kaupasta Gewan SPS pussisetin. Asiallisennäköistä kamaa. 22*18/13*10/10*8/16*16/13*6, sekä Hardware trolley, se iso. Symbaaleille HC:n 9 pellin case. Koko hoito 440e, mielestäni ei paha, koska niissä tullaan kuljettamaan kumminkin yli 3000e edestä kamaa. SPS pusseissa aika paksun ja kovahkon tuntuiset suojapaneelit joka puolella. Valitsin rummuille pehmeät pussit, koska kannan rumpuni itse. Pelleille ei mielestäni pussi toimi, koska reuna-alue huonosti suojattu kaikissa kokeilemissani pusseissa. HC:t olisivat olleet noin tuplaten hintaa lisää. Ostan caset sitten, kun on varaa palkata joku kantamaan romuni, eikä tota keikkaa liikaa tällasella harrastajalla ole. Kerran viikossa joudun raahaamaan setin toisen bändin treeneihin. Joku on tällä palstalla todennut, että pussit ok, kun itse settiään roudaa. Caset, jos roudaa paljon ja varsinkin jos joku toinen roudaa. Kannattaa miettiä instrumenttien hintaa, että säästääkö pennejään väärässä paikassa, eli "tuli 1000 euron bassariin kolhu, koska säästin 40 euroa kuljetuspussin hinnassa." Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. Kyllä se on näinikkään. |
fifehole 27.02.2008 14:11:45 | |
---|
Epäilen, että ketjun aloittajalla ei ole mahdollisuutta/aikomusta hankkia hardcaseja. Ne maksavat enemmän, kuin kaverin koko rumpusetti.;) No mutta kun on hyvät keissit, voi lähteä turvallisesti ostamaan niihin kunnon rummut. Head for an eye |
Bacchus 27.02.2008 14:17:39 | |
---|
No mutta kun on hyvät keissit, voi lähteä turvallisesti ostamaan niihin kunnon rummut. Tai kun on kalliit bling bling-vanteet, niin ei haittaa vaikka on Lada alla. Ei haittaa vaikka ei ihan menis kohdilleenkaan, on sitten seuraavaan autoon kunnon amistelut jo valmiina. |
Tarre 27.02.2008 15:37:37 | |
---|
Epäilen, että ketjun aloittajalla ei ole mahdollisuutta/aikomusta hankkia hardcaseja. Ne maksavat enemmän, kuin kaverin koko rumpusetti.;) Juu, totta. Tuli vain hieman lämmettyä. Olikohan muuten Heavymachinery, joka joskus kauan sitten jossakin keskustelussa totesi tyyliin "tonnin rummulle tonnin case"? ;) En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa. |