Bugenhagen 26.11.2006 19:47:29 | |
---|
Tosiaan, kuten otsikko jo ilmoittaa, olen hankkimassa uutta virveliä, tosin en oikein tiedä minkämoista, kun olen vielä aloittelija rumpujen hankinnassa. Haluaisin selkeän, ehkä hieman terävän soundin, niin pitäisiko silloin valita puinen vai metallinen virveli? Ja kuinka paljon rungon paksuus ja virvelin syvyys vaikuttavat ja millä tavalla? Kiitos This is my boomstick! |
wavelength 26.11.2006 20:11:29 | |
---|
14 x 5,5 -tuumainen virveli on aika turvallinen valinta. Mimmoisella budjetilla pelaat? |
hollmi-5 26.11.2006 20:12:10 | |
---|
Hieman laajan kysymyksen heitit. Virvelissä vaikuttaa kaikki kaikkeen, joten materiaali, paksuus, syvyys tai muukaan muuttuja ei tee virvelistä itsessään tietynlaista. Vire, kalvot, matto, snarebed, kantit, vanteet, nostaja ja viimekädessä vire sekä soittaja ratkaisevat soundin. Osta niin kallis, kuin varat antavat myöten. Oman fiiliksen mukaan valmistaja, materiaali ja syvyys. Virveleissä ei voi säästää. Hinta ratkaisee laadun useimmiten. Käytettyjen kaupassa voi tehdä onnekkaita ja hyviä valintoja. Koska olet aloittelija, et kerralla saata onnistua oman mielesi mukaiseen valintaan. Osta, testaa, vaihda ja kerää useampia. Kokemus tuo sen oman maun mukaisen pelin sitten aikanaan. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
wavelength 26.11.2006 20:15:31 | |
---|
Hitto, meinasin unohtaa: osta Kumu ja Supra! ;) |
Bugenhagen 26.11.2006 22:07:14 | |
---|
Selvä, tämä selventääkin jo asiaa, kiitos. This is my boomstick! |
Bugenhagen 27.11.2006 19:00:15 | |
---|
This is my boomstick! |
tolppa-apina 27.11.2006 19:15:44 | |
---|
Osta, testaa, vaihda ja kerää useampia. Kokemus tuo sen oman maun mukaisen pelin sitten aikanaan. komppaan kovasti. Not funny |
gulfstream650 27.11.2006 19:30:17 | |
---|
Virveleitä saa olla joka lähtöön... Tutkiminen ja testailu on hauskaa puuhaa. Voihan sitä rahansa huonompaankin käyttää. Svengaa kuin saksanhirvi. |
Tindrum 27.11.2006 23:12:55 | |
---|
Sikäli nyt kun olen katsellut, niin ajattelin ostaa tuommoisen -> http://soitinlaine.fi/index.cfm?act … mp;pid=6464&mgid=4&sgid=363 Onko kenelläkään kokemusta tuosta tai yms Premiereistä? Ole tarkkana ton muovisen Nickelin koneiston kanssa. Tosi moni on prakannut. Tsekkasin noita kaupan hyllyssä - molemmissa oli koneisto rikki! Ja siis uusia olivatten... m©
Tiina Lymi on ihana. |
DrmBug 27.11.2006 23:25:23 | |
---|
Ole tarkkana ton muovisen Nickelin koneiston kanssa. Tosi moni on prakannut. Tsekkasin noita kaupan hyllyssä - molemmissa oli koneisto rikki! Ja siis uusia olivatten... Komppaan! Eli se osa millä matto on kiinni koneistossa, on tehty muovista (mitälie), joka ei käytännössä kestä ollenkaan. Eli kun otat vrivelin maton pois päältä, kiristät sitä ja laitat takasin päälle, niin voi olla, että napsahtaa poikki. Itse olen yhden tommosen hajottanut normaalikäytöllä, ja tiedän toisen tapauksen myös... ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
Bugenhagen 27.11.2006 23:56:18 | |
---|
Hmm, selvä homma. Voi siis olla, etten ostakkaan sitä. Mutta entä itse virveli, soundiltaan, jos nyt koneisto pamahtaisikin. This is my boomstick! |
Tindrum 28.11.2006 00:04:01 | |
---|
Hmm, selvä homma. Voi siis olla, etten ostakkaan sitä. Mutta entä itse virveli, soundiltaan, jos nyt koneisto pamahtaisikin. Saundillisestihan niiden pitäis olla kelpo virveleitä. Mutta kovasti "tavanomaisia" puuvirveleitä. Tohon hintaan saa kyllä niitä kovasti hehkuteltuja Supriakin käytettynä. Makuasioita sanoi kettu... m©
Tiina Lymi on ihana. |
DrmBug 28.11.2006 00:10:48 | |
---|
Jooh. Minustakin aika perus vaahterapönttö. Hyvä, muttei mikään ihmeellinen. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
drumm 28.11.2006 10:43:53 | |
---|
Jooh. Minustakin aika perus vaahterapönttö. Hyvä, muttei mikään ihmeellinen. Et tainnut avata tuota linkkiä? |
Rockster 28.11.2006 10:54:41 | |
---|
Minustakin aika perus vaahterapönttö. Niinpä, vaahteraapa hyvinkin. Luulin kai erheellisesti koivuksi :) "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
DrmBug 28.11.2006 12:13:30 | |
---|
Jooh. Minustakin aika perus vaahterapönttö. Hyvä, muttei mikään ihmeellinen. My bad, pahoittelen. Avasin linkin, tunnistin kuvan, mutten tiennyt, että näitä saa koivuisenakin. Eli kokemusta mulla on vaahteraisesta, muuten samanlaisesta pöntöstä... ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
-Tazka- 28.11.2006 16:02:16 | |
---|
Koska olet aloittelija, et kerralla saata onnistua oman mielesi mukaiseen valintaan. Osta, testaa, vaihda ja kerää useampia. Kokemus tuo sen oman maun mukaisen pelin sitten aikanaan. Ei vissiin ole hollmi- 5:lle sattunut vielä eteen sitä oikeaa, kun noita Ludareita on vaikka muille jakaa! ;) Muff'l |
hollmi-5 28.11.2006 16:10:18 | |
---|
Ei vissiin ole hollmi- 5:lle sattunut vielä eteen sitä oikeaa, kun noita Ludareita on vaikka muille jakaa! ;) GAS-syndrooma vaivaa. Se 6,5" pronssinen Supraphonick kelpaisi ainokaiseksi ja olen sen yli 20-vuotta omistanut. Minä pidän virveleistä ja uuden tullessa taloon saa usein se entinenkin jäädä. Silti vaihtuvuutta on jonkin verran. Vaimon mielestä ne ovat vain lisääntymään päin. Vuosi sitten oli yli 20 virppaa. Nyt taitaa olla hikiset 17. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
MJP 28.11.2006 17:24:57 | |
---|
Sikäli nyt kun olen katsellut, niin ajattelin ostaa tuommoisen -> http://soitinlaine.fi/index.cfm?act … mp;pid=6464&mgid=4&sgid=363 Onko kenelläkään kokemusta tuosta tai yms Premiereistä? Mulle ei jäänyt kovinkaan vakuuttava kuva tosta modern classicista kun semmoista tarkemmin syynäsin. Nickel muovi-koneiston lisäksi tube lugit olivat heppoiset, yhdessä oli ruuvi jumissa kierteessä ja se putkiosa lugista siis pyöri ruuvin mukana. Soundissa ei ollut mitään mainittavaa... Mulla on muuten ylimääräinen läpinäkyvä NickelWorksin koneisto, jos joku tarvii halvalla. Vaihdoin Bradyyn dunnettin koneiston ennaltaehkäisevästi. |
Bumbarr 28.11.2006 17:47:13 | |
---|
Kyllä kadehdin alottelijoita, joilla on rahaa pistää 400 e virveliin. Itse olen hyvinkin aloitteleva rumpali, joka soittaa onnellisena rockstar (oisko ollu custom) teräsvirveliä. Hyvällä kalvolla/kireydellä/vireellä saan jopa minä sen kuullostamaan kohtuullisen hyvältä. Tottakai olisi kiva jos olisi rahnaa pistää noihin. Vaikka olen tyytyväinen omaan virveliini tällä hetkellä, niin symbaali uudistuksen jälkeen olisi tarkoitus ostaa kuitenkin yksi puuvirveli. Siihen ajattelin panostaa noin 100-200 euroa. Käytänkin näinollen tätä topiccia hyväkseni ja kyselisin, mikä olisi piccolon tyyppinen kontrasti tuolle rockstarille tuolla hinnalla? Kilpikonnat rockkaa! |