Olly 18.02.2007 22:51:49 | |
---|
Oon hankkimassa ensimmäistä chinaani, eikä ole aavistustakaan miten se pitäisi kiinnittää ja mihin kohtaan sitä on tarkoitus lyödä. Voisiko joku kokemuksen syvä rintaääni laittaa pari vinkkiä.. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
wavelength 18.02.2007 23:30:52 | |
---|
Se kiinnitetään peltiständiin. Kupu voi olla ylöspäin tai alaspäin. Molemmissa tapauksissa peltiä pitää lyödä hieman eri tavoilla ja eri kohtiin. Näinpä pellistä irtoaa eri soundeja riippuen siitä, onko pelti nurin vai ei. Kokeilemallahan tuo selviää. |
kanninen 19.02.2007 11:09:20 | |
---|
Luulisin, että ylösalaisin kiinnittämällä siitä löytää useampia kohtia, joihin lyödä. "Oikeinpäin" asennettaessa ei ole paljon vaihtoehtoja. Itse olen kiinnittänyt pienen Paiste Signature:n ylösalaisin n. 45 asteen kulmaan. |
lkx 21.02.2007 17:53:32 | |
---|
Jos rokkityyliin mäiskii isolla kädellä kiinanpeltiä, kannattaa se ripustaa kupu alaspäin, jotta reuna osoittaa alaspäin. Ei tarvi pelätä niin paljon pellin eikä kapulan puolesta. Erilaisia soundejahan chinasta saa kun naputtelee reunaa, reunan taitoskohtaa, selkää, kupua jne. Kannattaa vähän testailla, jos vaikka löytää käyttökelpoista ääntä. Profiilissani on kuva setistäni, jossa on kolme chinaa kiinni. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Olly 22.02.2007 00:04:51 | |
---|
Tänks neuvoista, en siis laita chinaa lukkopihdeillä kiinni basarin vanteeseen ;) Eli kun mulla on muut pellit vaakatasossa ja löysällä, ja china toki tulee lhx-maisesti viistoon, niin onko siellä kumminkin samalla tavalla "prikka", huopa, china, huopa, "prikka" ja mutteri (ja kaiken keskellä muoviputki)? Ja kuinka kireälle tuo vedetään? Jos "prikalla" on oikeampi nimitys, otan sen mielelläni briljeerauskäyttöön :) Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
Jupi57 22.02.2007 08:06:38 (muokattu 22.02.2007 08:55:53) | |
---|
...niin onko siellä kumminkin samalla tavalla "prikka", huopa, china, huopa, "prikka" ja mutteri (ja kaiken keskellä muoviputki)? Ja kuinka kireälle tuo vedetään? On. Jotkut tilttaavat etenkin chinan liikkumattomaksi. Itse jätän kaikille symbaaleille liikkumisvaran. Jos "prikalla" on oikeampi nimitys, otan sen mielelläni briljeerauskäyttöön :) Aluslevy! Eli kun mulla on muut pellit vaakatasossa ja löysällä, ja china toki tulee lhx-maisesti viistoon, China oikein päin voi olla vaakatasossa riden tyyliin. 1. Eksoottinen soundi kuvun (bell) sivusta kapulan nupilla. 2. Selästä hyvä (sustained ride) ride soundi kapulan nupilla. 3. Reunasta kapulan hartialla saa räjähtävän crash-soundin. Siis symbaalin reunaan lyömällä, ei reuna-alueelle yläpuolelta. china nurin, kuten jo sanottu 45-asteen kulmaan. Alareunasta ylöspäin: 1. Taipeeseen kapulan hartialla saa voimakkaan aksentin tai haevyn ride soundin. 2. Selkä kapulan nupilla on hyvä ride soittoon. 3. Kuvun (bell) sisäreunaan (taive) kapulan nupin ja hartian välisellä osalla (se ohuin kohta) soitettuna saa hyvän efektin. 4. Aivan yläreunasta saa kapulan hartialla täyteläisen crash-soundin. Ainakin nämä ja kokeilemallahan löydät makeimmat kohdat. |
Niq 22.02.2007 08:29:01 | |
---|
Eli kun mulla on muut pellit vaakatasossa ja löysällä, ja china toki tulee lhx-maisesti viistoon, niin onko siellä kumminkin samalla tavalla "prikka", huopa, china, huopa, "prikka" ja mutteri (ja kaiken keskellä muoviputki)? Ja kuinka kireälle tuo vedetään? Chinassa on hyvä olla huopa molemmin puolin, jos se on vinoon asetettu, itse en pidä crasheissä päällä huopaa lainkaan, kun se tappaa sointia, ainoastaan se siipimutteri kiristetty suojamuoviputkea vasten, toki niin korkealla, ettei pelti heiluessaan ota mutteriin kiinni. Siipimutterin kireydellä voit vaikuttaa chinan soinnin pituuteen, eli siinä ei mitään sääntöä ole. "I have a cunning plan" -Baldrick |
jazzmies 22.02.2007 10:49:47 | |
---|
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |