Zoso 07.02.2007 15:36:35 | |
---|
Terve, mul on nyt olla tässä pari vuotta semmonen ongelma, että mun rummut kuullostaa aivan hirveiltä. (TAMA Swingstar) Siis soundi on niin kauhee että tekee mieli itkeä. Mikään ei auta. Oon vaihtanu kalvoja, viritelly, dempannut jne. esim. basari kuullosta siltä kuin koputtaisi johonkin vanhaan oveen joka tärisee. :) virvelin ja cymbaalien äänet on niin korkeat, että korviin "kirpaisee". hi-hatia ei voi lyödä ilmaan että se tuntuu korvassa. Ainoo juttu joka mulla on tullu tässä mieleen on, että voiko vika olla akustiikassa? Mulla on paiste 302 (joojoo tiedän) hi-hat jolla on kauhea ääni, mutta sitten kun olen soittanut paiste 302'sta jossain muualla, ääni on heti siedettävä. (siis en omaa hi-hatia, mutta samaa mallia) Rummut mulla on olohuoneessa, koska ne ei mahdu muualle. olen harkinnut sähörumpuja, silloin ei olisi tätä ongelmaa.. soundi on semmonen että jos haluaa setillä harjoitella, pitää soitaa silloin ku kukaan ei oo kotona (rivitalo), ääni on liian kova. noh, onneksi on pädi :D |
kanninen 07.02.2007 15:41:32 | |
---|
soundi on semmonen että jos haluaa setillä harjoitella, pitää soitaa silloin ku kukaan ei oo kotona (rivitalo), ääni on liian kova. Tarkoitat varmaan, että silloin kun koko talossa ei ole ketään paikalla? Eikö se takominen kuulu kuitenkin aika pirun hyvin seinien läpi? |
Zoso 07.02.2007 16:07:26 | |
---|
joo kuuluu, se on toinen syy miksi en soita kotona. |
wavelength 07.02.2007 16:12:45 (muokattu 07.02.2007 16:17:44) | |
---|
1) Käytä korvatulppia tai muuta kuulonsuojausta, niin äänet eivät kirpaise. 2) Opettele virittämään: tsekkaa Drum Tuning Bible allekirjoituksestani. Swingstarit saa kokemukseni mukaan ihan OK:n kuuloisiksi, kun malttaa etsiä sitä hyvää sointialuetta. |
fabarm 07.02.2007 16:46:31 | |
---|
Rummuilla on sellainen ominaisuus, että ne soittavat tilaa, siis huono-akustisessa tilassa tuppaavat kuulostamaan aivan kuralta. Rummut pois nurkasta ja demppausta seiniin ja lattiaan. Paras paikka yleensä pisimmän seinän keskellä, soittajan selkä seinää kohti. Mutta tämäkään ratkaisu ei hirveitä auta, jos tila pieni ja kaikki ympäröivät seinät kovia, heijastavia pintoja. Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. |
Zoso 07.02.2007 16:48:06 | |
---|
1) Käytä korvatulppia tai muuta kuulonsuojausta, niin äänet eivät kirpaise. Käytän, mutta ei se paljoa auta. |
Legatus 07.02.2007 17:46:27 | |
---|
Osta akustolevyä ja rakenna semmosia liikutettavia seinäsermejä niistä rumpujesi ympärille. Tämä on itellä suunnitelmissa heti kun saan muut projektit alta pois. 11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet. |
Zoso 07.02.2007 18:13:10 | |
---|
ei mahdu... Pitäis saada isompi talo :) |
hollmi-5 07.02.2007 18:16:38 (muokattu 07.02.2007 18:55:18) | |
---|
Zoso hei. Kovasti on nyt siltä vaikuttava juttu, että akustiikka ei pelitä rumpusetin kanssa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Magiz 07.02.2007 18:19:22 | |
---|
mun korvaani särähtää paisteen 302 jokatapauksessa, akustiikka ei vaikuta siihen mitenkään.. rumpuista sen verta että drum tuning bible syyniin, ja sitten vain elämistä rumpujesi kanssa, kyllä se sieltä aukeaa kuinka niitä pitäisi virittää ja kuinka löydät rummuistasi sen oikean sointialueen. kärsivällisyyttä ja kokeilua vain. Keep it Fresh |
moottorisaha 08.02.2007 13:19:39 | |
---|
Joo, tuo akustiikka vaikuttaa aivan pirusti. Omassa huoneessani kuulostaa aivan täydeltä ripulilta, mutta treenikämpällä pirun hyvältä, koska siellä on enemmän tilaa, tavaraa ja näinollen demppausta. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Narcosynthesis 08.02.2007 13:39:34 | |
---|
Akustiikkaa minäkin syyttäisin. Totta kai parempilaatuisista rummuista ja pelleistä (siis klovneista) saa helpommin hyvät soundit, mutta tuossa Zoson tapauksessa kuulostaa siltä, että soittotilassa on isoin syy. Eli joko soittotilan vaihtaminen tai demppaaminen voisi olla silloin ratkaisu (tai pyöräytäpä rumpusi vaikka eri nurkkaan, sekin voi auttaa), tai sitten juuri sähkösetin hommaaminen. Samalla helpottaisit melu"saaste"ongelmaasikin. Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Youni 08.02.2007 19:46:07 | |
---|
Joo, tuo akustiikka vaikuttaa aivan pirusti. Omassa huoneessani kuulostaa aivan täydeltä ripulilta, mutta treenikämpällä pirun hyvältä, koska siellä on enemmän tilaa, tavaraa ja näinollen demppausta. Sama juttu. Minulla on rummut pienehkössä huoneessa jossa on vielä viisto katto. Pakko soittaa kunnon kuulosuojaimet päässä, tulpilla tuntuu välillä, ettei se 20dB suojaus auta noin pienessä tilassa. Soundit ovat siis aika jyrkät johtuen tilasta. Et toki setin takana kuule sitä samaa ääntä kuin setin edessä, mutta jos kauhealta kuulostaa soittajalle, niin kyllä sitten kuuntelijallekin. Komppaan wavelenghtiä. Symbaalisoundeille taas ei mahda oikein mitään. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Zoso 10.02.2007 15:44:58 | |
---|
Ottaako musakaupat vanhoja settejä vaihdossa, niin että sais sähkösetin halvemmalla? |
moderndrummer88 10.02.2007 16:01:05 | |
---|
Ottaako musakaupat vanhoja settejä vaihdossa, niin että sais sähkösetin halvemmalla? Ottaa, mutta huomattavasti kannattavampaa myydä setti ihan yksityiselle ja sitten ne rahat sijoittaa myös sähkösettiin. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
sutikomppi 12.02.2007 17:25:52 (muokattu 12.02.2007 17:28:06) | |
---|
Terve, mul on nyt olla tässä pari vuotta semmonen ongelma, että mun rummut kuullostaa aivan hirveiltä. (TAMA Swingstar) Siis soundi on niin kauhee että tekee mieli itkeä. Mikään ei auta. Oon vaihtanu kalvoja, viritelly, dempannut jne. esim. basari kuullosta siltä kuin koputtaisi johonkin vanhaan oveen joka tärisee. :) virvelin ja cymbaalien äänet on niin korkeat, että korviin "kirpaisee". hi-hatia ei voi lyödä ilmaan että se tuntuu korvassa. Ainoo juttu joka mulla on tullu tässä mieleen on, että voiko vika olla akustiikassa? Mulla on paiste 302 (joojoo tiedän) hi-hat jolla on kauhea ääni, mutta sitten kun olen soittanut paiste 302'sta jossain muualla, ääni on heti siedettävä. (siis en omaa hi-hatia, mutta samaa mallia) Rummut mulla on olohuoneessa, koska ne ei mahdu muualle. olen harkinnut sähörumpuja, silloin ei olisi tätä ongelmaa.. soundi on semmonen että jos haluaa setillä harjoitella, pitää soitaa silloin ku kukaan ei oo kotona (rivitalo), ääni on liian kova. noh, onneksi on pädi :D Melkein väitän, että kysymys on viritysongelmasta. Kyllä nuo rummut saa soimaan. Etsi nyt joku, joka kertoo virityksen alkeet tai hae tietoa netin sivuilta. Katsoin, että asut Espoossa. Lähettyvillä on varmasti pidemmälle ehtineitä virkaveljiä, jotka osaavat toivottavasti neuvoa virityksessä. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Zoso 12.02.2007 17:33:51 (muokattu 12.02.2007 17:35:43) | |
---|
Mun mielestä sillä ei voi olla kovin paljoa virityksen kanssa tekemistä, koska cymbaalitkin ovat tosi hirveitä :) ja pari vuotta sitten, ku mulla oli rummut koulussa, niin ei mul ainakaan oo mitään muistoa, että ääni olisi ollut hirveä. Ja itseasiassa kesällä on synttärit ja ripari, niin en usko että olisi niin hirveästi pyydetty, jos pyytäisin sähkörumpuja... :) |
Kosminen 12.02.2007 20:28:43 | |
---|
Joo kyllä voin äänestää akustiikkaa. Itse soittelen kahdella eri treenikämpällä, molemmat semmosia pommisuojia, mutta vaikkapa virvelistä eron huomaa selvästi. On aika korkealle viritetty (tällä hetkellä), ja toisella treeniksellä kuulostaakin vähän liian vihlaisevalta. Kun vie saman rummun toiselle treenikselle, kuulostaa vire jopa löysältä. "Joku juo liikaa, joku pettää, joku puhuu liikaa, joku ei mittää"
Kalamies #16 >-)))> |