Aihe: Uutta haitsua
1 2
kaksi
08.08.2008 04:41:47
Jepjep, eli tarvitsisin uutta haitsua settiini. Nyt on käytössä ollut muutaman vuoden joku halpis Pro A.R.T -sarjaa oleva, ja kun ääntä kuuntelee, se on ihan liian koliseva ja (kauhea) soundi. Heittäkääs jotain suosituksia uudesta haitsusta, eniten soittelen perus rockia, Led Zeppelin ja Bonzo suurimpia vaikuttajia. Koko pitäisi olla 14-15. Ehdotuksia omien kokemusten perusteella, kiitos. (hinnalla eikä merkillä niin väliä..)
tMiE
Kailis
08.08.2008 05:38:34 (muokattu 08.08.2008 05:40:30)

Bosphorus Versa. En kyllä ymmärrä mikä tuossa A.R.T:issa on niin paskaa. Mutta enhän mä mistään mitään tajua.
isoaarne
08.08.2008 09:03:59 (muokattu 08.08.2008 09:04:23)
Pro A.R.T. haitsut on täyttä kuraa. Itse olen moisilla vetänyt kauan, ja en toisia yhtä kolisevia haistsuja tiedä.

Osta multa Paiste 14" Innovations Heavy -haitsut. Oivat kaikkeen rock-musaan, aika lähellä 2002 -sarjaa, joilla Bonhamkin veti. ;)
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
Rockster
08.08.2008 09:15:22
Pro A.R.T. haitsut on täyttä kuraa. Itse olen moisilla vetänyt kauan, ja en toisia yhtä kolisevia haistsuja tiedä.

Osta multa Paiste 14" Innovations Heavy -haitsut. Oivat kaikkeen rock-musaan, aika lähellä 2002 -sarjaa, joilla Bonhamkin veti. ;)

Ei millään pahalla, mutta kolinaa irtoaa aika runsaasti noista Innovationseistakin :) Kaikki heavyt kolisevat kyllä huolella. Suhinaa saa ohuista. 2002:t yleisesti ovat kolinaosastoa jos ovat rockit tai paksummat.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Niq
08.08.2008 09:20:11

Jos pitää olla kirkas sihinäsuhina -> Zildjian A-custom

Jos pitää olla tummaa sohjoa -> Meinl Byzance medium

Siinä ois mun valinnat, Byzance 14" medium oli kyl aika vaisuhko voluuminsa puolesta, oisko 15" sit semmonen että lähtee lisää volaa, sanokaas joku joka on moista koestanut. Ei kyl tuo 14" A-customikaan mikään hirveän kova mölytoosa ole.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Rockster
08.08.2008 09:33:45

Siinä ois mun valinnat, Byzance 14" medium oli kyl aika vaisuhko voluuminsa puolesta, oisko 15" sit semmonen että lähtee lisää volaa, sanokaas joku joka on moista koestanut. Ei kyl tuo 14" A-customikaan mikään hirveän kova mölytoosa ole.

Lisäisin listaan vielä vaikka Zildjianin Avediksen. Sopivassa suhteessa suhinaa ja sihinää :)

Tai Sabianin HH regular hihatit. Vetelee metallia kivasti, mutta suhisevat mainiosti. Käytettynä hankalaa vaan löytää jos ei uusiin ole varaa. Avedista löytyy toriltakin aika-ajoin...
kimizu
08.08.2008 09:49:11
Mulla olisi "periaatteessa" ylimääräisenä 14" Istanbul Pascha-haitsut.
(ei paskat, irvileuoille heti tiedoksi)

Pellit on melko paksut ja vain osittain sorvatut, mutta soundi on silti tumma ja sopivan sohjoinen, sanoisin jopa "vanhahtava".
Sopii vaikka jaskan soittoon hieman kevyemmällä tatsilla, mutta parhaimmillaan juuri rokki-meiningissä. Ovat nimittäin helposti aika äänekkäät.

Linkissä on ääninäytettä, ei tosin kovin hyvällä laadulla. Tässä on koko ralli vedetty ko. haitsuilla, pellit aavistuksen auki että kohisee :)

http://www.mightyfour.com/mp3/09%20Hully%20Gully.mp3
fifehole
08.08.2008 09:51:02

Ziljian K, K-custom ja ei tarvitse etsiä enää parempia.
Head for an eye
isoaarne
08.08.2008 10:53:00 (muokattu 08.08.2008 10:54:20)
Ei millään pahalla, mutta kolinaa irtoaa aika runsaasti noista Innovationseistakin :) Kaikki heavyt kolisevat kyllä huolella. Suhinaa saa ohuista. 2002:t yleisesti ovat kolinaosastoa jos ovat rockit tai paksummat.

Ei millään pahalla, mutta vertailukohtanahan olikin se Pro A.R.T. ja niihin nähden kolinaa Innovationeissa on vähän. Vaikka ovatkin "Heavy" painatuksella ovat ohuemmat kuin monet mediumit. Innovations on ihan pro-tason sarja, vaikka sitä usein semi-proksi tituleerataan...

E: Itse tosin suosittelen A Zildjianin New Beateja. Niillä ei voi mennä metsään.
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
Rockster
08.08.2008 11:08:55
Ei millään pahalla, mutta vertailukohtanahan olikin se Pro A.R.T. ja niihin nähden kolinaa Innovationeissa on vähän. Vaikka ovatkin "Heavy" painatuksella ovat ohuemmat kuin monet mediumit. Innovations on ihan pro-tason sarja, vaikka sitä usein semi-proksi tituleerataan...

Näinhän se on. Pro Artit ovat uskomatonta paskaa verrattuna Innovationsiin. Paisteet vaan kolisevat osastossa 2002-Innovations-Dimensions aika runsaasti jos ovat paksua mallia. Prot nuo Innot ovat, sitä ei käy kieltäminen...
wavelength
08.08.2008 11:17:40

Vaikka 13" onkin mainitsemasi kokoluokan ulkopuolella, niin Byzancen 13" Medium-hatut ovat kyllä erittäin mainiot. Suhinaa niistä löytyy, ja kolisemaan niitä et saa, vaikka yrittäisit.

Ja kas -- jollakulla on kyseiset kapineet myynnissä... *köh*
En tiedä mistä puhun.
Groovi
08.08.2008 11:25:49
Paisteen 2002 sound edge, joko 14 tai 15"
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
Simbe
08.08.2008 13:20:33
Zildjian 15" avedis sweet haitsut tai 15"-16" K light haitsut.
On suhinaa eikä lainkaan kolinaa.
15" New Beatit sitten, jos noi suhisee liikaa.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
rymy
08.08.2008 13:59:50
Kyllä mun mielestä sopiva kolina nimeenomaan sopii rokettiin.
Eikös ne 2002:setkin kolise ja ovat varmaankin yleisimpiä pelejä rokkimänttääjillä.
Jotenkin tohoni kimizun näytebiisiinkin sopiva kolina olis sopinut kuin nyrkki silmään.
Makuasia tiätty, sano koira kun........
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
jazzmies
08.08.2008 15:40:19
HHX Sabian Groove Hats 14". Mulla on sellaiset ja pari on minun uusi suosikkini!
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. - Kailis 2008 -
Kosminen
08.08.2008 16:37:15

Avediksen New Beatille ääni täältäkin. Itsellä ko. pellit jostain 80-luvulta ja sopii mainiosti kaikkeen. Itelle ainoastaan hiukan turhan paksut kun soittelen 7A tikuilla. 60- tai 70-luvun Avedikset ois itelle täydelliset.
Kalamies #16 >-)))>
OPJ1974
08.08.2008 23:51:26

Hmm.. mulla on Meinl Byzance 14" Medium Soundwave haikat ja eivät ne minun mielestäni nyt NIIIIIN tummat ole soundiltaan. Mun mielestä oikein mainiot, suhinaa tarpeeksi, mutta silti erottuva "chick".
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
Niq
09.08.2008 08:52:26

Hmm.. mulla on Meinl Byzance 14" Medium Soundwave haikat ja eivät ne minun mielestäni nyt NIIIIIN tummat ole soundiltaan. Mun mielestä oikein mainiot, suhinaa tarpeeksi, mutta silti erottuva "chick".

Soundwavethan on vähän kirkassoundisemmat, ainakin mitä joskus meinlin ääniklippejä kuuntelin. Ei kai enää ole saatavilla waveja kun ei meinlin sivuilta löydy.
"I have a cunning plan" -Baldrick
ultra
09.08.2008 11:40:53
Tai Sabianin HH regular hihatit. Vetelee metallia kivasti, mutta suhisevat mainiosti. Käytettynä hankalaa vaan löytää...

Ei välttämättä. Mulla on symbaalicasen pohjalla ollut vuosia käyttämättömänä 80-luvun alun HH-regularit 14-tuumaisena ja voisin vaikka myydä ne hyvään kotiin, koska soitan kuitenkin yksinomaan Zildjianin 13'' K/Z-lättyjä. Ne olis myös aika hyvät juuri kysyjälle...
I'm a gooner
OPJ1974
09.08.2008 13:57:04

Soundwavethan on vähän kirkassoundisemmat, ainakin mitä joskus meinlin ääniklippejä kuuntelin. Ei kai enää ole saatavilla waveja kun ei meinlin sivuilta löydy.

Ai? No joka tapauksessa, mii laik veri mats. ja käytettynähän minäkin moiset ostin.
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)