![]() 03.02.2011 14:07:07 | |
---|---|
kestääkö rude thin 16 tuumanen kovaaki mäiskimistä pitkään? ja entäs onko kokemuksia rude 17" wild crashista? | |
![]() 03.02.2011 15:28:00 | |
No nyt mennään mutulla eli eikö Rudet ole omalla rujolla tavallaan top-of-the-line -peltejä? Eli pro-tasoa? Kait semmoisen pitäisi kestää siinä missä mikä muukin pelti. Mikään lautanen ei kyllä kestä väärällä tekniikalla hakkaamista. Paitsi ruokalautanen, mikä kävi eräästä Kummeli-sketsistä hyvin ilmi. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 03.02.2011 17:12:01 | |
Kestää jos lyö oikein. :) Tuo Rude sarja on kyllä hyvää sarjaa, ei tosin itselläni tuosta ole kokemusta, mutta 2002 17" Wild crash miellytti kyllä kovin ja semmonen tulee hankintaan. Kyllä uskoisin tuon olevan ihan jeespox ja holirei. Monet on ollu Paisteen pelleistä vähä sitä mieltä, että eivät tahdo kestää soittamista oikein. Uskoisin kestävän kun lyö oikealla tekniikalla ja meiningillä. ;) | |
![]() 04.02.2011 00:48:16 | |
TAMAS: Kestää jos lyö oikein. :) Tuo Rude sarja on kyllä hyvää sarjaa, ei tosin itselläni tuosta ole kokemusta, mutta 2002 17" Wild crash miellytti kyllä kovin ja semmonen tulee hankintaan. Kyllä uskoisin tuon olevan ihan jeespox ja holirei. Monet on ollu Paisteen pelleistä vähä sitä mieltä, että eivät tahdo kestää soittamista oikein. Uskoisin kestävän kun lyö oikealla tekniikalla ja meiningillä. ;) Kyllä ne Paisteet kestää. Paskalla tekniikalla ei nyt auta takorautasymbaalitkaan. while(true) {play(metal);} | Kaikki tänään päättyy... | |
![]() 04.02.2011 22:32:20 | |
bästärd: kestääkö rude thin 16 tuumanen kovaaki mäiskimistä pitkään? ja entäs onko kokemuksia rude 17" wild crashista? Kovaa mäiskimistä ei kestä mikään pelti. Kattelin tuolta sun kuvasta että taitaa olla toi setin asettu / ergonomiakin vähän hakusessa, joten suosittelen tarkastamaan tuolta toisesta threadista löytyviä linkkejä lääkkeeksi: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9763337#p9763337 | |
![]() 05.02.2011 09:55:01 | |
mitä kovempi lyö, sitä enempi kestää When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 09.02.2011 11:14:31 (muokattu 09.02.2011 11:15:16) | |
mitä kovempi lyö, sitä enempi kestää Ja mitä nopeemmin soittaa, sitä parempi saundi lähtee. | |
![]() 09.02.2011 11:44:43 | |
markku jokela: Ja mitä nopeemmin soittaa, sitä parempi saundi lähtee. Tämä on totta, mutta ainoastaan huonoilla soittajilla. Mitä nopeammin huono soittaja soittaa, sitä parempi soundi lähtee koska biisi on nopeammin ohi. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 09.02.2011 13:56:25 | |
Eikö se soundi lähdekään sormista niinkuin kitaristit itsestään sanoo? Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law. | |
![]() 09.02.2011 14:02:39 | |
joku muu sikko: Eikö se soundi lähdekään sormista niinkuin kitaristit itsestään sanoo? Erään kitaristin sanoin "Lähtee se sormista, toki. Sormethan on ne joilla väännetään niitä vahvistimen nappuloita." :D Itse olen sitä mieltä että soundi on ihan täysin 100% soittajan käsissä... mutta kyllähän hyvät kamatkin tietenkin vaikuttaa. :D Eli definitely maybe. ;) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 09.02.2011 15:36:14 (muokattu 09.02.2011 15:42:38) | |
Itse olen sitä mieltä että soundi on ihan täysin 100% soittajan käsissä... mutta kyllähän hyvät kamatkin tietenkin vaikuttaa. :D Eli definitely maybe. ;) Mä oon taysin samaa mieltä. Tiedän yhden bändin jolta pöllittii kakki kamat. Jätkät osti sitten uudet soittopelit. Osa oli vastaavia ja osa sitten ikään kuin vaihtelun vuoksi erilaisia. No bändin uudella levyllä orkesteri saundaa tismallee vamalta ku aina ennenkin vaikka soitinarsenaali on aikalailla eri. No sori offtopic. Bäck to krässi. Mikään pelti ei oo ikuinen vaikka kuin oikein soitat. Paksut kestää paremmin tietty kuin ohuet mutta kaikki ne loppujen lopuksi taipuu. Osta siis korvaa miellyttävä ja sinun soittotyyliin ja lyöntivoimakkuuteen parhaiten reagoiva krässi ja unohda se kestävyys puoli. | |
![]() 09.02.2011 16:14:42 | |
markku jokela: Mikään pelti ei oo ikuinen vaikka kuin oikein soitat. Sallinet minun olla eri mieltä. :) Siis mikäli ikuinen on tässä lainausmerkeissä. Kyllähän ne lopulta hajoaa vuosituhansien kuluessa, ja maailmanlopun tullessa viimeistään. Mutta kyllä symbaali kauemmin kestää kuin sen soittaja, jos sitä oikein soitetaan. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 09.02.2011 16:37:26 (muokattu 09.02.2011 16:40:11) | |
Sallinet minun olla eri mieltä. :) Siis mikäli ikuinen on tässä lainausmerkeissä. Kyllähän ne lopulta hajoaa vuosituhansien kuluessa, ja maailmanlopun tullessa viimeistään. Mutta kyllä symbaali kauemmin kestää kuin sen soittaja, jos sitä oikein soitetaan. Tjaa noh.... Monen monituista rumpalia tunnen ja olen tavannut (ammattilaisia, puoliammattilaisia sekä amatöörejä) ja kaikki ilmeisesti sitten soittavat väärin. Haluaisin kyllä oppia tuntemaan tämän maagisen ja oikean soittotyylin jonka myötä symbaalit kestävät koko ihmisen iän. Valaiskaa minua. | |
![]() 09.02.2011 17:14:44 | |
markku jokela: Mikään pelti ei oo ikuinen vaikka kuin oikein soitat. Paksut kestää paremmin tietty kuin ohuet mutta kaikki ne loppujen lopuksi taipuu. Osittain paskapuhetta. Paksuja joutuu lyömään kovempaa ja huonolla tekniikalla lyödessä liialla voimalla eivät kestä kovinkaan pitkään. Osta siis korvaa miellyttävä ja huolehdi että soitat oikealla tekniikalla, niin kyllä siitä crashistä on iloa pitkään. Bändikaverit, miksaajat, yleisö ja oma rahapussi kiittää. Ps. olen nähnyt miten uusi paisteen alpha 18" rock crash, eli suht paksu crash "soitetaan" rikki alle parissa kuukaudessa. Tämä kumoaa suoraan väitteen jonka mukaan paksummat kestävät paremmin. Ammattilaisen crashien soittoa katsellessa ei välttämättä edes kiinnitä huomiota pieniin tärkeisiin asioihin, vaan lyönnit ovat ulkoisesti tunnistettavissa lyönneiksi, eli näyttävät äkkiseltään samanlaisilta. Sponsorisopimukset omistavilla hepuilla saattaa esiintyä toki turhaakin voimaa ja läpilyömistä, mutta mahtuu sinne joukkoon tietysti niitäkin joilla ei tekniikka ole aivan kohdallaan. Osa esim. fiiliksen mukaan saattaa kovemmassa menossa unohtaa tietoisestikin. Kyse on lopulta kuitenkin yksilöistä. Vertailuna vielä yksi asia jota satunnaisesti olen mietiskellyt. Aika harva kitaristi esim. hakkaa tai repii kitaraansa täysillä tai yrittää polkea efektipedaaleita lattian läpi. Soittimet on soittimia ja niitä mun mielestä tulee kohdella sen mukaisesti. Kyllähän autollakin voi ajaa päin seinää, mutta se ei lienee kauhean suotavaa. | |
![]() 09.02.2011 17:46:38 | |
Vertailuna vielä yksi asia jota satunnaisesti olen mietiskellyt. Aika harva kitaristi esim. hakkaa tai repii kitaraansa täysillä tai yrittää polkea efektipedaaleita lattian läpi. Soittimet on soittimia ja niitä mun mielestä tulee kohdella sen mukaisesti. Kyllähän autollakin voi ajaa päin seinää, mutta se ei lienee kauhean suotavaa. Vähän kyllä eri asia repiä ja raiskata rumpujaan tai kitaraa kuin soittaa niitä napakasti ja kovaa. Kyllä jokainen rumpuja kauemmin soittanut tajuaa mitä eroa on kun rumpua lyödään hiljaa tai sitten kovaa ja napakasti. Symbaaleissa eri juttu, niitä kun ei tarvi täysiä vetää saavuttaakseen hyvän soinnin ja äänen. Mutta kuten sanottu, kertokaa minulle se oikeinsoiton taianomainen maailma jossa symbaalit kestävät koko ihmisen iän. Minä + muut tuntemani kolleegat tuntuvat kaikki soittavan väärin... | |
![]() 09.02.2011 18:02:36 (muokattu 09.02.2011 18:03:23) | |
markku jokela: Vähän kyllä eri asia repiä ja raiskata rumpujaan tai kitaraa kuin soittaa niitä napakasti ja kovaa. Kyllä jokainen rumpuja kauemmin soittanut tajuaa mitä eroa on kun rumpua lyödään hiljaa tai sitten kovaa ja napakasti. Symbaaleissa eri juttu, niitä kun ei tarvi täysiä vetää saavuttaakseen hyvän soinnin ja äänen. Mutta kuten sanottu, kertokaa minulle se oikeinsoiton taianomainen maailma jossa symbaalit kestävät koko ihmisen iän. Minä + muut tuntemani kolleegat tuntuvat kaikki soittavan väärin... Älähän nyt hiilly. Kyllä symbaalit vaan kestävät kun niitä soitetaan asianmukaisesti. En toki nyt väitä, että minun tekniikkani olisi parasta a-luokkaa, mutta koskaan en ole rehellisesti soittamalla saanut symbaalia rikki. New Sound setin mukana aikoinaan tulleet new soundin messinkiset pellit sain rikki. Se oli ensimmäinen settini, joten ei varmasti ollut tekniikasta hajuakaan silloin. Sittemmin pari muuta symbaalia on hajonnut ihan selviin tuotannollisiin/laadullisiin syihin vedoten. Oikea tekniikka on loppuunsa yksinkertainen, et vaan lyö iskua symbaalin läpi. Isku on oltava "sivallus". Kun saat lätyn soimaan, vedät iskun pois symbaalista. E: Tuo on jännä luulo, että paksumpi symbaali olisi kestävämpi. Epäilen suuresti. Niitä pitää kopsia lujempaa, että ne syttyvät. | |
![]() 09.02.2011 19:54:43 | |
Kyllä symbaalit vaan kestävät kun niitä soitetaan asianmukaisesti. Siis jos puukepillä lyöt metallista symbaalia vaikka esim. useamman kymmenen kertaa viikossa ja yli 40 vuoden ajan, niin oikealla tekniikalla lyötynä metalli ei tämän ajan puitteissa anna koskaan periksi? Epäilen tätä asiaa ihan vitun vahvasti, mutta olkoon sitten niin. Jos sinulla on vielä kuuskymppisenä samat pellit kuin nyt ja ehjänä, niin sitten asia on varmaan näin. Ja mitä tohon paksu kestää ohutta kauemmin-juttuun tulee, niin tarkoitin vain että lähtökohtaisesti paksu on kestävämpi kuin ohut. Tietysti asian todellinen laita riippuu aina lyöjästä. Mutta yhtälailla jossain tapauksessa paksu voi kestää kauemmin kuin ohut. Lyötävä sitä on kovempaa syttyäkseen. | |
![]() 09.02.2011 19:59:39 | |
markku jokela: Siis jos puukepillä lyöt metallista symbaalia vaikka esim. useamman kymmenen kertaa viikossa ja yli 40 vuoden ajan, niin oikealla tekniikalla lyötynä metalli ei tämän ajan puitteissa anna koskaan periksi? Epäilen tätä asiaa ihan vitun vahvasti, mutta olkoon sitten niin. Jos sinulla on vielä kuuskymppisenä samat pellit kuin nyt ja ehjänä, niin sitten asia on varmaan näin. Jep, jep. Onnea matkaan! :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 09.02.2011 22:51:42 | |
markku jokela: Siis jos puukepillä lyöt metallista symbaalia vaikka esim. useamman kymmenen kertaa viikossa ja yli 40 vuoden ajan, niin oikealla tekniikalla lyötynä metalli ei tämän ajan puitteissa anna koskaan periksi? Epäilen tätä asiaa ihan vitun vahvasti, mutta olkoon sitten niin. Jos sinulla on vielä kuuskymppisenä samat pellit kuin nyt ja ehjänä, niin sitten asia on varmaan näin.. No tuota, sen enempää näsäviisastelematta, onhan noita vintage-peltejä ihan hyvässä kunnossa käytössä edelleenkin.. Näyttää olevan reilusti yli 40-vuotiatakin myynnissä. alla esimerkkinä yksi monista verkkokaupoista: http://www.maxwelldrums.com/vintage … izz-cymbals-wsound-files-c-232.html "Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin." | |
![]() 10.02.2011 08:16:12 | |
OPJ1974: No tuota, sen enempää näsäviisastelematta, onhan noita vintage-peltejä ihan hyvässä kunnossa käytössä edelleenkin.. Näyttää olevan reilusti yli 40-vuotiatakin myynnissä. alla esimerkkinä yksi monista verkkokaupoista: http://www.maxwelldrums.com/vintage … izz-cymbals-wsound-files-c-232.html Omassa setissä on tällä hetkellä kaikki symbaalit 60-luvulta. Ostin ne käytettynä. On sen verran hyviä että uskon, että ne ovat olleet aika kovassa käytössä aina. Osassa on pikku keyholea. Ehjiä muuten. On kyllä sellainen tuntuma, että nuo saa helpostikkin rikki, jos haluaa. Ohuet symbaalit on kuin jousia tiettyyn saumaan asti ja ei ne siitä kummene, jos ei ylitä sitä rajaa ja pitää ständien suojaholkit kunnossa. Muuten minusta tuntuu, että paksut ja ohuet pellit kestää suurinpiirtein yhtä paljon. Paksummissa ei ole sitä pellin jousto-ominaisuutta niin paljon, mutta muuten on sitä metallia sitten enemmän.... Ei symbaaliin tule ns. metallin väsymis-ilmiötä, kuten esim. kaivinkoneen metalliosiin puomeissa. Ennemmin näin: Tarja Ylitalo: "Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen...." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)