Aihe: Ritchie Blackmore & Rainbow
1 2 3 4 541 42 43 44 45 46 47 48 49 50
Kefiiri
27.03.2018 11:08:33 (muokattu 27.03.2018 11:09:12)
J.Hollström: Ei se nyt mitään funkkia ole, mutta jos ei tajuu niin ei tajuu. Itse levyhän on ihan daimondia.

Joo tiesin kyllä että sanomista tulee, olette ennenkin kehuneet kyseistä kötöstystä. Mun mielestä kun kerrankin on bändi joka osaa rokata, niin kannattais voimavarat keskittää siihen toimenkuvaan. Tollasia ähinäjutun veivaajia nyt on tarpeeksi ilmankin.
En ole musiikin asiantuntija.
Regalis Apertura
27.03.2018 13:52:11
Hieman off-topikkia mutta toteaisin Stormbringeristä sen verran että nimibiisi, Lady Double Dealer, High Ball Shooter ja The Gypsy ovat kyllä DP-asteikolla toimivia biisejä. Joten en ihan heti lyttäisi Stormbringeriä kokopaskaksi funk-levyksi...

Ja mitä tuohon Hughes/Rainbow-caseen tulee niin mulle tuo oli yllätys sinänsä kun luulin että sen sijaan Hughesilla ja Coverdalella olisi ollut se Purple Mk jotakin-viritys joka kaatui sittemmin aikatauluongelmiin. Ei sen puoleen että Hughes olisi ollut Rainbowiin vähän "sopimaton" kun ei tietääkseni koskaan ennenkään ollut mukana bändissä (vai olenko ihan ulalla)...
Musta Arkipyhä
27.03.2018 17:13:56
Regalis Apertura: Hieman off-topikkia mutta toteaisin Stormbringeristä sen verran että nimibiisi, Lady Double Dealer, High Ball Shooter ja The Gypsy ovat kyllä DP-asteikolla toimivia biisejä. Joten en ihan heti lyttäisi Stormbringeriä kokopaskaksi funk-levyksi...

Olen samaa mieltä. Noi on hienoja biisejä ja itse kun on vuosien saatossa kuunellut levyä niin on ne muutkin biisit toimivia omassa genressään. Ja minusta on vain hienoa ,että aikansa hevibändi kokeili :-) Come taste the band on myös itselle kasvanut ajan myötä varsin hyväksi levyksi. Bolinin kitarointi eroaa Rithcien vastaavasta toki ,mutta mielestäni puhtaasti virkistävällä tavalla ja onhan You Keep On Moving yks parhaita Purple-biisejä ikinä - ainakin mulle :-) Bolin oli lahjakas kaveri. Harmi ,että huumeet vei miestä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Kefiiri
27.03.2018 17:33:16
Voin joskus kerätä rohkeutta ja yrittää kuunnella Stormbringeriä... mitään en siitä muista.
Regalis Apertura
27.03.2018 19:07:38
Muistaakseni tuo Come Taste The Band taisi olla se funk-levy (en tosin ole aikoihin kuunnellut mutta tällainen kuva on mulle jäänyt) Stormbringeriin verrattuna...
2randpo
27.03.2018 19:54:22

Regalis Apertura: Muistaakseni tuo Come Taste The Band taisi olla se funk-levy (en tosin ole aikoihin kuunnellut mutta tällainen kuva on mulle jäänyt) Stormbringeriin verrattuna...

No ei Purplen levyistä yksikään ole mun mielestä mikään funk- eikä edes soul-levy. Ihan höpö höpöä noi jutut.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
jazzmies
27.03.2018 20:09:07
Artturi: Uus piisi kokonaan.. https://www.youtube.com/watch?v=xKtPlcugqF0

Kyllästyin puolessa välissä kitaraintroa. Ja sitten laiska komppi messin. Murhaa.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Kefiiri
27.03.2018 20:39:36 (muokattu 27.03.2018 20:43:01)
Jazzmies yrittää kammeta keskustelua aiheeseen, mutta palataan nyt vielä tuohon Stormbringeriin. Yritin kuunnella sitä! En löytänyt ihmeempää soulia enkä funkkia. Levy on yksinkertaisesti tylsä. Kuin parempaa Whitesnakea. Jatsimiehen dumaama Rainbow-palakin kuulostaa huomattavan raikkaalta verrattuna Stormbringeriin :D
Sykes87
27.03.2018 21:58:15 (muokattu 27.03.2018 21:58:53)
Kyllä Stormbringer ihan hyvä levy on, nimibiisi on loistava veto, ja Soldier of Fortune on ainakin omasta mielestäni ihan klassikkoslovari. Gypsy toimii myös hyvin. Mutta olisi se parempi levy ilman Hughesia, ja niitä funkvaikutteita. Joku Love Dont Mean a Thing on niin karmiva biisi ettei mitään rajaa.

Muutenkaan en ole Hughesin meiningistä oikein ikinä pitänyt. Kyllähän mies laulaa osaa, mutta jotenkin aina tullut sellainen kuva että Glenn pitää itsekin omasta äänestään aika lailla, ja usein menee huutamiseksi ihan vain huutamisen vuoksi.
sirdickyj
27.03.2018 22:46:58
Sykes87: Kyllä Stormbringer ihan hyvä levy on, nimibiisi on loistava veto, ja Soldier of Fortune on ainakin omasta mielestäni ihan klassikkoslovari. Gypsy toimii myös hyvin. Mutta olisi se parempi levy ilman Hughesia, ja niitä funkvaikutteita. Joku Love Dont Mean a Thing on niin karmiva biisi ettei mitään rajaa.

Muutenkaan en ole Hughesin meiningistä oikein ikinä pitänyt. Kyllähän mies laulaa osaa, mutta jotenkin aina tullut sellainen kuva että Glenn pitää itsekin omasta äänestään aika lailla, ja usein menee huutamiseksi ihan vain huutamisen vuoksi.

Love dont mean a thing on hieno biisi, paljon parempi kuin Whitesnaken pubirokki, jota Coverdale suolsi ennen Slide it in:iä.
yggaz
28.03.2018 17:08:05

Jep Come taste the band sisältää aika paljon funk vaikutteita, kiitos Bolinin ja Hughesin. Itse kyllä diggaan siitäkin levystä, joskin Bolinin huumeharrastus (kuten joku tuossa jo mainitsikin) aiheutti "Pientä" epävakautta, kuten Japanin keikka tuolta ajalta osoittaa. Iso harmi, todella lahjakas kaveri, taisi olla vain 25-vuotias kuollessaan. Ja jos ei funkkia kuule tuossa levyssä niin se on jo ihme, vaikkapa biisi gettin' tighter...
HaloOfFlies
30.03.2018 14:48:44

Regalis Apertura: Ja mitä tuohon Hughes/Rainbow-caseen tulee niin mulle tuo oli yllätys sinänsä kun luulin että sen sijaan Hughesilla ja Coverdalella olisi ollut se Purple Mk jotakin-viritys joka kaatui sittemmin aikatauluongelmiin. Ei sen puoleen että Hughes olisi ollut Rainbowiin vähän "sopimaton" kun ei tietääkseni koskaan ennenkään ollut mukana bändissä (vai olenko ihan ulalla)...

Ilmeisesti Ritchie oli jonkun yhteisen kaverin välityksellä kysynyt Hughesia bändiin. Ritchie oli sitten tältä kaverilta kysynyt "suostuisiko Hughes pelkästään basistin rooliin jos meillä on toinen solisti?". Mihin tämä kaveri oli vastannut että "totta kai! olen jutellut hänen kanssaan ja hän näytti vihreää valoa". No, päivää ennen treenien alkamista Blackmore oli sitten soittanut Hughesille ja kysynyt että onko tämä tietoinen uudesta laulajasta. Hughes ei ollutkaan tietoinen asiasta ja homma oli sitten siinä.

http://ultimateclassicrock.com/ritchie-blackmore-glenn-hughes-rainbow/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Speedking
05.04.2018 14:36:31
Sykes87: Kyllä Stormbringer ihan hyvä levy on, nimibiisi on loistava veto, ja Soldier of Fortune on ainakin omasta mielestäni ihan klassikkoslovari. Gypsy toimii myös hyvin. Mutta olisi se parempi levy ilman Hughesia, ja niitä funkvaikutteita. Joku Love Dont Mean a Thing on niin karmiva biisi ettei mitään rajaa.

Jotenki tuntuu että Hughesilla oli ja on vieläkin hieman paisuteltu kuva itestään niin laulajana kuin basistina. Mitä noita keikkoja on tullu kateltua, niin yrittää pysyä ruodussa kun Blackmore on mukana ja taas CATTB:n aikana sitten tais yrittää siirtyä nk.johtajaksi, tai ainakin siltä vaikuttaa. Imo en tykkää kyseisen miehen lauluäänestä yhtään ja mitä basson soittoon tulee nii enpä siitäkä hirveemmin välitä. Stormbringerillä on hyviä biisejä, kuten edellä jo mainittiinkin, mutta mielenkiinto katoaa välistä muualle, MK4:n levyä on tullu muutamat kerrat kuunneltua ja Comin Home, Drifter sekä You Keep On Moving ovat rautaa. Itse etupäässä diggailen 69-71 vuosien purplesta, jolloin keikoilla Blackmore veteli Gibsillä
sirdickyj
05.04.2018 18:57:25 (muokattu 05.04.2018 18:58:38)
Stormbringeristä ja muista voi vääntää maailman tappiin mutta kyllähän tosiasia on että toi 2018 Rainbow on niin huono kuin nyt bändi ylipäänsä voi olla. Vaikea löytää mitään hyvää. Blackmorekin on ihan surkea.

Minulle hän on kuitenkin noista vanhan liiton jäbistä kevyesti paras, siis se Purplen ja Rainbown aikainen Blackmore.
Boyakasha
14.04.2018 09:15:47
No mitä mieltä eilisestä keikasta? Oli kyllä aika tyly veto jättää encoret esittämättä.
7atu
14.04.2018 09:27:55 (muokattu 14.04.2018 09:31:59)

Keikka oli mielestäni hyvä... Mielestäni bändi soitti hyvin, Romeron laulu toimi eriomaisesti ja Blackmoren soitto oli yllättävän hyvää ikään nähden...
Itseä harmittaa ainoastaan settilista, missä oli liikaa Purple biisejä(toki muutama biisi on paikallaan) ja liian vähän Dion aikaista Rainbowta, mitä tällä solistilla olisi ollut mahdollisuus vetää esim. Stargazer veto oli huikee! Itse en tykkää hirveästi noista myöhemmistä diskohumppa Rainbow biiseistä... Odotin, että esim Catch The Rainbow ja Temple Of The King olisi tulleet...
Kiva oli nähdä Blackmore livenä, tuskin enää tulee uusia kiertueita. Encorejen puuttumiseen en ota kantaa, koska Blackmore on Blackmore...
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
phiit
14.04.2018 09:43:28 (muokattu 14.04.2018 09:47:38)
Paska makuhan tosta jäi, Romero kyllä todella hieno laulaja ja bändi veti ok mutta Blackmore.. antais vaan olla jos taso on tollasta
Regalis Apertura
14.04.2018 09:55:28 (muokattu 14.04.2018 09:57:55)
Keikkaosioissa olisi ko. keikan topikki mutta laitetaan nyt sitten tänne.

Nojoo aikas kaksijakoiset fiilikset tuosta keikasta jäi... Vähän vaikea sanoa vielä tässä vaiheessa ihan kaikkea mitä tuli havaittua mutta kokeillaanpas:

Plussat:
+settilista enimmäkseen ok näin Rainbown viimeiselle (ainakin tässä vaiheessa?) kiertueelle
+Romero oli ihan passeli äänen suhteen (etenkin Purple/Dio-biiseissä) mutta esiintyminen vähän turhan "spedeä" meikäläisen makuun
+Jens muisti vetää Sibeliusta soolossaan
+valoshow/visuaalit hienot

Miinukset:
-miksaus kusi (mixeri varmaan rakastaa diskanttia enemmän kuin bassoa), välillä meni soundit puuroksi (mm. Child In Timen loppuosa, Perfect Strangers)
-rumpusoundit huonoimmat millään näkemälläni keikalla (paranivat kyllä hieman loppua kohti)
-bändistä meinasi loppua puhti (Childin ja Perfectin aikana alkoi tulla ikävä toista kitaristia kun alkoi kuulostaa niin "ohuelta" Blackmoren soolon aikana)
-liikaa Purplea setissä, monta sopivampaa Rainbow-viisua jäi soittamatta (esim. Power, Stranded, Gates Of Babylon)
-Blackmore ryssi edelleenkin Burnin klassikkoriffin (toisaalta oli odotettavissakin kun vetänyt tuon ekasta keikasta lähtien samalla tavalla)

Ja sitten vielä se erikoismiinus:

Noloin keikan lopetus omalla about 20 vuoden keikallakäyntiurallani ever. Burnin jälkeen Blackmore vaan viittasi kintaalla basistin synttärilahjalle (Ritchie täytti siis 73 keikkapäivänä) ja käveli pois. Eikä sitten tullutkaan takaisin. Yleisö jäi ihmettelemään about 15 minuutiksi (ainakin sen kolmannen valojen takaisin tulon jälkeen lähdin menemään hallista). Tiedä sitten jäikö kukaan vielä senkin jälkeen paikalle... Eivät edes ilmoittaneet keikan loppumisesta (loppukumarruksesta puhumattakaan).

PS. Osaako kukaan valaista mikä funktio showssa oli sillä Blackmoren tuomalle ämpärille vähän ennen tuota synttäri-casea?
loner
14.04.2018 10:27:09
Hienoa Blackmore. Nostan hattua ja toivottavasti pelle basisti saa kenkää. Pikkusormi pystyssä lauletaan synttislaulua. Minusta Blackmore olisi voinut lyödä turpaan lavalla tuota pelleä.
sirdickyj
14.04.2018 11:16:36
phiit: Paska makuhan tosta jäi, Romero kyllä todella hieno laulaja ja bändi veti ok mutta Blackmore.. antais vaan olla jos taso on tollasta

Bändi veti ok? Oikeesti?

Kuulosti ainakin todella huonolta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)