rheinone 09.07.2007 10:18:08 (muokattu 09.07.2007 10:19:27) | |
---|
Itse käyttäisin lausetta "kiistatta eräitä merkittävimpiä 60-70 -lukujen rockbiisejä tehnyt bändi", mutta menköön... Kylhän toikin pätee, vaikka 70-luvulla niitä merkittäviä rock-bändejä ja -piisejä onkin jo huomattavasti enemmän. Minulle Who on Kinksin tapaan vähän ongelmallinen bändi ja olen usein miettinyt miksi se kaikkein lopullisin kolahdus on molempien kohdalla jäänyt tulematta. Olen epäillyt asian johtuvan siitä, että molemmat bändit ovat niin mahdottoman brittiläisiä. Siinä missä biitlet, rollarit, animalsit ym. ovat "amerikkalaisia" bändejä huokuu the Whosta ja Kinksistä semmoinen sisäoppilaitosmaisen kyyninen peribrittiläisyys, vaikka sillä samalla rokkenroll/r&b -räminällähän nuo kaikki bändit ovat aloittaneet ja niistä vaikutteensa ottaneet. Ehkä Who ja Kinks ovatkin älykköbändejä. Tai no, Keith Moon... Voin olla ihan hakoteillä sekä peribrittiläisyyden ja älykköyden suhteen, mielellään kuulisin vastaväitteitä paremmin asiaan perehtyneiltä. The Who tosiaan on peribritti. Se on mulle oleellinen osa bändin viehättävyyttä. Duunari- ja nuorisonäkökulmasta suunnattu kriittisyys brittiläistä yhteiskuntaa kohtaan on saatu oivallisesti välittymään bändin musiikissa. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Käyttäjätunnus 09.07.2007 11:42:41 | |
---|
Tämä on niitä hetkiä kun ei oo kiva olla totaalisen persauki. :) Tämä on niitä hetkiä kun ei ole kiva mennä armeijaan :( nönnönönönnnönönönöööö |
Wahi 09.07.2007 11:51:12 | |
---|
Tämä on niitä hetkiä kun ei ole kiva mennä armeijaan :( Jep :D Sama homma. |
The Boss 09.07.2007 14:08:11 | |
---|
Hah. Sivarina voin nauttia aika uskomatonta elämää. Ensin konemetsä, sitten The Who + jatkot. Huomiseksi vois ottaa sairaslomaa darran takia ja torstaina rajähtää vielä Tavastialla Hellacopterssien muodossa. Duuniin meen sitten 10 jälkeen nukkumatta silmäystäkään. Toivottavasti. Niin aiheeseen. The Who merkitsee paljon. Koskaan ei ole minulla aivan kärkikastiin noussut, enkä oikein tiedä miksi, mutta todella merkityksellinen yhtye. Vaikuttanut uskomattomasti musikaalisesti kuin lavaesiintymisellään useisiin bändeihin ja esimerkiksi punk-aallon syntyyn ja rähinään. Mutta tänään räjähtää! "It's time for Rewoluzia!"
"Herra paroni kuului Westfalenin kaikkein mahtavimpien herrojen joukkoon, sillä hänen linnassaan oli portti ja ikkunoita." -Voltaire |
Valdemart 10.07.2007 11:34:16 | |
---|
Vautsi mikä keikka! Daltrey taisteli viimeiseen asti. Olisi Pete kyllä saanut soittaa Gibsoneillaan, Fenderit eivät jotenkin sovi hänelle. Liian sähköinen soundi, kun äijä kuitenkin vetää niin rankalla kädellä. Harmi ettei Daltrey vetänyt Versoulillaan. Olin eturivissä -20db vaimentavilla tulpilla ja silti korvat soivat aivan helvetisti keikan jälkeen, mutta oli sen arvoista. Mitkäs fiilikset teillä keikan jälkeen? You Can't Put Your Arms Around a Memory |
rheinone 10.07.2007 11:39:10 | |
---|
Vautsi mikä keikka! Daltrey taisteli viimeiseen asti. Olisi Pete kyllä saanut soittaa Gibsoneillaan, Fenderit eivät jotenkin sovi hänelle. Vetihän se Gibson SJ-200:lla niin perkuleesti. Mitkäs fiilikset teillä keikan jälkeen? Erittäin positiiviset. Mahtava veto! All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
2112 10.07.2007 11:44:01 | |
---|
Oli kyllä hyvä keikka! En ollut lukenut aikaisempia settilistoja etukäteen, niin oli hienoa kun lähti Amazing Journey/Sparks. |
Hipelius 10.07.2007 12:08:35 | |
---|
Loistava keikka oli! http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Valdemart 10.07.2007 12:32:38 | |
---|
Vetihän se Gibson SJ-200:lla niin perkuleesti. Ahhah varmaankin ymmärsit että puhuin sähkökitaroista, en puoliakustisista. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
kivi 10.07.2007 12:32:50 (muokattu 10.07.2007 12:33:40) | |
---|
Aivan saakelin hieno keikka. Kyllä Ringon poika oli oikea rumpalivalinta - tarvittaessa lähti filliä aitoon malliin mutta kertaakaan ei varastanut showta. Tuli hikoiltua kuin olisi itse ollut lavalla. On muuten ollut aika hyvä keikkavuosi tämäkin. :-D |
rheinone 10.07.2007 12:35:55 | |
---|
Ahhah varmaankin ymmärsit että puhuin sähkökitaroista, en puoliakustisista. Puhuit vai. Strato toimi mun mielestä Petella aivan mahtavasti, vaikka SG:llä vetäminen tietysti olis ollu erittäin cool. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
samulirask 10.07.2007 13:05:18 (muokattu 10.07.2007 13:05:33) | |
---|
Eihän Townshend ole käyttänyt Gibsoneita kuin suunnilleen vuodesta 69 vuoteen 78. Hyvin sopivat Fenderit hänelle, niillä saa kirkkaamman ja heleämmän soundin joka sopii suureen osaan Whon biiseistä. www.elisanet.fi/samuli.rask |
texjazz 10.07.2007 13:20:41 | |
---|
SG:llä vetäminen tietysti olis ollu erittäin cool. Jonka olisi heittänyt yleisölle, josta sen olisi napannut heinonen tai kivi :) Jossain vaiheessahan Gibsonilla oli tämä ltd Townshend Sg myynnissä koteloineen päivineen. Kateellisena luen kommenttejanne konsertista. Minusta Who ei ole koskaan ollut niin brittiläinen kuin esim. tuo Kinks. Enemmän kuitenkin ammensivat amerikkalaisesta rytmimusiikista verrattuna Kinksiin. Vastaava myöhempien aikojen perusbrittipändihän on mm. The Jam, joka oli ybersuosittu (ei löydy umlauttia) Englannissa, ei niinkään muualla. Innostu inhimillisyydestä! |
Valdemart 10.07.2007 13:48:57 | |
---|
Hyvin sopivat Fenderit hänelle, niillä saa kirkkaamman ja heleämmän soundin joka sopii suureen osaan Whon biiseistä. Mun mielestä Peteltä lähti aivan hirveä rautalankasoundi skitastaan, ei yhtään sellainen voimakas soundi, mikä minusta on aika olennainen the Whon musassa. Eikä minulla siis ole mitään rautalankamusaa vastaan, tykkään mä siitäkin. Ja oli the Whon keikka aivan tajuton, kuhan nyt pitää aina jotain löytää. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
2112 10.07.2007 14:15:24 | |
---|
Mun mielestä Peteltä lähti aivan hirveä rautalankasoundi skitastaan, ei yhtään sellainen voimakas soundi, mikä minusta on aika olennainen the Whon musassa. Eikä minulla siis ole mitään rautalankamusaa vastaan, tykkään mä siitäkin. Ja oli the Whon keikka aivan tajuton, kuhan nyt pitää aina jotain löytää. Johtui myös siitä että Townshendillä oli Fender Vibro-King vahvistimet hiwattejen tilalla. |
joukov 10.07.2007 22:12:18 | |
---|
Järkyttävän kovan keikan bändi veti, suurin osa uusista bändeistä ei pärjää vertailussa kun nämä papat vetävät shown läpi. Hyvin sopivat myös uudet biisit settiin! 10/10 SWR: An army of rats ate your gear.
Stanley Clarke: Yeah. Its amazing. |
HaloOfFlies 10.07.2007 22:42:27 | |
---|
Tajunta räjähti totaalisesti eilisellä keikalla ja fiilikset on edelleenkin katossa. Täydellistä, uskomattoman täydellistä! Mika Saukkosen sanoin: siinä saa moni poika koittaa. Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5 |
suhar 10.07.2007 22:51:16 | |
---|
Tajunta räjähti totaalisesti eilisellä keikalla ja fiilikset on edelleenkin katossa. Täydellistä, uskomattoman täydellistä! Mika Saukkosen sanoin: siinä saa moni poika koittaa. Kyllä näin on. Vielä vuosi sitten en olis voinu kuvitellakkaan että näkisin nuo vielä livenä. Oli vaan jotenki uskomatonta kun oli tottunut kattomaan kyseisen bändin livevetoja videolta niin nyt ne olikin siinä muutaman metrin päässä ihan oikeasti. Ei tästä toivu aikoihin. |
Mr. Mustard 10.07.2007 23:05:08 | |
---|
Settilistaa??? "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
rheinone 10.07.2007 23:15:31 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |