Aihe: Van Halen
1 2 3 4 536 37 38 39 4088 89 90 91 92
yellow
15.02.2012 20:42:50
Morri: Kyllä potkii tuo uusi VH näin tällaiselle "myöhäisherräisellekin"...hieman offtopic, mielenkiintoista luettavaa tuo Hagarin Red-kirjakin, varsinkin nuo hänen VH-vuodet ja kuvaukset veljeksistä (hyvässä mielessä).

Kirja on kyllä mainio. Sammylla on ollut värikäs elämä kaikinpuolin. Vasta viime aikoina olen tutustunut kunnolla häneen uraansa VH:n ulkopuolella. Hyvää matskua on äijä tehnyt. Ei uskoisi kuvista, että ukko on jo 65-vuotias. Cabon tequila on toiminut?

Harmi, että Eddien ja Alin kanssa välit taitavat olla kyllä niin poikki kuin voi. Sammyn negatiivisuus uutta VH-levyä kohtaan taitaa olla vaan vittuilua veljeksille. Harmi, sillä Sammyn aikainen VH toimi kyllä omalla kohdalla hyvin.
Mika Kangas
15.02.2012 22:48:34
yellow: Sammyn aikainen VH toimi kyllä omalla kohdalla hyvin.

Mun mielestä kanssa. 5150 on aika luontevan kuuloinen jatko 1984- levylle. Get Up toimii ihan stanan hyvin.
jazzbass-73
16.02.2012 19:43:16 (muokattu 16.02.2012 19:57:24)
Toinen kuuntelukerta just menossa ... Saatana täähän on ku alkuajan levyt soundeja myöten . Toimii ! Wolfgang-poikakin vetelee ku aikamiehet konsanaan ja David Lee Suhonen jopa paremmin kuin koskaan ennen , velloksista nyt puhumattakaan . Vuoden Rock - levy !!!
yellow
16.02.2012 20:32:42
jazzbass-73: Toinen kuuntelukerta just menossa ... Saatana täähän on ku alkuajan levyt soundeja myöten . Toimii ! Wolfgang-poikakin vetelee ku aikamiehet konsanaan ja David Lee Suhonen jopa paremmin kuin koskaan ennen , velloksista nyt puhumattakaan . Vuoden Rock - levy !!!

Kylä näin on.. ja joukossa on yksi jopa metallibiisi eli honeybabysweetiedoll.

Melkoinen comeback, eipä olisi uskonut. Edes Anthonya ei ole nyt ikävä.
Gritsen
16.02.2012 23:19:55
Mika Kangas: Mun mielestä kanssa. 5150 on aika luontevan kuuloinen jatko 1984- levylle. Get Up toimii ihan stanan hyvin.

Pitää sanoo että jopa puolet 5150:n biiseistä jatkaa suoraan 1984:n linjaa ja jossain kohdin eteneekin uusiin ulottuvuuksiin. Soundit, vaikka vähän tunkkaset, on tosi omaperäiset. OU182 ja Balance taas on outoja, FUCK:ista pidän, mutta en sen Van Haleniyden takia.

Uus levy on tosin parasta mitä vois kuvitella enää näin monen vuoden jälkee. Neljä peukkuu ylös.
Artturi
17.02.2012 09:14:15
Ei sit iha ygöseks jenkeis, mut aika hyvin silti..

http://www.billboard.com/#/charts/billboard-200
Regalis Apertura
17.02.2012 10:09:38
Hemmetin Adele meni edelle... Mitä olisikaan tapahtunut jos VH olisikin julkaissut levynsä viikkoa paria ennen Adelea;)...
Flash
17.02.2012 10:30:43

Regalis Apertura: Hemmetin Adele meni edelle... Mitä olisikaan tapahtunut jos VH olisikin julkaissut levynsä viikkoa paria ennen Adelea;)...

Adelen levyhän on jo vanha, mutta Grammyt toivat sille uutta nostetta (eka levykin on top 10:ssä). Eli VH:n olisi pitänyt julkaista levynsä joko vähän aiemmin, tai vähän myöhemmin.
Live Music Is Better!
mrk
17.02.2012 10:30:46 (muokattu 17.02.2012 10:31:49)
Regalis Apertura: Hemmetin Adele meni edelle... Mitä olisikaan tapahtunut jos VH olisikin julkaissut levynsä viikkoa paria ennen Adelea;)...

Hyvä levy olisi jo unohdettu, kiertue kierretty ja Halenit ja Roth taas riidoissa.

(Adelen levyhän on siis julkaistu joskus yli vuosi sitten)

Edit: Flash oli näköjään nimimerkkinsä arvoinen ja kolme sekuntia nopeampi:)
"Short On Long Term Goals"
tepeh
17.02.2012 11:00:01
Onhan tolla uudella levyllä hyviä biisejä, mutta noi kitarasoundit on ihan paskat. Oisko China Townin alku kun kuulostaa melkein 8bittiseltä Nintendolta? Kitarat kuulostavat liian monella biisillä aivan liikaa tietokoneelta...
Shes the Womanit, Stay Frostyt summuutt on kyllä hyviä biisejä.
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
phiit
17.02.2012 11:26:05
tepeh: Onhan tolla uudella levyllä hyviä biisejä, mutta noi kitarasoundit on ihan paskat. Oisko China Townin alku kun kuulostaa melkein 8bittiseltä Nintendolta? Kitarat kuulostavat liian monella biisillä aivan liikaa tietokoneelta...
Shes the Womanit, Stay Frostyt summuutt on kyllä hyviä biisejä.

heh, ehkä se johtuu siitä että ne on oikeat kitarat eikä mitkään mallintavat / munattomat rectifier surinat ;)
kanisteri
17.02.2012 11:54:13
phiit: heh, ehkä se johtuu siitä että ne on oikeat kitarat eikä mitkään mallintavat / munattomat rectifier surinat ;)

Itsekin olen kyllä ajatellut China Townin alun olen jonkinlainen tarkoituksellinen "läppä", sehän kuulostaa aika hirveeltä. Onneksi biisi on muuten iskevä.

Eddien soundi on kyllä muutenkin mennyt Hagarin aikoina (ja tällä uudellakin, mutta hieman eri tavalla) kohti tuota "munatonta surinaa". Diggaan hulluna uutta levyä, mutta oishan se vielä hienomi jos olisi vanha Eddien kuumasti muriseva soundi back, ja muutenkin vähän tempelmanimaisempi soundimaailma.

Ja sitten toisaalta taas: kiva kun eivät ole yrtittäneet tehdä hiilikuitukopiota vanhasta Van Halenista, vaikka vanhoja biisejä hyödyntävätkin. Yksi yhteen itseplaginointia on tylsä kuunnella. Esim näillä parilla viimeisellä Whitesnake -levyllä joka toisesta riffistä, sointukulusta ja melodiasta pystyy heti kuulla tarkoituksellisen yhteyden johonkin bändin vanhaan klassikkoon. Hieman tarpeetonta kuunnella tällaista.
tepeh
17.02.2012 14:45:40
phiit: heh, ehkä se johtuu siitä että ne on oikeat kitarat eikä mitkään mallintavat / munattomat rectifier surinat ;)

mutta kun toi ei nimenomaan kuulosta oikeilta kitaroilta vaan enemmänkin juuri mallintavilta.
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Ronttimus
17.02.2012 15:47:07 (muokattu 17.02.2012 15:48:33)
Vaikea keksiä parannuksia näin loistavaan albumiin, mutta jumalamme EVH ois voinut vähän panostaa loppuvingutteluihin tyyliin Humans Beingin loppu. On muuten loistavia nuo Humans Being, Can't Get This Stuff No More ja Me Wise Magic, loistavat soundit myös näin uudemmasta matskusta. Humans Beingin ja Me Wise Magicin loppuvinguttelut aiheuttaa aina kylmät väreet.
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
Meadow
17.02.2012 16:25:50
Stay Frosty on vitun hyvä. Ei muuta.
Vesihiisi
18.02.2012 00:57:22 (muokattu 18.02.2012 00:57:59)
Mielenkiintoinen levy,

olenko ainoa jonka mielestä Big River on levyn paras veto? Stay Frosty on myös loistava.
kyseinen
18.02.2012 15:56:15
Vesihiisi: olenko ainoa jonka mielestä Big River on levyn paras veto? Stay Frosty on myös loistava.

No et. Juuri nämä 2 biisiä mainitsin suosikeiksini muutama sivu taaksepäin.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
jazzmies
18.02.2012 16:05:09
kyseinen: No et. Juuri nämä 2 biisiä mainitsin suosikeiksini muutama sivu taaksepäin.

Nostaisin parhaaksi levyn viimeisen kappaleen 'Beats Workin''. Olin varma ensimmäistä kertaa lenkillä levyä kuunnellessani, että tähän se levy loppuu ja siihen se sitten loppu. Siinä on sitä isoutta.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Ronttimus
18.02.2012 16:06:07
jazzmies: Nostaisin parhaaksi levyn viimeisen kappaleen 'Beats Workin''. Olin varma ensimmäistä kertaa lenkillä levyä kuunnellessani, että tähän se levy loppuu ja siihen se sitten loppu. Siinä on sitä isoutta.

Tähän minäkin olen päätynyt. Ei myöskään pidä aliarvoida loistavia alkupään You And Your Bluesia ja She's The Womania.
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
Jucciz
18.02.2012 17:37:59
jazzmies: Nostaisin parhaaksi levyn viimeisen kappaleen 'Beats Workin''. Olin varma ensimmäistä kertaa lenkillä levyä kuunnellessani, että tähän se levy loppuu ja siihen se sitten loppu. Siinä on sitä isoutta.

Tän määkin nostin omaksi suosikiksi. Se puolitemposäkeistö on vaan. Se vaan on. Harvoin groovaa rokkenrolli yhtä hienosti. Mut ekan demon biisejähän sekin. Toimi jo silloin hienosti.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)