Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 533 34 35 36 37258 259 260 261 262
rheinone
12.03.2010 20:53:14
Tande: Miksi AC/DC:lla on ollut tapana esiintyä aina koko kiertue samoissa vaatteissa? Anguksen koulupuvun ymmärrän, mutta miksi muut jaksavat aina laittaa samanlaiset "rytkyt" päälle? :) Viime vuoden Helsingin keikalla Cliff Williamssilla tosin oli erilainen paita, kuin aiemmin.

Taannoin Bonilla oli kollegehuppari (=karsee) ja perspuhkiset pyyshit stagella. Oi niitä aikoja.
No nonsense
Tande
12.03.2010 21:10:15
Taas yksi unohdettu helmi. Overdose! Hieman normaalista poikkeavaa tapailua soolossa.

http://www.youtube.com/watch?v=We9FD1UWiao&feature=related
Anteeksi.
rheinone
12.03.2010 21:14:42
Tande: Taas yksi unohdettu helmi. Overdose! Hieman normaalista poikkeavaa tapailua soolossa.

http://www.youtube.com/watch?v=We9FD1UWiao&feature=related

Aivan! Itekin olin täysin otettu/myyty, ku meitin basisti ehdotti "vedettäiskö Overdose, mahtipiisi?"
No nonsense
Tande
12.03.2010 21:20:26
Fly on the Wallista voitaisiin julkaista 25th Anniversary Re-Re-mix-versio. Kitarasoundit ovat hyvät (tosin särökkäämmät, kuin yleensä), mutta muuten soundit eivät ole Re-mixattunakaan kovin hyvät.

Flick of the Switch on yksi suosikeistani. Miksi se ja Fly on the Wall on unohdettu tyystin? Miksi niiltä ei noussut hittejä?
Anteeksi.
rheinone
12.03.2010 21:29:19
Tande: Fly on the Wallista voitaisiin julkaista 25th Anniversary Re-Re-mix-versio. Kitarasoundit ovat hyvät (tosin särökkäämmät, kuin yleensä), mutta muuten soundit eivät ole Re-mixattunakaan kovin hyvät.

Onks Fly On The Wallilla joku hyvä piisi?

Flick of the Switch on yksi suosikeistani. Miksi se ja Fly on the Wall on unohdettu tyystin? Miksi niiltä ei noussut hittejä?

Flick Of The Switch on rautaa meikäläisenkin mielestä! Aika kenties ei ollut otollinen kyseiselle julkaisulle. Itekin oon vasta vuosituhannen vaihteessa tutustunut ko albumiin ja sisäistänyt sen energian.
No nonsense
Velli
12.03.2010 22:08:34
rheinone: Onks Fly On The Wallilla joku hyvä piisi?

Onhan siellä montakin. Esim. nimibiisi ja Shake Your Foundations.
J.Hollström
12.03.2010 22:15:51
Velli: Onhan siellä montakin. Esim. nimibiisi ja Shake Your Foundations.

Sink The Pink, muiden muassa.
sellisti
12.03.2010 23:11:35
J.Hollström: Sink The Pink, muiden muassa.

...sekä jo mainittujen lisäksi vielä First Blood ja Stand Up. Okei, levyn kakkospuoli on enimmäkseen aika epäkiinnostavaa ja se tuotanto ei tosiaan houkuttele voimasoittoon. Mutta huono levy se ei ole.
"Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen
rheinone
12.03.2010 23:45:07 (muokattu 12.03.2010 23:51:04)
J.Hollström: Sink The Pink, muiden muassa.

Sällit on ollu teinejä ku nää on tullu ulos? E: Onks meikäläine kiristelly skragaa kaulaan jossain opikelijapiireissä tuolloin. Ehkä niin. Ei nappaa juuri yhtään edes takautuvasti.
No nonsense
sellisti
13.03.2010 08:57:37
rheinone: Sällit on ollu teinejä ku nää on tullu ulos? E: Onks meikäläine kiristelly skragaa kaulaan jossain opikelijapiireissä tuolloin. Ehkä niin. Ei nappaa juuri yhtään edes takautuvasti.

Mä oon ollu 8-9v kun Fly on the Wall ilmesty. Levyn saatoin hyvinkin ostaa teini-ikäisenä, mutta ei ikä tässä nyt ehkä kuitenkaan se ratkaiseva tekijä ole. Makuja on erilaisia, mutta mä nyt näe miten esim. juuri tuo biisi olisi niin erilainen kuin muu AC/DC-peruskama. Toimivat riffit, tarttuva kertosäe, komppi kulkee. Ainoa mikä tökkii on tosiaan se tuotanto.
"Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." -Kari Suomalainen
hollmi-5
13.03.2010 09:31:31
sellisti: Mä oon ollu 8-9v kun Fly on the Wall ilmesty. Levyn saatoin hyvinkin ostaa teini-ikäisenä, mutta ei ikä tässä nyt ehkä kuitenkaan se ratkaiseva tekijä ole. Makuja on erilaisia, mutta mä nyt näe miten esim. juuri tuo biisi olisi niin erilainen kuin muu AC/DC-peruskama. Toimivat riffit, tarttuva kertosäe, komppi kulkee. Ainoa mikä tökkii on tosiaan se tuotanto.

En tykännyt levystä yhtään. Väärä rumpali.
Soundit, piuhat ja kajarit.
JussiKoo
13.03.2010 16:14:02
Tande: Taas yksi unohdettu helmi. Overdose!

Erittäin kova biisi. Hieno fiilis.

Ei tää mun suosikeissa ole mitenkään unohdettu. Soi usein.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
JussiKoo
13.03.2010 16:21:11
hollmi-5: En tykännyt levystä yhtään. Väärä rumpali.

Mulla on myös tuo sama hylkimisreaktio, vaikka Simon on sinänsä taitava rock-rumpali. Chris Slade tosin aiheuttaa mulle vielä pahemman reaktion. Liian show-mies ehkä tai jotain.

Sen olen huomannut, että AC/DC:n kohdalla tämmöiset fiilisjutut ovat ylitsepääsemättömiä. Joko tykkää tai ei.

Fly On The Wallin kohdalla olen ollut jo äijä (poikuus meni jo kauan ennen), mutta se oli jo ilmestyessään pienoinen pettymys. Ilahduttavaa oli silloin nähdä bändiä telkkarissa musavideoiden kautta. Itse videot ovat näin jälkeenpäin kauheaa schaissea, mutta silloin uutta ja ihmeellistä.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Tande
13.03.2010 16:50:52 (muokattu 13.03.2010 16:51:20)
Oliko Phil Ruddilla menneet tupakat kannabiksen kanssa sekaisin For Those about to Rock-sessioissa, kun hänen rumpalointi on kyseisellä levyllä huomattavasti normaalia energisempää ja fillirikkaampaa? ;) Kuunnelkaa vaikka I Put the Finger on You! Komppi kulkee edelleen kuin juna, mutta "juttuja" on huomattavasti enemmän, kuin aiemmin ja jälkeen.
Anteeksi.
hollmi-5
13.03.2010 18:04:30
Tande: Oliko Phil Ruddilla menneet tupakat kannabiksen kanssa sekaisin For Those about to Rock-sessioissa, kun hänen rumpalointi on kyseisellä levyllä huomattavasti normaalia energisempää ja fillirikkaampaa? ;) Kuunnelkaa vaikka I Put the Finger on You! Komppi kulkee edelleen kuin juna, mutta "juttuja" on huomattavasti enemmän, kuin aiemmin ja jälkeen.

Phill oli aika vauhdikas noihin aikoihin. Soitto tosin toimi, kuten aina. En ole huomannut linjamuutoksia Phillin soitossa. Biisiä palvelevaa se on aina ollut.
Soundit, piuhat ja kajarit.
krautio
13.03.2010 18:51:30

Sink ja Shake toimisivat erinomaisesti nykyisessä (hiukan tylsähkössä) settilistassa.
Hey Ho, Let's Go!
sellisti
13.03.2010 22:09:21 (muokattu 13.03.2010 22:09:42)
hollmi-5: En tykännyt levystä yhtään. Väärä rumpali.

Joo, kieltämättä siinä muuttui homma eikä varmasti parempaan suuntaan, kun loistavan komppitrion yksi jäsen korvaantui toisella. Jotenkin muutenkin kuulostaa tuo tuotanto terävine särökitaroineen siltä kuin bändillä olisi 80-luvun puolivälin tuntumassa ollut kova halu ottaa etäisyyttä siihen 70-luvun soundiin, ehkä kuulostaakseen ajankohtaisemmalta. Tää tosin on ihan mutua eikä edes mitenkään kovin harjaantuneella korvalla kuunneltuna, mutta sittemminhän on taidettu pikkuhiljaa palailla kohti sitä "vanhaa hyvää" aikaa, osittain varmasti sen ansiosta että Phil palasi bändiin.

Mutta siis, biisimateriaali Fly On The Wallilla ei ole minusta kaiken kaikkiaan niin huonoa että levy ansaitsisi ainoastaan maininnan bändin huonoimpana tuotoksena. Kokonaisuutena se saattaa sitä olla, mutta siellä on niitä erittäin hyviäkin hetkiä.
Tande
13.03.2010 22:14:20
sellisti: Joo, kieltämättä siinä muuttui homma eikä varmasti parempaan suuntaan, kun loistavan komppitrion yksi jäsen korvaantui toisella. Jotenkin muutenkin kuulostaa tuo tuotanto terävine särökitaroineen siltä kuin bändillä olisi 80-luvun puolivälin tuntumassa ollut kova halu ottaa etäisyyttä siihen 70-luvun soundiin, ehkä kuulostaakseen ajankohtaisemmalta. Tää tosin on ihan mutua eikä edes mitenkään kovin harjaantuneella korvalla kuunneltuna, mutta sittemminhän on taidettu pikkuhiljaa palailla kohti sitä "vanhaa hyvää" aikaa, osittain varmasti sen ansiosta että Phil palasi bändiin.

Mutta siis, biisimateriaali Fly On The Wallilla ei ole minusta kaiken kaikkiaan niin huonoa että levy ansaitsisi ainoastaan maininnan bändin huonoimpana tuotoksena. Kokonaisuutena se saattaa sitä olla, mutta siellä on niitä erittäin hyviäkin hetkiä.

Pitääkö muuten paikkansa, että Bändillä ei ollut studiossa mukana minkäänlaista äänittäjää/miksaajaa? Voin vain kuvitella, kun Malcolm on humalassa säädellyt potikoita...
Anteeksi.
JussiKoo
13.03.2010 22:17:51 (muokattu 13.03.2010 22:20:26)
Tande: Pitääkö muuten paikkansa, että Bändillä ei ollut studiossa mukana minkäänlaista äänittäjää/miksaajaa? Voin vain kuvitella, kun Malcolm on humalassa säädellyt potikoita...

Mä olen ymmärtänyt, että Flick Of The Switch olisi tuotettu omin voimin. *menee tarkistamaan*

-e- molemmat ovat bändin "omia tuotoksia"
sellisti
13.03.2010 22:33:59
Rock-Ola: -e- molemmat ovat bändin "omia tuotoksia"

Aikamoiset erot soundeissa siihen nähden. Mikä lie syynä moiseen. Ehkä -85 oltiin enemmän humalassa kuin -83.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)