Jokapaikanapina 07.07.2010 21:33:18 | |
---|
Mun ainakin aina tekis mieli päästä yhtyeeseen sisään, mutta aina ku yrittää niin tulee todettua että mukahienoo basagaam |
Demo Harrison 07.07.2010 21:53:04 (muokattu 07.07.2010 21:55:45) | |
---|
Mitä hemmetiä? Onko mun näössä vikaa? Kukaan ei oo kehunut esmes 70-luvun alkupuolen plattoja "Surfs Up" ja "Sunfower"? Ainakín niitä voi suositella melodisen popmusiikin rakastajalle. Ja mustakin on vähän tylsää että ei-musiikkia-kuunteliville kavereilleni BB:stä tulee mieleen Surfin' USA ja California Girls, vaikka olihan se bändi paljon paljon muutakin- Edit. No olihan mulla vikaa kummiskin näössäni. |
2541 08.07.2010 10:36:02 (muokattu 08.07.2010 10:37:38) | |
---|
Lazy Jake: Mitä hemmetiä? Onko mun näössä vikaa? Kukaan ei oo kehunut esmes 70-luvun alkupuolen plattoja "Surfs Up" ja "Sunfower"? Ainakín niitä voi suositella melodisen popmusiikin rakastajalle. No just meinasin tulla kehumaan. Etenkin "Surf's Up" on hieno, sisältää suosikkibiisini "Feel Flows". E: Olin näköjään kehunut aiemminkin. |
Stain 08.07.2010 11:14:31 | |
---|
Eikös joku Beach Boyseista hengaillut Charles Mansonin kanssa? Vissiin jotain Mansonin tuotoksiakin ottivat jollekin levylle? "no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
maelstorm 08.07.2010 13:49:13 | |
---|
Stain: Eikös joku Beach Boyseista hengaillut Charles Mansonin kanssa? Vissiin jotain Mansonin tuotoksiakin ottivat jollekin levylle? hyvää huomenta suomi. Siivet. |
Demo Harrison 08.07.2010 18:59:22 | |
---|
2541: No just meinasin tulla kehumaan. Etenkin "Surf's Up" on hieno, sisältää suosikkibiisini "Feel Flows". E: Olin näköjään kehunut aiemminkin. Hehe! Niin hieno platta ja hieno biisi että ei haittaa ainakaan mua jos useastikin kehutaan. Nyt mulla pompsahti mieleeni muutama henk.koht. BB-suosikkini: - Forever (Dennis Wilsonin nätti hituri Sunflowerilta) - The Nearest Farway Place (Bruce Johnstonin ihana pianoinstru 20/20-levyltä) - Little Pad (ei varmaankaan ihan lisäaineeton suoritus Rantapojilta, mutta niin charmantti, Smiley Smile-älppäriltä) - Cabinessence (olikohan sekin alunperin 20/20-levyllä?) No mutta oishan niitä... God Only Knowsia ja Good Vibrationsia mun ei tarvinne edes mainita. |
Cimble 08.07.2010 19:32:14 (muokattu 08.07.2010 19:34:24) | |
---|
saturnzreturn: Toki onhan Beatles suurin, kaunein ja mahtavin, kaikki ennätykset rikkonut ja muutenkin aivan ylivoimainen nelikko, jonka uraa ei sopine kritisoida miltään osalta, mutta fakta on silti se, että kyllä minä ainakin kuuntelen mielummin... ...en Beach Boysia, vaan vaikkapa Black Sabbathia. :) |
Jokapaikanapina 08.07.2010 20:00:04 | |
---|
Stain: Eikös joku Beach Boyseista hengaillut Charles Mansonin kanssa? Vissiin jotain Mansonin tuotoksiakin ottivat jollekin levylle? Tähän liittyen koin vähän yllättävänä, että Neil Young ja Charles Manson hengaili jonkun aikaa ennen Mansonin murhia |
Demo Harrison 08.07.2010 21:03:22 | |
---|
Jep, Nipa mainitsi joskus haastattelussaan Charlie Mansonista, että se oli itekin semmoinen wannabe-muusikko, joka suolsi kokoajan uutta biisiä toisensa perään ja jonka ympärillä hengaili paljon gimmoja. "Intensiviinen tyyppi", niinkuin muistaakseni Niilo häntä luonnehti. En tiedä lieneekö ollut painostusta vai mitä että Beach Boysien 20/20-albumilta löytyy tosiaan yks Mansonin biisi, tosin ei oo muistaakseni kredittejä mainittu. Eipä oo tosin kummoinen biisi. |
Cimble 09.07.2010 00:00:02 (muokattu 09.07.2010 00:29:07) | |
---|
Jokapaikanapina: Tähän liittyen koin vähän yllättävänä, että Neil Young ja Charles Manson hengaili jonkun aikaa ennen Mansonin murhia Jos totta, niin kaikkea sattuu. Ja miten määritellään hengaili? Mansonin tyylinen poikkeuksellisen selvä psykopaatti ja persoonallisuushäiriöinen tuskin kiinnostaa pidemmän aikaa, jos siitä ei ole riippuvainen. Lazy Jake: Jep, Nipa mainitsi joskus haastattelussaan Charlie Mansonista, että se oli itekin semmoinen wannabe-muusikko, joka suolsi kokoajan uutta biisiä toisensa perään ja jonka ympärillä hengaili paljon gimmoja. "Intensiviinen tyyppi", niinkuin muistaakseni Niilo häntä luonnehti. Melko varovasti tai kohteliaasti luonnehdittu. On varmasti ollut mielenkiintoinen tyyppi mut vain vähän aikaa. En tiedä lieneekö ollut painostusta vai mitä että Beach Boysien 20/20-albumilta löytyy tosiaan yks Mansonin biisi, tosin ei oo muistaakseni kredittejä mainittu. Kuka ois painostanut? Manson itse manipuloinu BB-tyyppinsä kautta biisin levylle? Tai no, myös GnR levytti jonkun Mansonin biisin. Ja ties mitä miehen biiseistä on muovattu, kai. Melko yllättävä elukka tuo mies. Maailman lahjakkaimmat näyttelijätkään harvoin pystyvät moiseen elehdintään, kuin esim. kohdassa 2:30. Tuo ukkohan on joku samperi itse... http://www.youtube.com/watch?v=xioCGmZVoqw&feature=related Ja jos kuuntelee ja katsoo miehen palopuheita youtubesta, huomaa kyllä lahjakkuuden, joka tekee siitä poikkeuksellisen pahan häiriintyneen. Kyllä se oli varmasti niillä hyväksikäytetyillä "opetuslapsilla" menoa. Mutta itse Beach Boyseihin, ei kaisse nyt aliarvostettu ole ollut..? |
damn u 09.07.2010 21:33:04 | |
---|
Lazy Jake: Jep, Nipa mainitsi joskus haastattelussaan Charlie Mansonista, että se oli itekin semmoinen wannabe-muusikko, joka suolsi kokoajan uutta biisiä toisensa perään ja jonka ympärillä hengaili paljon gimmoja. "Intensiviinen tyyppi", niinkuin muistaakseni Niilo häntä luonnehti. En tiedä lieneekö ollut painostusta vai mitä että Beach Boysien 20/20-albumilta löytyy tosiaan yks Mansonin biisi, tosin ei oo muistaakseni kredittejä mainittu. Eipä oo tosin kummoinen biisi. Meniköhän se niin että vain teksti oli Mansonin. Brian Wilsonin elämäkerrassa hän sen kuvion selosti jotenkin niin että Mansonin puolesta biisin sai vääntää miten vaan mutta teksti oli PYHÄ. Taisi olla lähinnä Dennis Wilson joka Mansonin kanssa oli enempi yhteydessä. |
Jokapaikanapina 09.07.2010 21:33:14 | |
---|
Cimble: Jos totta, niin kaikkea sattuu. Ja miten määritellään hengaili? Mansonin tyylinen poikkeuksellisen selvä psykopaatti ja persoonallisuushäiriöinen tuskin kiinnostaa pidemmän aikaa, jos siitä ei ole riippuvainen. Sen verran että muutamia kertoja yhessä soitteli ja Mansonkin muistaa Youngin, vaikke Young ollu sillo vie tunnettu. Manson muistaa Youngin ja on sanonu et Young on ainoo kiva ihminen musamaailmassa. Young vissiin oli ollu kannustava ja antanu jonkun prätkän tai autonki |
JET 07.09.2010 23:33:53 | |
---|
Pet Soundsin viimeisen kappaleen Caroline, No'n psykedeelisen soinnin kilahdellessa levysoittimissa levyn ilmestymisaikana 1966 puolivälissä, mullistuivat kuulijoiden korvissa popmusiikin mahdollisuudet. Paul McCartney kuuli levyn ja ammensi sieltä satakunta ideaa Revolverille. Pet Soundsissa on kulunutta sanaa käyttääkseni hieno "äänimaailma". Oleellisinta on silti hienot sävellykset. Brian Wilson puristi itsestään irti jokseenkin yhtä monta uransa parasta kappaletta kuin levyllä on kappaleita. Kyllä Beach Boysien TOP10 on Pet Sounds-vetoista, mutta ehkä 3-5 kappaletta voisi tulla muualta. Beach Boysin nimi saattaa karkoittaa joita kuita kuulijoita, mutta yliarvostettu ei tämä bändi ole. Acclaimed.music -nettisivusto listasi KAIKKIIN populaarimusiikin levyjä järjestykseen rankkaaviin listoihin eri lehdissä ja nettisivuilla (Mojo, Rolling Stones jne.) perustuen KOKONAISLISTAN, joka siis käsitteli yleistä rock-kriitikoiden ja poplehtien arvostusta. Sen mukaan popmusiikin paras teos on Pet Sounds. Se on arvostetuin levyjulkaisu ikinä. Eli eipä Beach Boys aliarvostettu ole, kuten ei myöskään Beatles joka sijoittui kakkoseksi. |
HaloOfFlies 07.09.2010 23:41:14 | |
---|
Pet Soundsista kertoo jotain se, että bändillä oli varaa jättää Good Vibrationsin tasoinen tekele pois levyltä. Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5 |
Bonham 08.09.2010 15:59:35 | |
---|
Viitaten otsikkoon; vitut oo! Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
absqua 08.09.2010 16:11:01 (muokattu 08.09.2010 16:11:30) | |
---|
Bonham: Viitaten otsikkoon; vitut oo! Samaa mä kelasin myös. Vai tarkoittaakohan ketjun aloittaja sitä ettei Beach Boys-ketjuja ole täällä mnetissa samaan tahtiin vaikkapa Metallica tai Beatles-ketjujen kanssa, eli Beach Boys on aliarvostettu? ;-) Tossa on muuten aivan timantinkova Beach Boys livelevy, jos ketä kiinnostaa: http://en.wikipedia.org/wiki/File:BBInConcertCover.jpg Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
rybk 08.09.2010 16:12:05 | |
---|
danny: Pet Soundsista kertoo jotain se, että bändillä oli varaa jättää Good Vibrationsin tasoinen tekele pois levyltä. Niin. Sen pois jääminen johtui kai lähinnä Brian Wilsonin perfektionismista/skitsoiluista. Allmusic Guidesta napattua. " "Good Vibrations" began its long journey through popular culture in February 1966, more than ten months before it was released. It was originally slated for the Beach Boys' brilliant 1966 LP Pet Sounds, though, by April, Wilson realized that he couldn't possibly devote the time he needed to finish the song for the album deadline" Haastatteluista oon lukenu että Brianille ei tuottanu ongelmia vetää kylmästi vanhojen raitojen päälle jos niissä ei ollu oikee "fiilis". Ja pitihän toikin kipale sitten vielä äänittää täysin alusta uudelleen siihen 2000-luvun Smilelle sitten. "So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari |
JET 10.09.2010 22:09:56 | |
---|
Wilsonin valtava perfektionismi ennen psyykkistä romahtamistaan on varmaan kuitenkin osittain ihan vain sitä mielisairautta ja huumepelleilyn sivuvaikutusta. Pet Soundsin biisit syntyivät suht nopeaan ja vaivatta, mutta sittemmin, kun huumeet ja huono hoito ynnä elintavat voimistivat skitsoilua, eivät ideat meinanneet saada muotoaan ja Wilson väsyi työstäessään kappaleita, joiden tasokin pian laski kuin lehmänhäntä. Ilman koko väkivaltaisen isän kanssa elämisestä seurannutta post-traumaattisen oireilun kirjoa, skitsofreniaa ja myös ilman huumeita Brianin ura olisi ollut entistä komeampi! Olen aika varma siitä, koska tavallaanhan Wilsonin ura jäi aivan kesken. |
HaloOfFlies 10.09.2010 22:12:30 | |
---|
rybk: Niin. Sen pois jääminen johtui kai lähinnä Brian Wilsonin perfektionismista/skitsoiluista. Allmusic Guidesta napattua. " "Good Vibrations" began its long journey through popular culture in February 1966, more than ten months before it was released. It was originally slated for the Beach Boys' brilliant 1966 LP Pet Sounds, though, by April, Wilson realized that he couldn't possibly devote the time he needed to finish the song for the album deadline" Haastatteluista oon lukenu että Brianille ei tuottanu ongelmia vetää kylmästi vanhojen raitojen päälle jos niissä ei ollu oikee "fiilis". Ja pitihän toikin kipale sitten vielä äänittää täysin alusta uudelleen siihen 2000-luvun Smilelle sitten. Käsittääkseni tuohon 2000-luvun versioon tehtiin uudet sanat. Ainakin kun Wilson veti tuon Berliinin Live8-konsertissa, niin sanat ei olleet siitä 60-luvun versiosta. Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5 |
Teijo K. 11.09.2010 10:27:03 | |
---|
Beatch Boyseilla on hienoja levyjä, mutta nehän ei itse soita ääntäkään niillä levyillä. Sehän ei tietenkään itse musan arvoa laske yhtään, mutta omissa silmissä bändin arvostusta kyllä. |