![]() 09.03.2025 13:22:33 (muokattu 09.03.2025 13:24:37) | |
---|---|
shuffle: U2 Tukholmassa 1993 oli äänekkäin. Se oli täyttä hulluutta se äänenpaine, katsomossa tuli ajoittain sellainen lievä pakokauhun tunne kun itsesuojeluvaisto käski poistumaan. Taistelin koko ajan sitä vastaan, että lähdenkö vaiko en. Oli pitkä reissu sinne kansipaikalla Joensuusta asti, ei viitsinyt lähteä. Hieman off-topikkia mutta ei ihan heti tulisi (no ainakaan itselleni) mieleen että U2 olisi jollekulle se "äänekkäin" keikka eikä jonkun hevibändin vastaava;)... Oma kokemus bändin keikoista tosin rajoittuu vain Pop-kiertueen keikkaan Hesassa joka oli oman muistini mukaan ihan siedettävän rajoissa. | |
![]() 10.03.2025 13:07:08 | |
Regalis Apertura: Hieman off-topikkia mutta ei ihan heti tulisi (no ainakaan itselleni) mieleen että U2 olisi jollekulle se "äänekkäin" keikka eikä jonkun hevibändin vastaava;)... Oma kokemus bändin keikoista tosin rajoittuu vain Pop-kiertueen keikkaan Hesassa joka oli oman muistini mukaan ihan siedettävän rajoissa. No se olikin iisi, jopa hiljainen. Olin siellä myös lavan lähellä Stadikalla. Se tuotantohan oli aika riisuttu verrattuna siihen Zoo TV-spektaakkeliin. Popmart oli vähän sellainen hillitty, rauhallinen klubikeikka verrattuna Zootelkkuun, jossa kaikki oli käännetty yhdelletoista. Hevibändit eivät ole olleet niitä lujimpia, olen nähnyt aika monta. Scorpions 1988 oli jopa liian hiljainen jäähallissa. Eivät olleet jaksaneet laivata koko produktiota lahden yli, soittivat puolikkaalla systeemillä. Ihan rajuin PA-vola koskaan mitä olen kokenut oli The Crampsin soundcheck Ilosaarirockissa oliko 1992 tai 1993, mutta se oli soundcheck. Tyhjä kenttä ja jenkkimiksaaja ilmeisesti luukutti täysillä. Ei tehnyt mieli kävellä sataa metriä lähemmäksi lavaa. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds | |
![]() 11.03.2025 21:29:38 | |
rheinone: Usein kuultu väite, että Mal olisi saanut Jet Firebirdinsä valmiiksi kolmemikkiseksi modattuna, näyttää olevan paskapuhetta? https://www.facebook.com/share/p/1JvVywuwh7/ Muistaako kukaan muu lukeneensa, että Harry Vanda olisi antanut kitaran Malcolmille kolmemikkisenä, siis siinä kuosissa jossa se on Long Way To The Top -videolla? Sleep now in the fire | |
![]() 12.03.2025 10:10:17 | |
rheinone: Muistaako kukaan muu lukeneensa, että Harry Vanda olisi antanut kitaran Malcolmille kolmemikkisenä, siis siinä kuosissa jossa se on Long Way To The Top -videolla? Minä en ainakaan muista tuota mainintaa siitä, että se olisi kolmimikkisenä annettu. Hämärän peitossa on tuo humbukkeri ja miksi se oli asennettu. Joissain lähteissä mainitaan Malcolmin sen asentaneen. Syytä en tiedä, mutta kolmemikkisenä se on ollut bändin alusta alkaen kuvien perusteella. Easybeatseistä en ole kuvaa nähnyt missä Vanda sitä kitaraa olisi soittanut. Linkittämäsi kuva oli Velvet Undergroundin aikainen ja sen jälkeen oli vielä Marcus Hook Roll Band ennen Ac Dc:tä, joten ehkä tuolla aikavälillä se on asennettu. Voisikohan mikin asentamiseen olla syynä, että Malcolm soitti bändin alkutuotannossa joitain sooloja? | |
![]() 13.03.2025 15:04:27 | |
Harry Vandaa siltana käyttäen.. Mielenkiintoinen dokkari AC/DC:n ja laajemminkin australialaisen rockin kehityksestä 60-luvulta alkaen Albert-records:n näkökulmasta tarkasteltuna (joka sen nousun kehityksen takana aika pitkälti olikin). https://www.youtube.com/watch?v=JRNofnzy1NE | |
![]() 14.03.2025 12:03:04 | |
https://www.tdpri.com/threads/what- … pened-in-1974.1169704/post-12815908 Sain AC/DC:n lisättyä aasinsillalla tuonne kun kysyivät mitä tapahtui vuonna 1974, ja nyt saan ko. säikeen lisättyä aasinsillalla tänne, koska puheenaihe on AC/DC. Eikö vain olekin ovelaa?! Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ | |
![]() 24.03.2025 21:50:31 | |
Swayne: Minä en ainakaan muista tuota mainintaa siitä, että se olisi kolmimikkisenä annettu. Hämärän peitossa on tuo humbukkeri ja miksi se oli asennettu. Joissain lähteissä mainitaan Malcolmin sen asentaneen. Syytä en tiedä, mutta kolmemikkisenä se on ollut bändin alusta alkaen kuvien perusteella. Easybeatseistä en ole kuvaa nähnyt missä Vanda sitä kitaraa olisi soittanut. Linkittämäsi kuva oli Velvet Undergroundin aikainen ja sen jälkeen oli vielä Marcus Hook Roll Band ennen Ac Dc:tä, joten ehkä tuolla aikavälillä se on asennettu. Voisikohan mikin asentamiseen olla syynä, että Malcolm soitti bändin alkutuotannossa joitain sooloja? Oot oikeassa. Meikä oli nähnyt unta. https://www.facebook.com/share/v/1HK82spysL/ Sleep now in the fire | |
![]() 31.03.2025 15:11:23 | |
![]() 12.04.2025 15:34:26 | |
2025 jenkkikiertue alkanut Minneapolisista. Brian selkeästi vahvemmassa laulukunnossa kuin viime kesänä Euroopan keikoilla. Välillä pitelee vähän rintaansa ja puuskuttaa, mutta propsit siitä että painaa kyllä täysillä joka lainiin, ei pahemmin väistele :) Highway to Hell siirretty setin lopusta puoliväliin ja kas lauluhan on taas vireessä: AC/DC - Highway To Hell (Live @ US Bank Stadium) https://www.youtube.com/watch?v=hDpiZYQloWA Jostain syystä Brianilta myös toinen kenkä hukassa suurimman osan keikasta. Näillä on aina jotain :D | |
![]() 24.04.2025 18:25:53 (muokattu 24.04.2025 18:32:06) | |
![]() 26.04.2025 23:04:10 | |
RockFanatic: Angus tänään 70v. Happy rockin birthday! https://youtu.be/uCxN0qAAx4U?feature=shared Tavallaan hienoa että AC/DC:llä oli myös tuo "mättö" kausi Chris Sladen kanssa. Bändihän oli elämänsä vedossa soitannollisesti ja on tuo tappavan tarkkaa laittoa. Vaikka kaikki olikin niin erilaista kuin musikaalisemman Ruddin kanssa. Terry Pantheras: Pitää muistaa, että kaikki ketjut on Juccizen terapiaketjuja. | |
![]() 04.05.2025 12:57:29 | |
Muistan nähneeni Brianin ja Anguksen haastattelun Jyrki TV-ohjelmassa joskus 90-luvulla. Yritin etsiä sitä youtubesta, mutta en löytänyt. Onkohan jollain ja, jos on, voisko laittaa sen nähtäville esim. youtubeen | |
![]() 10.05.2025 22:42:32 | |
Tuli edellisestä viestistä mieleen että sattuuko kukaan muistamaan sellasta Suosikki (?) -lehden ihan isoa, ainakin parin aukeaman juttua bändistä vähän sen jälkeen kun The Razors Edge oli ilmestynyt? Eli vuosi on ollut -90 tai -91. Siinä käytiin koko lailla bändin ura pähkinänkuoressa läpi. Muistan että olin itse teininä vasta innostunut bändistä, en tiennyt siitä vielä juurikaan mitään ja tunsin vasta muutaman albumin. Tuosta jutusta mulle selkisi mitä kaikkea bändi on tehnyt ja minä vuonna mikäkin albumi on ilmestynyt. Lehti ei tietenkään ole säilynyt tallessa, mutta olispa aika nostalgista jos tuo joltain vielä löytyisi. On jäänyt jutusta mieleen Anguksen lohkaisu kun oli kysytty että millonkas bändi tekee taas livelevyn kun edellisestä on jo toistakymmentä vuotta, vastaus oli että sitten kun pojat oppii soittamaan :D Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen | |
![]() 15.07.2025 17:46:47 (muokattu 15.07.2025 18:05:41) | |
Roocke: Muistan nähneeni Brianin ja Anguksen haastattelun Jyrki TV-ohjelmassa joskus 90-luvulla. Yritin etsiä sitä youtubesta, mutta en löytänyt. Onkohan jollain ja, jos on, voisko laittaa sen nähtäville esim. youtubeen Muistan vain Angusin Jyrki-haastattelun kesän 2001 Stadikka-keikan alla, varmaan eri haastattelu. Otin sen silloin VHS:lle, mutta ei mulla sitä enää ole. Kivahan sekin olisi nähdä. Haastattelun lopuksi näytettiin Dirty Deedsistä tämä liveveto, jossa on mukana noita vanhoja klippejä: https://www.youtube.com/watch?v=cAk4OAAzZBs Nuo olivat bändiin vasta tutustuvalle pikkukundille todellisia aarteita aikakaudella ennen Youtubea sun muuta. Ei mulla tainnut olla tuossa vaiheessa muita levyjäkään kuin Stiff Upper Lip ja Blow Up Your Video, eikä uusia pystynyt ostamaan ihan joka päivä. | |
![]() 15.07.2025 23:16:35 | |
Taitaa olla dvd:llä joku Jyrkin Ballbreaker-kiertueen haastattelu, jossa toimittaja ihmettelee miksei ne käytä tietokoneita tai akustisia instrumentteja, sekä Stiff Upper Lip -kiertueen haastattelu, jossa Angus vertaa nykyartisteja vessapaperimuotiin. Perkule kun saisi joskus aikaiseksi niitä siirrellä. | |
![]() 16.07.2025 19:30:13 | |
pekkap82: sekä Stiff Upper Lip -kiertueen haastattelu, jossa Angus vertaa nykyartisteja vessapaperimuotiin. Perkule kun saisi joskus aikaiseksi niitä siirrellä. Juuri tämä! Ja nimenomaan "se on kuin vessapaperimuoti" on jostain syystä jäänyt siitä yli 20 vuoden takaa parhaiten mieleen, heh. Sanoi myös jotain, että on paljon vanhaa rockia ja bluesia, joka on hänelle kokonaan uutta. Ja rööki kädessä, tietysti. Se tulikin keikan jälkeen eikä keikan alla, koska siinä oli mukana lyhyttä klippiä itse konsertista. Permannolta kuvattu, kuinka avausbiisi Stiff Upper Lip räjähtää liikkeelle. | |
![]() 16.07.2025 20:24:12 | |
Wyman: Juuri tämä! Ja nimenomaan "se on kuin vessapaperimuoti" on jostain syystä jäänyt siitä yli 20 vuoden takaa parhaiten mieleen, heh. Sanoi myös jotain, että on paljon vanhaa rockia ja bluesia, joka on hänelle kokonaan uutta. Ja rööki kädessä, tietysti. Se tulikin keikan jälkeen eikä keikan alla, koska siinä oli mukana lyhyttä klippiä itse konsertista. Permannolta kuvattu, kuinka avausbiisi Stiff Upper Lip räjähtää liikkeelle. Tämä, sekä Ballbreaker-rundi oli bändin parasta livekuntoaikaa. | |
![]() 16.07.2025 22:56:24 | |
sirdickyj: Tämä, sekä Ballbreaker-rundi oli bändin parasta livekuntoaikaa. Voin uskoa. Missasin sen ajan keikat nuoren iän vuoksi, mutta 2009 olin Stadikalla paikalla Black Ice -kiertueen keikalla. Kun on nähnyt bändin silloisessa kokoonpanossaan Malcolmin ja Philin kera, niin sen jälkeen ei ole kyllä näitä myöhempiä viritelmiä huvittanut käydä katselemassa. | |
![]() 17.07.2025 00:10:36 | |
Wyman: Voin uskoa. Missasin sen ajan keikat nuoren iän vuoksi, mutta 2009 olin Stadikalla paikalla Black Ice -kiertueen keikalla. Kun on nähnyt bändin silloisessa kokoonpanossaan Malcolmin ja Philin kera, niin sen jälkeen ei ole kyllä näitä myöhempiä viritelmiä huvittanut käydä katselemassa. Mikäs noissa viritelmissä? Steve Young hoitaa soitannollisesti tontin siinä missä Malcolmkin. Ja nykyinem basisto vähintään siinä kuin Cliff W. Matt Laug klaaraa Ruddin hengessä. Toki noi on kaikki lainajäbiä että sikäli. | |
![]() 17.07.2025 18:49:57 | |
sirdickyj: Mikäs noissa viritelmissä? Steve Young hoitaa soitannollisesti tontin siinä missä Malcolmkin. Ja nykyinem basisto vähintään siinä kuin Cliff W. Matt Laug klaaraa Ruddin hengessä. Toki noi on kaikki lainajäbiä että sikäli. En oikein tiedä, ei vain ole samaa fiilistä, kun bändin historian oleelliset tukipilarit ovat vaihtuneet lainajäbiin. Vähän sama ongelma kuin Axlin aikaan, se tuntui itselle enemmän joltain Angus & Friends -kokoonpanolta. En usko, että menisin katsomaan AC/DC-coverbändiäkään, vaikka hehkutettaisiin, että soittavat paremmin kuin oikea AC/DC. Suurin osa varmaan tykkää nykyisestäkin kokoonpanosta, eikä se ole multa pois. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)