Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 5226 227 228 229 230257 258 259 260 261
The Jack
01.11.2020 18:02:41 (muokattu 01.11.2020 18:02:55)
Wyman: Joo. Tuli mieleen noiden levyjen biisit Caught with your pants down ja Safe in New York City.

Niin tulee, ja olisin halunnut kuulla uutta musiikkia. Rock The Blues Away oli todellinen pohjanoteeraus viime levyllä, kun melkein koko biisi oli Anything Goes Part 2. Missä on uudet riffit? Demon`s firella on kuitenkin runosuoni kukkinut. Fire + desire kuulostaa aina yhtä kekseliäältä.
RockFanatic
03.11.2020 09:23:14 (muokattu 03.11.2020 09:23:46)
Power Up on näköjään vuotanut nettiin kokonaisuudessaan. En aio linkittää mitään, ettei minua syytetä piratismin harjoittamisesta. En aio myöskään itse kuunnella levyä etukäteen.
powerage
05.11.2020 19:43:07 (muokattu 05.11.2020 20:00:30)
PWR/UP! Mitäs tästä sanois? Aika outoja biisejä, erikoisia rakenteita jne. Hyviä kitarajuttuja / laulumelodioita siellä täällä mutta oikeesti hyvät, timanttiset sävellykset/biisit puuttuu. Ensi kuulemalta näihin oli helpoin tarttua.

3. Shot in the Dark
4. Through the Mists of Time
6. Witchs Spell
7. Demon Fire
8. Wild Reputation

Malcolmin sävellyskynää ikävä:(
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
Regalis Apertura
05.11.2020 20:56:24
Tietääkö kukaan levyn jo kuullut onko noista em. tai yleensäkään Malcolmin säveltämä (tai osittain Anguksen kanssa) vai onko kaikki Anguksen säveltämiä? Itse en ole vielä kuullut levyä...
Daagen
05.11.2020 21:40:36 (muokattu 05.11.2020 21:41:07)
Regalis Apertura: Tietääkö kukaan levyn jo kuullut onko noista em. tai yleensäkään Malcolmin säveltämä (tai osittain Anguksen kanssa) vai onko kaikki Anguksen säveltämiä? Itse en ole vielä kuullut levyä...

"Every track is credited to Angus and Malcolm Young as Angus raided the AC/DC vault of unreleased songs to record the album". Lähteenä aina luotettava Wikipedia.
msalama
06.11.2020 17:04:30

3. Shot in the Dark

No äläst ny. Mäkin tossa männäsivulla tätä mollasin, mutta eihän tää mikään paskempi rokinrenkutus kyllä oikeastaan uudemmalla kuuntelulla olekaan. Kulkee kurkosti ja soolo on itse asiassa ihan saatanan hyvä. Jatkoon prkl!
Regalis Apertura
07.11.2020 09:44:46
ukko idänmies
07.11.2020 09:50:32
Saakohan tätä tässä ketjussa edes sanoa, mutta Shot In The Dark tökkii mielestäni komppipuolella. Ja erityisesti kitara/basso -akselilla. Yksi päivä sitä radiosta kuuntelin ja mietin, että mikä tässä häritsee. Ei rullaa.
Huone 105, saavu sinne siis.
msalama
07.11.2020 10:06:17 (muokattu 07.11.2020 10:07:03)

No kai sen nyt sanoa saa jos sä sitä mieltä olet, mutta mun mielestä toi kyllä kulkee ihan OK. Saattaa tietysti olla, että Malcolmin poismenon nyt jotenkin kuulee, mutta siis paino sanalla "saattaa".

Emmätiedä. Ei paha, jos nyt ei klassikkokaan. Edelleen helvetin hyvä soolo Angukselta kuitenkin.
ukko idänmies
07.11.2020 10:10:38
msalama: No kai sen nyt sanoa saa jos sä sitä mieltä olet, mutta mun mielestä toi kyllä kulkee ihan OK. Saattaa tietysti olla, että Malcolmin poismenon nyt jotenkin kuulee, mutta siis paino sanalla "saattaa".

Emmätiedä. Ei paha, jos nyt ei klassikkokaan. Edelleen helvetin hyvä soolo Angukselta kuitenkin.

Joo, itselleni tuli nimenomaan mieleen sovituspuoli ja Malcolmin rooli siinä.
Huone 105, saavu sinne siis.
msalama
07.11.2020 18:39:27 (muokattu 07.11.2020 18:44:30)

Kyllähän tuon puutteen huomaa, aivan totta. Tässä bändissä kun on ollut tasan kaksi korvaamatonta jäsentä, eli Malcolm Young ja Phil Rudd, koska koko homman groove on aina, AINA, perustunut sekä heidän soitolleen että Malcolmin sovituksille. No ensimmäinen meni iäksi (RIP) ja toinenkin joutui ulos taas vähäksi aikaa, mutta onneksi jäljellejääneet älysivät sentään ottaa sen toisen takaisin, koska jälki olisi ilman hänen loistavaa rumputyöskentelyään ollut vieläkin keskinkertaisempaa...
shuffle
07.11.2020 19:13:51 (muokattu 07.11.2020 19:14:12)
Ihan hyvin se musta rullaa, mutta kertsi puuttuu.
Ehkä snadisti liiankin geneerinen AC/DC-biisi. Ois voinu ehkä vähän olla jotain häröilyä.
powerage
07.11.2020 20:21:54
msalama: Kyllähän tuon puutteen huomaa, aivan totta. Tässä bändissä kun on ollut tasan kaksi korvaamatonta jäsentä, eli Malcolm Young ja Phil Rudd, koska koko homman groove on aina, AINA, perustunut sekä heidän soitolleen että Malcolmin sovituksille. No ensimmäinen meni iäksi (RIP) ja toinenkin joutui ulos taas vähäksi aikaa, mutta onneksi jäljellejääneet älysivät sentään ottaa sen toisen takaisin, koska jälki olisi ilman hänen loistavaa rumputyöskentelyään ollut vieläkin keskinkertaisempaa...

Plussat msalama:lle. Olen täysin samaa mieltä! Malcolm perusti bändin ja on ollut sen johtaja niin musikillisesti kuin muutenkin. Malcolm on sanonut aina viimeisen sanan. Nyt kun tällaiinen kivijalka bändistä puuttuu, nojaa bändin tuotokset hyvin pitkälti pikkuveljen näkemysten varassa. Aiemmin Malcolm ja Angus ruokkivat ja täydensivät toisiaan. Nyt koko kakku (säv.san.sov.) on hyvin pitkälti Anguksen varassa ja valitettavasti se kuuluu biiseissä. Onneksi rytmiryhmän, Phil ja Cliff, soitto skulaa!
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
The Jack
11.11.2020 15:12:16
Ei ole tullut vähään aikaan ostettua levyjä muuta kuin netistä. Mikä iso marketti mahtaa myydä levyä heti perjantaina esim. Prisma, Citymarket tai Gigantti?

Arvostelut ovat olleet aika ylistäviä, ja melkein kaikissa arvosanaksi annettu 4/5. Ehkä AC/DC on nykyään asemassa jossa ei enää arvostelijat uskalla sanoa mitään negatiivista. Jännästi YouTubesta ei löydy uusia biisejä paitsi cover-versioina. Alkuperäinen soi taustalla ja joku soittelee kitaralla vähän päälle. Tekeekö oman rämpyttelyn lisäys päälle siitä mukamas vähemmmän tekijänoikeusrikkomuksen?
hollmi-5
11.11.2020 15:59:10
Tilasin ennakkoon ja paketti on matkalla jo. Olisi mukavaa saada se 13. päivä, kuten luvattiin:

https://www.musicglue.com/ac-dc/bro … roduct/products/power-up-deluxe-box
Soundit, piuhat ja kajarit.
kaplan
11.11.2020 18:08:43 (muokattu 11.11.2020 18:09:11)
The Jack: Ei ole tullut vähään aikaan ostettua levyjä muuta kuin netistä. Mikä iso marketti mahtaa myydä levyä heti perjantaina esim. Prisma, Citymarket tai Gigantti?

Noista vaihtoehdoista Prisma. Ainoa marketti jossa olen nähnyt oikeasti reilun kokoisen valikoiman levyjä tämän vuoden puolella.
Daagen
11.11.2020 19:11:33
sellisti
11.11.2020 21:04:53
Daagen: Uus veisu nimeltään Realize: https://www.youtube.com/watch?v=gLA70huskTk&feature=emb_title

Sehän rullailee ihan iloisesti. Ekalla kuuntelulla tuli pikkuisen sellainen olo että nyt on vähän jämäriffeistä koostettu biisi, mutta kyllä tästä on alkanut pikku hiljaa tykätä. Osaa nää kaverit vaatimattomammastakin materiaalista toimivan biisin tehdä. Rakenne on erikoinen, ei oikein ensi alkuun hahmottanut että mikä on A-osaa ja mikä kertsiä. Mutta kyllä mä tämän ja Shot in the Darkin perusteella (sekä se maistiainen Demon Firestä) uskallan odottaa levyä johon en tule pettymään.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
The Jack
11.11.2020 21:08:06
Daagen: Uus veisu nimeltään Realize: https://www.youtube.com/watch?v=gLA70huskTk&feature=emb_title

Surkein AC/DC opener ikinä, mutta taso on toki ollut aikaisemmin erittäin korkea. Biisi oli voimasoinnuilla väkisin kasaan laitettu kyhäelmä, josta puuttui se jokin. En minä aisti tässä mitään groovea, mutta voin olla väärässä kun kaikki tuhannet tubeihmiset on eri mieltä.
sellisti
11.11.2020 21:08:33
hollmi-5: Tilasin ennakkoon ja paketti on matkalla jo. Olisi mukavaa saada se 13. päivä, kuten luvattiin

Sama homma, tilasin myös tuolta mutta hivenen huolestutti kun maanantaina tuli vahvistus että lähetetty on ja toimitusaika 4-21 päivää... No, jospa kävis hyvä tuuri.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)