Aihe: Whitesnake - Ready To Rock
1 2 3 4 57 8 9 10 11
-Cale
10.12.2007 13:20:18
Olen varmaan ainoa jonka mielestä lähes bändi kuin bändi oli parhaimmillaan silloin kovimman AOR -ajanjakson aikana. Näin oli myös Whitesnaken kohdalla, vaikkakin hyviä juttuja on paljon myös vanhemmassa bluesrock -tuotannossakin. Löytyy kyllä Saints an' Sinners ja Lovehunterkin, joista kuitenkin Saints on parempi.
StJerky
10.12.2007 13:22:48
Minun ensimmäinen oli Slide It In, mutta paras levy on "Live In the Heart of the City".

Tuossa M3:
http://www.youtube.com/watch?v=-Ww5M5cwkJU
http://www.youtube.com/watch?v=SQDma5MT_rc
Lonesome
11.12.2007 09:29:58
Muistaakseni Come an' get it oli eka penskana serkkupojalta kuulemani WS-levy, mutta eka itse hankittu ja vieläkin paras on Slide it in. Siinä on mukavasti vielä bluesSnakea, mutta areenakertsit nostaa jo päätään. Juuri sopiva balanssi.

Mun serkkupoika oli sen verran vanhempi, että se kovana Purple-diggarina hommasi näitä "johdannaisia" mahdollisuuksien mukaan heti niiden ilmestyessä. Eli pääsin kuulemaan ja kasetille kopsaamaan Troublet sun muut. Live In The Heart Of The City oli varsin kovassa pyörityksessä. Ja onhan nuo sitten tullut levyinäkin hommattua.

Marsden, Moody, Murrauy (M3) on tehnyt näitä alkuperäisen Whitesnaken juttuja uusiksi. Ootteko nähneet/kuulleet tätä Rough An' Ready-dvd:tä? Onko suositeltavaa tavaraa?
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
sirdickyj
11.12.2007 10:04:25
Minun ensimmäinen oli Slide It In, mutta paras levy on "Live In the Heart of the City".

Tuossa M3:
http://www.youtube.com/watch?v=-Ww5M5cwkJU
http://www.youtube.com/watch?v=SQDma5MT_rc

Vittu miten naurettavaa paskaa soittaa Here I go again tommosena jenkkiversiona, jos kerran ideana on olla joku muka-orkkis Whitesnake-tribuutti.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Lonesome
11.12.2007 10:24:49
naurettavaa paskaa soittaa Here I go again tommosena jenkkiversiona, jos kerran ideana on olla joku muka-orkkis Whitesnake-tribuutti.

Näinkin. Tuon näytteen perusteella ei oikein innosta. On se rosoinen blues-rock aika kaukana. Mennään taas Ameriikan valtateillä ihan omillaan... ;)
StJerky
11.12.2007 11:33:08 (muokattu 11.12.2007 12:47:58)
Marsden, Moody, Murrauy (M3) on tehnyt näitä alkuperäisen Whitesnaken juttuja uusiksi. Ootteko nähneet/kuulleet tätä Rough An' Ready-dvd:tä? Onko suositeltavaa tavaraa?

Minulla on ja pidän kovasti. Kun nykyWhitesnaken näin joku vuosi sitten siitä puuttui kaikki groove. Se taas löytyy tuolta M3:lta.

Vittu miten naurettavaa paskaa soittaa Here I go again tommosena jenkkiversiona, jos kerran ideana on olla joku muka-orkkis Whitesnake-tribuutti.

Kaipa Marsdenilla joku oikeus siihen piisiin on kun sen on säveltänyt, kuten valtaosan muustakin ennen Slide It In levyä levytetystä materiaalista. Bändi on kyllä aika brittiläinen, kun koskettimissa Magnumista ja Grand Slamista tuttu Mark Stanway. Ekasta laulajasta en tiedä, voi olla vaikka ruotsalainen (toinen on Doogie White). Tuo klippi on M3:n dvd:ltä, mutta ääni kuulostaa tosi huonolaatuiselta tässä (levyllä erinomainen).
Lonesome
11.12.2007 12:55:58
Minulla on ja pidän kovasti. Kun nykyWhitesnaken näin joku vuosi sitten siitä puuttui kaikki groove. Se taas löytyy tuolta M3:lta.

Kiitos kommentista. Meni tilaukseen...
StJerky
11.12.2007 13:49:48 (muokattu 11.12.2007 13:57:49)
mutta eka itse hankittu ja vieläkin paras on Slide it in. Siinä on mukavasti vielä bluesSnakea, mutta areenakertsit nostaa jo päätään. Juuri sopiva balanssi.

Kumpi versio Slide It Inistä? Minä lasken Euroopan ja Amerikan versiot eri levyiksi. Onhan niissä kitaratkin osin uusiksi soitettu (Sykes) ja miksaus on ihan eri. Eri basisti ja piisijärjestys
arppah8
11.12.2007 14:20:58

Kumpi versio Slide It Inistä? Minä lasken Euroopan ja Amerikan versiot eri levyiksi. Onhan niissä kitaratkin osin uusiksi soitettu (Sykes) ja miksaus on ihan eri. Eri basisti ja piisijärjestys

Eurooppaversio. Yhden biisin (en muista minkä) joskus kuulin Sykes-versiolta ja vallan kauhea oli se, vaikka 1987 toimii mulle genressään mainiosti enkä muutenkaan omaa Sykes-antipatioita. Miehän diggaan Thin Lizzyn Thunder&lightningiäkin. Mutta Slideltä olisi saanut mies pitää näppinsä erossa.
I rather be a jerk than being hip like you.
sirdickyj
11.12.2007 15:29:03
Kaipa Marsdenilla joku oikeus siihen piisiin on kun sen on säveltänyt, kuten valtaosan muustakin ennen Slide It In levyä levytetystä materiaalista. Bändi on kyllä aika brittiläinen, kun koskettimissa Magnumista ja Grand Slamista tuttu Mark Stanway. Ekasta laulajasta en tiedä, voi olla vaikka ruotsalainen (toinen on Doogie White). Tuo klippi on M3:n dvd:ltä, mutta ääni kuulostaa tosi huonolaatuiselta tässä (levyllä erinomainen).

Ei ole kyyse siitä, että onko oikeus vai ei, mutta kun Coverdale on versioinut biisin just noin, niin mitä järkeä tehdä perässä? Eikö ton jutun pinttina ole ollut kunnioitta perinteitä.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Texas Oil
11.12.2007 17:26:16 (muokattu 11.12.2007 17:56:06)
m3 DVD/veto oli melkein ok kaikin puolin, mutta se "here we go" otti tosiaan wähän pääh.. eiku korvaan ...
olis vaan vetänyt sen orkkis version siitä joikusta eikä mitään AOR-tyyppistä '87 versioo ...

Se blues-rokimpi Whitesnake oli mulle ehdottamasti yksi parhaista bändeistä ikinä .. nyky valkokäärme on ihan eri bändi ... tietysti
lukuunottamatta keulahahmoa, jonka ääni ei kuitenkaan valitettavasti ole samassa tikissä, kuin joskus muinoin > ainakaan livenä ...

1987 levy oli käännnekohta ... jollekin parempaan ... mun mielestä huonompaan ..

mulle ei vain toi kikkelihevi upponnu enää ... anyway makuasia .. rok

still of the night - kaikkine zeppelin vaikutteineen jää mulle, ehkä parhaaksi biisiksi näistä '87 levyn jne. (uudemmista) kappaleista jollei mitään reunioneitä enää tehdä?

tässä biisissä kiteytyy hienosti se wanha snake ja sielukkuus >>
http://www.youtube.com/watch?v=-KgObbc5t_Y
Fillmore East & West
rheinone
11.12.2007 21:11:03

Yllättävän hyvin vetivät kuiteski, vaikka olikin jenkkiversio. Marsden laulatti kivasti yleisöä. Eikä toi Dookie Whiten ja svedu-staffanin duetto-juttukaan ollu hassumpi veto.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Borlag
12.12.2007 00:39:10

Tuossahan on ollut aika läjä eri laulajia, eli muun muassa seuraavat hemmot: Jorn Lande (1998, nimellä The Snakes), Robert Hart (1998 loppuvuodesta, myös nimellä The Snakes), Mardsen & Moody (2000, nimellä The Little House Band ja myöhemmin The Majesticaires), Tony Martin (2003), Doogie White (2004), Steffan Bergren (2001 nimellä Company Of Snakes sekä 2005 nimellä M3). Kuitenkin sama pumppu ollut kyseessä lähes koko ajan noin muuten, nimi vaan vaihdellut.

Bootlegeja löytyy kaikilta ajoilta muutamia, ja tuo Little House Band sekä Majesticaires homma oli käsittääkseni joku studio projekti, levyjä jaeltiin molemmista ilmaiseksi Mardsenin kotisivuilla aikoinaan promotarkoitukseen.
Lonesome
12.12.2007 09:09:18
Täst mie tykkään:

http://www.youtube.com/watch?v=mtfQzG6_ASI&feature=related

Ymmärrän kuitenkin, jos ei kolahda kaikille. Löysää bluesin renkutusta. Ei tässä Steve Vaille paljoa käyttöä olisi. ;)
StJerky
12.12.2007 12:25:31
Täst mie tykkään:

Ymmärrän kuitenkin, jos ei kolahda kaikille. Löysää bluesin renkutusta. Ei tässä Steve Vaille paljoa käyttöä olisi. ;)

Tuosta tykkäsin minäkin ja monta muutakin hyvää tuli siihen valikkoon viereen.
rheinone
12.12.2007 16:29:14
Täst mie tykkään:

Toi on hienoa kamaa tottatosiaan.

HOHO! Ilman hymiötä joku olisi saattanut kenties tulkita rankaksi vittuiluksi.
Lonesome
13.12.2007 10:37:28
HOHO! Ilman hymiötä joku olisi saattanut kenties tulkita rankaksi vittuiluksi.

Ei tässä ossaa veetuilla, mutta tuli vaan mieleen Vain lirutukset sillä Fool For Your Loving-toisinnolla. Noista biiseistä ei onneksi vastaava tyylin muutoksen kokeilu tule ensinnä mieleen. Voisi kyllä Coverdale noita vieläkin esittää...

Ja kyllä minä arvostan Steve Vaita suuresti. Huima soittaja, vaan eri osastolla. :)
Gaines
13.12.2007 10:56:55 (muokattu 13.12.2007 10:59:19)
Loistokamaa. Kyllä tuo Moody, Marsden, Murray, Lord -kokoonpano osas hommansa. edit: ja lisätääs se rumpali eli Duck Dowle.
Sydän lyö ja parta kasvaa!
StJerky
13.12.2007 12:02:48 (muokattu 13.12.2007 12:06:51)

Ei tässä ossaa veetuilla, mutta tuli vaan mieleen Vain lirutukset sillä Fool For Your Loving-toisinnolla.)

Painajaismaista oli katsella sitä Vaita kun se kiusasi floikkaa posket lommolla siinä. Ja joka puolella vaaleanpunaista ja kiiltävää. Inhosin tukkaheviä jo silloin.
rheinone
13.12.2007 12:05:14
Ja kyllä minä arvostan Steve Vaita suuresti. Huima soittaja, vaan eri osastolla. :)

Jjaha. Mä en ole keksinyt Vaille vielä mitään käyttöä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)