leka 23.04.2006 10:51:38 | |
---|
Ja jottei menisi ihan täysin off-topiciksi, niin kysympä että koskas tämä Empun soololevy ilmestyy vai onko ilmestynyt jo? Koko lätty 14.6. Eka sinkku 24.5. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Lurker 23.04.2006 11:16:04 | |
---|
No, onhan tiktakin taustavoimissa kaiketi mm Wanna-Bees -Lankinen, eikö se nyt ole rock? :-) Jaa onko se rock, jos aikoinaan keskinkertaisessa garagerock-pumpussa soittanut vanha setä tekee bändistä eläköidyttyään biisejä nuorille mimmeille? Lankinen voi olla hahmona rock, mutta tossa sapluunassa ei oo mun mielestäni mitään, mikä ois rock. Ja edelleen, kun se tuntuu olevan joillekin kumipäille niin vaikea ymmärtää, se että mun mielestä Tiktak ei ole rock (kuten ei kai teidänkään mielestänne, kun ei teistä kukaan ole osannut sitä perustella), ei tarkoita ettäkö se ois mun mielestä turha bändi. |
Lurker 23.04.2006 11:19:49 | |
---|
En nyt meinannut pelkästään tätä topiccia. Päätit sitten rekisteröityä vaan että saisit päästä haukkumaan kaikki suomalaiset muusikot? Kuka on seuraavaksi vuorossa? Wirtasen Tony on käyty läpi jo aika perusteellisesti. Lue niitä rivejä, älä rivien välejä. No mun mielestä rok on esim. asenne. Jos sun mielestä H&M:n niittivyö on yhtäkuin ei-rok, niin selevä. Mikä siinä asenteessa? Se, että espoolaisesta musiikkikoulusta kitaraoppinsa saanut Emppu soittaa kiltisti sitä mitä sedät säveltää ja levy-yhtiö määrää? Se, että Emppu soittaa tukkoon ahdetulla hevikitarasoundilla, jonka markkinamiehet on myyväksi todenneet? Se, että Empulla on H&M:n niittivyö ja mimmi on nähty Tammisen Jannen kaa Tavastialla? Mun mielestä H&M:n niittivyö on yhtä kuin ei-rok. Siinä vaiheessa, kun henkkamaukka otti valikoimiinsa niittivyöt ja avainketjut, tiesi että kasipallorock on kuollut. Taas vähäks aikaa. |
superfly 23.04.2006 11:26:42 | |
---|
Mikä siinä asenteessa? Se, että espoolaisesta musiikkikoulusta kitaraoppinsa saanut Emppu soittaa kiltisti sitä mitä sedät säveltää ja levy-yhtiö määrää? Se, että Emppu soittaa tukkoon ahdetulla hevikitarasoundilla, jonka markkinamiehet on myyväksi todenneet? Se, että Empulla on H&M:n niittivyö ja mimmi on nähty Tammisen Jannen kaa Tavastialla? Mun mielestä H&M:n niittivyö on yhtä kuin ei-rok. Siinä vaiheessa, kun henkkamaukka otti valikoimiinsa niittivyöt ja avainketjut, tiesi että kasipallorock on kuollut. Taas vähäks aikaa. No on sullakin ahdistuksen aiheet... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Lurker 23.04.2006 11:33:16 | |
---|
No on sullakin ahdistuksen aiheet... Ei sit ollu mitään muuta sanottavaa aiheeseen? Mitäs tuolla säännöissä sanottiin turhista postauksista? Mulle ku niistä pidettiin eilen oikein oppitunti. Kivi, joka veti ton Lankis-kortin esiin (ja onhan niille biisejä tehneet vaikka ketkä, osa omiin nimiinsä ja osa incognito), vois mun mielestä edes yrittää vastata tohon aikaisempaan kysymykseeni, niin tästä vois sukeutua vielä ihan hyvä keskustelu. Vois noi teinitkin oppia jotain jatsin syvimmästä olemuksesta. Siis kerrataan: jos rock-sanaa pidetään määritteenä tietynlaiselle itseilmaisun muodolle, niin mun mielestä siihen sanaan liittyy jotain arvaamatonta, vaarallista, kapinallista, omaehtoista, luovaa, itsetietoista, positiivisella tavalla aggressiivista... enkä mä löydä Empusta tai Tiktakista mitään noista. Löytääkö joku muu? Kertokaa! Petrasta tulis muuten hyvä iskelmälaulaja, sillä on sellanen Heidi Kyrö -/ Anna Eriksson -tatsi tohon hommaan. Sehän varsinki Tiktakin vikalla huvittaa: "hevi"kitarat mut iskelmälaulaja. Taitava laulaja, ei siinä mitn. |
carlos 23.04.2006 11:39:47 | |
---|
En mä mitään jankkaa, jos heitän ilmaan yhden kysymyksen. Musta ois meinaan kiva tietää, mitä te tarkotatte sillä, että se on rock. Koska niinku sanoin, ite liitän sanaan rock sellasia asioita, joita en Empusta enkä Tiktakista löydä. Emppu on IHQ, Empun tuleva levy on varmasti hyvä ja Emppu on rock, vaikka se ei dyykkaiskaan vaatteita naapurin roskiksesta ja joiskaan Jack Danielsia aamupalaksi. Tyytyväinen? Järvihirviö: Niinku jonne ALSd sanoo: "Se jota lyödään ni sattuU" tnoiun se peetti mulle **** It´s easier to give up than allways tried to go up. |
Artist 23.04.2006 11:42:57 (muokattu 23.04.2006 11:43:23) | |
---|
Itse en ole koskaan pitänyt Tiktakia tai ketään sen jäsenistä erityisen rockina. Tosin mulla ei ole tapana sanoa kaikkea diggaamaani musaa rockiksi. Hyvää poppia Tiktak sen sijaan on ja siinä mielessä on mielenkiintoista kuulla miltä tuo Empun soololevy kuulostaa. Ei ole mun mielestä yhtään nolompaa olla pop kuin rock. |
superfly 23.04.2006 11:47:15 | |
---|
Ei ole mun mielestä yhtään nolompaa olla pop kuin rock. Totta haastat. Jokaisella on varmasti oma mielipiteensä siitä kuinka rock tai pop määritellään. Aika turhaa touhua kenenkään toitottaa suureen ääneen sitä omaa mielipidettänsä ainoana oikeana. Ja mulle ainakin on täysin yhdentekevää onko Tiktak pop vai Rock. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Lurker 23.04.2006 11:49:16 (muokattu 23.04.2006 11:49:33) | |
---|
Emppu on IHQ, Empun tuleva levy on varmasti hyvä ja Emppu on rock, vaikka se ei dyykkaiskaan vaatteita naapurin roskiksesta ja joiskaan Jack Danielsia aamupalaksi. Tyytyväinen? Et sä edelleenkään sanonu, miks se on rock. Artistin kaa oon ihan samaa mieltä, mut sitä ei oikein kukaan tunnu täällä tajuuvan. Ei siinä oo mitään pahaa, ettei joku oo rock. Mua vaan ihan helvetisti kiinnostaa, mikä on se juttu, jota nykyteineille rock-nimikkeen alla myydään. Riittääks tosiaan H&M:n rensselit ja mallinnettu hevisärö? Miks Tiktak on enemmän rock ku vaikka Idolsit ja Popstarsit? Mä en näe enkä kuule mitään periaatteellista eroa. |
makemyday 23.04.2006 12:42:56 | |
---|
Voi tsiisus mistä täällä taas jauhetaan. Mun mielestä siinä mennään jo pahasti metsään kun kokee tarvetta ruveta miettimään että mikä on rock-uskottavaa ja mikä ei, eikö nimenomaan se kuulu rockiin, ettei välitä tommosista? Olisiko myöskin mahdollista, että Emppua tituleerataan rokkitytöksi sen takia, että hän soittaa poprockia soittavassa bändissä? Mitä musaan tulee, on ihan mielenkiintoista kuulla minkälaista hengentuotetta tyttö on saanut aikaiseksi, oon pitkän aikaa jo odottanu muutenkin, että millon TikTakin tytöt alkavat vääntämään omaa matskua ja mitä sieltä tulee. |
tommijk 23.04.2006 12:53:55 | |
---|
Rock on vain ja ainoastaan musiikkityyli. Ei mua haittaa vaikka sitä esitettäisiin halpa-hallin college puvut päällä.. pöö.. |
MK73 23.04.2006 13:03:10 | |
---|
Huvittavaa, kuinka tiettyjen artistien kohdalla alkaa aina tämä, että onko se nyt aito, ja oikeasti rock vai ei? Mitä sitten? Omassa soittimessani pyörivät vuorotellen esim. Led Zeppelin, Tiktak, AC/DC, Toto, PMMP, Pekka Pohjola, Nylon Beat, Frank Zappa, Kauko Röyhkä, Pink Floyd, Peer Günt, joku jazzlevy tai vaikka Pentti Hietanen. -Eivätkä ne syö toisiaan, päinvastoin. Meitsi liputtaa niitä, jotka miellyttävät korvaani. Damen levystä minulla on vahva epäilys, että se saattaa kuulostaa hyvältä. Ei muuta. |
kivi 23.04.2006 13:33:49 | |
---|
Lurker: Kivi, joka veti ton Lankis-kortin esiin (ja onhan niille biisejä tehneet vaikka ketkä, osa omiin nimiinsä ja osa incognito), vois mun mielestä edes yrittää vastata tohon aikaisempaan kysymykseeni Ei siinä mitään, tavallaan sä vastasit tuolla iskelmälaulaja-kortilla itsekin kysymykseesi. Ne on lavalla sitä mitä ne on, ja rentoja sellaisina. Näin monta vuotta siihen on mennyt. Musta luonnollisuus on rok, olipa biisit kenen vaan. Näethän sä eron, kun vaikka Indica "larppaa bändiä" haltia-asuissaan; ei ne omatkaan biisit tee autuaaksi, varsinkin jos ne kuulostaa ihan Matti Inkisen 80-luvulla tekemiltä. ;-) Mistäs mä mitään tiedän? Mä repesin, kun PMMP veti "Mikkitelineestä on puolet minun"... |
Toveri 23.04.2006 14:01:25 | |
---|
espoolaisesta musiikkikoulusta kitaraoppinsa saanut Emppu... Pohjois-Helsingin bändikoulu, perkele. Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta. |
PekkaM 23.04.2006 14:12:51 | |
---|
Huvittavaa, kuinka tiettyjen artistien kohdalla alkaa aina tämä, että onko se nyt aito, ja oikeasti rock vai ei? Mitä sitten? Se ja genremasturbaatio pitää "keskustelua" yllä tarvittaessa loputtomiin. Joo ja en ole kyllä kuulemani perusteella ikinä TikTakia mitenkään "rock":ina pitänyt, mutta sama se minulle on. Sen olen kyllä huomannut, että TikTak on jotenkin erikoisasemassa tällä palstalla, sillä bändin kritisoiminen aiheuttaa helposti lähes yhtä voimakasta liekehdintää kuin Dream Theaterin kehuminen ;) Haluan ostaa CD:n Ambeon - Fate of a Dreamer. Katso ilmoitukseni jäsenkuvauksesta. |
Antroid 23.04.2006 15:07:36 | |
---|
Huvittavaa, kuinka tiettyjen artistien kohdalla alkaa aina tämä, että onko se nyt aito, ja oikeasti rock vai ei? Mitä sitten? Omassa soittimessani pyörivät vuorotellen esim. Led Zeppelin, Tiktak, AC/DC, Toto, PMMP, Pekka Pohjola, Nylon Beat, Frank Zappa, Kauko Röyhkä, Pink Floyd, Peer Günt, joku jazzlevy tai vaikka... Tähän asti oli asti oli asiallinen kommentti, sitten siirryttiin rivouksiin. Carlokselle lussaa tosta "Jack Danielsia aamupalaksi" -jutusta. :D |
arrgh 23.04.2006 15:24:44 | |
---|
Se, että espoolaisesta musiikkikoulusta kitaraoppinsa saanut Emppu soittaa... Meinaako tämä sitä, ettei voi olla rock jos on hakenut soitto-oppia kouluista, vai sitä, ettei voi olla rock jos on hakenut soitto-oppia ESPOOLAISESTA koulusta? Vai sitä, ettei voi olla rock ellei ole itseoppinut soittaja kokonaan? |
sellisti 23.04.2006 15:26:10 | |
---|
Lurkerin näkemys on tullut selväksi, joten turha siitä enää jauhaa. Sulla on oikeus omaan mielipiteesees; suo toisillekin oikeus omaansa. Sä kinuat perusteluja, ja sitten kun niitä tulee niin hyökkäät niitä vastaan ja nostat taas omaa mielipidettäsi esiin. Ei sekään järin hedelmällistä keskustelua ole. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
ten 23.04.2006 17:16:43 | |
---|
Emppu on ihana. Niio! Sääki oot! THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
leka 23.04.2006 22:01:45 (muokattu 23.04.2006 22:02:24) | |
---|
Rock ja rock... Rockin "kapinalla" saadaan myytyä paljon hyödykkeitä nuorisolle. Nuorisolla kun on kova tarve vastustaa auktoriteetteja jne. Tiktak on kivaa musiikkia josta tulee hyvälle mielelle. Ketä kiinnostaa onko se "rock", "punk" vai "grunge"? Jos ei tykkää, niin ei tarvi tykätä. So not. On se kummaa kun bändikoulun käyminen on suunnatonta rienaamista. Tosi rokkari se vaan juo Jaloviinaa(*), polttaa tupakkia ja on niin perkeleen autenttinen ja kapinallinen että mummoja hirvittää... Pitäkää tunkkinne, mua ei enää huvita mikään... JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |