chinaski79 10.05.2022 10:44:00 | |
---|
Pakko palata 10 vuotta vanhaan ketjuun, sillä olipahan kova keikka männä viikolla Kultsalla! Itselleni vieläpä ensimmäinen Sparksilta laatuaan, sillä vasta jokunen vuosi sitten tajusin Maelin veljesten nerokkuuden. Itseruoskinta ollut itseasiassa kovaa, miten näinkin pitkän uran tehneen "orkesterin" onnistunut puoliksi missaamaan näinkin kauan, mutta niin lienevät tehneet monet muutkin, kun Sparks kuitenkin soitti samassa paikassa kuin vuonna 1975. Ilmeisesti edes Edgar Wrightin loistava dokkari tai (ainakin Helsingissä leffateattereissa) pyörinyt Annette -musikaali ei ole hirveästi leveyksillämme statusta nostanut. Musafanille pienemmät lehterit ovat tietysti pelkkää herkkua; kukapa ei tahtoisi kokea vaikkapa Springsteeniä tai Waitsia lähes intiimissä, kompaktissa miljöössä? Merkkatiskiltä seinälle lähti veljesten nimmaroima taideprintti, kun kerran ei ole muijaakaan valittamassa kummallisesta sisustuksesta, aikansa eläneestä äänisaasteesta nyt puhumattakaan... |
phiit 10.05.2022 11:14:30 | |
---|
Keikka oli loistava! |
Prophet 01.05.2023 17:35:31 (muokattu 01.05.2023 18:50:30) | |
---|
|
Prophet 15.11.2023 19:48:35 | |
---|
|
Mortte 21.11.2023 16:02:32 | |
---|
Hieno dokkari on kyllä, upea ura ollu veljeksillä! Täytynnee tässä kuunnella pitkästä aikaa hienoa kahta ekaa levyä ja tutustua kuulemattomiin levyihinki, siinäpä sitä on hommaa! Don't you know that I'm losing hold |
Lunnu 21.11.2023 17:25:34 | |
---|
Mortte: Hieno dokkari on kyllä, upea ura ollu veljeksillä! Täytynnee tässä kuunnella pitkästä aikaa hienoa kahta ekaa levyä ja tutustua kuulemattomiin levyihinki, siinäpä sitä on hommaa! On se kolmaskin ihan kelpo levy. Vähän eri tyylisuuntaa tosin mutta hyviä biisejä. Dokkari tosi hyvä. Nostalgy is not what it used to be |
Mortte 21.11.2023 18:26:22 | |
---|
Lunnu: On se kolmaskin ihan kelpo levy. Vähän eri tyylisuuntaa tosin mutta hyviä biisejä. Dokkari tosi hyvä. Juu, oon mää kuunnellu kans jonninverran "Kimono My Housea". Nuo kaks ekaa vaan löytyy iha vinskana. Enempi oon niistä kyllä tykänny ku Kimonosta, vaikkei toki huono sekään. Mutta muut levyt on sitte kyllä kuulemattomia, just kuuntelin uusimman ja oli kyllä yllättävän hyvä! Don't you know that I'm losing hold |
Lunnu 21.11.2023 20:25:12 | |
---|
Mortte: Juu, oon mää kuunnellu kans jonninverran "Kimono My Housea". Nuo kaks ekaa vaan löytyy iha vinskana. Enempi oon niistä kyllä tykänny ku Kimonosta, vaikkei toki huono sekään. Mutta muut levyt on sitte kyllä kuulemattomia, just kuuntelin uusimman ja oli kyllä yllättävän hyvä! Taidat nyt viitata niihin "Full nelson" aikoihin? Mä jotenkin miellän Sparksin ekan nimenomaan "kimono my house" älpyksi Nostalgy is not what it used to be |
Mortte 22.11.2023 07:02:11 | |
---|
Lunnu: Taidat nyt viitata niihin "Full nelson" aikoihin? Mä jotenkin miellän Sparksin ekan nimenomaan "kimono my house" älpyksi Bändin nimihän oli aluksi "Halfnelson" ja julkaisivat yhden levyn pelkkää bändin nimeä kantaen -71. Vuoden päästä nimi muutettiin levy-yhtiön toimesta "Sparksiksi" (hehän ehdottivat alunperin nimeksi Marxin veljesten mukaan Sparks Brothers) ja sama levy julkaistiin uudelleen, nyt pelkkää "Sparks"-nimeä kantaen. Minulla on tuo uusintapainos. Sitte toka "a Woofer In a Tweeters Clothing" julkaistiin jo alunperinkin iha Sparks-nimellä. Minä löysin nuo levyt 90-luvulla kirpparilta, en ollut kuullut bändiltä muuta kuin "This Town"-hitin. Kovasti niihin heti tykästyin! Don't you know that I'm losing hold |
Lunnu 22.11.2023 13:01:27 | |
---|
Mortte: Bändin nimihän oli aluksi "Halfnelson" ja julkaisivat yhden levyn pelkkää bändin nimeä kantaen -71. Vuoden päästä nimi muutettiin levy-yhtiön toimesta "Sparksiksi" (hehän ehdottivat alunperin nimeksi Marxin veljesten mukaan Sparks Brothers) ja sama levy julkaistiin uudelleen, nyt pelkkää "Sparks"-nimeä kantaen. Minulla on tuo uusintapainos. Sitte toka "a Woofer In a Tweeters Clothing" julkaistiin jo alunperinkin iha Sparks-nimellä. Minä löysin nuo levyt 90-luvulla kirpparilta, en ollut kuullut bändiltä muuta kuin "This Town"-hitin. Kovasti niihin heti tykästyin! Eiku joo. Siis halfnelson tietystikin. Itselleni vaan se kimonomyhouse oli pitkään se 'eka' levy kun en ollut noista aiemmista kuullutkaan. Oma moka toki. Nostalgy is not what it used to be |
Mortte 22.11.2023 13:43:11 | |
---|
Lunnu: Eiku joo. Siis halfnelson tietystikin. Itselleni vaan se kimonomyhouse oli pitkään se 'eka' levy kun en ollut noista aiemmista kuullutkaan. Oma moka toki. Veikkaan, että et ole ainoa, joka on luullu niin. Sillo ku ostin sen "Sparks"-levyn, en tiennyt tosta "Halfnelson"-vaiheesta yhtään mitään. Wikipediasta sitte joskus 2000-luvulla luin. On niitä kai muutamia bändejä vastaavalla tarinalla. Ainaki Spooky Tooth julkaisi yhden levyn "Art"-nimisenä. Ja Jethro Tull-nimen bändille valitsi keikka-agentti, sekin oli ekassa sinkussa muodossa "Jethro Toe". Anderson on myöhemmin sanonut, että jos olisi tiennyt, kuka Jethro Tull on, hän olisi ottanut bändille jonku toisen nimen. Don't you know that I'm losing hold |
lukeman 21.12.2023 11:13:16 | |
---|
Sparks on tähän asti ollut vain nimi muiden seassa sekä muistikuva -70 luvulta siitä hassun näköisestä kaverista hassuissa viiksissä. Aikoinaan "kummastelin" myös laulajan äänen soundia radiossa soidessa se yksi biisi. Tämän keskustelun aiheuttamana otin ja katsoin muutama viikko sitten Areenassa olevan dokumentin Sparksista. Pakko sanoa että jollain tavalla ihastuin Maelin veljeksiin, heidän tapaansa tehdä musiikkia ilman kompromisseja. Kaiketi myös miellyttäviä ihmisinä. Mielenkiintoinen veljespari. Laitoinkin tilaukseen ensin heidän kokoelmalevyn sekä Kimono my housen mitä lähden pian noutamaan paikallisesta levyliikkeestä. Kyllä, cd-formaatti toimii mulla edelleen. :) Hyvin tehty dokumentti. |
trumpettimies64 26.12.2023 17:49:22 | |
---|
Kimonon jälkeen ilmestynyt Propaganda myös timantti levy, ehkäpä parempikin... |
chinaski79 30.12.2023 04:32:11 | |
---|
Lunnu: On se kolmaskin ihan kelpo levy. Vähän eri tyylisuuntaa tosin mutta hyviä biisejä. Dokkari tosi hyvä. Nehän on kaikki hyviä, parhaat ihan vitun hyviä. Some people never go crazy.
What truly horrible lives they must lead.
Charles Bukowski |
chinaski79 30.12.2023 04:41:31 | |
---|
chinaski79: Nehän on kaikki hyviä, parhaat ihan vitun hyviä. On muuten kunnioitettava levytystahti kubeilla tänäpäivänä, koska vieläpä taso koreahko, käypi kukkaron päälle. Some people never go crazy.
Charles Bukowski |
chinaski79 30.12.2023 04:47:34 | |
---|
lukeman: Sparks on tähän asti ollut vain nimi muiden seassa sekä muistikuva -70 luvulta siitä hassun näköisestä kaverista hassuissa viiksissä. Aikoinaan "kummastelin" myös laulajan äänen soundia radiossa soidessa se yksi biisi. Tämän keskustelun aiheuttamana otin ja katsoin muutama viikko sitten Areenassa olevan dokumentin Sparksista. Pakko sanoa että jollain tavalla ihastuin Maelin veljeksiin, heidän tapaansa tehdä musiikkia ilman kompromisseja. Kaiketi myös miellyttäviä ihmisinä. Mielenkiintoinen veljespari. Laitoinkin tilaukseen ensin heidän kokoelmalevyn sekä Kimono my housen mitä lähden pian noutamaan paikallisesta levyliikkeestä. Kyllä, cd-formaatti toimii mulla edelleen. :) Hyvin tehty dokumentti. Jos ei kokoelmalta löydy, niin syvästi suosittelen myös ns. disco-eraan tutustumista. Etenkin Moroderin kanssa tehdyt jutut on silkkaa herkkua. Little Beethoven on myöhemmästä tuotannosta suurin helmi. Some people never go crazy.
Charles Bukowski |
lukeman 30.12.2023 14:34:07 | |
---|
chinaski79: Jos ei kokoelmalta löydy, niin syvästi suosittelen myös ns. disco-eraan tutustumista. Etenkin Moroderin kanssa tehdyt jutut on silkkaa herkkua. Little Beethoven on myöhemmästä tuotannosta suurin helmi. Ok, kiitos vinkistä. Past tense tuplakokoelma saapui vasta. Tämä seuraavaksi kuunteluun. |