Koskenkorvasieni 20.05.2015 22:08:07 | |
---|
Kattelin youtubesta tuon Phil Ruddin tuoreen haastattelun. Arvostan Ruddia AC/DC:n pitkäaikaisimpana rumpalina ja kellontarkkana kompinlyöjänä, mutta onhan se nyt ihan faktaa, että jos mies on jo kerran aikaisemmin saanut bändistä kenkää huumeidenkäytön tehtyä hänestä riskitekijän, niin ei hänellä tässä vaiheessa ole bändiin enää asiaa, kun uusien huumehöyryisten sekoilujen takia vankilatuomio uhkaa ja bändikavereilla on ollut ihan tarpeeksi murehtimista jo Malcolmin sairaudenkin takia. AC/DC:n jampat ovat jo pappaiässä ja tässä vaiheessa uraa ei ole enää varaa pitää loose cannoneita mukana kelkassa. Näin se vaan on. Slade on mitä pätevin kaveri Ruddin korvaajaksi, tyyliltään ja nyansseiltaan hieman erilainen, mutta ainakin varma, luotettava ja ammattimainen rumpali. Eikä vetele huumehia tai jakele tappouhkauksia. |
RockFanatic 21.05.2015 14:45:08 | |
---|
Itsekin pehmentelen aikaisemmin antamiani lausuntoja Mr. Sladesta. Olen edelleen sitä mieltä, että Phil-sedän vähäeleinen (mutta silti tautisen hyvältä kuulostava) tyyli sopii/sopi bändin tyyliin paremmin, mutta kyllähän pulipääkin erittäin hyvin paukuttaa, ehdottomasti. Parhaimmillaan, kuten esim. Donington-DVD:llä ja The Razor's Edge-levyllä, hänenkin soitostaan löytyy svengiä ja groovea ihan kiitettävästi. |
hollmi-5 21.05.2015 18:31:31 | |
---|
RockFanatic: Itsekin pehmentelen aikaisemmin antamiani lausuntoja Mr. Sladesta. Olen edelleen sitä mieltä, että Phil-sedän vähäeleinen (mutta silti tautisen hyvältä kuulostava) tyyli sopii/sopi bändin tyyliin paremmin, mutta kyllähän pulipääkin erittäin hyvin paukuttaa, ehdottomasti. Parhaimmillaan, kuten esim. Donington-DVD:llä ja The Razor's Edge-levyllä, hänenkin soitostaan löytyy svengiä ja groovea ihan kiitettävästi. Voivoi ;) Salde ja groove: NOT! Rytmikone kuulostaa yhtä hyvältä: tarkkaa ilman groovea. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Funkånaut 21.05.2015 20:21:19 | |
---|
hollmi-5: Voivoi ;) Salde ja groove: NOT! Rytmikone kuulostaa yhtä hyvältä: tarkkaa ilman groovea. Rumpukone onkin paras mahdollinen rumpali. Kun en keksinyt muutakaan sanottavaa, yritin kääntää tilanteen huumoriksi toteamalla "tööt", mutta jostain täysin käsittämättömästä syystä sain vastaukseksi avokämmentä. - Vessajono |
Dirtyh 21.05.2015 20:38:47 | |
---|
hollmi-5: Voivoi ;) Salde ja groove: NOT! Rytmikone kuulostaa yhtä hyvältä: tarkkaa ilman groovea. Okei, mielipide on tullut selväksi. Mutta ihan mielenkiinnosta, mitä SUN MIELESTÄ olisi Rudd:n tilanteen selvittyä pitänyt tehdä? Muuten, sä ajattelet ja kuuntelet bändiä hyvin rumpalilähtöisesti mikä sinulle totta kai sallittakoon. Esimerkiksi monelle kitaristille olisi lähtökohtaisesti aivan sama nakuttaisiko komppia Phil Rudd tai rumpukone. Peruskuuntelijasta nyt puhumattakaan. Mä en oikein ymmärrä miksi sua vituttaa tai mitä se on sulta pois jos joku diggailee bändin livesoitosta vaikka Slade onkin pallilla. |
Dinorocker 21.05.2015 20:59:57 | |
---|
Juu... The Razors Edge; AC/DC teki jonkin sortin comebackin aika isosti. Slade oli silloinkin patteriston takana, witut se ketään oikeasti haitannut eikä haittaa nytkään isossa kuvassa. Anguksen kitaran soitto nykyään voisi vaikka olla isompi syy, jos oikein haluaa asiaa tarkastella, mitä soittoon tulee. Hyvin vetävät edelleen rokkia. Turbo!!! |
kaleidoskooppi 21.05.2015 22:12:52 | |
---|
|
hollmi-5 21.05.2015 22:34:00 | |
---|
kaleidoskooppi: Tässä biisissä on svengaava rumpukone: https://www.youtube.com/watch?v=I_izvAbhExY Dennis Bryon. Soittaa tuon komeasti. Uusin AC/DC-lätty on hienosti soitettu rumpuraita. Voidaan jankuttaa maailman tappiin, mutta AC/DC:ssa on ollut kahdeksan rumpalia ja vain Rudd on saanut homman plaanaamaan. Muut roikkuvat messissä. Osaavat soittaa, mutta mautonta menoa Rudderin soittoon verrattuna. Soundit, piuhat ja kajarit. |
kaleidoskooppi 21.05.2015 23:13:53 | |
---|
hollmi-5: Dennis Bryon. Soittaa tuon komeasti. Kappas, näköjään kahden tahdin loopista rakennettu tuo Stayin' Aliven rumpujuttu. Se kreditoitiin Bernard Lupena, josta muistin ettei se ainakaan ollut olemassa, joten arvelin rumpukoneeksi. |
sirdickyj 21.05.2015 23:15:41 | |
---|
hollmi-5: Dennis Bryon. Soittaa tuon komeasti. Uusin AC/DC-lätty on hienosti soitettu rumpuraita. Voidaan jankuttaa maailman tappiin, mutta AC/DC:ssa on ollut kahdeksan rumpalia ja vain Rudd on saanut homman plaanaamaan. Muut roikkuvat messissä. Osaavat soittaa, mutta mautonta menoa Rudderin soittoon verrattuna. Mä ymmärrän kyllä tämän pointin, enkä usko että keneltäkään jää toi ero rumpaleiden välillä kuulematta jos on korvat päässä. Rumpali on bndin tärkein jäsen ja haitsu ehkä tärkein biisejä kuljettava elemntti,. Slade soitti Doningtonilla hienosti, nyt ei ihan kuulosta samalta, etenkään noissa ekoissa tallenteissa rundilta. Mutta uskon homman paranevan kun pääsee enemmän sisään tuohon. Ruddia hänestä ei silti yule. Mutta...ketkä 8 rumpalia, joiden soittoa voi vertailla? Rudd, Wright, Slade.....ketä vielä? |
hollmi-5 21.05.2015 23:20:52 (muokattu 21.05.2015 23:22:34) | |
---|
sirdickyj: Mä ymmärrän kyllä tämän pointin, enkä usko että keneltäkään jää toi ero rumpaleiden välillä kuulematta jos on korvat päässä. Rumpali on bndin tärkein jäsen ja haitsu ehkä tärkein biisejä kuljettava elemntti,. Slade soitti Doningtonilla hienosti, nyt ei ihan kuulosta samalta, etenkään noissa ekoissa tallenteissa rundilta. Mutta uskon homman paranevan kun pääsee enemmän sisään tuohon. Ruddia hänestä ei silti yule. Mutta...ketkä 8 rumpalia, joiden soittoa voi vertailla? Rudd, Wright, Slade.....ketä vielä? AC/DC:n uran alkutaipaleella oli ne muut: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AC/DC_band_members#Former_members Soundit, piuhat ja kajarit. |
sirdickyj 22.05.2015 08:10:21 | |
---|
|
Jytäurpo 22.05.2015 08:52:02 | |
---|
sirdickyj: Ahaa okei.....oot kuullu noiden soittoa? Itse epäilen aina että High Voltagen pannut soittaa joku muu kuin Rudd. Jos puhut aussi-versiosta niin sillä soittaa rummut Tony Currenti ja Peter Clack. Internationaali versiossa raidat 7-9 soittaa Tony Currenti. Colin Burgess soittaa rumpuja Can I Sit Next to You, Girl(1974) singlellä,. "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
hollmi-5 22.05.2015 09:31:30 | |
---|
sirdickyj: Ahaa okei.....oot kuullu noiden soittoa? Itse epäilen aina että High Voltagen pannut soittaa joku muu kuin Rudd. En ole ihan kaikkien, mutta kaikki äänitteet kyllä. Eilen istuin treeniksellä pari tuntia napit korvissa ja soittelin Bonin aikaisia AC/DC lättyjä play alongina. Rudd on nero settinsä takana ja sen kuulee myös uusimmalla levyllä. Harmittaa se, että jäbä itse sössi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
shuffle 22.05.2015 10:42:26 | |
---|
Useat suuret taiteilijat sössivät jotenkin elämässään. Van Gogh leikkasi korvansa irti. Virheetön elämä on ruma. Ei kiinnosta ketään. Itselle entisenä komppikitaristina rumpali oli todella tärkeä elementti. Itse asiassa lähdin eräästä yhtyeestä sen tähden, kun meillä ei rumpalin kanssa vaan taimi natsannut koskaan kunnolla. Oli kyllä muitakin syitä tietysti, mutta on se vaan tuskaista jos ei soitto liimaudu yhteen, toinen soittaa about joka kohdassa just niin kun itse et soittaisi. Joittenkin kanssa natsaa heti. Laulaja ja basisti on suht soromnoo, mutta jos rumpalin kanssa ei kulje niin soitto ei ole mukavaa eikä kuulosta hyvältä. |
RockFanatic 22.05.2015 13:10:24 | |
---|
Näin jälkikäteen Sladenkin soittotyyliin tykästyneenä (tai ainakin tottuneena) haluaisin tietää, mikä teitä herran haitsutekniikassa niin kovasti ärsyttää? Tuon pelkistetympää peruskomppia (tsuh-tsuh-pam-tsuh-tsuh-tsuh-pam-tsuh) en ainakaan itse ole kuullut. Phil-sedän em. "fat beat" on toki yksi AC/DC:n tärkeimmistä tavaramerkeistä ja jopa suoranaisista tukipilareista, mutta mielestäni luottopakki Sladeltakin sujuu kellontarkka perusbiitti vallan mainiosti. Ruddersin soitolta se ei tosin kuulosta, mutta tarvinneeko kuulostaakaan, sillä Phil Rudd ja Chris Slade eivät ole sama henkilö. |
RockFanatic 22.05.2015 14:51:10 | |
---|
Osaako muuten kukaan teistä sanoa, kuinka Malcolm pystyi soittamaan koko viime kiertueen ajan lähes entisellä tasollaan jo tuolloin vaikealle tasolle edenneestä dementoitumisestaan huolimatta? Tiedämme, että Mal opetteli uudelleen soittamaan settilistaan kuuluneet biisit ilta toisensa jälkeen, mutta se ei liene ollut ainoa taustatekijä. Live At River Plate-DVD:lläkin mies on ajoittain ilmiselvästi aivan pihalla (silmät harittavat kuin hullulla ja soiton intensiteetti on hieman aiempaa vaisumpi), mutta soittaa silti edelleen tiukemmin kuin kukaan muu tietämäni komppikitaristi. Rispektit Mr. Youngille, on/oli se vaan ihan s**tanan kova jätkä vielä dementikkonakin! |
Kailis 22.05.2015 15:33:23 | |
---|
RockFanatic: Näin jälkikäteen Sladenkin soittotyyliin tykästyneenä (tai ainakin tottuneena) haluaisin tietää, mikä teitä herran haitsutekniikassa niin kovasti ärsyttää? Tuon pelkistetympää peruskomppia (tsuh-tsuh-pam-tsuh-tsuh-tsuh-pam-tsuh) en ainakaan itse ole kuullut. Phil-sedän em. "fat beat" on toki yksi AC/DC:n tärkeimmistä tavaramerkeistä ja jopa suoranaisista tukipilareista, mutta mielestäni luottopakki Sladeltakin sujuu kellontarkka perusbiitti vallan mainiosti. Ruddersin soitolta se ei tosin kuulosta, mutta tarvinneeko kuulostaakaan, sillä Phil Rudd ja Chris Slade eivät ole sama henkilö. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=227957 TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
RockFanatic 22.05.2015 15:50:08 | |
---|
Huppistakeikkaa, miksiköhän en älynnyt esittää tuota kysymystä ITSE_LUOMASSANI_Chris Slade-topicissa? Tämä vasta (kas kun ei vihta) olikin varsinainen emämunaus... |
sellisti 22.05.2015 18:40:11 (muokattu 22.05.2015 18:43:29) | |
---|
RockFanatic: Näin jälkikäteen Sladenkin soittotyyliin tykästyneenä (tai ainakin tottuneena) haluaisin tietää, mikä teitä herran haitsutekniikassa niin kovasti ärsyttää? Tuon pelkistetympää peruskomppia (tsuh-tsuh-pam-tsuh-tsuh-tsuh-pam-tsuh) en ainakaan itse ole kuullut. Onhan se pelkistetty, mutta näin ei-rumpalin korvaankin se haitsu tulee vähän häiritsevän lujaa, ja se säksättää niin tasaisesti että vertaukset rumpukoneeseen ovat ihan ymmärrettäviä. Ruddkin soittaa 8-osia, mutta painottaa niitä suhteessa tahdin vahvoihin ja heikkoihin iskuihin ihan eri tavalla, mikä luo paljon rennomman ja svengaavamman fiiliksen komppiin. Johonkin Thunderstruckin levyversioon se Sladen tyyli sopii ihan mainiosti, kun se koko ajan taustalla 16-osia rullaava kitarariffikin tekee biisiin vähän sellaista rytmikonefiilistä, mikä yllättävää kyllä toimii siinä. Mutta näitä viimeisimpiä keikkavetoja kuunnellessa tulee vähän väkisin sellainen olo että Slade yrittää soittaa sillä ajatuksella että "näin AC/DC:tä kuuluu soittaa" sen sijaan että soittaisi niin kuin luonnostaan soittaisi sen kummemmin miettimättä; jotain hiukan kömpelöä ja epäluontevaa siinä on. Mutta ehkä se siitä vielä vetreytyy. Muistelisin kyllä että Wrightin aikana rummuissa oli vähän samaa "vikaa"; joku Heatseeker etenee melkoisen tasaisella konekompilla. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |