Aihe: Aerosmith
1 2 3 4 511 12 13 14 1521 22 23 24 25
Jokapaikanapina
24.02.2011 12:08:23
saha: Satuin kuulemaan Done With Mirrors-levyä jossain radiossa ohimennen. Spotifystä samantien kuuntelemaan tarkemmin... viimeaikasen hard rock-villitykseni myötä innostuin ihan täysiä!

Pitänee hommailla Aerosmithin alkupään tuotantoa hyllyyn ja tutustella ajan kanssa. Joskus jäänyt tästä orkesterista vähän huono/tylsähkö slovari-pändin maku, mutta täältähän löytyy ihan oikeata rok n rollia!

Done With Mirrorsin ekat kolme biisiä ovat syntisen hyviä.
Flash
24.02.2011 12:23:56

saha: Pitänee hommailla Aerosmithin alkupään tuotantoa hyllyyn ja tutustella ajan kanssa. Joskus jäänyt tästä orkesterista vähän huono/tylsähkö slovari-pändin maku, mutta täältähän löytyy ihan oikeata rok n rollia!

Heikolla on sitten ollut tutustuminen aikaisemmin. :) No hyvä myöhään, kuin ei milloinkaan... Alkupään tuotantoa on kyllä helppo suositella. Toys In The Attic ja Rocks ekana haltuun.
Live Music Is Better!
Joees
24.02.2011 12:41:03
Flash: Heikolla on sitten ollut tutustuminen aikaisemmin. :) No hyvä myöhään, kuin ei milloinkaan... Alkupään tuotantoa on kyllä helppo suositella. Toys In The Attic ja Rocks ekana haltuun.

Näinhän tää menee. Ei noita alkupään timantteja niinkään välttämättä tiedetä ellei sitten satu olemaan enemmänkin kiinnostunut orkesterista. Iso osa taitaa tuntea vaan nuo MTV-hitit ja sitä kautta orkesterin enemmän semmosena balladipumppuna.

Toys ja Rocks haltuun niin johan pärisee. Rocksin jälkeen sitten vähän laantuukin taso vaikka ei huonoa ole laisinkaan.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Bluesmies
24.02.2011 18:03:21
Viime viikolla, kun oli CDON:ssa ilmaiset postikulut, tilasin neljä Aerosmithin levyä:

Toys in the Attic
Rocks
Permanent Vacation
Honkin' on Bobo

Olenko huono ihminen?
Joees
24.02.2011 18:23:42
Bluesmies: Viime viikolla, kun oli CDON:ssa ilmaiset postikulut, tilasin neljä Aerosmithin levyä:

Toys in the Attic
Rocks
Permanent Vacation
Honkin' on Bobo

Olenko huono ihminen?

Sä oot vallan bueno ihminen.
Loafers
saha
24.02.2011 19:00:39
Toy In The Attic
Rocks
Permanent Vacation
Get A Grip

Sinne mänt cdon.comille tilaus. Jos noista rieskoista lähtis liikkeelle.
MNET CHAT - yö- ja iltameiningit
Joees
24.02.2011 19:02:48
saha: Toy In The Attic
Rocks
Permanent Vacation
Get A Grip

Suosittelen kuuntelemaan nuo tuossa järjestyksessä kun menevät sopivan kronologisesti.
Loafers
Jimmie
24.02.2011 21:47:55 (muokattu 24.02.2011 21:52:16)

saha: Toy In The Attic
Rocks
Permanent Vacation
Get A Grip

Mun korviin Permanent Vacation on ihan hirveetä kuraa, ei pysty kuuntelee. Tiedän, et moni tykkää ja oli iso levy aikanaan, mut ei vaan lähe itelle. Bändi jotenki ajautui niin kauas kun mahdollista siitä alkuaikojen asenteesta ja toimintatavoista. On hittituottajaa ja vaikka minkälaista biisinikkaria. Niin laskelmoidun kuuloinen lätty, että huhheijaa. Soundit on tosin kohillaan, siis 80-luvulle. Pumpista tykkäsinkin sitten jo huomattavasti enemmän ja Get A Gripilläkin on hetkensä. Esim. Eat The Rich tykittää makeesti. En tiiä. Toivon että tekisivät vielä yhden lätyn mikä on kokonaan herrojen itsensä käsialaa ja tuottajana toimis vaikka Jack Douglas, eikä joku ruotsalainen tehno-setä. Näin livenä Hartwallilla 2007(?), yks tiukimpia rock keikkoja, joita oon käyny tsekkaa. Sais saman draivin vaan niille levyillekin. Ja eritoten kunnon biisejä. Mut 70-luvun tuotanto kolisee edelleen lujaa, vaikka myöhemminkin on helmiä osunut joukkoon:)
"If you don't know the blues... there's no point in picking up the guitar and playing rock and roll or any other form of popular music." -Keith Richards-
Mad-Mike
24.02.2011 22:40:00
Jimmie: Mun korviin Permanent Vacation on ihan hirveetä kuraa, ei pysty kuuntelee. Tiedän, et moni tykkää ja oli iso levy aikanaan, mut ei vaan lähe itelle. Bändi jotenki ajautui niin kauas kun mahdollista siitä alkuaikojen asenteesta ja toimintatavoista. On hittituottajaa ja vaikka minkälaista biisinikkaria. Niin laskelmoidun kuuloinen lätty, että huhheijaa. Soundit on tosin kohillaan, siis 80-luvulle.

Itselleni tuo Permanent Vacation oli se eka Aerosmith levy jonka kautta tutustuin bändiin ja sillon aikoinaan se Dude (looks like a lady) oli mulle tosi kova biisi. Onhan tuo kaupallisempaa kuin esim. juuri 70-luvun tuotanto mutta kolisee mulle vieläkin. Pitäs vaan hankkia itsellänikin enempi noita alkupään lättyjä hyllyyn.
R.I.P. Gary Moore!
Bluesmies
24.02.2011 22:58:37
Honkin' on Bobo on kyllä rautainen rock-lätty. Harmi tavallaan, että tuo on cover-lätty, eikä omia biisejä ole lainkaan. No, jospa seuraava lätty menis samalla meiningillä ja pelkästään bändin itse tekemiä biisejä.
scarletmara
24.02.2011 23:09:47
Eipä ole tullut kauheasti innostuneesti kuunneltua Aerosmithia, mutta kuuntelinpa tuossa Get a Gripin. Ei ole ihan sitä suosikkiani, kuten se 70-luku, mutta menee tämäkin. Tosin mielestäni Crazy on vähän ällöttävä ja luokaton tekele, samaan sarjaan kuuluva Cryin' toimii vielä. Noitahan ne tuntuvat radiossakin veivaavan, joten en ihmettele, miksi monilla on niin huono slovarikuva Aerosmithista. Tämä on niin KAMALA SÄÄLI, että oikein ärsyttää. Jotkut kuittailivat koulussa, kun menin 2007 Hartwallin keikalta ostetun paita päällä sinne, luokan musiikkinerot alkoivat laulaa I Don't Wanna Miss a Thingia... Ei näin.

En tiedä olenko vastannut jo tähän ketjuun, mutta Get Your Wings on mitä rautaisin levy. Aina tekee mieli jamitella niitä biisejä.
You've called the tune, but maybe soon, Someone must pay for the piper.
Calliope
27.02.2011 10:28:14
saha:
Pitänee hommailla Aerosmithin alkupään tuotantoa hyllyyn ja tutustella ajan kanssa. Joskus jäänyt tästä orkesterista vähän huono/tylsähkö slovari-pändin maku, mutta täältähän löytyy ihan oikeata rok n rollia!

Eiiii.. Onhan niillä ollut hitaitakin, mutta aikoinaan Joe Perry oli sitä mieltä, että Aerosmith ei hitaita soita, paitsi hidasta bluesia. Kuuntele vaikka "Back in the saddle". Jytisee!
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
sellisti
27.02.2011 21:18:25
Cdon.com myy myös alelaaristaan 2in1-pakettia, jossa Permanent Vacation ja Pump hintaan 8 euroa ja risat. Lähti välittömästi tilaukseen, ja ilman postikuluja vielä. Suorastaan rikollista.

Mikäs olis sellanen suositeltava live-dvd tältä bändiltä? Niitä näyttää olevan aika vino pino olemassa, ja kaikki eivät varmaankaan ihan samanlaatuisia. Kirjastosta löyty joku Live At Robin Hood Center (New York) vuodelta 2007, ei hassumpi keikka mutta olisko jollain vanhemmalla julkasulla vielä tiukempi meno?
"Remember my neighbour with the burns on 90% of her body? Well, she burned the other 10% now. She was lighting a fart and her bush caught fire." -George Carlin (1937-2008)
Jimmie
01.03.2011 17:12:53

sellisti: Cdon.com myy myös alelaaristaan 2in1-pakettia, jossa Permanent Vacation ja Pump hintaan 8 euroa ja risat. Lähti välittömästi tilaukseen, ja ilman postikuluja vielä. Suorastaan rikollista.

Mikäs olis sellanen suositeltava live-dvd tältä bändiltä? Niitä näyttää olevan aika vino pino olemassa, ja kaikki eivät varmaankaan ihan samanlaatuisia. Kirjastosta löyty joku Live At Robin Hood Center (New York) vuodelta 2007, ei hassumpi keikka mutta olisko jollain vanhemmalla julkasulla vielä tiukempi meno?

Toi 2004 julkaistu virallinen dvd You Gotta Move on ainakin hyvä. Tiukkaa soitantaa, bändi on hyvässä iskussa ja hyvin taltioitua matskua. Bonuksena making of Honkin' On Bobo dokkari. Cd puolelta kannattaa ehdottomasti hankkia Live! Bootleg niminen lätty. Nimestään huolimatta ihan virallinen julkaisu ja sisältää 70-luvun jenkkikiertueilta taltioitua matskua. Varsinkin lopun funk-coverit on aika tylyä tavaraa:) Myös Makin' Of Pump dvd on mielenkiintoinen ja näyttää vääntöjä kulissien takaa. Siinä nyt alkuun!
"If you don't know the blues... there's no point in picking up the guitar and playing rock and roll or any other form of popular music." -Keith Richards-
Jokapaikanapina
01.03.2011 17:16:05
Onkos siitä A Little South Of Sanitysta videokuvaa? Nyt kun sekä CD- että Aerosmith-innostus on hiipumassa, niin vois melki myydä kaikki paitsi ton liven (ja Just Push Playn :)))))
Mr. Mustard
02.03.2011 23:46:48
Draw The Line on aliarvostettu levy, vaikka se ei Rocksin tasoa olekaan. Vaikka sävellykset eivät ole niin uniikkeja, silti soitto rokkaa komeasti ja Tyler tykittää hyvin. Nimibiisin riffi on Joe Perryn mielestä Aerosmithin kovinta riffiosastoa. Levyllä on muutama ihan helmi, ja loput tasaisen hyvää paahtoa.

Tällä hetkellä luen Walk This Way -kirjaa, ja mielenkiintoista luettavaahan se on ollutkin. Ihme että äijät ovat hengissä. Omistan bändin levyistä: Toys in the attic, Rocks, Draw the line, Permanent vacation, Pump, Get a grip. Paras on Rocks (kuunnelkaa esim. Tylerin vokalisointia combination-biisissä, aivan mahtavaa).
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
Lonesome
03.03.2011 10:16:34
Jimmie: Toi 2004 julkaistu virallinen dvd You Gotta Move on ainakin hyvä. Tiukkaa soitantaa, bändi on hyvässä iskussa ja hyvin taltioitua matskua. Bonuksena making of Honkin' On Bobo dokkari.

Teknisesti hyvä ainakin. Tosin "moderni" video-ajan hermostunut leikkaus kuvakulmasta toiseen vähän häiritsee katselunautintoa. Ei vanha jaksa...

Vaan VHS-muodossa 80-luvun lopulla hankkimaani matskua ei ole edelleenkään tarjolla dvd-muodossa. Ainakaan virallisesti.

Video Scrapbook ja Texas Jam '78 veehooässien materiaalit lienevät Leber-Krebs managementin hallussa. Texas on taltioitu filmille ja siten laadukkaampaa kuin 70-luvun videonauhat, jotka ovat usein peräisin sen ajan ensimmäisten videoscreenien tallenteista. Capitol Center Largon '76 matskua on Aerosmithin osalta tuossa Scrapbookissa.

Onhan tuo 70-luvun loppupuolen tavara aika huuruista, mutta rutiinilla mennään. Se on rokkenrollia se. Ja hyvää sellaista...

Cd puolelta kannattaa ehdottomasti hankkia Live! Bootleg niminen lätty. Nimestään huolimatta ihan virallinen julkaisu ja sisältää 70-luvun jenkkikiertueilta taltioitua matskua. Varsinkin lopun funk-coverit on aika tylyä tavaraa:)

Juu. Rujoa tavaraa. Tykkään myös kovin. Classics live I & II on periaatteessa rahastuslevyjä, mutta hyviä hetkiä niiltäkin löytyy. No, minä tykkään jopa Jimmy Crespon soitosta Aerosmithissa...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
HaloOfFlies
20.07.2011 09:25:47 (muokattu 20.07.2011 09:27:08)

Uuden levyn tuottajana toimii 70-luvun klassikot tuottanut Jack Douglas. Nähtäväksi jää minkä kuuloista jälkeä tämä parivaljakko saa aikaan vuonna 2011.

http://www.roadrunnerrecords.com/bl … ?mode=Article&newsitemID=160865
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Joees
20.07.2011 12:07:39
Onhan tuosta ollut juttua jo kauan että Douglas on tuottajana. Ja mun mielestä se on juurikin Douglas jos kuka joka saa tuon orkesterin kanssa aikaiseksi jotakin. Eli mahikset siihen on että sieltä vielä joskus jotain tulee ulos.
2541
20.07.2011 12:16:50

Mr. Mustard: Draw The Line on aliarvostettu levy, vaikka se ei Rocksin tasoa olekaan. Vaikka sävellykset eivät ole niin uniikkeja, silti soitto rokkaa komeasti ja Tyler tykittää hyvin. Nimibiisin riffi on Joe Perryn mielestä Aerosmithin kovinta riffiosastoa. Levyllä on muutama ihan helmi, ja loput tasaisen hyvää paahtoa.

Levyltä löytyy kuitenkin "Sight For Sore Eyes", mikä on bändin musta helmi. Hamiltonin, Tylerin ja Douglasin "Critical Mass" on myös mainio psykedeelinen pläjäys.

Kehutaan nyt vielä paria muuta liian aliarvostettua levyä, eli "Night In The Ruts" ja "Rock In A Hard Place". Varsinkin jälkimmäinen tunnutaan teilaavan melkein kuuntelematta, vaikka levyltä löytyy lisää hienoa psykedeliaa ("Joanie's Butterfly"), tiukkaa rockia ("Jailbait"), pakollinen, mutta hyvä Richie Supa -biisi ("Lightning Strikes") ja hidasta, mutta ei MTV:tä vaan bluesimpaa ("Push Comes To Shove").

"Night In The Ruts" kannattaa hankkia jo melkein pelkästään "Three Mile Smilen" takia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)