Aihe: The Who
1 2 3 4 511 12 13 14 1548 49 50 51 52
velipesonen
08.08.2008 22:13:58

Kenney Jones alkoi kotiutua bändiin vasta kun se hajosi. Tai lopetti. Steve Vai on mielestäni suunnilleen paras näistä post-vanHalen-vinguttajista, joita sai ikävän nuoruutensa aikana kuulla sydämensä kyllyydestä. Ei minusta Vaissa kauheasti vikaa ole, ja ne kaksi omakustannesoololevyä 80-luvulta on ihan pop. Townshend vaan menee joka reunasta yli sen genren ja minkä tahansa standardien nykyään; se ilmaisu on niin vahvaa ja soitto kaikin puolin äärimmäisen ja täydellisen päättäväistä. Hendrix jää kakkoseksi koska se kuoli niin nuorena ettei ehtinyt kunnolla separoimaan soitostaan kaikkea hölmöä kelailua pois.

Endless Wire on tosiaan pettymys. Miksi ne sounditkin on niin huonot? Niillä on mahdollisuus käyttää mitä hyvänsä studiota tai tuottajaa tällä ja vähän millä tahansa planeetalla ja sitten tuloksena on tuollainen puolivillainen pannukakku? Why in hell? Vakavasti puhuen Townshend näyttäisi siirtyneen säveltämisestä voittopuolisesti sanoittamiseen. Mielestäni sanoituksissa on entistä enemmän fiilistä ja asiaa, mutta sävelmäpuolella on aika köyhää.
Gaines
08.08.2008 22:45:41
Townshend vaan menee joka reunasta yli sen genren ja minkä tahansa standardien nykyään; se ilmaisu on niin vahvaa ja soitto kaikin puolin äärimmäisen ja täydellisen päättäväistä.

Mitään järjestyksiä tekemättä olen tuossa kohtaa täysin samaa mieltä. Koukkunokan tunne valuu sormenpäistä soittimelle ja eetteriin sellaisella voimalla ettei toista vastaavaa tällähetkellä ainakaan itselleni ole.

Tuohon keskusteluun ajasta Mooneyn jälkeen - ei tältä planeetalta tainnut löytyä kannuttajaa joka olisi istunut sille pallille siinä tilanteessa ja noina sekopäisyyksien vuosina. Kyllä tuo koko orkka oli sen verta jumissa sen jälkeen.

Ja meikäläinen se vaan tykkää Endless Wiresta. En mä mitään kökköyttä löydä soundeissa, mua puhuttaa se tunne sielä takana kyllä ihan riittävästi. Ja se, että nuo äijät vääntää edelleen :-)
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Jokapaikanapina
09.08.2008 12:10:09 (muokattu 09.08.2008 12:10:29)
Tuohon keskusteluun ajasta Mooneyn jälkeen - ei tältä planeetalta tainnut löytyä kannuttajaa joka olisi istunut sille pallille siinä tilanteessa ja noina sekopäisyyksien vuosina.

Ehkä olis kyllä ollut yks, nimittäin Zeppelinin John Bonham. Tuli vaan heti ensimmäisenä mieleen kun tota kirjotusta luin :D Oli kyllä loistava rumpali, mutta nyt kun vakavissaan miettii, niin se ei kyllä ollu niin Who tyylinen.

Kyllä tuo koko orkka oli sen verta jumissa sen jälkeen.

Bullseye. Ne kaks levyy heti Moonien kuoleman jälkeen kyllä oli kohtuullisen kuraa. Mut sit tuli Endless Wire.

Ja meikäläinen se vaan tykkää Endless Wiresta. En mä mitään kökköyttä löydä soundeissa, mua puhuttaa se tunne sielä takana kyllä ihan riittävästi. Ja se, että nuo äijät vääntää edelleen :-)

Endless Wire on munkin mielestä aika hyvä levy, ei siitä mitään loistavaa piisiä oo, mutta siinä on kyllä todella monta kivaa piisiä. Soundeista en sit jaksa puhua. Ihan hyväthän ne on?

EDIT: Sulkusekoilua
Shindleria Praematurus
10.08.2008 14:08:37
Ei tuossa Endless Wiressa minunkaan mielestä mitään vikaa ainakaan ole, muttei se kyllä mitään parhaimpiakaan ole. Noita sanoituksia kyllä jaksaa kuunnella.

Tuolla joku joskus muinoin mainitsi Join Together -livetupla-albumin. Minusta se on hieno, Cousin Kevin on sillä aika kiero mutta hyvä vaan! Pinball Wizardkin oli aika komea.

Siskoni sai kaveriltaan lainaan sen viime vuoden The Whon Helsingin keikan DVDn. Oli minusta aika hyvä esitys, Daltreylla ääni vähän heitteli. Miksi, voi miksi, en vielä silloin ollut kuullut The Whosta ja rynninyt kyynerpäät edellä katsomaan heitä..! Kuinka moni teistä oli viime kesänä paikan päällä?
Sickness will surely take the mind where minds can't usually go.
J.C
10.08.2008 18:08:49
Ei tuossa Endless Wiressa minunkaan mielestä mitään vikaa ainakaan ole, muttei se kyllä mitään parhaimpiakaan ole. Noita sanoituksia kyllä jaksaa kuunnella.

Tuolla joku joskus muinoin mainitsi Join Together -livetupla-albumin. Minusta se on hieno, Cousin Kevin on sillä aika kiero mutta hyvä vaan! Pinball Wizardkin oli aika komea.

Siskoni sai kaveriltaan lainaan sen viime vuoden The Whon Helsingin keikan DVDn. Oli minusta aika hyvä esitys, Daltreylla ääni vähän heitteli. Miksi, voi miksi, en vielä silloin ollut kuullut The Whosta ja rynninyt kyynerpäät edellä katsomaan heitä..! Kuinka moni teistä oli viime kesänä paikan päällä?

Minä olin, paras keikka ikinä.
"NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92
Hipelius
10.08.2008 18:22:02
Kuinka moni teistä oli viime kesänä paikan päällä?

Minä olin. Tuo DVD myös löytyy hyllystä.
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
Flash
10.08.2008 21:22:35

Hep. Erittäin hieno keikka oli kyllä!
Live Music Is Better!
velipesonen
10.08.2008 22:35:21 (muokattu 10.08.2008 22:39:00)

Olin siellä minäkin. Istuin ylhäällä takana keskellä, ja liekö siitä johtuvaa mutta Simon Townshendin kitarasta en kyllä minä ainakaan paljoa kuullut. Mites muualla salissa, oliko sama?

Lisäys: Ai niin kivittäkää vaan jos huvittaa mutta havaitsin että maassamme vaikuttaa tällainen yhtye kuin Instant Party, joka minusta ainakin heittää muutamia Kenen biisejä paremmin kuin Ketkä itse viime vuonna (huom. en itse soita yhtyeessä enkä ole sijoittanut siihen varojani).
Kailis
10.08.2008 23:28:36 (muokattu 10.08.2008 23:29:57)

Simon Townshendin kitara

Olikos Petellä sukulaispojalta skeba lainassa =D

joo joo...

http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Townshend
reverend
11.08.2008 08:55:27

Paikalla oltiin, myöskin keikka-DVD löytyy. Loistokeikka.
StJerky
11.08.2008 10:27:27
Paikalla oltiin, myöskin keikka-DVD löytyy. Loistokeikka.

Samat sanat.
Gaines
12.08.2008 08:51:15 (muokattu 13.08.2008 22:51:44)
Kuin myös ja keikka oli kaikkinensa paras missä olen tähän asti ollut. Tosin objektiivisuus on sivuseikka näissä lausunnoissa kun kyse on hc-fanista :-)

edit: ja kyllähän se konsertti dvd:kin toki löytyy ;-)
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Turtle
12.08.2008 10:46:53 (muokattu 12.08.2008 10:48:30)
Siellä oltiin ja epätodellinen kokemus kaikkien vuosien jälkeen nähdä Pete ja Roger todellakin elävänä lavalla.
Ei se varmaan paras näkemäni keikka ollut mutta epäilemättä...äh,en osaa kuvailla,jotain todella suurta se merkitsi.
Niin ja pitihän se DVD hankkia.Olen vielä sitä vähän säästellyt,vain pikku maistiaisia katsellut.
Regalis Apertura
12.08.2008 14:59:24
^ Öö onkos tuo dvd minkäniminen? Virallinen vai buutsi?
Jarkko G.
13.08.2008 08:47:34
^ Öö onkos tuo dvd minkäniminen? Virallinen vai buutsi?

virallinen

http://themusic.com/encore/thewho2007/
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
solariZed
14.08.2008 10:28:52
Kuin myös ja keikka oli kaikkinensa paras missä olen tähän asti ollut. Tosin objektiivisuus on sivuseikka näissä lausunnoissa kun kyse on hc-fanista :-)

edit: ja kyllähän se konsertti dvd:kin toki löytyy ;-)

Itsekkin olin paikalla. Minkäslaatuinen tuo DVD on, minkä ne kuvasivat?
When the routine bites hard. And ambitions are low. And the resentment rides high. But emotions won't grow And were changing our ways. Taking different roads. Then love, love will tear us apart again.
Jarkko G.
14.08.2008 14:15:08
Itsekkin olin paikalla. Minkäslaatuinen tuo DVD on, minkä ne kuvasivat?

Vahvaa keskitasoa hieman parempaa, sanoisin :)

Youtubeen olen parit näytteet laittanut, ei toki samaa tasoa kuvan/äänen kanssa kuin dvd:llä

http://www.youtube.com/watch?v=ICD0P6lxlAg

http://www.youtube.com/watch?v=OMWQ0yDVAD8&feature=related
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
rheinone
14.08.2008 14:48:31
Vahvaa keskitasoa hieman parempaa, sanoisin :)

Youtubeen olen parit näytteet laittanut, ei toki samaa tasoa kuvan/äänen kanssa kuin dvd:llä

http://www.youtube.com/watch?v=ICD0P6lxlAg

http://www.youtube.com/watch?v=OMWQ0yDVAD8&feature=related

Hyvä ku muistutit että tommonenkin on tullu hankittua. Jotenki jääny levyhyllyn kätköihin varmaan kansiformaattinsa takia.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
2541
06.09.2008 15:23:59

Tällaista olis luvassa Marraskuussa:
http://www.youtube.com/watch?v=EgqeakDfVOU

Varsinkin toi Coliseumin keikka vuodelta 1969 kiinnostaa.
johnnyhawaii
09.09.2008 19:38:02
the who - my generation
http://www.youtube.com/watch?v=i0XknwXqLDo

Ehdottomasti paras, ensimmäiseltä studioalbumilta tietenkin
kitara, kahleet ja kermisvaahto ROK ROK
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)