Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 5108 109 110 111 112258 259 260 261 262
sellisti
14.11.2014 13:33:05
molder: Oikeastaan ihan looginen veto tuossa vaiheessa. Äijien habitus ei enää oikein sovi megalomaanisiin joukkohuudatus 3D videotrikkeihin yms. ja nekin on jo oikeastaan bändiltä nähty.

Kyllä mulle olis oikein hyvin kelvannut Thunderstruck-tyyppinen "live"video ilman mitään 3D:tä tai muita efektejä. Ehkä Rock Or Bust -videosta tulee sitten enemmän senkaltainen. Siinä oon samaa mieltä että tarkoituksella tämä video on sellainen kuin on.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Kefiiri
14.11.2014 13:38:41
sellisti: Siinä oon samaa mieltä että tarkoituksella tämä video on sellainen kuin on.

On on, ja hilpeä raina onkin. Tavallaan nostalginen trippi vanhaan hyvään aikaan, jota ei koskaan ole ollutkaan :)
En ole musiikin asiantuntija.
Jarkko G.
14.11.2014 14:19:33
Totuus löytyy iltasanomien kommenteista :D

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288769898904.html

"Ottamatta mitään bändiltä pois minun mielestäni peruskompin ja sen yksinkertaisten variaatioiden hakkaaminen joka hemmetin biisissä ei kyllä tee upeaa rumpalia minkään mittapuun mukaan. Mutta jos jotain positiivista tästä haluaa etsiä niin uuden rumpalin löytyminen bändille voi olla aika piece of cake. Ehkäpä sellainen keskivertoa paremmalla rytmitajulla varustettu apina voisi homman hoitaa kotiin yhtä hyvin, ellei jopa paremmin kun Phili."
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
J.Hollström
14.11.2014 14:52:57
Tässä puurokorvien luvatussa maassa jossa Cheek ja Apulanta täyttää areenat kaikki mielipiteet on mahdollisia. Onneksi ei vaikuta omaan musamakuun, muuten kuin aiheuttamalla turhautumista lukiessaan tämmöisten junttien kommentteja.
sellisti
14.11.2014 18:35:54
J.Hollström: Tässä puurokorvien luvatussa maassa jossa Cheek ja Apulanta täyttää areenat kaikki mielipiteet on mahdollisia. Onneksi ei vaikuta omaan musamakuun, muuten kuin aiheuttamalla turhautumista lukiessaan tämmöisten junttien kommentteja.

Tätä olin juuri tulossa sanomaan.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Nick Bone
14.11.2014 18:52:52
J.Hollström: Tässä puurokorvien luvatussa maassa jossa Cheek ja Apulanta täyttää areenat kaikki mielipiteet on mahdollisia. Onneksi ei vaikuta omaan musamakuun, muuten kuin aiheuttamalla turhautumista lukiessaan tämmöisten junttien kommentteja.

Plussa tärähti tauluun. Juuri näin.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
Artturi
14.11.2014 20:09:55
Tässä Anguksen ja muiden vilpittömiä kommenteja tilanteesta! http://www.rollingstone.com/music/f … ung-phil-rudd-rock-or-bust-20141114
sellisti
14.11.2014 20:38:42
Artturi: Tässä Anguksen ja muiden vilpittömiä kommenteja tilanteesta! http://www.rollingstone.com/music/f … ung-phil-rudd-rock-or-bust-20141114

Luin saman hetki sitten. Toi oli mulle uutta tietoa, että Malcolmin terveys rakoili jo Black Ice -kiertueella niin pahasti että hänen piti opetella vanhoja biisejä uudestaan. Ei se nyt mikään ihme siis ole että tässä vaiheessa tauti on jo noin pitkällä. Ei nyt toivoisi enää muita takaiskuja bändille.
rheinone
14.11.2014 20:50:04

Mä en lähtis turhautumaan iltalehden random-lukijoiden kommenteista, saati sitten nimittelemään heitä tai Cheekin ja Apulannan faneja junteiksi. Se antaa välittömästi sellaisen vaikutelman, että pitäisimme muiden mielipiteitä jotenkin väärinä.
Dirtyh
14.11.2014 21:57:30

En nyt ehkä lähtisi dissaamaan Apulantaa.

Asiaan, tuli tuosta koulutetun apinan soittamasta peruskompista mieleen että onko ACDC:llä muuten vaikkapa kolmella jaolliselle kirjoitettuja biisejä?
J.Hollström
14.11.2014 22:01:15
En lähtis sitä ja tätä plaa plaa plaa. Mun puolesta kaikki saa laukoa omat mielipiteensä sellaisena kuin ne on, enkä lähtis siitä toisia neuvomaan.
Velli
14.11.2014 22:02:22
Dirtyh: En nyt ehkä lähtisi dissaamaan Apulantaa.

Asiaan, tuli tuosta koulutetun apinan soittamasta peruskompista mieleen että onko ACDC:llä muuten vaikkapa kolmella jaolliselle kirjoitettuja biisejä?

Jos haluat ajatella 12/8-tahtilajin kolmijakoiseksi, niin niitä löytyy ainakin Ride On, Night Prowler, The Jack ja Boogie Man. Selkeästi 3/4-tahtilajissa kulkevia kappaleita bändillä ei ole.
barclay
15.11.2014 10:30:23 (muokattu 15.11.2014 10:31:15)

Back In Blackia lukuunottamatta kaikilla muilla eiskadeiskasuosikkilevyilläni (Fly On The Wall, Blow Up Your Video ja The Razor's Edge) soittaa joku muu kuin Rudd. Wrightin rummuissa on ajan hermoilla olevaa kasarikaikua ja muhkeutta, Sladella taas tiukanterävää ysäripoljentoa.

En itse kyllä ymmärrä mikä vika on peruskompissa? Mielestäni Ruddin soittamassa Back in black biisissä on muutes fillien takia Ac/dc:n tunnistettavin rumpukomppi. Ei tarvitse kitaraa ja laulua päälle että tunnistaisi mistä on kysymys..
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Wyman
15.11.2014 12:01:10
2541: "Rock'n'Roll Damnation" taas puuttui ainakin ekoista brittipainoksista ja oisko ollut ekasta Saksan painoksestakin, joihin se myöhemmin lisättiin.

Jenkkipainoksen etuja on taas hieman pidemmät versiot muutamasta biisistä ja ainakin vanhan vinyylin kohdalla tuhdimpi soundi verrattuna 10 biisin versioon.
Aussipainoksella on vielä pidemmät versiot, mutta "Cold Hearted Man" puuttuu siltäkin.

Kuuntelin juuri hankkimaani saksalaista Powerage-vinyyliä ja onhan tuossa tosiaan vaikka mitä pientä kuriositeettia kappalelistan lisäksi. Kitara- ja lauluraidoissa on paikoin eroavaisuuksia, ja "Gimme a Bulletin" ja "What's Next to the Moonin" taustalaulut puuttuvat. "Down Payment Bluesista" taas puuttuu kokonaan lopun blues-fiilistely, jne, jne. Jotkut biisit ovat tosiaan hieman totuttua lyhyempiä, mutta toisaalta "Gone Shootinin" fade-out alkaa jenkkiversiota myöhemmin.
rheinone
15.11.2014 14:15:20
Tässä on Buck and Evans:in, jossa siis Bob Richards soittaa, uus sinkku. Toimii mulle ihan kympillä!

http://www.youtube.com/watch?v=cJThYRzNvtY

Sit ei muutaku pultataan kannut neljällä pultilla lattiaan ja ruvetaan harjoittelemaan Riff Räffiä ja Let There Be Rockia.
ukko idänmies
15.11.2014 19:14:46
rheinone: Tässä on Buck and Evans:in, jossa siis Bob Richards soittaa, uus sinkku. Toimii mulle ihan kympillä!

http://www.youtube.com/watch?v=cJThYRzNvtY

Sit ei muutaku pultataan kannut neljällä pultilla lattiaan ja ruvetaan harjoittelemaan Riff Räffiä ja Let There Be Rockia.

Kiitos tästä! Uusi tuttavuus minulle. Onpahan mahtavaa musaa!
Ei elämästä enää edes juovu.
JussiKoo
15.11.2014 19:57:52
Katselin Live at River Plate -tallennetta ja totesin, ettei sitä kokoonpanoa tule enää ikinä. Haikeeta.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
sirdickyj
15.11.2014 23:45:33
JussiKoo: Katselin Live at River Plate -tallennetta ja totesin, ettei sitä kokoonpanoa tule enää ikinä. Haikeeta.

Jussi hei, ei meitä nyt kiinnosta yhtään tää.
JussiKoo
15.11.2014 23:52:20
sirdickyj: Jussi hei, ei meitä nyt kiinnosta yhtään tää.

Älä rupee nyt. Paat sen Variaxin sopuhintaan torille, niin pääset vaihtamaan vesisängyn joustinpatjaan.

Ohoh, ei oltukaan dadassa.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
Regalis Apertura
16.11.2014 11:01:45 (muokattu 16.11.2014 11:02:53)
Angus sanoi haastiksessa että Ruddin kanssa tuli ongelmia eli studiossa saada äijä tekemään osuutensa:

"Well, we had a few problems. The situation he's in -- that took everyone by surprise. We had a few issues before with him, even when we were recording it was hard even to get to him to do the recording," Young said, sitting in a room with bassist Cliff Williams.

http://www.melodicrock.com/articles … 14/acdc-not-touch-phil-rudd-charges
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)