![]() 25.01.2010 16:01:53 | |
---|---|
glx405: Ote Jouni Koskimäein I WANT TO TELL YOU katsaus Beatles-kirjallisuuteen -artikkelista: (http://www.beatles.fi/2009/04/i-wan … you-katsaus-beatles-kirjallisuuteen) Tämä tieto saa varmaan monen tarkkakorvaisen myymään Abbey Roadinsa huuto.netissä alehintaan. Aika kiinnostavaa! Pitää heti kokeilla kun pystyy : D | |
![]() 25.01.2010 18:00:48 | |
Migeteus: Lisäksi Lennon on aakkosissa ennen kuin McCartney. En kyllä tiedä, onko sillä ollut mitään vaikutusta järjestyksen valinnassa. velipesonen, oletko selvitellyt tätä asiaa? "Your mind makes a promise that your body can't fill" | |
![]() 25.01.2010 21:09:01 | |
Mikälie brittientusiasmi on meikäläiseen iskenyt, kun Beatlesin kuuntelun ja Monty Pythonin lentävän sirkuksen katsomisen lisäksi olen alkanut juomaan teetä! Enää puuttuukin vain tweedkangastakki ja piippu. | |
![]() 26.01.2010 08:04:18 (muokattu 26.01.2010 15:36:57) | |
Calliope: velipesonen, oletko selvitellyt tätä asiaa? Heikosti, ilmoittelen sitten kun selkiää. Northern Songs -kustantamo aloitti toimintansa 22.2.1963 ja sen jälkeen ilmestyi enää yksi äänite, single From Me to You, jonka etiketissä tekijäkrediitissä Maccan nimi on ensin. E: Tietenkin PPM-LP ilmestyi tuon päivämäärän jälkeen, sori, mutta oli levytetty ennen sitä. From Me to You levytettiin tuon päivämäärän jälkeen. | |
![]() 26.01.2010 08:06:48 | |
Mordax: Mikälie brittientusiasmi on meikäläiseen iskenyt, kun Beatlesin kuuntelun ja Monty Pythonin lentävän sirkuksen katsomisen lisäksi olen alkanut juomaan teetä! Enää puuttuukin vain tweedkangastakki ja piippu. Kannattaa alkaa pelata krikettiä ja rugbya. Todellinen hardcore brit enthusiast on haltioitunut myös englantilaisen keittiön ihmeellisyyksistä. Vettä, suolaa ja rasvaa eri muodoissa: kylmänä, haaleana ja kuumana. | |
![]() 26.01.2010 09:51:38 | |
velipesonen: Kannattaa alkaa pelata krikettiä ja rugbya. Todellinen hardcore brit enthusiast on haltioitunut myös englantilaisen keittiön ihmeellisyyksistä. Vettä, suolaa ja rasvaa eri muodoissa: kylmänä, haaleana ja kuumana. velipesonen on näköjään tutustunut englantilaiseen keittiöön :-D. Ihan sama kokemus on itselläni k.o. keittiöstä. Vielä lisäisin listaan viskin naukkailun ja karamelleista fudge ja toffeet. Teehen maitoa. "Your mind makes a promise that your body can't fill" | |
![]() 26.01.2010 10:20:04 | |
Calliope: velipesonen on näköjään tutustunut englantilaiseen keittiöön :-D. Ihan sama kokemus on itselläni k.o. keittiöstä. Vielä lisäisin listaan viskin naukkailun ja karamelleista fudge ja toffeet. Teehen maitoa. Kun mä olin Lontoossa söin oikein hyvin intialaisissa, kiinalaisissa, espanjalaisissa, mitä niitä on, ravintoloissa. Brittitutuilleni ihmettelin miksei täällä ole englantilaiseen ruokaan keskittyviä ravintoloita. Veivät mut sitten yhteen. Sen jälkeen ymmärsin miksi niitä ei ole. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 26.01.2010 11:27:31 | |
Lienkö sitten kieroutunut tai jotain, mutta jotain hyvääkin tulee brittiläisestä keittiöstä: nimittäin tapa maustaa ranskalaiset etikalla. Myös worcestershire-soosia nautin mielelläni joissain yhteyksissä. Mutta joo, siinäpä ne hyvät puolet tulikin melkein lueteltua. No, karvas appelsiinimarmeladi on tavallaan sekin hyvää. http://maihinnousu.net/tellus | |
![]() 26.01.2010 11:52:42 | |
Beatles-faneille ja radionostalgiasta kiinnostuneille: pätkiä Beatles-kuunnelmasarjasta, joka pyöri Yleisradiossa kesällä 1980. http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=90&t=516&a=7595 Nauhoitin nuo aikanaan c-kassuille, mutta eihän niitä ole ollut tallella enää vuosikausiin. Tuota kuunnelmasarjaa ja rockradiota kuunnellessani alkoi se minun Beatles-intoiluni. | |
![]() 26.01.2010 12:31:43 (muokattu 26.01.2010 12:35:16) | |
BaariMikko: Lienkö sitten kieroutunut tai jotain, mutta jotain hyvääkin tulee brittiläisestä keittiöstä: nimittäin tapa maustaa ranskalaiset etikalla. Myös worcestershire-soosia nautin mielelläni joissain yhteyksissä. Mutta joo, siinäpä ne hyvät puolet tulikin melkein lueteltua. No, karvas appelsiinimarmeladi on tavallaan sekin hyvää. Kyllä, niillä on paljon hyviä mehuja, oluita, hilloja, hyytelöitä, keksejä ja kastikkeita. Mutta heillä on myös kuuluisa sanonta "Where's the beef?", jota lienee paikallaan siteerata juuri tässä yhteydessä. E: Ja jos oikein haluaa snobiksi heittäytyä, voi juoda kapakassa huoneenlämpöistä bitteriä, giniminttua ja lämmitettyä viskiä. Skotit saattavat antaa viskille jotain arvoa mutta englantilaiset sotkevat sen estoitta mihin tahansa, esim. colaan. | |
![]() 26.01.2010 12:45:59 | |
Lazy Jake: Beatles-faneille ja radionostalgiasta kiinnostuneille: pätkiä Beatles-kuunnelmasarjasta, joka pyöri Yleisradiossa kesällä 1980. Minäkin kuuntelin ja hyvänä pidin. Liekö muuten kansannaurattaja P-P P:n ensimmäinen näkyvämpi esiintyminen valtakunnanverkossa? Äänet olivat hyviä, varsinkin Ossi Ahlapuro George Martinina säteili auktoriteettia. Ainoastaan Peitsamon Harrison ja Niemen Lennon menivät hiukan 'yli', eli äänistä puuttui vähäsen matalaa narinaa. Siellähän oli muistaakseni yksi pikku virhe, varmaan dramaturgisista syistä täysin tarkoituksellinen vaikka en kyllä ymmärrä miksi, kun Paul kuuntelee perheensä kanssa kotonaan Love Me Do:ta soitettavan radiossa. Siinähän olisi pitänyt oikeasti olla Georgen. Jos joku osaa selittää että minä olen nyt pielessä ja sen kuului olla juuri Paul, laitan plussan, kiitos. | |
![]() 26.01.2010 13:00:42 | |
velipesonen: Minäkin kuuntelin ja hyvänä pidin. Liekö muuten kansannaurattaja P-P P:n ensimmäinen näkyvämpi esiintyminen valtakunnanverkossa? Äänet olivat hyviä, varsinkin Ossi Ahlapuro George Martinina säteili auktoriteettia. Ainoastaan Peitsamon Harrison ja Niemen Lennon menivät hiukan 'yli', eli äänistä puuttui vähäsen matalaa narinaa. Mä ainakin kuulin ekaa kertaa Peteliuksesta juuri tuossa Beatles-kuunnelmassa. Enpä minä 13-kesäinen juippi silloin tosin tietänytkään tuosta porukasta muut kuin Rockradion sedät ja Kari Peitsamon. Jeps, Ahlapurolla on ollut aivan mahtava saundi jo tuolloin. Mulla on totta puhuen vielä kesken tuon kuunnelmien tsekkaus, mutta toki kuuntelen koko sarjan. Harmi kun menin aikanaan hukkaamaan ne c-kassunauhoitukseni. | |
![]() 26.01.2010 13:10:59 | |
Lazy Jake: Beatles-faneille ja radionostalgiasta kiinnostuneille: pätkiä Beatles-kuunnelmasarjasta, joka pyöri Yleisradiossa kesällä 1980. http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=90&t=516&a=7595 Nauhoitin nuo aikanaan c-kassuille, mutta eihän niitä ole ollut tallella enää vuosikausiin. Tuota kuunnelmasarjaa ja rockradiota kuunnellessani alkoi se minun Beatles-intoiluni. Joo,tulihan tuota silloin kuunneltua...Se oli myös eka kerta,kun "kuuntelin" Beatles musiikkia kunnolla,vaikka olihan tuota radiosta tullut lapsuudessa paljonkin.... Oma innostukseni bändiin heräsi kuitenkin vasta nelisen vuotta myöhemmin,kun sain velipojalta punaisen ja sinisen tuplan lainaksi.... Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter | |
![]() 26.01.2010 15:13:15 | |
Olenko ainoa, jolla tulee "I Am the Walrus"- biisistä mieleen Rubber Soulin kansi? :D "Let your face grow long", näin on selvästikin siinä kannessa tapahtunut. Ja munamiehellä on tietenkin munanmuotoinen pää! Heh, kaikkea mä tässä mietin! | |
![]() 26.01.2010 15:26:25 | |
En tiedä mutta alkuperäinen Eggman on Animalsin laulaja Eric Burdon. Jos siis Lennon väittää olevansa Eggman, hän samalla väittää olevansa Burdon, joka on myös mursu. Valkoisella tuplalla peruu puheensa ja väittää mursun olleen Paul. | |
![]() 26.01.2010 19:13:23 | |
Rubber Soul on täydellinen levy, siittä aukes kokonaan uusi Beatles mulle. Sitä ennen olin vain kuullut alkupään biisejä ja Sgt.pepperin lp:ltä huonolla soittimella. Täydellistä poppia koko levy täynnä ja eniten iskee the wordin jälkeiset biisit. Boys keep swingin | |
![]() 26.01.2010 19:51:19 | |
Makkari: Olenko ainoa, jolla tulee "I Am the Walrus"- biisistä mieleen Rubber Soulin kansi? :D "Let your face grow long", näin on selvästikin siinä kannessa tapahtunut. Ja munamiehellä on tietenkin munanmuotoinen pää! Heh, kaikkea mä tässä mietin! Soitettiin tänään äikän tunnilla Kummelin Minä olen mursu osana postmodernismi-esitystä | |
![]() 26.01.2010 20:11:17 (muokattu 26.01.2010 20:18:26) | |
Jokapaikanapina: Soitettiin tänään äikän tunnilla Kummelin Minä olen mursu osana postmodernismi-esitystä Sovi ei unohtaa The Rutlesien Piggy in Middle-biisiä, jonka Rutlet ilmeisesti levyttivät hieman ennen I am the Walrusia. Tässä Rutlesien raakaversio http://www.youtube.com/watch?v=eSwd_MYmkGE Johtuikohan Leggy Mountbattenista, että biisiä ei julkaistu ennen Beatlesien Walrusia? Biisissä muuten sanotaan suoraan, että Stig on kuollut. (Stig is dead, honestly) Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 | |
![]() 26.01.2010 21:03:54 | |
Olisihan se tietenkin kamala ja jokseenkin tärähtänyt mutta pintapuolisesti kiehtova idea, että bändi alkaisi vainota jotain toista bändiä siten, että salakuuntelisi niiden harjoituksia ja levytyssessioita ja kopioisi ne biisit sillai ns. "melkein", ettei kuitenkaan päästäisi plagioinnista syyttämään. Sitten urkkimalla otettaisiin selville vainon kohteena olevan bändin levyjen julkaisupäivämäärät ja julkaisitaisiin oma väärennetty valeversio aiheesta tasan viikkoa aikaisemmin. Vainoajabändin jäsenten henkilöllisyydet tietysti pidettäisiin visusti salassa. | |
![]() 28.02.2010 19:40:31 | |
Eiköhän tämä liipase tarpeeksi lähelle The Beatlesia vaikka onkin kysymys Lennonin esiintymisestä. Mikähän vuosi ja muusikot ovat tässä tallenteessa? Muutakin kuin "Johnny" ja Chuck? http://www.youtube.com/watch?v=45V1Q_C2Wpc&feature=related | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)