Aihe: Slash
1 2 3 4
EvilDead
21.02.2013 12:06:02
mpekkanen: Tästäkin kitaristista voi sanoa ihan saman niinkuin monesta muustakin rock tyypistä. Eli jos olisi soitettu blues/jazz tyylin juttuja alusta asti niin tämäkään soittaja ei olisi noussut mitenkään erityisen ihmeelliseksi. Se että sattui soittamaan suositussa rock bändissä tekee hänestä tietenkin todella hyvän muusikon. Voisin väittää että pelkästään jatsin puolelta löytyy huomattavasti paljon parempia soittajia joka maasta tuhansittain(tai useita kuitenkin,riippuen maasta),jotka eivät vaan tule koskaan kuuluisiksi koska jazz on niin pienen kuulija kunnan musiikkia. Rock tähteys on sellaista jossa voi keskinkertaisuudellakin tienata aivan älyttömiä summia. On vaan ikävä että ne oikeasti uutta musiikkia innovatiivisesti tekevät eivät koskaan tule musiikillaan rikastumaan,vaikka leivässä varmasti pysyvätkin.

Nyt oli kyllä harvinaisen paska ja mielikuvitukseton heitto.

Kaikella kunnioituksella, kannattaa ihan oikeasti miettiä muutamaan otteeseen, että onko asiaan perehtynyt ja olisiko tämä millään tavalla keskustelun kannalta rakentavaa kritiikkiä.

Sehän ei siis ole mitään uutta, että nämä "vanhan koulukunnan" jazz - ja bluesmiehet pitävät rockia turhana pelleilynä ja musikillisesti köyhänä. Nämä elitismit voi jättää ihan omaan mieleensä.
Oh by the way, which one's Pink?
mpekkanen
21.02.2013 12:45:00
EvilDead: Nyt oli kyllä harvinaisen paska ja mielikuvitukseton heitto.

Kaikella kunnioituksella, kannattaa ihan oikeasti miettiä muutamaan otteeseen, että onko asiaan perehtynyt ja olisiko tämä millään tavalla keskustelun kannalta rakentavaa kritiikkiä.

Sehän ei siis ole mitään uutta, että nämä "vanhan koulukunnan" jazz - ja bluesmiehet pitävät rockia turhana pelleilynä ja musikillisesti köyhänä. Nämä elitismit voi jättää ihan omaan mieleensä.

Niin mikä on sitten rakentavaa kritiikkiä? Rock kitaristit jotka ovat monesti parhaat päivänsä nähneet vetävät edelleen porukkaa imagollansa ja vanhojen bändiensä biisejä soittamalla. Jazz ja blues puolella kun homma alkaa tökkimään niin armoa ei niin paljoa kyllä tule,soiton pitäisi taittua joka kerta yhtähyvin tai mieluusti vielä paremmin. Jos meinaa että jatkossakin on niitä jazz keikkoja.
Enkä minä pidä itseäni minkään koulukunnan jäsenenä. Kuuntelen ja soitan musiikkia laidasta laitaan. Kyllä kuitenkin tosijuttu on se että sitä show puolta on pop ja rock puolella hyvinkin paljon ja kyllä sitä musta pitääkin kritisoida. Ehkä sen olisin voinut laittaa kyllä jonnekin muuallekkin kuin tähän Slash keskusteluun,mutta minusta se käy tähän ihan hyvin.
Korostan kuitenkin että tämä on minun mielipiteeni ja siitä saa olla erimieltä. Musiikin pitäisi olla tärkeintä eikä se miltä näyttää tai jotkut muut ulkomusiikilliset tekijät ja näin ei ihan aina ole näiden kitarasankareiden kanssa.
Wradlin
21.02.2013 13:08:35 (muokattu 21.02.2013 13:09:38)
mpekkanen: Niin mikä on sitten rakentavaa kritiikkiä? Rock kitaristit jotka ovat monesti parhaat päivänsä nähneet vetävät edelleen porukkaa imagollansa ja vanhojen bändiensä biisejä soittamalla. Jazz ja blues puolella kun homma alkaa tökkimään niin armoa ei niin paljoa kyllä tule,soiton pitäisi taittua joka kerta yhtähyvin tai mieluusti vielä paremmin. Jos meinaa että jatkossakin on niitä jazz keikkoja.
Enkä minä pidä itseäni minkään koulukunnan jäsenenä. Kuuntelen ja soitan musiikkia laidasta laitaan. Kyllä kuitenkin tosijuttu on se että sitä show puolta on pop ja rock puolella hyvinkin paljon ja kyllä sitä musta pitääkin kritisoida. Ehkä sen olisin voinut laittaa kyllä jonnekin muuallekkin kuin tähän Slash keskusteluun,mutta minusta se käy tähän ihan hyvin.
Korostan kuitenkin että tämä on minun mielipiteeni ja siitä saa olla erimieltä. Musiikin pitäisi olla tärkeintä eikä se miltä näyttää tai jotkut muut ulkomusiikilliset tekijät ja näin ei ihan aina ole näiden kitarasankareiden kanssa.

Joo. Just. Tuota, mitäs jos ottaisit tästäkin herrasta vähän selvää ennen tänne huutelua? Slashin tapauksessa kun ei olla ihan millään kasarin meriiteillä liikkeellä. Tsekkaapa miehen kahden viimeisimmän soololevyn menestys, Velvet Revolverin suosio ja ysärin Snakepit. Ja sitten voit mennäkin jo muualle puhumaan "vanhoista meriiteistä".

Edit: Apocalyptic Love on ihan helvetin mahtava levy. Väitän Slashin toiseksi parhaaksi tekeleeksi.
Mikaelo
21.02.2013 13:10:11

mpekkanen:Ehkä sen olisin voinut laittaa kyllä jonnekin muuallekkin kuin tähän Slash keskusteluun

EHKÄ???

Täällä on varmaan monesta muustakin rokki-kitaristista ketju olemassa. Mee tuuppaan tuotokses ihmeessä jokaiseen.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Joees
21.02.2013 13:14:20
mpekkanen: Rock kitaristit jotka ovat monesti parhaat päivänsä nähneet vetävät edelleen porukkaa imagollansa ja vanhojen bändiensä biisejä soittamalla.

Jos suosiossa mitataan parhaita päiviä niin siinä mielessä Slash lienee moiset päivänsä nähnyt jo. Sen sijaan soitto tuntuisi kulkevan nykyään jopa mallikkaammin kuin niinä aikoina jolloin suosio oli huipussaan. Miksipä ei Slash voisi soittaa vanhojen bändiensä biisejä uusien ohella? Ei ne jatsarit ja bluussaritkaan pelkästään sitä tuoreinta materiaaliansa keikoilla soita mikäli hittejä on duunattu uralla aiemmin.

Kyllä kuitenkin tosijuttu on se että sitä show puolta on pop ja rock puolella hyvinkin paljon ja kyllä sitä musta pitääkin kritisoida. Musiikin pitäisi olla tärkeintä eikä se miltä näyttää tai jotkut muut ulkomusiikilliset tekijät ja näin ei ihan aina ole näiden kitarasankareiden kanssa.

Totta on että rokissa on paljon showta mutta mikä vika siinä sitten on? Tylsää sitä ois paikallaan toljottavaa vakavalla naamalla kitaran kaulaa toljottavaa soittajaa katsella. Halvemmalla pääsee kun kuuntelee levyltä. Elviksen liikkeet oli osa sen showta samaten kuin vaikka James Brownillakin, ja ne oli aika olennainen osa sitä liveä siitä huolimatta että musa oli jees, bändi oli jees ja homma toimi.

Ulkomusiikilliset asiat ovat aina olleet tärkeitä jos menestyä meinaa eikä niitä pidä väheksyä.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
mpekkanen
21.02.2013 13:41:02
Methis: Jos suosiossa mitataan parhaita päiviä niin siinä mielessä Slash lienee moiset päivänsä nähnyt jo. Sen sijaan soitto tuntuisi kulkevan nykyään jopa mallikkaammin kuin niinä aikoina jolloin suosio oli huipussaan. Miksipä ei Slash voisi soittaa vanhojen bändiensä biisejä uusien ohella? Ei ne jatsarit ja bluussaritkaan pelkästään sitä tuoreinta materiaaliansa keikoilla soita mikäli hittejä on duunattu uralla aiemmin.

Totta on että rokissa on paljon showta mutta mikä vika siinä sitten on? Tylsää sitä ois paikallaan toljottavaa vakavalla naamalla kitaran kaulaa toljottavaa soittajaa katsella. Halvemmalla pääsee kun kuuntelee levyltä. Elviksen liikkeet oli osa sen showta samaten kuin vaikka James Brownillakin, ja ne oli aika olennainen osa sitä liveä siitä huolimatta että musa oli jees, bändi oli jees ja homma toimi.

Ulkomusiikilliset asiat ovat aina olleet tärkeitä jos menestyä meinaa eikä niitä pidä väheksyä.

Turiset ihan asiaa. Slash ja moni muukin on musta vaan senkin takia ärsyttäviä kun sitä pahan pojan mainetta on ihan tekemällä tehty. Kaikki ei siis ole totta ja joku Mötley crue taitaa olla tästä vielä parempi esimerkki. En toki väitä että olisivat mitään raittiusseuran jäseniä,mutta on niissä jutuissa aika paljon liioittelua. Voisin tähän laittaa kyllä senkin mistä sen tiedän,mutta jätän nyt kuitenkin väliin.
Se että ne ulkomusiikilliset tekijät ovat joskus sitä että on rankka päihteiden käyttäjä ei ole minusta kauhean hyvä asia. Varsinkaan jos se kaikki ei ole totta.
EvilDead
21.02.2013 13:45:37
mpekkanen: Niin mikä on sitten rakentavaa kritiikkiä?

Objektiivinen kritiikki, joka pohjautuu kokemukseen. Eikä sellaisia näppituntumalta sohastuja kahden pennin aatteita.
Oh by the way, which one's Pink?
Wradlin
21.02.2013 13:46:22
mpekkanen: Turiset ihan asiaa. Slash ja moni muukin on musta vaan senkin takia ärsyttäviä kun sitä pahan pojan mainetta on ihan tekemällä tehty. Kaikki ei siis ole totta ja joku Mötley crue taitaa olla tästä vielä parempi esimerkki. En toki väitä että olisivat mitään raittiusseuran jäseniä,mutta on niissä jutuissa aika paljon liioittelua. Voisin tähän laittaa kyllä senkin mistä sen tiedän,mutta jätän nyt kuitenkin väliin.
Se että ne ulkomusiikilliset tekijät ovat joskus sitä että on rankka päihteiden käyttäjä ei ole minusta kauhean hyvä asia. Varsinkaan jos se kaikki ei ole totta.

Jos sulla on jotain sisäpiiritietoja Gunnareiden jäsenten vaiheista Los Angelesista 1960-90 -luvuilta niin me kuulemme ne ihan mielellämme. Muuten voinet jättää nuo "joo niisä o kuulema palijo valetta ku mä mieti sillee" -jutut pois. Niiden tuoma info on luokkaaa vähemmän kuin nolla.
Musta Arkipyhä
21.02.2013 14:04:03 (muokattu 21.02.2013 14:05:42)
mpekkanen:Kuitenkin on niin että rock musa on paljon enemmän show touhua monella muullakin osa-alueella kuin pelkästään siinä musiikissa.

Tässä on nyt semmoinen vähän huono yleistys ,että se "show" homma (mitä sillä nyt tässä tarkoitetaankaan?) söisi jotenkin sitä musiikillista arvoa.Tämähän ei pidä yksiselitteisesti paikkaansa sen kummemmin rockissa kuin muuallakaan.

Otetaan nyt esimerkiksi joku ooppera: Paljon on "showta" mukana joka on olennainen osa sitä mutten ehken lähtisi sen takia väittämään musiikillisesti heppoiseksi.Enkä väittäisi musiikillisesti heppoiseksi vaikken oopperasta itse innostukaan.Aina ei tarvitse tykätä - voi myös arvostaa vaikkei pidäkään...

Tai jos "showlla" ymmärretään muusikon yksityiselämän "kohuja" niin ei kai esmes Paganinin musiikillista lahjakkuutta elämäntapojen takia kukaan kyseenalaista? Pointti on se ,että kaltaisesi argumentoijat ottavat tämän esille VAIN rockin kohdalla.Tämähän ei ole mitenkään loogista tai johdonmukaista.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
TMik
21.02.2013 14:23:07 (muokattu 21.02.2013 14:25:56)
Emmä usko että noi gunnareiden päihdejutut on niin kauheesti liioteltuja.

Ensinnäkin jos noiden heppujen kirjoja lukee niin samat jutut siellä suurinpiirtein kerrotaan. Mckaganillahan poksahti muistaakseni maksa ja slashilla sydän. Mckaganista näkee jo päällepäin että joskus 90 luvun alussa se alko olee jo aika heikossa hapessa, totesi kyllä itsekin kirjassa että käsistä irtoili nahka kun joi vaan votkaa veden sijasta ja tukka alko tippuu päästä.

Slashista löytyy hyviä haastatteluja joissa ei oo päätä eikä häntää kun kaveri on jossain omissa ulottuvuuksissa.

Itse keikasta : Tosi hyvä oli, ennoo slashia tai gunnareita nähny aikaisemmin ja noiden livetaltiointien perusteella olin sitä mieltä että sieltä saattaa tulla melkosta hutilointiakin mutta tuohan oli oikeen hyvässä vedossa. Myles Kennedy oli imho. parempi livenä ku levyllä, se nasaali ei tullu niin vahvasti esiin.

edit. ja mitä tulee tuohon vanhoilla jutuilla ratsastamiseen. Pahasti olis hermo menny jos eivät olisi soitelleet mitään vanhoja biisejä. Ensisijasesti halusinki kuulla just noita appetiten ja snakepitin biisejä. Toki tää uudempi tuotantoki on ihan menevää ja varsin tuttuakin.
moikki
21.02.2013 14:36:17
Mites se peer günt laulelikaan, fuck the jazz..
http://www.mikseri.net/artists/croowed.99773.php
Musta Arkipyhä
21.02.2013 14:54:50
En tiedä onko mulla ennustajanlahjoja ,mutta ilmeestyyköhän tähän ketjuun kohta pari tai enemmän kirjoittajaa jotka mainitsee Slashin olevan "pelkkä apuri" kitaristina,jazzin olevan *joku hieno sivistysana tähän* rockiin verrattuna ja kuinka hevi/rock on tyhmää/kuollut? :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
phiit
21.02.2013 15:02:00 (muokattu 21.02.2013 15:03:11)
mpekkanen: Niin mikä on sitten rakentavaa kritiikkiä? Rock kitaristit jotka ovat monesti parhaat päivänsä nähneet vetävät edelleen porukkaa imagollansa ja vanhojen bändiensä biisejä soittamalla. Jazz ja blues puolella kun homma alkaa tökkimään niin armoa ei niin paljoa kyllä tule,soiton pitäisi taittua joka kerta yhtähyvin tai mieluusti vielä paremmin. Jos meinaa että jatkossakin on niitä jazz keikkoja.

Aikamoista tuubaa tämä, Slashin keikkahan oli viihdyttävä liveshow, soitannollisesti erinomainen varsinkin päätähdeltä eli herra Slashilta. Ei jazzia soitella missään areenoilla saati tarjota mitään show:ta, jazzia runkataan korkeintaan jossain teekuppilassa pikkurillit pystyssä ;) Jos ei nuotit mene niinkuin nyt arvon jazzministeri haluaa peräkkäin niin eihän tuolle mitään voi mutta täysin turha tulla itkemään genreistä, aivan väärä paikka. Jos et pidä jostain älä pidä, mutta tuollainen yleistäminen tekee kirjoittajasta säälittävän pellen.
RawknRawl
21.02.2013 16:11:10
Vai on se Slahsin saatana menny ja anastanu sen suosion ja melkein kaikki rahat, mitkä oikeesti kuuluis tuhansille tuntemattomille jatsihiplaajille? Törkee jätkä eikä osaa edes soittaa kuin vanhoja viisuja ja niitäkin ohi.

Ongelma ydin ei ole ihmisten huono maku tai mistään ymmärtämättömyys. Ongelman ydin on nämä mpekkasmaiset muniinpuhaltelijat, jotka kuvittelevat tietävänsä jostakin jotakin OIKEESTI. Slashin nukkumisen katseleminen 1000 euroa/tunti kiinnostaa enemmän ihmisiä kuin tuhansien tuntemattomien jazzmasturbaattoreiden ilmainen yhteiskeikka. Deal with it.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Kenis
21.02.2013 16:26:58
Saataisko tänne nimimerkki Jazzmies kertomaan totuus? Siinä on mies, joka tietää yleensä kaikesta kaiken!
mpekkanen
21.02.2013 16:32:43
RawknRawl: Vai on se Slahsin saatana menny ja anastanu sen suosion ja melkein kaikki rahat, mitkä oikeesti kuuluis tuhansille tuntemattomille jatsihiplaajille? Törkee jätkä eikä osaa edes soittaa kuin vanhoja viisuja ja niitäkin ohi.

Ongelma ydin ei ole ihmisten huono maku tai mistään ymmärtämättömyys. Ongelman ydin on nämä mpekkasmaiset muniinpuhaltelijat, jotka kuvittelevat tietävänsä jostakin jotakin OIKEESTI. Slashin nukkumisen katseleminen 1000 euroa/tunti kiinnostaa enemmän ihmisiä kuin tuhansien tuntemattomien jazzmasturbaattoreiden ilmainen yhteiskeikka. Deal with it.

Ikävä kyllä sinä et tiedä oikeasti mitään tästä päihde asiasta mistä olen puhunut. Minä olen joskus aikoinani vetänyt muutakin kuin buranaa tyyppien kanssa useampaan otteeseen jotka on keikkailleet ja hengailleet mötleyn ja gunnareiden kanssa. Kyllä niitä päihteitä on heillä mennyt,mutta on niiden käyttöä liioiteltu. Ja se on musta ihan perseestä jos täytyy valehdella omasta päihteiden käytöstä että olisi jotenkin rock uskottovampi. Siis mötley,Gunnarit ja Hanoi niin kyllä niitä päihteitä kului,mutta ihan kaikki ei ole kuitenkaan totta. On paljon sellaista mitä ei kyllä ole missään joka on ihan älytöntä kyllä muutenkin,mutta niistä asioista minä pidän suuni kiinni.
Sori vaan ,mutta hommaa vaikka tuuletin niin ei tarvitse itse puhallella
carmake
21.02.2013 16:59:36

mpekkanen: Minä olen joskus aikoinani vetänyt muutakin kuin buranaa tyyppien kanssa useampaan otteeseen jotka on keikkailleet ja hengailleet mötleyn ja gunnareiden kanssa. Kyllä niitä päihteitä on heillä mennyt,mutta on niiden käyttöä liioiteltu.

En tiiä saako mnetissä vaatia mutta kokeilen:

Vaadin lisätietoa!
RawknRawl
21.02.2013 17:44:06
mpekkanen: Ikävä kyllä sinä et tiedä oikeasti mitään tästä päihde asiasta mistä olen puhunut. Minä olen joskus aikoinani vetänyt muutakin kuin buranaa tyyppien kanssa useampaan otteeseen jotka on keikkailleet ja hengailleet mötleyn ja gunnareiden kanssa. Kyllä niitä päihteitä on heillä mennyt,mutta on niiden käyttöä liioiteltu. Ja se on musta ihan perseestä jos täytyy valehdella omasta päihteiden käytöstä että olisi jotenkin rock uskottovampi. Siis mötley,Gunnarit ja Hanoi niin kyllä niitä päihteitä kului,mutta ihan kaikki ei ole kuitenkaan totta. On paljon sellaista mitä ei kyllä ole missään joka on ihan älytöntä kyllä muutenkin,mutta niistä asioista minä pidän suuni kiinni.
Sori vaan ,mutta hommaa vaikka tuuletin niin ei tarvitse itse puhallella

Mitä ihmeen sössötystä? Ensin tuhannet jatsarit olis ansainnu Släbän suosion ja hillot, koska ne vetää siis nimittäin kohdilleen. Sitten inhottaa viinahuuruinen imago, koska sillä haetaan sitä epäreilua suosiota. Mutta ei sitäkään tehdä oikein, koska pullossa on rekvisiittateetä ja muuta mehukattia. Eikä ne edes paljon kukaan mitään ole vetäneet, koska sä olet vetäny sellasten vetäjien kanssa, jotka on vetäny niitten kanssa, paitsi että ei ne edes niin paljoo vetäny, mutta hys hys nyt. Jeesus maaria.

Lisää tätä hei. Käy sienistä.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
jori_k
21.02.2013 18:17:33
Keikka oli kyl hyvä. Pari viimeistä levyäkin on tullut hommattua ja voin sanoa että ei mennä pelkästään vanhoilla meriiteillä.

Tässä on kunnon jats-mies:
http://www.youtube.com/watch?v=vkLBw3J90iI
McLeach
21.02.2013 23:37:19
Hienoa lueskeltavaa jälleen kerran! Mutta ei kai kukaan voi oikeasti väittää että nykyrokissa olisi liikaa showta? Sehän on täynnä pelkkiä "punk" rokkareita jotka ovat kuin ei olisikaan. Nimenomaan kaikki muut genret kuten RnB ja perus poppi ovat mielestäni menneet liikaa showksi. Harva popartisti tulee enään keikalle vain laulamaan bändi mukanaan vaan kaikilla 60henkinen tanssiryhmä ja bändistä ei tietoakaan, ja avataan suuta pari kertaa keikan aikana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)