Aihe: Winger Suomeen lokakuussa!
1 2 3 4 5
Musta Arkipyhä
19.07.2006 08:09:35 (muokattu 19.07.2006 08:09:45)
Niin, jo tuo Rod Morgensteinin mukanaolo on riittävä syy olla tuomitsematta bändiä yhtään miksikään, siinä on kyllä rumpali vailla vertaa. Käsittämättömän kova bändi sekä soittotaidollisesti että biisimateriaaliltaan!

Eikä unohdeta Morgensteinin panosta (Dixie) Dregsissä ja Steve Morse Bandissa.
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
sirdickyj
19.07.2006 08:54:18

Ei unohdetakkaan
Pataan!
Journeyman
19.07.2006 10:00:33 (muokattu 19.07.2006 10:01:15)
Kaikki silkkimunat, jotka inisee jostain "naurettavuuden huiipentumasta" tai muusta, ette tajua oikeasti mitään tästä hommasta. Ottakaapa kuunteluun Wingerin (toistaiseksi) viimeinen studiolätty "Pull" ja miettikää sitten homma uusiks. Ja myös kakkoslätty "In the heart of the young" sisältää käsittämättömän upeaa musaa, Rainbow in the rose, Loosen up, Can't get enuff...ai perkele, mitä biisejä.

Yep, jo pelkästään toi Rainbow in the rose ja Pullilta vaikkapa Spell I'm Under, No Man's Land tai Lucky One näyttää kyllä närhen munat suurimmalle osalle tukkabändeistä. Tämä Wingerin dissaaminen on jotenkin hauskaa muusikoiden.net-nimisellä palstalla, jossa yleensä bändejä rankataan teknisen taitavuuden mukaan. Samaan aikaan näistä tukkabändeistä vouhataan jostain Mötikästä, jossa taas muusikoita on tasan yks. Tosin Wingerin rumpali päihittää Tommy Leenkin mennen tullen ja palatessa - siis teknisesti.
Lonesome
19.07.2006 12:58:28
Tämä Wingerin dissaaminen on jotenkin hauskaa muusikoiden.net-nimisellä palstalla, jossa yleensä bändejä rankataan teknisen taitavuuden mukaan.

Näin. Kip Winger on liian kaunis miäs, vai? ;)

Oikeesti Winger oli kyllä "tukkabändeistä" parhaimmistoa, imho. Aika monta hyvää biisiä ja Beach sekä Morgenstein todella hyviä soittajia. Reb Beachilla on myös soolo-soitossa tyylitajua ja myös hieman blues-pohjaa, joka mulle aina kolahtaa...
Mars Needs Guitars!
slowdive
19.07.2006 13:49:37
Tämä Wingerin dissaaminen on jotenkin hauskaa muusikoiden.net-nimisellä palstalla, jossa yleensä bändejä rankataan teknisen taitavuuden mukaan.

No ainahan niitäkin on joille tekninen taitavuus on joku juttu, mutta mun mielestä rokissa (ja ennen kaikkea kasarisellaisessa) nyt on kyse ihan muusta kuin teknisestä taitavuudesta. Se on se koko paketti, joillain se juttu oli ja joillain ei.

Osa bändeistä nyt vaan oli selkeästi näitä "isosiskojen" nörttihevibändejä joita ei vaan iljennyt digata (Winger, Extreme), en minä, eikä Beavis ja Butthead. Osa tasapainotteli siinä rajoilla että voisko niitä joitain (vanhoja?) levyjä vähän salaa kuunnellakin (Bon Jovi, Def Leppard), ja sitten oli muutamia vähän viileämpiä tapauksia, jotka saivat unelmoimaan rocktähteydestä ja se aidompikin dekadenssi niistä välittyi (Mötley Crüe, Guns N' Roses).

Itselle koko genre on sellainen joka vetoaa siihen sisäiseen pikkupoikaan, ja niinpä ulkomusiikilliset seikat vaikuttaa myös kokonaispakettiin (eli ei kiitos bassoa kiinni alaleukaan, eikä aerobic-mikkiä). Sitten jos nyt jotain vakavasti otettavia "kylmät väreet" -tyyppisiä fiiliksiä hakee niin vaihdan jo siinä vaiheessa lajityyppiä.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Pateettinen
19.07.2006 15:02:47
"Musiikkiamme voisi kuvata sanalla progressiviinen.", oli Kip Wingerin legendaarinen lause Soundissa 1980-luvun puolella. Sitä tulikin ihmeteltyä, mitä hittoa äijä sillä tarkoitti.
kyseinen
19.07.2006 17:07:27

Joo, High Tension Wires, baby.

Hyvä biisi tää Down Incognito
Ei se kesällä haittaa
McNulty
19.07.2006 20:15:36
She's only seventeen sai ainakin huomiota osakseen :)
El zorrero más grande en el mundo
Muusikoiden.net official firestarter #1
sirdickyj
19.07.2006 20:19:38
En tuukkaa, Brother Firetribe lämmppärinä.
Pataan!
stickyfinger
19.07.2006 21:12:32
No ainahan niitäkin on joille tekninen taitavuus on joku juttu, mutta mun mielestä rokissa (ja ennen kaikkea kasarisellaisessa) nyt on kyse ihan muusta kuin teknisestä taitavuudesta. Se on se koko paketti, joillain se juttu oli ja joillain ei.

Osa bändeistä nyt vaan oli selkeästi näitä "isosiskojen" nörttihevibändejä joita ei vaan iljennyt digata (Winger, Extreme), en minä, eikä Beavis ja Butthead. Osa tasapainotteli siinä rajoilla että voisko niitä joitain (vanhoja?) levyjä vähän salaa kuunnellakin (Bon Jovi, Def Leppard), ja sitten oli muutamia vähän viileämpiä tapauksia, jotka saivat unelmoimaan rocktähteydestä ja se aidompikin dekadenssi niistä välittyi (Mötley Crüe, Guns N' Roses).

Itselle koko genre on sellainen joka vetoaa siihen sisäiseen pikkupoikaan, ja niinpä ulkomusiikilliset seikat vaikuttaa myös kokonaispakettiin (eli ei kiitos bassoa kiinni alaleukaan, eikä aerobic-mikkiä). Sitten jos nyt jotain vakavasti otettavia "kylmät väreet" -tyyppisiä fiiliksiä hakee niin vaihdan jo siinä vaiheessa lajityyppiä.

Perkele, hyvin tiivistit!!!
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
sellisti
19.07.2006 22:11:10
Tämä Wingerin dissaaminen on jotenkin hauskaa muusikoiden.net-nimisellä palstalla

Plus muutaman muunkin tämän genren bändin, kuten esim. Poison ja Warrant. Eivät ne minusta eroa suuntaan tai toiseen mitenkään merkittävästi, eivätkä takuulla ole sen naurettavampia kuin tukkahevibändit keskimäärin. Jotenkin tietyt bändit vaan joutuvat täällä yleisen naureskelun kohteeksi. Jostain sen oman uskottavuuden pitää tietysti olla kiinni.

Tämä siis ottamatta mitenkään kantaa samassa yhteydessä käytyyn soittotaitokeskusteluun.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
Marlowe
19.07.2006 22:51:50 (muokattu 19.07.2006 22:53:44)
En ole ikinä Wingerista kuullutkaan ja saan lähes poikkeuksetta kasarihevistä pahan allergian, mutta jonkinlaisena auktoriteettina pitämäni All Music Guide tuntuu suhtautuvan yhtyeen esikoiseen hyvinkin myötämielisesti: 4,5 tähteä ja laatumerkintä. Hendrixiakin näytetään coveroivan.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:drkzikz6bbf9
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Epämuusikko
19.07.2006 23:07:31
morgenstein? sinne.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
-Cale
19.07.2006 23:45:03
http://www.insuranceandnews.com/article.php?vid=_f-kdsz1Zl4

Hassun näkönen jätkä. Paska biisi.

Mit vit? Todella hyvä biisi, yks Wingerin parhaista, ainaki mun mielestä. Eikä siinä ketään hassun näköistä jätkääkään ollut...
Jormaz
20.07.2006 00:03:10
Mahtaakohan Kip livenä pyörähdellä yhtä sensuellisti kuin musavideoilla?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
kyseinen
20.07.2006 00:35:42
Mahtaakohan Kip livenä pyörähdellä yhtä sensuellisti kuin musavideoilla?

Juuri tätä peräänkuulutin jo aiemmin. Jos muistini ei täysin petä, niin kaveri on käynyt balettikoulun, ja siitä juontavat mallikkaat pyörähdykset lavalla.
Ei se kesällä haittaa
kid ego
20.07.2006 09:07:54
Juuri tätä peräänkuulutin jo aiemmin. Jos muistini ei täysin petä, niin kaveri on käynyt balettikoulun, ja siitä juontavat mallikkaat pyörähdykset lavalla.

Siis onko tää se Kip "Winger" Van Damme?
"Minä tiedän missä olen, ja minne olen menossa. Ei tämä laiva merillä ole, enkä minä ole merimies" - erään deekun aatteita 14.7.2006.
foetor ex ore
20.07.2006 09:51:29
Oh my Jesus Christ almighty!!! Sydän hyppäs kurkkuun. Kiitos tästä tiedosta. Siellä ollaan. Hyvin lähti päivä käyntiin. Kiitos... Kiitos... *kumartaa*
HailAndKill
22.07.2006 07:50:33
Pikavilkaisulla en huomannut kenenkään maininneen, että bändiltähän on tulossa uusi levy lokakuussa.
sirdickyj
22.07.2006 10:40:58
Pikavilkaisulla en huomannut kenenkään maininneen, että bändiltähän on tulossa uusi levy lokakuussa.

Enpäs tuota tiennytkään, hienoa! Toimii taatusti, Pull on yks kovimpia levyjä ikinä meitsin kirjanpidossa.
Pataan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)