Aihe: Tiktak Empulta soololevy!
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
Royal Banzai
14.06.2006 23:51:21
jokos tuo levy on kaupoista saatavilla...

Ainakin meikäläisen työllistävään tavarataloon tuli tänään yksi kopio.
sartzan
15.06.2006 00:22:48
Tuo oli aivan mieletöntä roskaa!

Onnittelut perustelemattomasta mielipiteestä, tuliko nyt parempi mieli? Eihän kaikesta tarvi tykätä, mutta täällä nyt yleensä perustellaan näkemykset, ettei ne kuulosta aivan mielettömältä roskalta, ja sitä myöten saa koko keskustelupalstan tasoa vajoamaan sinne aivan mielettömän roskan tasolle tai alemmas.

Tuo biisi itseasiassa oli minusta ihan mainio. Kyssäriin "Mites jos Emppu ei ois Tiktakista" on hankala arpoa oikeaa vastausta. Voi olla että hankalaa ois, tai sitten ei. Toisaalta voi olla myös, että kun joku artisti irtaantuu jostain jo menestyneestä bändistä, tiirataan häntä kymmenen kertaa tarkemmalla suurennuslasilla kuin muita.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
FlatOutFucked
15.06.2006 01:22:36 (muokattu 15.06.2006 01:33:32)
Sanoo mies tällä perusteella?

Ai siis pitäisikö minun olla muusikko, jotta saisin olla jotain mieltä jostain biisistä? JÄRJETTÖMYYTTÄ!

Sanoin sen sillä perusteella, että biisi on minusta ihan karsea ja tuo akustinen veto jollain tapaa vielä masentavampi. En jaksa alkaa jauhamaan samoilla argumenteillä joita olen jo käyttänyt lukemattomissa tämäntapaisissa ketjuissa, joten jätettäköön paasaaminen.
Mutta, jos ko. biisin kirjoittaja on vääntänyt tuon puhtaasti luovuuttaan sydänverellä, niin mitä luultavimmin hänen inspiraationlähteensä ovat silloin myöskin täyttä paskaa, eli suomeksi: hän kuuntelee yllätyksentöntä ja kehnoa musiikkia, josta ei voi ammentaa ideoita. Tässä vaiheessa kaikki on jo pielessä.
Tosin, en usko että asia on puhtaasti näin, vaan kyllä tuo on tehty ihan laskelmoiden ja riskejä kaihtaen.

En jatka enempää enkä viitsi enää kirjoittaa ketjuun, ettei tämä mene samanlaiseksi jauhamiseksi kuin taannoisessa Tuvalu -ketjussa. Eikä siitä olisi hyötyäkään koska minä olen kuitenkin oikeassa.

Mutta onhan tuo emppu IHAN VITUN KUUMA VOSU.
Guitar Hero
15.06.2006 02:10:39 (muokattu 15.06.2006 02:12:02)
eli suomeksi: hän kuuntelee yllätyksentöntä ja kehnoa musiikkia, josta ei voi ammentaa ideoita. Tässä vaiheessa kaikki on jo pielessä.
Tosin, en usko että asia on puhtaasti näin, vaan kyllä tuo on tehty ihan laskelmoiden ja riskejä kaihtaen.

Jashas.. Tuosta saa valitettavasti sellaisen käsityksen, että hyvää musiikkia tehdään kuuntelemalla ja kopioimalla yllätyksellistä ja hyvää musiikkia.. Hyvät biisin kirjoittajat ovat hyviä biisin kirjoittajia, vaikka kirkaa kuuntelisivat
Come to the dark side. We have cookies
FlatOutFucked
15.06.2006 03:28:53
Jashas.. Tuosta saa valitettavasti sellaisen käsityksen, että hyvää musiikkia tehdään kuuntelemalla ja kopioimalla yllätyksellistä ja hyvää musiikkia.. Hyvät biisin kirjoittajat ovat hyviä biisin kirjoittajia, vaikka kirkaa kuuntelisivat

Olet ihan hakoteillä. Väitätkö tosiaan että taidetta voi tehdä ilman mitään referenssejä? Lahjakkuus on nimenomaan sitä että kykenee poimimaan hyviä ideoita, lisäämään omia ja niistä muokkaamaan omanlaisen ja toimivan ratkaisun. Jos tähän ei pysty nin kyseessä on vain turhaa kopioimista. Ja tämä vain korostuu jos tehdään populaariviihdettä, koska tarjontaa on niin paljon.
Jokainen joka tekee vaikkapa musiikkia, on siitä varmasti myös kiinnostunut ja altistunut sille pidemmän aikaa, ja mitä laajempi tietämys on, sitä enemmän on myös inspiraationlähteitä.
Muotoilin edellisen viestini osaksi vähän huonosti; en tarkoittanut että tulisi kuunnella vain hyvää musiikkia, vaan kaikkea musiikkia ja tajuta ne hyvät jutut.

Ko. biisin kirjoittalla ei ole joko kykyä tai halua soveltaa edellä mainittua. Kyllähän tuon kappaleen tahdissa päätään nyökyttää (ah niin tutun rytmin vuoksi), mutta ei se kovin kiinnostava teos ole.

Kirjoitinpas vielä, nyt loppu.
jussiohman
15.06.2006 03:42:29
Onnittelut perustelemattomasta mielipiteestä, tuliko nyt parempi mieli?

Miten/miksi perustelet sitä että joku biisi ei satu miellyttämään korvaa? Oli tuo munkin mielestä ihan kökköä, tosin on eri asia tarviiko sitä tulla tänne huutelemaan. Ei ehkä, mutta sanoinpa silti.
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
hirvma-6
15.06.2006 10:00:18
Aika laimea levy minusta tämä. Empun tuntien olisin odottanut jotain paljon mielenkiintoisempaa ja räväkämpää materiaalia. Nyt laulu on todella vaisua, eikä mikään muukaan oikeastaan potki. Suurin osta kitarakuvioista toimii jos vaan kuvittelee ne soitettaviksi iskevämmillä soundeilla, siitä plussaa, mutta kaikki muu jotenkin jättää kylmäksi.
Sarko
15.06.2006 12:24:15
Pakko myöntää että en kyllä ole itse lämmennyt ollenkaan Damen "Pony"-sinkulle, enkä kyllä usko että juuri ilmestynyt pitkäsoittokaan tulee päätäni mihkään kääntämään. Jotenkin Ponya kuunnellessa jää kaipaamaan sitä mystistä "antaumusta", sinkulalle päätynyt versio on jotensakin emotionaalisesti lussu ja voimaton, kuin Emppu ei olisi pistänyt itseään likoon biisiä tehdessään.

Akustinen versio toimi ihan suht kivasti, mitä nyt lausuminen on todella tönkköä. Hyvät biisithän tunnetusti toimivat kuin häkä sekä akustisesti että sähköisesti, tämän liven perusteella en menisi nimittämään biisiä kyllä erityisen hyväksikään.
Stakes are high, but so am i.
salmivaara
15.06.2006 15:47:53

Eihän kaikesta tarvi tykätä, mutta täällä nyt yleensä perustellaan näkemykset jii än ee

Täällä ei ole kyllä kellään tapana perustella yhtään mitään.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Mohla
15.06.2006 17:07:35

Olet ihan hakoteillä. Väitätkö tosiaan että taidetta voi tehdä ilman mitään referenssejä? Lahjakkuus on nimenomaan sitä että kykenee poimimaan hyviä ideoita, lisäämään omia ja niistä muokkaamaan omanlaisen ja toimivan ratkaisun. Jos tähän ei pysty nin kyseessä on vain turhaa kopioimista. Ja tämä vain korostuu jos tehdään populaariviihdettä, koska tarjontaa on niin paljon.
Jokainen joka tekee vaikkapa musiikkia, on siitä varmasti myös kiinnostunut ja altistunut sille pidemmän aikaa, ja mitä laajempi tietämys on, sitä enemmän on myös inspiraationlähteitä.
Muotoilin edellisen viestini osaksi vähän huonosti; en tarkoittanut että tulisi kuunnella vain hyvää musiikkia, vaan kaikkea musiikkia ja tajuta ne hyvät jutut.

Ko. biisin kirjoittalla ei ole joko kykyä tai halua soveltaa edellä mainittua. Kyllähän tuon kappaleen tahdissa päätään nyökyttää (ah niin tutun rytmin vuoksi), mutta ei se kovin kiinnostava teos ole.

Kirjoitinpas vielä, nyt loppu.

"En ole muusikko, enkä soita mitään, enkä tiedä mitä vittua minä teen koko sivustolla."
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
salmivaara
15.06.2006 18:46:34

Muusikoiden.net on palvelu, joka on suunnattu niin musiikin ammattilaisille, harrastelijoille kuin kuluttajillekin. Sivujen tarkoituksena on luoda keskus, jossa musiikista kiinnostuneet voivat kohdata toisensa, sekä tarjota monipuolisia palveluja internetin tarjoamien mahdollisuuksien mukaan.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
PekkaM
15.06.2006 19:03:44
Kannattaako ostaa Richard Ashcroftin uusi levy?
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
juuso a
15.06.2006 20:52:29

No vitut on (vitusti tämmösiä :D hymiöitä tähän perään)

Ei mutta sitä tulin oikeasti kommentoimaan että ei kait musiikin tarvitse olla omaperäistä ja taiteellista ollakseen hyvää. Onhan tuo tietysti hieman mautonta ja hajutonta niinkun sanotaan, mutta tehköön kaikki niinkun mielii. Jos kerran haluaa ihan välttämättä tollaista soittaa ja se on hänen mielestään mahtavaa niin mitä me ollaan täällä kritisoimaan? Parempia ihmisiä? Tuskin.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Guitar Hero
16.06.2006 00:31:02
Ei mutta sitä tulin oikeasti kommentoimaan että ei kait musiikin tarvitse olla omaperäistä ja taiteellista ollakseen hyvää. Onhan tuo tietysti hieman mautonta ja hajutonta niinkun sanotaan, mutta tehköön kaikki niinkun mielii. Jos kerran haluaa ihan välttämättä tollaista soittaa ja se on hänen mielestään mahtavaa niin mitä me ollaan täällä kritisoimaan? Parempia ihmisiä? Tuskin.

Hieno juttu, tuhosit pohjan koko keskustelulta. :D
Come to the dark side. We have cookies
MK73
16.06.2006 20:33:42
Laitetaas väliin kommenttia itse levystäkin:

Pakko myöntää että tykkään. Kahden kuuntelukerran jälkeen ihan ok rokkilevy. Huomattavasti kehnompaakin musaa tässä maassa tehdään, jos kyllä parempaakin.

Biisit ovat yllättävän hyviä ja soitteet toimii - rumpalikin osaa asiansa. Empun laulu jää hieman ponnettomaksi verrattuna levyn muuten massiiviseen sointiin, mutta lauluääni sinällään on aika namu. Soundit ovat nykyrock -levyille tyypilliset, en oikein välitä..

Sanottakoon, että tämä hentoinen nuori nainen teki sittenkin melko rohkean ja vahvan albumin.
JCM
18.06.2006 02:30:39

Eikä ole, ainakaan minun mielestäni.

Eikä musiikkinsakaan tuota sen kummempia väristyksiä. Ok rokkia jnejne, mut ei mitään mikä säväyttäis just mua.

Ei muuta kuin tsemppiä Empulle joka tapauksessa, ja onhan se nyt kuitenkin tosi sievä silti.. vaikka mun makuun ei oiskaan.
Grazy Mama & the Sidekicks going strong
Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO!
greshgurt
18.06.2006 14:43:16
Tässä keskustelussa olen nyt ainakin huomannut sen, kuinka fanaattista TikTak(/Dame?) -sakki on, hoho. Jopa Tool-ketjuun voi mennä bändiä kritisoimaan ja kaikki pysyvät elossa ja ystävinä, mutta annapas jos ei pidä näistä tytöistä. Hieman vastaavanlainen ilmiö, kuin että ei voida tykätä jostakin julkisesti jos se on liian poppia/söpöä/jotakin, tässä vaan pitää veret hampaissa perustella miksi TikTakista on tykättävä.

Noh, ehkä voi jo arvatakin, ettei tämä Damekaan minuun erityisemmin iskenyt. Myönnetään jo tässä vaiheessa etten ole kuullut kuin Pony-biisin. Hieman tylsän kuuloinen biisi, Empun laulu ei innosta (uskaltaisin väittää, että hän pystyy paljon parempaankin, mikä on tietty positiivinen juttu). Sanoista, tai ennemminkin niiden 'esiintuomisesta' en erityisemmin pitänyt. Jotenkin peruspoprock-huttua minun korvilleni. Ei varmastikaan huono juttu hyvin monelle muulle ihmiselle.

On siinä kyllä jotain tehty oikeinkin, biisi jäi soimaan aika hyvin päähän pariksikin päivää. Jos nyt mennään vielä vähän musiikin ulkopuolellekin, niin musavideo oli mielestäni typerä ja Summerin liveveto aika ankea. Jäi sekin kyllä päähän soimaan, koukkuja on.

En tiedä saisiko näin ajatella ja sanoa, mutta ei tämän Ponyn perusteella oikein tee mieli kuunnella levyn muita kappaleita. En oikein ylläty nykyään positiivisesti mistään, niin en nyt tätäkään kokeile. Sinällään on perusjutut ihan kunnossa jo sinkkubiisissä, mutta minähän oon tällänen niin vaativa homonirsoilija.

En kyllä mene sanomaan, että tekisin itse hommat paljon paremmin (tai tekisin kyllä jos osaisin) ja ehkä parempi niin etten tekiskään.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
PekkaM
18.06.2006 17:04:07
Tässä keskustelussa olen nyt ainakin huomannut sen, kuinka fanaattista TikTak(/Dame?) -sakki on, hoho. Jopa Tool-ketjuun voi mennä bändiä kritisoimaan ja kaikki pysyvät elossa ja ystävinä, mutta annapas jos ei pidä näistä tytöistä. Hieman vastaavanlainen ilmiö, kuin että ei voida tykätä jostakin julkisesti jos se on liian poppia/söpöä/jotakin, tässä vaan pitää veret hampaissa perustella miksi TikTakista on tykättävä.

Ota plussaa. Jos IndX ja Antti Tuisku olisi naispuolisia (joo, selvitys asiasta ei ole vielä valmis), olisivat hekin Mnetin rokkipappojen suojeluksessa.
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
Artist
18.06.2006 17:06:38
Tuli taas tänään kuultua radiosta tuo Pony (luulin muuten aluksi, että biisin nimi on phony, heh heh) ja kyllähän se ihan kelpo popbiisi on. Mutta kelpoja popbiisejä kuulee radiostakin sen verran paljon, että ei tuo nyt erityisiä väristyksiä tai tunteita herätä.
"The call to arms was never true, I'm medicated...how are you?"
Heissi
18.06.2006 19:09:56
Mun mielestä tuo Empun ääni on sopivan käheä. Ei vain oikein taida olla parhaimmillaan tuossa live-vedossa. Odotan mielenkiinnolla levyä..

Eilen Provinssissa lauloi ainakin hyvin, mitä nyt muutaman biisin kävin kattelemassa. Basistilla oli Enochian Crescentin paita. Plussa basistille.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)