Aihe: Rockin kuolema
1 2 3 4 565 66 67 68 69122 123 124 125 126
Atomic Cafe
14.10.2010 12:41:00
Dio pelastaa Rock'n'Rollin.
BigPapa
14.10.2010 12:44:15

Atomic Cafe: Dio pelastaa Rock'n'Rollin.

Dio on kuollut.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
sellisti
14.10.2010 12:45:08
velipesonen: Pikkusen nolottaa kun oma maamme on hevimusiikin ykkösmaita maailmassa, eihän se kerro muusta kuin siitä että meitä vainoaa syvä tyhmyys. Onhan sekin silmiinpistävää että leijonanosa - huuhkajanosa - parhaista jalkapalloilijoistamme on maahanmuuttajia, mustalaisia ja ruotsinkielisiä. Jalkapallo on sentään laji missä todellinen paremmuus mitataan, jääkiekossa pärjää vähäjärkisellä rytinällä.

Alkaiskohan nää provoilut olla tässä, "asiantuntijuus" on nyt sen verran vakuuttavalla tasolla eikä itse aiheeseen tunnu kellään olevan enää mitään sanottavaa.

Musta vähän tuntuu että velipesonen ja jazzmies ovat tuossa about 20 sivua taaksepäin käyneet yksityisviestitse jokseenkin seuraavanlaisen keskustelun: "Hei, ruvetaanko vedättämään porukkaa ihan kunnolla tossa ketjussa? Ne ottaa ihan tosissaan kaiken mitä me sanotaan, pidetään vähän hauskaa ja vedetään överiks! Mut ei kerrota kellekään, jooko?" "Joo, hyvä idea!"

Jos olen väärässä, niin on syytä olla huolestunut aika monesta asiasta.
"Remember my neighbour with the burns on 90% of her body? Well, she burned the other 10% now. She was lighting a fart and her bush caught fire." -George Carlin (1937-2008)
Atomic Cafe
14.10.2010 12:48:27
BigPapa: Dio on kuollut.

Niin minäkin luulin mutta ei näköjään ole.
BigPapa
14.10.2010 12:49:14

Atomic Cafe: Niin minäkin luulin mutta ei näköjään ole.

Ilmeisesti Dion musiikki elää.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Atomic Cafe
14.10.2010 12:58:20 (muokattu 14.10.2010 13:16:11)
sellisti: Musta vähän tuntuu että velipesonen ja jazzmies ovat tuossa about 20 sivua taaksepäin käyneet yksityisviestitse jokseenkin seuraavanlaisen keskustelun: "Hei, ruvetaanko vedättämään porukkaa ihan kunnolla tossa ketjussa? Ne ottaa ihan tosissaan kaiken mitä me sanotaan, pidetään vähän hauskaa ja vedetään överiks! Mut ei kerrota kellekään, jooko?" "Joo, hyvä idea!"

Taidat olla enemmän oikeassa kun luuletkaan :)

Vaikka en minä usko että ne ketään ovat vedättäneet sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mukavan provosoivia ja älykkäitä kirjoitelmia on tullut kummaltakin ja jengi on tuskin ymmärtänyt niistä puoliakaan, en minä ainakaan ole.
velipesonen
14.10.2010 13:00:54

PsychedelicWarlord: Eli suomeksi:" Jazzmies on asiantuntija ,KOSKA hän on samaa mieltä kuin minä"

Tämän keskustelun luulisi selventävän että minä ja jazzmies emme ole asioista samaa mieltä (toistemme kanssa).

Eihän me nyt niitä kriteerejä hylätä vain sen takia ettet sinä pidä hevistä.Älä luulekaan :-)

Jos ja kun hevimusiikki on parhaimmillaankin vain huono vitsi, siihen liittyvässä kontekstissa syntyneet mielekkäät kriteerit ovat lähes täydellä varmuudella tarpeettomia ja käyttökelvottomia so. haitallisia ja mielellään viipymättä hylättävä.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Musta Arkipyhä
14.10.2010 13:05:35
velipesonen: Jos ja kun hevimusiikki on parhaimmillaankin vain huono vitsi, siihen liittyvässä kontekstissa syntyneet mielekkäät kriteerit ovat lähes täydellä varmuudella tarpeettomia ja käyttökelvottomia so. haitallisia ja mielellään viipymättä hylättävä.

Eivät ole.Eikä niitä kriteereitä tosian kannata hylätä siksi ettet pidä hevistä.

Miksi muuten jankutat sitä ettet pidä hevistä? Kyllä se lienee jo tullut selväksi kaikille.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
velipesonen
14.10.2010 13:09:24

sellisti: Alkaiskohan nää provoilut olla tässä, "asiantuntijuus" on nyt sen verran vakuuttavalla tasolla eikä itse aiheeseen tunnu kellään olevan enää mitään sanottavaa.

Musta vähän tuntuu että velipesonen ja jazzmies ovat tuossa about 20 sivua taaksepäin käyneet yksityisviestitse jokseenkin seuraavanlaisen keskustelun: "Hei, ruvetaanko vedättämään porukkaa ihan kunnolla tossa ketjussa? Ne ottaa ihan tosissaan kaiken mitä me sanotaan, pidetään vähän hauskaa ja vedetään överiks! Mut ei kerrota kellekään, jooko?" "Joo, hyvä idea!"

Jos olen väärässä, niin on syytä olla huolestunut aika monesta asiasta.

Valitan, olet tässä kohtaa arveluinesi väärässä. Voit siis alkaa huolestua lisää. Itse olisin veronmaksajana ja isänmaanystävänä huolestunut kansakuntamme liiallisesta tyhmyydestä. Vaikka eivät siinä taida huolestumiset auttaa.

On omituista että ilmiselvä tosiseikka, että hevi on lähes pelkkää roskaa, aiheuttaa epäilyn vedättämisestä ja "provoilusta". Tässä ei liene kyse edes liiallisesta korrektiudesta, joka pakottaa suhtautumaan heviin näennäisen vakavasti, vaan siitä että jotkut oikeasti haluavat kuunnella sitä.

Oikeastaan vielä kummallisempaa on ettei jazzin keskimääräistä sisällöllistä painokkuutta rockiin verrattuna haluta myöntää, eihän se muuta miksikään parhaan rockin ikuista loistokkuutta.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
BigPapa
14.10.2010 13:13:18 (muokattu 14.10.2010 13:13:58)

Mitähän se on tuo hevimusiikki? Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath ja monet muut olivat rockia, jytä-rockia, jytää ja ovat. Hevimusiikki, höh.
velipesonen
14.10.2010 13:14:57

BigPapa: Mitähän se on tuo hevimusiikki? Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath ja monet muut olivat rockia, jytä-rockia, jytää ja ovat. Hevimusiikki, höh.

Purple on rajatapaus, Zeppelin ja Sabbath eivät ole hevimusiikkia, hevimusiikki alkaa Priesteistä.
sellisti
14.10.2010 13:18:26
velipesonen: Valitan, olet tässä kohtaa arveluinesi väärässä.

En oikein jaksa uskoa kun näitä lukee...

ilmiselvä tosiseikka

Tässä sitä taas mennään. Ehkäpä näille sun kummasteluille looginen selitys voisi olla se, että tuokin on tosiseikka ainoastaan oman pääsi sisällä..?

Oikeastaan vielä kummallisempaa on ettei jazzin keskimääräistä sisällöllistä painokkuutta rockiin verrattuna haluta myöntää

Vaikka pitäisi paikkansakin, niin miten tuo liittyy tähän ketjuun mitenkään? Se nyt ei ole yllätys että jazzmies pitää jazzia parempana kuin rockia.
"Remember my neighbour with the burns on 90% of her body? Well, she burned the other 10% now. She was lighting a fart and her bush caught fire." -George Carlin (1937-2008)
BigPapa
14.10.2010 13:19:48 (muokattu 14.10.2010 13:24:38)

velipesonen: Purple on rajatapaus, Zeppelin ja Sabbath eivät ole hevimusiikkia, hevimusiikki alkaa Priesteistä.

Kumma juttu, mulle ei ole koskaan pudonnut Priestit eikä Maidenit ja mitä niitä nyt on.
Eikä Van Halenkaan oo mitään riemunkiljahduksia aiheuttanut.

Ehkä se johtuu tästä "kunnianosoituksesta:

http://www.youtube.com/watch?v=nR1Xc6Y8Rdg

http://www.youtube.com/watch?v=rMSX90WgCRw
velipesonen
14.10.2010 13:29:23

BigPapa: Kumma juttu, mulle ei ole koskaan pudonnut Priestit eikä Maidenit ja mitä niitä nyt on.
Eikä Van Halenkaan oo mitään riemunkiljahduksia aiheuttanut.

Fan-Haalenin eka levy on noista ehkä vähiten huono ja hetkittäin melkein musiikkia mutta täysin raivostuttavaahan sekin on. Ensihoitaja Dave Lee Rothin kunnostautuminen rockin tappamisessa on ollut merkittävä.
Atomic Cafe
14.10.2010 13:29:44 (muokattu 14.10.2010 13:40:22)
Heavy syntyi varsinaisesti vasta New Wave of British Heavy Metalin myötä. Suomi kulki vähän jälkijunassa vaikka kyllähän niitä hevihemmoja alkoi näkymään jo varsin aikaisessa vaiheessa tässäkin maassa, laajemmassa mitassa kuitenkin vasta 80-luvun alkupuolella.
velipesonen
14.10.2010 13:39:04

Atomic Cafe: Heavy syntyi varsinaisesti vasta New Wave of British Heavy Metalin myötä. Suomi kulki vähän jälkijunassa vaikka kyllähän niitä hevihemmoja alkoi näkymään jo varsin aikaisessa vaiheessa tässäkin maassa, laajemmassa mitassa kuitenkin vasta 80-luvun alkupuolella.

Kimmo Kuusniemen bändit Moottorilinnut ja Sarcofagus taisivat olla ensimmäisten hevimusiikkiyhtyeiden joukossa Suomessa. Lahtelainen Charlies mainitaan joskus Suomen ensimmäisenä hevibändinä mutta nehän soittivat hard rockia vahvalla bluespohjalla. Tavallaan kai Elonkorjuukin oli heviä mutta ei kai ihan sentään. Elonkorjuussa oli maallemme epätyypillisesti hyvä rumpali.

NWoBHM oli todellakin hevin lähtölaukaus ja pohjautuu siihen kun joskus joku ymmärtää vitsin jatketusti väärin. Kun väärinymmärretty vitsi on kaiken lisäksi huono, tuloksena on heviä.
BigPapa
14.10.2010 13:39:24 (muokattu 14.10.2010 13:45:32)

Musta Arkipyhä
14.10.2010 13:45:45
Atomic Cafe: Heavy syntyi varsinaisesti vasta New Wave of British Heavy Metalin myötä.

Roskaa.Heavy syntyi jo 70-luvun alussa.Lähinnä Black Sabbathin myötä.Myöskään Rainbown vaikutusta ei sovi vähätellä.Samoin Scorpions,UFO jne.loivat pohjaa NWOBHM.

Kannattaisi ottaa taas vähän selvää asioista.
Musta Arkipyhä
14.10.2010 13:47:21
velipesonen: NWoBHM oli todellakin hevin lähtölaukaus ja pohjautuu siihen kun joskus joku ymmärtää vitsin jatketusti väärin. Kun väärinymmärretty vitsi on kaiken lisäksi huono, tuloksena on heviä.

Jokos olis aika lopettaa jankutus?

Eiköhän se ole jo tullut selväksi ettet hevistä pidä.Ja NWoBHM ei ollut "hevin lähtölaukaus".Se ,että sinä ja joku muu sanotte niin ei sitä sellaiseksi myöskään tee.
BigPapa
14.10.2010 13:48:36 (muokattu 14.10.2010 13:48:52)

PsychedelicWarlord: Roskaa.Heavy syntyi jo 70-luvun alussa.Lähinnä Black Sabbathin myötä.Myöskään Rainbown vaikutusta ei sovi vähätellä.Samoin Scorpions,UFO jne.loivat pohjaa NWOBHM.

Kannattaisi ottaa taas vähän selvää asioista.

Niin, se ei silloin ollut heviä vaan rockia, sen voin sanoa tuon ajan eläneenä ja musiikkia silloin ahmineena
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)