Lasitten 24.05.2009 20:38:15 | |
---|
RhonyGuitar: Smoke on the Water, Child in Time, Black Night, Woman from Tokyo jne... Loistava bändi kuitenkin! Ymmärsinkö, että nämä ovat Purplen huonoja biisejä? Jos näin niin Child in Time tuolta listalta joutaa pois, koska se on Purplen paras biisi (eritoten Made in Japanilla oleva versio). Jos komodo ampuu pihevin 300km/h kohti 2kg siikaa niin jääkö hammetti ilmaan tiluttamaan wahilla? |
Icy-Sun 27.05.2009 17:53:38 | |
---|
Heh, aikalailla purplen parhaita biisejähän tuossa luetteli. Kumma, jos huonoimmiksi laskee :) Uudemmassakin on helmiä. Abandon on minusta kohtuullisen paska levy, mutta Rapture of the Deepillä on ihan jumalattoman hyviä kappaleita, kuten nimibiisi, Clearly Quite Absurd ja Money Talks. Kai se Purple pitää käydä tänä kesänä uudelleen katsomassa ja Oulussa vielä kerta tälle vuotta. Ei Morsellakaan ole vittuuntunutta ilmettä soittaessa niinkuin Blackmorella ;) |
timus 27.05.2009 18:14:38 | |
---|
Rapture on tosiaan loistolevy. Parasta nykypurplea Purpendicularin ohella. Livemeiningistä sen verran, että nykyisin Purplesta huokuu keikoilla oikea soittamisen ilo. Gillanhan totesi jossakin haastattelussa jotain tyyliin, että enää ei ole tarvetta painaa rock & roll highwayta, vaan nykyisin ajellaan pikemminkin maisemareittiä. "no sound, no sound problems"
-Henry Rollins |
Gaines 27.05.2009 19:37:37 | |
---|
Joo, heinäkuussa sitten Tampereelle kattomaan ja sittehän se olis vielä loppuvuodesta Oulussakin. Johan sitä on odoteltukin pitkin talvea. Sydän lyö ja parta kasvaa! |
Icy-Sun 27.05.2009 21:08:14 | |
---|
timus: Livemeiningistä sen verran, että nykyisin Purplesta huokuu keikoilla oikea soittamisen ilo. Tämä tuli huomattua itsekin. Paljon parempi fiilis itselläkin kun näkee miehiä lavalla, jotka hymyilevät, eivätkä vain paina tappavalla rutiinilla. |
StJerky 28.05.2009 10:54:18 | |
---|
timus: Rapture on tosiaan loistolevy Näin on. Oulun keikalla pitää käydä. |
rkellu 28.05.2009 13:46:02 | |
---|
highway star potkii persettä. kakkosena tulee space truckin. |
BobHope 29.05.2009 12:07:47 | |
---|
Martensiitti on metastabiili rakenne |
Icy-Sun 29.05.2009 22:55:54 | |
---|
Saakelin hyvä veto Space Truckingista. |
Gaines 30.05.2009 09:12:54 | |
---|
Sydän lyö ja parta kasvaa! |
Hannubal 30.05.2009 09:28:21 | |
---|
Eivät juurikaan kosketa mitkään seinän toisen puolen sattumukset
suojaan kuutioon kaikelta
kasvan kiinni panssaroinnin sisäpintaan |
HaloOfFlies 10.06.2009 00:37:08 (muokattu 10.06.2009 00:42:11) | |
---|
Ilmeisesti tällä tuoreella kiertueella settilista on hieman vaihdellut, mm. Maybe I'm A Leo, Mary Long ja Knockin' At Your Back Door on kuultu joillakin keikoilla, viime vuoden puolella soitettiin mm. When A Blind Man Criesia ja Living Wreckia. Mutta se suurin yllätys ainakin minulle on Wring That Neck! Onko tuota soitettu kertaakaan Gillanin aikana livenä ennen tätä kiertuetta? "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Velli 10.06.2009 01:49:49 | |
---|
danny: Mutta se suurin yllätys ainakin minulle on Wring That Neck! Onko tuota soitettu kertaakaan Gillanin aikana livenä ennen tätä kiertuetta? Löytyypi mm. Scandinavian Nights tuplaliveltä 70-luvun alusta. Samaisella lätyllä on myös Paint It black (siis se Rollarien ralli). |
Tigerstedt 10.06.2009 02:23:57 (muokattu 10.06.2009 02:24:36) | |
---|
danny: Mutta se suurin yllätys ainakin minulle on Wring That Neck! Onko tuota soitettu kertaakaan Gillanin aikana livenä ennen tätä kiertuetta? Toi oli aika pitkäänkin ihan keikkastandardi Gillanin aikana, oiskohan ollut vuodet 69-71 tms. 80-luvulla taisi loistaa poissaolollaan. Hieno riffi ja hyvä biisi, vanhasta jamisävytteisestä versiosta eroava nyky-Purplen versio sinfoniaorkan kanssa on tosi hyvä. http://www.youtube.com/watch?v=NHG2ICht3-A You have to be trusted by the people that you lie to, so that when they turn their backs on you, you'll get the chance to put the knife in. |
BigPapa 10.06.2009 11:14:04 | |
---|
Tigerstedt: Toi oli aika pitkäänkin ihan keikkastandardi Gillanin aikana, oiskohan ollut vuodet 69-71 tms. 80-luvulla taisi loistaa poissaolollaan. Hieno riffi ja hyvä biisi, vanhasta jamisävytteisestä versiosta eroava nyky-Purplen versio sinfoniaorkan kanssa on tosi hyvä. http://www.youtube.com/watch?v=NHG2ICht3-A Olihan se mukana jo Evansin ja Simperin aikana. They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Tigerstedt 10.06.2009 13:27:49 | |
---|
BigPapa: Olihan se mukana jo Evansin ja Simperin aikana. Oli toki, mutta danny kysyi tosta Gillanin ajasta. You have to be trusted by the people that you lie to, so that when they turn their backs on you, you'll get the chance to put the knife in. |
Nazareth 23.06.2009 04:04:10 | |
---|
Isukki myy talon niin siellä on Purplen Burn, vissiin 1975 ostettu versio, älppäri, pyysin että jos mä saisin sen sisustukseen. Siitä levystä on paras puoli paskana. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
Nick Bone 24.06.2009 22:20:05 | |
---|
Onks täällä mun lisäksi ketään, joka on nimenomaan Coverdalen aikaisen Purplen eli MKIII:sen suuri ystävä? Pidän toki erittäin paljon Gillaninkin aikaisesta Purppurasta, mutta jotenkin toi Taavetin aikanen sytyttää eniten... Burn vaan nyt on kaikkien aikojen hienoimpia heavy/hard rock-levytyksiä, yhdessä Rainbown Risingin ja Black Sabbathin kiekkojen kanssa... She Makes You Burn With A Wave Of Her Hand... California Jam 74 on totaalista taidetta! All work and no play makes Nick a dull boy |
Jokapaikanapina 24.06.2009 22:49:10 | |
---|
Nick Bone: Onks täällä mun lisäksi ketään, joka on nimenomaan Coverdalen aikaisen Purplen eli MKIII:sen suuri ystävä? Pidän toki erittäin paljon Gillaninkin aikaisesta Purppurasta, mutta jotenkin toi Taavetin aikanen sytyttää eniten... Burn vaan nyt on kaikkien aikojen hienoimpia heavy/hard rock-levytyksiä, yhdessä Rainbown Risingin ja Black Sabbathin kiekkojen kanssa... She Makes You Burn With A Wave Of Her Hand... California Jam 74 on totaalista taidetta! Viimeaikoina oon alkanu diggaan ihan älyttömästi Coverdalen aikasta Purplea. MKII:n coveroinnit ei uppoa uusilla laulajilla kun alkuperäset versiot on niin kovia, mutta Burn on aivan hemmetin kova! Myös MKIV:n Come Taste The Band on kiva |
MTM 25.06.2009 09:24:23 | |
---|
Jokapaikanapina: Viimeaikoina oon alkanu diggaan ihan älyttömästi Coverdalen aikasta Purplea. MKII:n coveroinnit ei uppoa uusilla laulajilla kun alkuperäset versiot on niin kovia, mutta Burn on aivan hemmetin kova! Myös MKIV:n Come Taste The Band on kiva Joo, Burn on Purple-nimen alla tehdyistä levyistä kovimpia. Sillä Glenn Hugheskin laulaa hienosti, välillä jopa paremmin kuin DC. Come Taste The Band pääsi vuosien tauon jälkeen minullakin tehokuuntelun kun hankin sen halpislaarista CD:nä. Jukrat että sehän toimii paljon paremmin kuin muistin. Myös Tommy Bolin hoitelee laulupuolta mallikkaasti. |