Aihe: Rush
1 2 3 4 563 64 65 66 67122 123 124 125 126
Gaines
30.07.2008 12:17:13
Sanokaaha, mikä on heikoin levy Rushilta minkä omistatte?

Mulle heikoin on Vapor Trails. Siinä ei ole sydän mukana - joko mulla kuulijana tai bändillä esittäjinä. Mutta ei toimi ei.
Sydän lyö ja parta kasvaa!
Newsted85
30.07.2008 13:29:23
Mulle heikoin on Vapor Trails. Siinä ei ole sydän mukana - joko mulla kuulijana tai bändillä esittäjinä. Mutta ei toimi ei.

Vapor Trails on heikko lähinnä saundiensa takia. Depyytti ja Caress Of Steel ovat ehkäpä sitä musiikillisesti heikointa Rushia. Toki Caressilla on loistavia osuuksia niissä biiseissä, mutta kokonaisuuksina eivät oikeen toimi.
"Reality leaves a lot to the imagination." - John Lennon
2541
30.07.2008 14:50:39

Vapor Trails on heikko lähinnä saundiensa takia. Depyytti ja Caress Of Steel ovat ehkäpä sitä musiikillisesti heikointa Rushia. Toki Caressilla on loistavia osuuksia niissä biiseissä, mutta kokonaisuuksina eivät oikeen toimi.

Minusta "Caress Of Steel" on yksi parhaista. Varsinkin "Bacchus Plateau" on ihan unohdettu helmi, pop-Rushia parhaimmillaan. Samoin "Lakeside Park".
Ja ei debyytissäkään vikaa ole, semmoista Zeppelin-junior -meininkiä plus helvetin hyvät kitara- ja bassosoundit. Rumpujen soittoa voisi tietysti kritisoida, mutta toisaalta Rutsey soitti noi rokkibiisit paljon kulkevammin kuin Peart.
Timetokill
30.07.2008 19:36:00 (muokattu 30.07.2008 19:39:42)
Rush on siitä outo orkesteri, että on ihan turha kysyä neuvoa Rush-diggareilta, mitä levyjä kannattaisi hankkia... tai heidän "huonointa" Rush-levyään. Vastaukset ovat todennäköisesti hyvin erilaisia.

Joku sanoi Snakes & Arrowsia huonoimmaksi, minusta se on Preston jälkeen tehdyistä paras Rush-levy... no ehkä Counterpartsin kanssa tasoissa... kun taas minun mielestäni Rushin ylivoimaisesti paras aikakausi oli Permanent Wavesista Prestoon (1979-1989).

Huonoin levy on minun mielestäni Vapor Trails ilman mitään epäilyksiä. Debyyttiä en edes laske Rush-levyksi, se on vielä sellaista koulupoikien puuhastelua (vaikka kyllähen ne jo silloin soittaa osasivat).
Timetokill
30.07.2008 19:42:52
Muuten onkos Alex tehnyt muuta kuin sen soololevyn ja vierailun Porcupine Treen uusimmalla levyllä? En ole oikein noita soolojuttuja seuraillut... Ja onko Geddy tehnyt muuta kuin yhden soololevyn? Entäs Peart?

Eipä ne ole paljoa vierailleet muiden levyillä. Mutta vierailivat ne (Alex ja Geddy) Foo Fightersin livekeikalla tässä taannoin:

http://youtube.com/watch?v=T1Ramu397UQ
Borlag
30.07.2008 19:48:44 (muokattu 30.07.2008 19:52:45)

Lifeson on ollut seuraavilla levyillä vierailemassa:

Platinum Blonde - Alien Shores (1985)
Lawrence Gowan - Lost Brotherhood (1990)
The Big Dirty Band - Trailer Park Boys: The Movie soundtrack (2006, Geddy mukana)
Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet (2007)
Tiles - Fly Paper (2008)

Geddy taas seuraavilla:
Various Artists - We Are The World (1985)
South Park: Bigger, Longer And Uncut soundtrack (1995, Lifeson mukana)
Geddy Lee - My Favourite Headache (2000)
2541
30.07.2008 22:46:06

Koko bändi on mukana Max Websterin kappaleessa "Battlescar", löytyy levyltä "Universal Juvelines" (1980). Ko. biisissä soittavat molemmat bändit.
http://www.youtube.com/watch?v=8oT7wH8z1Y8
jazzmies
30.07.2008 22:55:49
Koko bändi on mukana Max Websterin kappaleessa "Battlescar", löytyy levyltä "Universal Juvelines" (1980). Ko. biisissä soittavat molemmat bändit.
http://www.youtube.com/watch?v=8oT7wH8z1Y8

On kyllä mielenkiintoinen bändi tuo MW. Täytyy tutustua paremmin, sillä Rush kiersi heidän kanssaan koko 70-luvun lopun.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. - Kailis 2008 -
2541
31.07.2008 00:09:53

On kyllä mielenkiintoinen bändi tuo MW. Täytyy tutustua paremmin, sillä Rush kiersi heidän kanssaan koko 70-luvun lopun.

Suosittelen, on se sen verran hauska ja erikoinen ryhmä. Levyistä voisin suositella seuraavia:
High Class In Borrowed Shoes (1977)
Mutiny Up My Sleeve (1978)
A Million Vacations (1979)

Progea, hard rockia, poppia ja ns. outoa kamaa kierolla huumorilla. Tässä parit näytteet kaikista:
http://www.youtube.com/watch?v=Cbw2Wx9wqAo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Sry7ML4PzbE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=NJvswEsHRrU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=i2ZfKHAmpoI
mlehtinen
31.07.2008 07:51:20
Onkos Rushista missään keskustelupalstaa missä olisi juttua albumeista, esim. kustakin oma threadinsa? Bändiin tutustuminen meikäläisellä kun on menossa (melko alussa) niin olisi mukava lueskella toisten arvioita samalla kun kuuntelee levyjä.
Nimimerkki Biibob Blackmoresta: ":) Paskimmillaankin paras ja ainut oikea kitaristi purplen riveihin. :)"
Mikko_L
31.07.2008 11:36:16
Onkos Rushista missään keskustelupalstaa missä olisi juttua albumeista, esim. kustakin oma threadinsa? Bändiin tutustuminen meikäläisellä kun on menossa (melko alussa) niin olisi mukava lueskella toisten arvioita samalla kun kuuntelee levyjä.

Progarchivesissa on nykyään kaikista vähänkin progeen viittaavista bändeistä juttua ja levyarvosteluja... Rush on tietysti ollut siellä alusta asti, joten eiköhän luettavaa piisaa.
http://www.progarchives.com/artist.asp?id=609

-Mikko
Timetokill
04.08.2008 21:17:50
Kuinkas moni on hommannut tämän Snakes & Arrows liven?

Surkeasoundisen Rion jälkeen tämä kuulostaa aivan hiton hyvältä, soundit ovat erittäin puhtaat ja terävät. Meininki Rotterdamissa kuulostaa olleen aika perhanan hieno myös. Vähän skeptisesti suhtauduin ensin levyn tarpeellisuuteen, kun Rushilla on niin paljon näitä livejä, mutta kyllä toimii hienosti... erityisesti nämä S&A:n biisit kuulostavat livenä paljon paremmalta.
Pedroz
04.08.2008 21:53:39

^Ihan mukava lisä kokoelmaan, mutta mateleva tempo häiritsee joissakin biiseissä. Viime kuuntelusta on aikaa, pitäisi taas joskus palauttaa mieleen.

Nyt soi Geddyn soolo My Favorite Headache, kyllä tämä Test for Echon hakkaa.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
jazzmies
04.08.2008 22:50:40
^Ihan mukava lisä kokoelmaan, mutta mateleva tempo häiritsee joissakin biiseissä.

Hartwallin keikallakin osa biiseistä laahasi maksimaalisesti. Ei mennyt jalan alla ei, "ei olisi kiva tanssia" sanoisi Pirkko Liinamaa.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. - Kailis 2008 -
Timetokill
04.08.2008 23:46:51
Hartwallin keikallakin osa biiseistä laahasi maksimaalisesti. Ei mennyt jalan alla ei, "ei olisi kiva tanssia" sanoisi Pirkko Liinamaa.

Ai jaa... en mä tollaista laahausta huomannut. Mihin biiseihin viittaat? Jotkut S&A:n biisit "laahaavat" studiolevylläkin ihan tarkoituksellisesti, Armor & Sword erityisesti.
Mika Torvinen
05.08.2008 04:15:57
Ai jaa... en mä tollaista laahausta huomannut. Mihin biiseihin viittaat? Jotkut S&A:n biisit "laahaavat" studiolevylläkin ihan tarkoituksellisesti, Armor & Sword erityisesti.

Itse muistan että ainakin Digital Man laahasi jonkun verran.
Jeh.
jazzmies
05.08.2008 08:38:23
Itse muistan että ainakin Digital Man laahasi jonkun verran.

Kyllä, ja muut ensimmäisen setin alkupään piisit. Sanotaan että ensimmäiset viisi oli niin vahvat vesikelin liisterit pohjassa, että meinasi tulla elämäni pisin ilta.
J.Hollström
05.08.2008 08:44:02 (muokattu 05.08.2008 08:44:35)
Kyllä, ja muut ensimmäisen setin alkupään piisit. Sanotaan että ensimmäiset viisi oli niin vahvat vesikelin liisterit pohjassa, että meinasi tulla elämäni pisin ilta.

Liekö noilla mitään klikkiä tms., vai millä ne taustat saadaan samaan tempoon mitä orkka? Varmaan alkupäänkin biiseissä oli niitä mukana. Eli onko noi temmot etukäteen suunniteltu "laahaamaan"?
Fortune
05.08.2008 10:39:17

En minä vain huomannut, kun olin niin euforian vallassa.

No, rokkipoliisihommat ovatkin aina olleet ihan muille.
Look behind you, a three-headed guitar!
Regalis Apertura
05.08.2008 10:50:41
Itsekään en tempoihin kiinnittänyt huomiota mutta esim. therushforumilla jotkut väittivät että esim. Limelight ja Digital Man soitetaan tällä kiertueella "hitaammin" kuin aiemmin. Kuten myös Passage To Bangkok loppupäässä... Niin tai näin, jos haluaa täydellisen 100%:sta suoritusta niin suosittelen studiolevyjen kuuntelua kotona ja välttämään keikkoja kaikin tavoin;)...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)