BigPapa 15.09.2013 21:10:25 (muokattu 15.09.2013 21:28:00) | |
---|
Stradlin: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9792837#p9792837 "Ei oo yhtään levyä kummaltakaan. Eikä oikein muutenkaan jaksa kiinnostaa." Tuosta nyt on jo kolmatta vuotta, en jaksanut pidemmälle kaivaa. Niin on kolmatta vuotta, ja nyt taas. Hohhoijaa. Onkos täällä joku rajoitus, että monestiko - sanotaan nyt vaikka kolmenvuoden sisään voi kirjoittaa samaan ketjuun. Vai onko se rajoitus kenties vain joillakin nimimerkeillä. |
Stradlin 15.09.2013 21:12:03 | |
---|
sticky fingers: Turhaan te Papan niskassa olette - jos ei putoo niin ei putoo. Eihän kyse ole siitä ettei jollekin putoo, vaan siitä että pitää jatkuvasti tulla kertomaan kaikille miten mulle nyt ei putoo, perusteluna se kun mua ei kiinnosta. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
BigPapa 15.09.2013 21:13:37 (muokattu 15.09.2013 21:14:12) | |
---|
Stradlin: Eihän kyse ole siitä ettei jollekin putoo, vaan siitä että pitää jatkuvasti tulla kertomaan kaikille miten mulle nyt ei putoo, perusteluna se kun mua ei kiinnosta. Kerrottehan tekin täällä jatkuvasti ilman keskeytyksiä kuinka putoo, perusteluna se että kiinnostaa. Mulla tais olla sellainen pari vuotta tossa taukoo. |
Boyakasha 15.09.2013 21:14:04 | |
---|
BigPapa: Niin on kolmatta vuotta, ja nyt taas. Hohhoijaa. Kolme vuotta ollut aikaa tutustua Andyn värikkäisiin ja monipuolisiin lauluihin, eikä ole jaksanut. Ilmankos väsyttää. :) |
BigPapa 15.09.2013 21:15:52 | |
---|
Joku vissiin yrittää jotain sanoa, tai sitten tuuli huulia heiluttaa. Ai, ei se ollutkaan kukaan. Nobody. |
Mikko_AAA 15.09.2013 21:17:22 | |
---|
Wradlin: Mites jos on taiteen maisteri? Saako silloin haistattaa vitut kaikelle? Ja tarkoitan yliopistoa, en mitään korkeeamiksia. Iha vapaasti vain :D Hain tuossa takaa lähinnä sitä että ei mee minun jakeluun tää uppiniskasuus asioissa täällä. Jos joku ei tykkää asiasta X. Ok. Mielipide ilmastu. Elämä jatkuu. MUTTA EI... jankataan samaa mantraa sivutolkulla ja jaetaan jotain yli-inhimillistä maisterinäkemystä kuinka joku asia X on paskaa myös yleisesti koska itse niin sanoo ja on määritelly. Ja vain oma näkemys on se yksi ja ainoa totuus. Huoh... |
Boyakasha 15.09.2013 21:21:52 | |
---|
BigPapa: Joku vissiin yrittää jotain sanoa, tai sitten tuuli huulia heiluttaa. Ai, ei se ollutkaan kukaan. Nobody. "No mä voin heittää pikku huulen tähän silleen että lahjattomat harjoittelee ja ne sitten joilla on lahjoja, niiden ei tarvii treenata." http://youtu.be/WXVXZLwKe08?t=54s |
Stradlin 15.09.2013 21:27:06 | |
---|
BigPapa: Niin on kolmatta vuotta, ja nyt taas. Hohhoijaa. Onkos täällä joku rajoitus, että monestiko - sanotaan nyt vaikka kolmenvuosen sisään voi kirjoittaa samaan ketjuun. Vai onko se rajoitus kenties vain joillakin nimimerkeillä. Niin mitä? Olin oikeassa ja sinä väärässä? Ei tietääkseni ole mitään rajoituksia, mutta ihmettelen vain motiivia tuohon jankkaamiseen. BigPapa: Kerrottehan tekin täällä jatkuvasti ilman keskeytyksiä kuinka putoo, perusteluna se että kiinnostaa. Tämä nyt ei pidä paikkaansa. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
BigPapa 15.09.2013 21:31:46 | |
---|
Stradlin: Niin mitä? Olin oikeassa ja sinä väärässä? Ei tietääkseni ole mitään rajoituksia, mutta ihmettelen vain motiivia tuohon jankkaamiseen. Mihin jankkaamiseen? Jos vajaan kolmen vuoden välein käy tässä ketjussa jotain kirjoittamassa. Onhan se tietenkin kamalaa, että vastakkaisiakin mielipiteitä on, eikö vain. Edelleen sanoisin, että minulla on sama vapaus tuoda mielipiteitäni julki, kuin muillakin kirjoittajilla täällä. Tämä nyt ei pidä paikkaansa. Pitää täysin paikkansa. |
Stradlin 15.09.2013 21:35:03 | |
---|
BigPapa: Onhan se tietenkin kamalaa, että vastakkaisiakin mielipiteitä on, eikö vain. Voi helvetti. Parempi lopettaa omalta osalta tähän, ennen kuin sanon turhan rumasti. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
BigPapa 15.09.2013 21:35:45 | |
---|
Stradlin: Voi helvetti. Parempi lopettaa omalta osalta tähän, ennen kuin sanon turhan rumasti. Eiköhän sanota hyvästi. |
carnation 15.09.2013 21:40:49 | |
---|
BigPapa: Mihin jankkaamiseen? Jos vajaan kolmen vuoden välein käy tässä ketjussa jotain kirjoittamassa. Onhan se tietenkin kamalaa, että vastakkaisiakin mielipiteitä on, eikö vain. Edelleen sanoisin, että minulla on sama vapaus tuoda mielipiteitäni julki, kuin muillakin kirjoittajilla täällä. Niin, mistä tässä nyt pitäisi sitten oikein keskustella? Metakeskusteluahan tämä on tähän asti ollut ja varmaan sellaisena jatkuukin. Aivan turhahan se on sinun kanssa jutella Hanoi Rocksista ja Andystä, jos ei yhtye juurikaan kiinnosta eikä yksikään laulu ole jäänyt mieleen. Vihaisit edes ja sanoisit, että kappaleen x melodia on perseestä koska y ja z, niin keskustelulla voisi olla jokin pohja. Maailman sivu on luultavastikin täynnä bändejä, joiden musiikki ei ole jäänyt mieleen eikä yhtye juurikaan jaksa kiinnostaa. Käy varmuuden vuoksi muihinkin vastaaviin ketjuihin naputtelemassa samanlaisia nollaviestejä. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
BigPapa 15.09.2013 21:47:56 (muokattu 15.09.2013 21:50:58) | |
---|
carnation: Niin, mistä tässä nyt pitäisi sitten oikein keskustella? Metakeskusteluahan tämä on tähän asti ollut ja varmaan sellaisena jatkuukin. Aivan turhahan se on sinun kanssa jutella Hanoi Rocksista ja Andystä, jos ei yhtye juurikaan kiinnosta eikä yksikään laulu ole jäänyt mieleen. Vihaisit edes ja sanoisit, että kappaleen x melodia on perseestä koska y ja z, niin keskustelulla voisi olla jokin pohja. Maailman sivu on luultavastikin täynnä bändejä, joiden musiikki ei ole jäänyt mieleen eikä yhtye juurikaan jaksa kiinnostaa. Käy varmuuden vuoksi muihinkin vastaaviin ketjuihin naputtelemassa samanlaisia nollaviestejä. Ai nollaviestejä, sellaisiako ne sitten on, joissa ei ylistetä tätä ihmeellistä Hanoi Rocksia ja Andyä. Ilmeisesti tämä oli se mikä teki minusta huonon ihmisen tässä ketjussa. BigPapa: Minkä biisien? Yhtään biisiä en muista nimeltä. Ei oo jäänyt mitään mieleen, että niin hienoja sävelteoksia ne on. koska: Stradlin: Joo, eihän biisi voi olla hyvä jos mä en tiedä sitä. Oikeastaan voisin saman tien samalla logiikalla sanoa että esimerkiksi suurin osa jazzista on pelkkää paskaa, mutta en sano niin koska en ole mikään ahdasmielinen idiootti. Ilmeisesti olen ahdasmielinen idiootti. |
BigPapa 15.09.2013 21:59:47 | |
---|
Mut eipä tästä enempää, hyvää jatkoa - kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siksi. |
mpekkanen 15.09.2013 22:15:27 | |
---|
Hieman kyllä ihmetyttää tällainen ,että jos jonkun henkilön musiikki ei kiinnosta niin miksi siitä jaksaa väitellä sivutolkulla ja vielä vuosia? Eikö elämä ole kuitenkin liian lyhyt ,että se kannattaisi laittaa sellaisten asioiden kelaamiseen joista ei tykkää. Pitäisi olla varmasti selvää jos on muusikoiden sivuille vuosia kirjoitellut eri palstoille ,että jos on kyse vaikka hanoi Rocksista niin jos siellä sivuilla tai sitä aihetta sivuavalla sivustolla heittää täysin negatiivisia arvioita niin varmasti porukka ihmettelee miksi sinne jaksaa edes kirjoittaa. Voisin itse luetellä vaikka kuinka paljon erilaisia bändejä jotka ovat minulle yhdentekeviä niiden omassa ketjussa,mutta miksi sen tekisin. Sinne kun yleensä kirjoittaa kuitenkin sellaiset ihmiset jotka etupäässä ovat jotain positiivista mieltä asioista. Toki voi kritiikkiäkin olla ,mutta eihän se voi olla sekään ihan mitä sattuun. Ja vaikka Andystä olisi musiikillisesti ihan mitä mieltä tahansa niin on hän väriä tuonut tähän Suomalaiseen rock-kulttuuriin. Täällä on niin paljon sellaisia soittajia joilla on sellainen "anteeksi ,että olen olemassa,sorry jos oon syntynyt"-meininki ,ettei ole mikään ihme jos ei ulkomailla olla kiinnostuttu. Andy on kuitenkin pukeutunutkin sen näköisesti, että kaveria voi pitää jotenkin rokkarina. En itse ole niinkään tarkka ulkonäön suhteen musiikissa( siis hyvä musiikki ei ole vaatteista kiinni),mutta on se kuitenkin show-bisnestä ja jos ei lavalla ja kuvissa näytä kuin tavalliselta tallaajalta niin eipä se silloin kauheasti huomiota herätä. Väittäisin näin että ulkomailla menestymiseen tarvitaan muutakin kuin soittotaitoa ja hyviä biisejä. Siihen tarvitaan karismaattisia tyyppejä jotka osaavat laittaa hyvän show-meiningin pystyyn ja näyttävät uskottavilta. He ovat myös varmoja omasta musiikistaan ja se myös näkyy heistä. |
Panthera pardus 15.09.2013 23:00:41 | |
---|
J.Hollström: En tiedä mistä tätä katkeruutta pitäisi tuntea. Lähinnä tunne on harmitus, miten Andy on sössinyt tod. näk. päihteiden takia lähes kaikki hommat jo 80-luvulta lähtien. Muistetaan nyt kuitenkin se, että loppuvuoden 1984 tapahtumat taisivat vaikuttaa Andyyn, Andyn uraan ja Andyn päihteiden käyttöön todella merkittävästi - niin suoraan kuin välillisestikin. Onhan mies itsekin todennut sen, että useammat vuodet tuon tapauksen jälkeen menivät täysin sumussa. |
itsy 15.09.2013 23:23:48 | |
---|
sticky fingers: hehem. Andyn biisit on enimmäkseen melko geneeristä rokkia, josta tulee hyvää fiiliksen mukaan. Tuossa aiemmin nähdyssä "Andyn hittilistassa" oli pari-kolme biisiä joiden erinomaisuuden minä itse tunnistan, ihmisenä joka seuraa musiikkia ja popkulttuuria ilmiöinä... Jos nuo olisivat poikkeuksellisen erikoisia sävelmiä, niitä varmaan soitettaisiin vieläkin. Joku Tragedy tällainen ehkä onkin, ainakin Suomessa mutta onko sekään muualla? En nyt tarkoita sitten mitään NRJ-soittolistoja, että sellaisolla pitäisi soida, mutta jollain "rockin klassikkolistalla" nuo varmaan olisivat, jos olisivat erityisiä genressään. Mun mielestä Andylla oli aika erinomainen korva hyville popmelodioille, mikä kuului enemmän tai vähemmän kaikissa biiseissä. Se melodiantaju erotti Hanoi Rocksin sitä seuranneista kasarirockareista, joiden biisit vaihtelivat ääripäissä a) melodiaton jytä ja b) ällömakea hittipop (näin rankasti karrikoiden). Maailma kyllä olisi parempi paikka, jos 11th Street Kids, Café Avenue ja Boulevard of Broken Dreams löytyisivät maailman parhaiden (ja tarttuvimpien) powerpop/rock-biisien kaanonista. Ei Hanoi Rocks lopulta ollut niin kovin iso bändi, ja ehkä biisit eivät vain kolahtaneet oikeaan hermoon -- poislukien se Tragedy. |
Heiskanen 16.09.2013 00:08:34 (muokattu 16.09.2013 00:09:29) | |
---|
Itchy: Mun mielestä Andylla oli aika erinomainen korva hyville popmelodioille, mikä kuului enemmän tai vähemmän kaikissa biiseissä. Se melodiantaju erotti Hanoi Rocksin sitä seuranneista kasarirockareista, joiden biisit vaihtelivat ääripäissä a) melodiaton jytä ja b) ällömakea hittipop (näin rankasti karrikoiden). Hyviä esimerkkejä tästä ovat myös Strung out, joka on Andyn soololevyllä Building on tradition sekä Grease Helmetin levyltä löytyvä Second try. Kappaleet ovat todella tarttuvia pop-ralleja muttei liian väljuja ja lässyjä. Kunnon rockia mutta jonkinlaisella herkkyydellä. Andyn lauluääni on mielestäni todella miellyttävä omiin biiseihinsä. Negative thinking always works!
www.myspace.com/crookedgroove |
T.R.N. 16.09.2013 08:28:10 | |
---|
Jostain syytsä alkanut kolisemaan tuo Mind Over Matter. Loistava melodia, sopivasti psykedeliaa, räminää, tarttuvuuttaa jne... miksiköhän tuota on aiemmin karsastanut? Onhan Antilla hieno ura ja useita helmiä tuotannossaan. Hutejakin tullut jokunen kieltämättä matkaan. Kivasti jakaa mielipiteitä, niin kuin pitääkin. Aika harvalta rockmuusikolta tuossa vaiheessa uraa enää edes odottaa sitä kruununjalokiveä, mutta rokkaavaa ja tunnistettava matsku kelpaa aina. Enempää persoonaan ja hahmoon viitsi ottaa kantaa. ------------------------------------------------- |
Musta Arkipyhä 16.09.2013 08:44:00 | |
---|
BigPapa: Onhan siellä niitä oikein paljon. Huomattavasti vähemmän kuin Hanoilla. Tällä vertauksella Up Around The Bendistä ei tule Hanoi Rocksin tai Andyn biisiä. Kysy vaikka Fogertyltä. Miksi pitäisi tulla? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |