jPekka 01.12.2006 11:25:05 | |
---|
Daniel Lanois tuntuu olevan melkoinen kultasormi. Näin äkkiseltään tulee omasta hyllystäni mieleen Robbie Robertson, Dylan ja Neville Brothers, joissa kaikissa on jotenkin leimallisesti Lanoisin soundi. ... ja U2. Lanoisilla tuntuu olevan tosin negatiivinen vaikutus sikäli, että yleensä artistien seuraava, ei-Lanoisin kanssa tehty levy, on paljon kehnompi... mutta ne Lanois-levyt sitten - kuten noissa esimerkeissäsi - todellisia klassikoita. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Mika Antero 01.12.2006 11:46:38 | |
---|
... ja U2. Lanoisilla tuntuu olevan tosin negatiivinen vaikutus sikäli, että yleensä artistien seuraava, ei-Lanoisin kanssa tehty levy, on paljon kehnompi... mutta ne Lanois-levyt sitten - kuten noissa esimerkeissäsi - todellisia klassikoita. U2 tosiaan unohtuikin. Dylan lienee sitten se säännön vahvistava poikkeus, sillä Modern times on erittäin hyvä levy. Ei kai Time out of mindin ja sen välissä ilmestynyt mitään? |
rheinone 01.12.2006 19:02:32 (muokattu 01.12.2006 19:02:58) | |
---|
Pääsispä miksamaan..Tai ees masterointiin :-) Toi masterointikin taitaa olla liikaa toivottu, jos kuuntelee That Don't Impress Me Much sanoja...tai mistä sitä tietää. Samalla levyllä on muuten meikäläisen aika lahjakkaasti väärinkuulema piisi If You Wanna Touch Her Ass. Langen tuottama. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Cimble 02.12.2006 20:24:07 | |
---|
Toi masterointikin taitaa olla liikaa toivottu, jos kuuntelee That Don't Impress Me Much sanoja...tai mistä sitä tietää. Samalla levyllä on muuten meikäläisen aika lahjakkaasti väärinkuulema piisi If You Wanna Touch Her Ass. Langen tuottama. Ainoastaan masturointi saattaisi olla mahdollista... ;) Niin siis voisi sanoa, että Langelle antautuminen on Shanian työ. Sitä kautta neiti varmistaa mahdollisuutensa musamarkkinoilla. Tai sitten olen vaan kade menestyneelle artistille tai hiukkasen hienohkoa pesää saavalle ukonrähjälle. |
Silvio Dante 02.12.2006 20:25:38 | |
---|
Ote Hemmon artikkelista: Beer Cunt Tavastialla 23.09.2006 "Raahattiin sammunut Silppuri kainaloista pihalle ja jätettiin se nojaamaan seinää vasten. Rai-rai. Kostea ilta." |
Raipe 10.12.2006 16:46:32 | |
---|
Paras ja rehellisin jälki tulee kun bändi tuottaa itse levynsä. Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars" |
2541 10.12.2006 20:48:36 | |
---|
Paras ja rehellisin jälki tulee kun bändi tuottaa itse levynsä. Tai sitten levy epäonnistuu kun ei ole ulkopuolista järjen ääntä sanomassa totuuksia. |
mydarkstar 10.12.2006 21:17:19 | |
---|
Tai sitten levy epäonnistuu kun ei ole ulkopuolista järjen ääntä sanomassa totuuksia. Näin. Varoittavana esimerkkinä vaikka The Magic Numbersin uusin, joka loistavan alun jälkeen rönsyilee ja hapuilee pimeässä. Ulkopuolista tuottajaa olisi ehdottomasti kaivattu tiivistämään ja kiteyttämään meininkiä. |
Ziggy Bubba 11.12.2006 18:20:55 | |
---|
Tai sitten levy epäonnistuu kun ei ole ulkopuolista järjen ääntä sanomassa totuuksia. Tähän sopivat mun mielestä myös Mars Voltan pari viimeistä tuotosta. Hyviä ideoita ja tervettä kokeilunhalua, mutta sakset ja itsekrittiikki unohtuivat keittiön pöydälle :) www.mikseri.net/sigkk My musique |
Tympee Huttunen 11.12.2006 18:36:49 | |
---|
Tähän sopivat mun mielestä myös Mars Voltan pari viimeistä tuotosta. Hyviä ideoita ja tervettä kokeilunhalua, mutta sakset ja itsekrittiikki unohtuivat keittiön pöydälle :) Tähän sopii myös WASPin uutukaiset, joiden soundit tai jopa soittosuoritukset ovat välillä todella kehnoja. |
jra 11.12.2006 23:48:37 | |
---|
Mitäs hyviä esimerkkejä löytyy bändin tai artistin onnistuneesti itse tuottamista levyistä Page/Zeppelinin lisäksi? Itsellä tulee mieleen Tom Waits & K.Brennan (Swordf. ja jälkeiset) ja sitten Kate Bush (Never for Ever, Dreaming ja Hounds of Love, sekä Aerial). Noissa ei ulkopuolisella tuottajalla olisi ollut mitään lisättävää tai poistettavaa. |
Ziggy Bubba 12.12.2006 20:16:20 (muokattu 12.12.2006 20:20:41) | |
---|
Mitäs hyviä esimerkkejä löytyy bändin tai artistin onnistuneesti itse tuottamista levyistä Page/Zeppelinin lisäksi? Killswitch Engagen kitaristi (ja ex-rumpali) Adam D. on tainnut tuottaa bändin kaikki levyt, eikä kehnompaa ole jälki ollut alkuunkaan. Vaikka bändin musiikki on viime aikoina hiukan polkenut paikoillaan, niin tuotanto-puoli on ollut oikein hyvällä mallilla. Toisena hyvänä esimerkkinä tulee mieleen bändinsä Convergen levyt tuottava Kurt Ballou (kitara). Miehen loihtima rujo ja väkivaltainen äänimaisema on mielestäni iso osa orkesterin soundia. www.mikseri.net/sigkk My musique |
Flash 13.12.2006 09:12:34 | |
---|
Mitäs hyviä esimerkkejä löytyy bändin tai artistin onnistuneesti itse tuottamista levyistä Page/Zeppelinin lisäksi? Itseasiassa aika moni sooloartisti myös tuottaa omat levynsä. Jos ei yksin, niin jonkun aisaparin kanssa. Yksi hyvä esimerkki onnistuneesta tuottamisesta ovat Dylanin pari viimeisintä levyä, jotka on tuottanut Jack Frost, eli Dylan itse. Live Music Is Better! |
Gardiner 14.12.2006 20:08:26 | |
---|
Mitäs hyviä esimerkkejä löytyy bändin tai artistin onnistuneesti itse tuottamista levyistä Page/Zeppelinin lisäksi? Bluesoudsin Black taitaa olla Vaahteran tuottama? "White collar conservatives,pointingt their plastic fingers at me,hoping that my kinds would die " Jimi Hendrix |
Gardiner 16.12.2006 11:03:31 | |
---|
Tehosekottimen varottavan esimerkin on tuottanu M.Mikkola ja on merkitys varmaan se ettei kukaan täyspäinen amatti produuseri olis sellasta mäiskettä ja räminää siistimättä hyväksyny mut on esim pillitä Ellin soundit kovaa kuunneltuna eri hubat "White collar conservatives,pointingt their plastic fingers at me,hoping that my kinds would die " Jimi Hendrix |
velsa 16.12.2006 19:32:47 | |
---|
Kyllä mun mielestä Mitchell Froom (Tchad Blaken avustuksella) on tehneet hyvää jälkeä. Valtavirrasta poikkeavalla soundimaailmalla on itse musa nostettu arvoiseensa asemaan. mm Bonnie Raitt, Los Lobos jne... no nyt täällä puhutaan asiaa....Froom ja Blake on ihan kurkoja....ne vidut veisaa mistään äänitysoppaista......esim toi vika Bonnie Raitt-Souls Alike on ihan hillittömän kova......välil tulee joku vanha little feat mieleen siitä tuotannosta.....jätkät virittelee jostain öljy kanistereista skobeja jne,jne....ja eiköhän toi Sheryl Crow:kin olis pudonnu jonnekin b-osastoon ilman noitten jätkien näkemystä....... Kauas on pitkä matka........ |
Gardiner 16.12.2006 20:19:33 | |
---|
no nyt täällä puhutaan asiaa....Froom ja Blake on ihan kurkoja....ne vidut veisaa mistään äänitysoppaista......esim toi vika Bonnie Raitt-Souls Alike on ihan hillittömän kova......välil tulee joku vanha little feat mieleen siitä tuotannosta.....jätkät virittelee jostain öljy kanistereista skobeja jne,jne....ja eiköhän toi Sheryl Crow:kin olis pudonnu jonnekin b-osastoon ilman noitten jätkien näkemystä....... b-osastoon putoomisesta en osaa mitn sanoo mut Sheryl Crown levyillä on tosiaan jännä ja viehko äänimaailma mitä ei eka ees huomaa, tuntuu vaan siltä et biisit rullaa helvetin letkeesti "White collar conservatives,pointingt their plastic fingers at me,hoping that my kinds would die " Jimi Hendrix |
Marlowe 18.12.2006 23:50:49 | |
---|
Aika mielenkiintoisia näkemyksiä tuottajan merkityksestä tarjoilee myös Everett Truen kohtalaisen tuore kirja "Hey ho let's go - Ramonesin tarina", jossa puidaan useamman ihmisen suulla muun muassa punk-hengen sisäistäneen Tommy Ramonen, legendaarisesta äänivallistaan tutun Phil Spectorin ja lähinnä popin parissa kunnostautuneen Graham Gouldmanin merkitystä studiossa. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
HaloOfFlies 19.12.2006 21:56:56 | |
---|
U2 tosiaan unohtuikin. Dylan lienee sitten se säännön vahvistava poikkeus, sillä Modern times on erittäin hyvä levy. Ei kai Time out of mindin ja sen välissä ilmestynyt mitään? Ilmestyi Love And Theft vuonna 2000 tai 2001. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Käyttäjätunnus 20.12.2006 13:48:51 | |
---|
Ilmestyi Love And Theft vuonna 2000 tai 2001. 2001 virheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee "Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa |