Aihe: Ville Leinonen & Valumo - Valloittaja
1
aapsu
11.04.2005 15:59:36

Mitäs mieltä olette tästä Leinosen uudesta levystä? Minusta se on hieman epätasainen kokonaisuus, vaikka levyn loppupuolelta löytyykin selkeitä helmiä. Myös Piilopaikka-sinkun b-puoli "Sataa" on todella loistavaa masennusfiilistelymusaa.
myr
11.04.2005 16:55:35
Kamala plätty! Ja todella tasainen - ei sykähdytä millään tavalla. Toisaalta ei ole kyllä kyseinen artisti sykähdyttänyt aikaisemminkaan, turhaa rimputtelua, muka niin kovin kaunista ja runollista...

Saippuaa tulee telkkarista jos tahtoo todellisuutta pakoon, miksi lillua paratiisikuvien ja ihanien pususuudelmien virrassa cd-soittimen kautta, kun sinne voi laittaa niin paljon enemmänkin tarjoavaa musiikkia...?
hassupyssy
11.04.2005 17:18:29
Humppaahan tuo on...

Taitaa muutenkin olla Leinonen kääntymässä iskelmäpuolelle, sillä huhujen mukaan hän on kiinnitettynä esiintyjänä Seinäjoen Tangomarkkinoilla...!

En tiedä mitä hän siellä tekee...saa nähdä.
sikanaama
11.04.2005 17:51:53 (muokattu 11.04.2005 17:52:01)
Ainakin ääninäytteet mitä sivuilta kuuntelin joskus vaikuttivat aika lupaavilta. Pitääpä tutustua. Ääninäytteiden perusteella en usko että petyn.
Vehnäjauho+siirappi+voi+kaneli=Puppua
dtoj
11.04.2005 18:06:46

No vielä en oikein pysty sanoon mitään, kun levy on vielä tuolla laukussa odottamassa soittimeen pääsyä... Joten kun sen oon kuunnellu tuun takasin heittää settiä...

Odotukset on kyllä aikas korkealla, ehkä vähän liiankin..
spk78
12.04.2005 02:10:59
Aika pettymykseltä kuulosti kun kuusi ekaa biisiä kuulin. Suudelmitar oli sentään loistolevy. Toi Valumo alkaa vaikuttaan vähän kaveriporukan hauskanpidolta enemmän kuin hyvältä musiikilta. Ville soolouralle lopullisesti!
dtoj
12.04.2005 11:29:14

No niin, nyt oon muutaman kerran kuunnellut ton levyn läpi... että siltä pohjalta:

Jotain jää nyt puuttumaan tältä levyltä. Onhan tossa ihan hyviä piisejä mut mikään ei oikeen kolahda. Ehkä ajan myötä avautuu paremmin?? Jotenkin hämää nuo soundit, ottaa jotenkin korvaan. Tykkään enemmän sellasesta "puhtaasta" Leinosesta. Mut ihan jees levy ja ihan jees piisit... joten mulla herää kysymys et miks tää levy on tehty?? Ymmärrättekö?

Ehkä odotukset oli hieman liian korkealla...
sellisti
12.04.2005 11:55:23
Sori pieni off-topic, mutta oletteko sattuneet kuulemaan Villen soolotuotosta "Raastinlauluja"? Kyseessä lienee aika pienen painoksen omakustanne, jota ei kovin laajalti löytyne, mutta se on niin progea menoa että oksat pois. Sanoitukset on x-rated -luokkaa, soundit ja kaikki muukin tarkoituksella tosi härön kuuloista. Kaiken lisäksi Ville soittaa kaikkia soittimia itse; pianoa, kitaraa, bassoa ja rumpuja. Plus kaikki helistimet ja muut perkussiot. Ei totisesti tunnistaisi samaksi iskelmäprinssiksi, joka nyt suoltaa sitä siirappiaan.
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
maelstorm
12.04.2005 23:56:17
Sori pieni off-topic, mutta oletteko sattuneet kuulemaan Villen soolotuotosta "Raastinlauluja"? Kyseessä lienee aika pienen painoksen omakustanne, jota ei kovin laajalti löytyne, mutta se on niin progea menoa että oksat pois. Sanoitukset on x-rated -luokkaa, soundit ja kaikki muukin tarkoituksella tosi härön kuuloista. Kaiken lisäksi Ville soittaa kaikkia soittimia itse; pianoa, kitaraa, bassoa ja rumpuja. Plus kaikki helistimet ja muut perkussiot. Ei totisesti tunnistaisi samaksi iskelmäprinssiksi, joka nyt suoltaa sitä siirappiaan.

Raastinlauluja on löydettävissä pokon toimesta ihan siinä missä ne muutkin, ajat jolloin se oli pikkupainosjulkaisu ovat kaukana takanapäin, joten yhtään sen erikoisempi leinoskuluttaja et ole vaikka sen omistatkin..

Täällä joku toinenkin kritikoi sitä leinosen 'siirappia'. Minulle tämä siirappi on se nimenomainen syy kuunnella hänen musiikkiaan, ja tälle aiemmalle kirjoittajalle vielä vastineena, että mitä musiikin sulle pitää antaa? Tietyssä mielentilassa mä nautin hyvin suuresti leinosen vaaleanpunaisesta unenomaisesta siirapista
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
sellisti
13.04.2005 00:28:34
Raastinlauluja on löydettävissä pokon toimesta ihan siinä missä ne muutkin, ajat jolloin se oli pikkupainosjulkaisu ovat kaukana takanapäin, joten yhtään sen erikoisempi leinoskuluttaja et ole vaikka sen omistatkin..

En minä sitä omistakaan. Lainasin joskus kaverilta kasettia, ja ajattelin vaan että lienee matalan profiilin tuotos, kun ei sitä missään kaupoissa näy. Mutta hienoa tietysti jos näin ei ole.

Täällä joku toinenkin kritikoi sitä leinosen 'siirappia'. Minulle tämä siirappi on se nimenomainen syy kuunnella hänen musiikkiaan, ja tälle aiemmalle kirjoittajalle vielä vastineena, että mitä musiikin sulle pitää antaa? Tietyssä mielentilassa mä nautin hyvin suuresti leinosen vaaleanpunaisesta unenomaisesta siirapista

No sanavalintani saattoi kuulostaa kritiikiltä, mutta ei minulla mitään sitä siirappia vastaan ole. Minusta se on hyvää musiikkia tietynlaiseen mielentilaan. Musiikin pitää antaa mulle elämyksiä, ja Leinosen sävelmaailma tarjoaa yhdenlaisia sellaisia. Ei lainkaan epämiellyttäviä.
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
aapsu
13.04.2005 12:03:44

Pieni korjaus. Raastinlauluja ei ole Pokon julkaisu, vaan sen on julkaissut Fonal Records. Minulla oli Raastinlauluja joskus kirjastosta lainassa ja kuuntelin se karran läpi. Se oli sen verran hirvittävää riipimistä, että ei kiinnosta kuunnella toista kertaa.

Minullekin tärkein syy kuunnella Leinosta on hänen hienoja tunnelmia maalailevat rakkauslaulunsa. Siinä mielessä uusi levy on hieman pettymys, että siellä ei herkkää settiä juurikan löydy.
maelstorm
14.04.2005 01:30:25
Pieni korjaus. Raastinlauluja ei ole Pokon julkaisu, vaan sen on julkaissut Fonal Records. Minulla oli Raastinlauluja joskus kirjastosta lainassa ja kuuntelin se karran läpi. Se oli sen verran hirvittävää riipimistä, että ei kiinnosta kuunnella toista kertaa.

Minullekin tärkein syy kuunnella Leinosta on hänen hienoja tunnelmia maalailevat rakkauslaulunsa. Siinä mielessä uusi levy on hieman pettymys, että siellä ei herkkää settiä juurikan löydy.

tämä kuullostaa todella valitettavalta. Jäämme vartomaan, josko Unilehto tai soolotuotantonsa tuottaisi seuraavan todellisen helmen. Suudelmittarella oli monia, ainakin minulle, kauniita hetkiä (paikkoja!)
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Nita Nitro
14.04.2005 11:59:08
Minulla oli Raastinlauluja joskus kirjastosta lainassa ja kuuntelin se karran läpi. Se oli sen verran hirvittävää riipimistä, että ei kiinnosta kuunnella toista kertaa.

Minusta tuo on aivan ässä levy. "Tuotanto" nyt on mitä on mutta biiseissä on semmoista vimmaa, että HUH!
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
sellisti
14.04.2005 14:17:32
Minusta tuo on aivan ässä levy. "Tuotanto" nyt on mitä on mutta biiseissä on semmoista vimmaa, että HUH!

Onhan se ihan hulvaton tuotos.

Satuin kerran kuulemaan kun Leinonen esitti Savonlinnassa Pikku Kakkosen puistossa livenä näitä Raastinlauluja-albumin biisejä, ja oli hauska katsella ihmisten ilmeitä. Ne vaihtelivat hämmästyksen, häpeän ja järkytyksen välillä. Ajattelin itse tuolloin, että on tuolla kaverilla kyllä rohkeutta; ei varmasti kovin moni uskaltaisi/kehtaisi niin henkilökohtaisista asioista laulaa toisille ihmisille.
aapsu
15.04.2005 17:17:54

Minua kummastuttaa, että mikä on saanut Leinosen vaihtamaan tyyliään Raastinlaulujen tyylistä Valumon tyyliin? Raastinlaulujen ja Valumon ekan levyn välillä on kuitenkin valovuosia. Siitä eteenpäin kehitys onkin ollut melko luonnollista. Koko ajan poispäin iskelmästä ja lisää rokkia. Nyt voisi pistää peruutusvaihteen päälle ainakin vähäksi aikaa. :)
sellisti
15.04.2005 17:39:43 (muokattu 15.04.2005 17:40:20)
Minua kummastuttaa, että mikä on saanut Leinosen vaihtamaan tyyliään Raastinlaulujen tyylistä Valumon tyyliin? Raastinlaulujen ja Valumon ekan levyn välillä on kuitenkin valovuosia. Siitä eteenpäin kehitys onkin ollut melko luonnollista. Koko ajan poispäin iskelmästä ja lisää rokkia. Nyt voisi pistää peruutusvaihteen päälle ainakin vähäksi aikaa. :)

Kyllähän Raastinlaulujen ja Valumon välillä ehti tapahtua kaikenlaista. En tiedä miten vakavissaan Ville edes harkitsi Raastinlaulujen tapaista tyyliä itselleen jatkoa ajatellen, mutta joku muutos on varmaan miehessä itsessäänkin tapahtunut ahdistuneesta nuoresta inhorealistista runoilevaan kaunosieluun. Valumon kokoonpano esitti ennen levytysuran alkamista vielä aika tanakkaakin rockia keikoilla, mutta sittemmin tyyli pehmeni. Liekö sitten levy-yhtiöllä/tuottajalla ollut minkä verran sanansijaa asiassa, mutta se on ainakin selvää, että "raastinlaulajana" Leinonen olisi edelleen pienen piirin underground-hörhö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)